Az Idétlen Nevű

2010/04/07. - írta: Modor Tibi

A három névvel rendelkezők nagy része önként és büszkén viseli három, vagy annál is több nevét. Házasságkötés esetén Modor-Nyelvész, esetleg Nyelvészné Modor, Modor Tiborné Nyelvész - ezt lehet természetesen a nemesi előnevekkel ill. doktori címekkel is cziffrázni, megbeszéltük. Ám mi van azzal, aki alapból hülye vezeték- és/vagy keresztnévvel látta meg a napvilágot? Róla szól a mai mese.

Az első, általunk választott családnév-példa legyen egy értelmes, magyar szó - az talán a legrosszabb eshetőség itthon és kint is: Olaj Szabolcs.

A gyerekek rohamos szókincsbővülésével párhuzamosan már az oviban elkezdenek viccelődni rajta a csoporttársak: olajos a fejed, beolajozlak. Lehet kezdésnek visszacsúfolni, verekedni, árulkodni.

Általános iskolában tovább romlik a helyzet: az iskolatársak még kreatívabbak lesznek (olajos bőrű, olajsejk, masszázsolaj) - sőt, a tanárok talán még nagyobb lelkesedéssel veszik ki részüket a tréfálkozásból, Olaj Szabolcsunkra még viccesebb beceneveket ragasztva. Napraforgó, Fáradtolaj, Vénusz. Nem is szívesen mutatkozik be teljes néven, inkább csak nagyvonalúan: "helló, Szabolcs" a standard szöveg.

A szülő - szerencsétlen Fater már gyakorlott - persze csak együttérzően mosolyog az otthon néha panaszkodó gyereken.

-Á ugyan, majd úgyis megszokod, felnőtt korban már nem fognak ilyeneken viccelődni - meg különben is, hogy hívják a csúfolódót?

-Hát van a Wurm Laci, aztán a Bakonyi Patrik, a Szedlák Tomi meg a Baglevics Marci.

-Balázskám, könnyű dolgunk van. Wurm Laci barátod neve németül kukacot, férget jelent. Kezdd el Féreg Lacinak hívni, örülni fog neki. Bakonyi Patrik, pfff... Namost egyet jegyezz meg: akinek "szép", mai helyesírású családneve van - különösen a város-tájegység +i, az minden valószínűséggel magyarosított. Az ipszilon se tévesszen meg. Jó esetben sváb, de inkább zsidó lesz ez a Patrik. Meg kell neki mondani, hogy mi van, te magyarosított nevű kaftános fritz, nagyfater még Braun volt? Garantált a siker. Mennyire erős ez a gyerek amúgy? Akkor diplomatikusan. Esetleg szláv ősei voltak, az talán még rosszabb. Gondolj bele, a te neved legalább egy szép, patinás magyar név, garantáltan eredeti. Egyrészt: igazolni is tudom papírokkal, másrészt ki az a hülye, aki "Olaj" akar lenni? Na ugye.

Ki volt még.

-A Szedlák meg a Baglevics.

-Háhh, a Kisantant inkább fogja be. A Szedlák az egy szlovák paraszt. Ugye te se szeretnéd, ha Paraszt Szabolcsnak hívnának? Na ugye. Ráadásul egy ablakos tót. Most nem azért a húsz fillérért; jószándékű, egyszerű, dolgos emberek a tótok, de azért kicsit több tisztelet az irányukból nem ártana. Meg  a Baglevics. Valami bunkó délszláv, jugó háborús bűnös lehet az apja. Üzenem neki. Vagy majd megmondom neki a szülőin.

Az atyai biztatás hatott, a legifjabb Olaj könnyedén elhárítja a csúfolódók ("de mi csak viccelünk, nem kell ennyire mellre szívni") szövegeit, és egyre inkább büszke lesz saját hülye családnevére, amihez romantikus eredetmítoszokat próbál társítani - nagy eséllyel sorstársakkal-névrokonokkal együtt, wiwes klubokban.

Az Olaj család egyik ága Árpád Ölöjeg nemzetségéből származik, és a Vereckei-hágónál is a fejedelem fő fegyverkovácsai voltak - ebből alakultak ki aztán az Öljeg, Ölöj, Oloj, Olaj változatok, amelyek ma is fellelhetőek a történelmi Magyarország szinte minden táján, különösen Erdélyben, a Bánátban és - most tessék megkapaszkodni - a Budai Hegységben is!

Középiskolában Olaj Szabolcs már a csúfneveket is büszkén viseli, önként aggatja magára - fogást nem lehet rajta találni. Tervezett gyerekét kicsit sajnálja előre is - de úgy gondolja, a sok Renátó, Ahmed és Dávid nem okozhat neki gondot. Majd ő segít.

 

Ha az itthoni akadályokat leküzdöttük, újabb nehézséggel találhatjuk szemben magunkat: a külföldi léttel.

-Lebetűzné, kérem?

-Inkább leírom.

-Nahát, azt hittem volna, hogy ez egy női név. Ja, a Szabolcs a keresztnév, aha! Ez milyen eredetű név?

-Magyar.

-Ja, aha.

(Bazmeg, még szerencse, hogy a vezetéknév csak négy betű, de a keresztnév?) S wie Siegfried, Z wie Zeppelin, A wie Anton, B wie Bertha, O wie Otto, L wie Ludwig, C wie Cesar, S wie Siegfried. Nem Sábolc, hanem Szabolcs. Az az, Zábolcs. Faterék igazán kitalálhattak volna valami könnyebbet. Viktor, Róbert, Péter. Na mindegy.

Németesíteni kéne? Olaj  = Olei, Oldhusen, Öhler? Szabolcs = Sascha? Na ne. Angolosítani? Olaj = Olding, Szabolcs = Sab?

Vagy inkább beházasodni, aztán felvenni az asszony nevét. Kötőjellel, pluszban, vagy teljesen átvenni? Nincs ebben semmi rossz, Nyugaton már teljesen bevált gyakorlat..! Olaj-Schultz, Olaj-Murphy, vagy csak simán Cassidy, McArdle, Lippenstift?

Na kapjátok be. Inkább hazamegyek. Ott max. kiröhögnek, de megértik, és nem kell betűzni meg magyarázkodni, életem történetét elmesélni.

Persze nem csak Olaj létezhet. Lehet teljesen külföldi származású, de Magyarországon nevelkedett - ilyenkor is folyton visszakérdeznek, betűzni kell, magyarázkodni.

-Még egyszer a nevét legyen kedves.

-Ljundström Kjetill.

-Häh?

-Várjon, leírom.

-Nahát, de jópofa. Szép, ősi magyar név, hehhe. Hadd kérdezzem már meg - ez valami skandináv: holland vagy finn, ugye?

-Svéd-norvég.

-Asztamindenit. És honnan tud ilyen jól magyarul?

-Itt születtem, itt nőttem fel, édesanyám magyar.

-Aha. Tényleg, szinte semmi akcentus. Itt? Magyarországon? Nemá. És beszél svédül?

-(Bazmeg, mondom: ANYANYELVEM...) Sajnos nem.

-Mert hogyhogy? A szülei nem tanították?

-Nem, sajnos.

-Hát, nagy kár. Én biztos megtanítanám magyarul a gyereket, bárhol is születne. Elég felelőtlen - nem mondom, hogy lusta - dolog volt a szüleitől, hogy hagyták veszni ezt a lehetőséget. Persze nem akarok a családi dolgaiban turkálni. Pedig mekkora fórral indulhatott volna az életben, gondoljon csak bele. Két anyanyelv, hát... van egy ismerős házaspár két gyerekkel: Glasgow-ban laknak, az édesanya magyar, az édesapa svájci. Hát az a két gyerek... magyarul, svájcinémetül és rendes németül is tökéletesen beszélnek, aztán jön hozzá a Queen's English, de a helyi tájszólást is tudják. Eszméletlen.

-Akkor húzd fel magad a csengődi szőlőkaróra, szimatszörény, okoskodó köcsög.

És ez még egy fehér ember volt - milyen lehet afrikai, ázsiai szülőkkel és névvel?

Végül pedig ne feledkezzünk meg a szerencsétlen, kreatív keresztnevet viselőkről is, akiknek a szüleit bizonyára sokan ítélnék hosszabb közmunkára.

-Figyi Aji, ő Gábor, a csoporttársam - a barinőm pedig Tóth Manszvéta Ajándék, beszélgessetek.

-Szia. Jól hallottam, Ma... Ajándék?

-Ja, hát igen, nem tehetek róla. Manszvéta Ajándék.

-Nem, dehogyis! Nem azért mondom. Szerintem nagyon szép nevek. A szüleid komolyan mondom, tök jó fejek, hogy ezt így bevállalták. Nézd meg: én Gábor vagyok, dögunalmas név. Rajtam kívül van még hárommilliárd Gábor ebben az országban. Nálad viszont felvállalták, és Tóth Manszvéta Ajándék egész biztosan nincs több nemhogy itthon, de az egész világon! Adtak egy fricskát a társadalomnak.

-Kösz, most megnyugtattál.

-És melyiket használod amúgy?

-Leginkább egyiket sem. Naja, Ajinak hívnak általában.

És nem maradhatnak ki a kötelező viccelődések sem:

-Ádám? Ádám, hol vagy, merre csavarogsz? Ádám bátyám pávát látván...

-Kálmán? Melyik, a Mikorka?

-Imre? Borulj a heréimre, ülj a fütyimre!

-Júlia? Nem akar a földön járni? Julcsa, ha bemegyek a villanygyárba...

-Zsuzsi? Zsu-zsi, Zsu-zsi, mutasd a pinád!

-Tibi? Tibi csoki?

-Viktor? Vik-tor, Vik-tor! Viktória? Győzike?

-Gábor? Bogár? Gabriella?

-Eszter? A meztelen nő?

-Oszkár? Aki a seggemben motoszkál?

-Feri? Aki a szádba veri? Vagy Feri a hegyről, aki beveri egyből?

-Ottó? A Tóth Ottó?


Az "ismertem egy Kandisz Nórát", "a haverom szomszédja tényleg Nemoda Buda volt"-szerű pluszinformációkon kívül várom a személyes élményeket :)

Címkék: társadalom nevek
207 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Maxim_Isayev 2010.04.07. 08:08:37

Bálint. Masztur Bálint.

scsaba1 2010.04.07. 08:35:52

Kíváncsiságból múltkor a tudakozónál rákerestem a Végh Bélára. Egy rahedli találatot adott.

Ki az az elvetemült, Végh vezetéknevű apa, aki ilyen vezetéknév mellé képes a Bélát választani keresztnévnek, ezzel élethosszig tartó szopásnak kitenni a fiát.

Vagy ez ilyen családi hagyomány, generációk óta ezzel szopatják az elsőszülöttet? Én is szívtam, fiam, szívjál csak te is?

cd-r 2010.04.07. 08:36:11

Hé Imre ! Bukj a tökeimre !

_Vezo_ 2010.04.07. 08:58:55

"-Zsuzsi? Zsu-zsi, Zsu-zsi, mutasd a pinád!"

????????

Kermit 2010.04.07. 09:09:02

Volt egy osztálytársam akit Bugyi Viktóriának hívtak még mindig ezen a néven fut, a családból senki nem változtatott nevet, nem is értem, biztos boldogak így.
Őket azért űberelte az Ondó Erika a suliból, aki később Orgona Erikára magyarosított.

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.04.07. 09:10:14

Állat jók az Olaj Fater visszavágásai, már én is gyakorlok, mert hasonlóan vicceskedhető a nevem (nem Földgáz), és az oviban már kelleni fog a gyerekeimnek. Magyarosításból zsidózni, az nagyon szép, mondjuk az oviban még nem üt.

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.04.07. 09:11:36

@Kermit: Jó suli lehetett, Legend Urbán is odajárt? :)

Héttörpe (törölt) 2010.04.07. 09:11:58

Az én nevemmel is szórakozott már egypár kretén (általában ismeretlenül, bemutatkozás után, hihetetlen, mekkora hülyék vannak a világon...), de van rá egy bevett válaszom. A szemükbe nézek és azt mondom: A k...a anyád! Kivétel nélkül abbamaradt a cseszegetés. Mondjuk barátok sem lettünk egyik ilyen f.szmajommal sem.

Mitya Ivanov 2010.04.07. 09:23:39

apa neve: Ajándok
lánya neve: Ajándék.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.04.07. 09:33:21

az én nevem is i-re végződik, amikor liberálisnak tartott véleményt fogalmazik meg, mindig meg is kapom, hogy a nevem gyanús:)

Maxim_Isayev 2010.04.07. 09:38:07

A családi nevét örökli az ember, aztán ha nem tetszik akkor megváltoztathatja, de elbaszott keresztnevekkel miért kúrnak ki az emberek a saját kölkeikkel? Biztosan az utónévkönyv helyett a hogyan gyártsunk pszihopatát című bestsellert forgatta ősanya amikor nevet keresett a pocaklakóknak.
Csodálatos példa: egy családon belül az egyik fiú Filemon, a másik meg Jázon.

Maxim_Isayev 2010.04.07. 09:41:52

Marmonk Anna és Para Zita

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.04.07. 09:42:16

@Maxim_Isayev: biztos szeretik a szülők a görög mitológiát... a Jázón az amúgy ugye Iaszon eredendően, és angolul Jason-ként létezik. A Filémon-ról a görögön kívül nem tudok amúgy... viszont kicsit túllihegettnek érzem a dolgot, mert MINDEN név jelent valamit eredendően valamilyen nyelven... Az, hogy a Zoltánban, Dórában, Andrásban, Péterben mi már nem érezzük azt, hogy vicces, hogy valakit Szultánnak, Ajándéknak, Férfinak vagy Kavicsnak hívnak, az csak az időtávlat miatt van...

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.04.07. 09:48:44

A (magyar) rendőr feltartóztatja a gyorshajtó turistát.
Ember, maga közúton 180-nal ment! Ez sokba fog kerülni magának! Diktálja a nevét!
Vitauskas Lanertallaskunaikis...
Öööö...na most az egyszer elengedem, de aztán jobban figyeljen a sebességre!

Kermit 2010.04.07. 09:55:13

@Levéltáros: Nem ő nem, de tudod az iwiw ismerőseim között még mindig ezen a néven fut, pedig férjhez is ment már, felvehette volna a férje nevét. Orgonáék romák voltak egyébként,amikor a lányuk 13 éves lett változtattak nevet.

Zorita 2010.04.07. 10:10:55

diákkoromban dolgoztam telemarketingesként, elég sok nevet meg lehet ismerni, a kedvencem a Józan Menyhért volt :)
romáknál vannak még nagyon durva nevek ugye, egy ismerősöm közjegyző, ott is sokféle név szembejön, pl. Barcsa Tarzan

Maxim_Isayev 2010.04.07. 10:17:07

-Hova rohansz kisfiam?
-Laposelemér'
-Nem a nevedet kérdeztem!

Vágási Matyi 2010.04.07. 10:33:11

Ákos: zsákos, mákos, rákos

Vénusz faterja azért kicsit adja a Gyulabá-feelinget.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.04.07. 10:35:13

Ezekel az elbaszott utónevekkel a világból ki lehet kergetni. Az egyik húgom osztálytársnőjét Vass Zinajdának hívták, a bátyja pedig Honóriusz volt. Ráadásul kissé egybemosta a vezetéknevét az utónévvel, én meg bemutatkozáskot vártam, hogy a rendes nevét is megmondja. Nem beszélve a sok remek sorozatból választott névről. Dzsokitól Izaurán keresztül addig a családig, akik állítólag körömszakadtáig küzdöttek, hogy a kislány Kolompár Vadangyal lehessen.

MakoG 2010.04.07. 10:45:10

Egyik haverom egy olasz kollégájával regisztrált egy belga szállodában. Az olasz sráccal kb. 10 percig betűztették a nevét, mire a haveromra került sor:
- Neve?
- Fazekas. Betűzzem?
- Nem kell, emlékszünk még rá az Antwerpenből. :)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.04.07. 10:46:25

@MakoG:

Na. Madridban meg valószínűleg minden gyerek le tudja írni, hogy Puskás.

MakoG 2010.04.07. 10:55:40

@El Topo (Sgt. Elias): Jó, de azt mindenhol le tudják.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.04.07. 11:00:46

@MakoG:

Bizony. Annak idején, mikor meghalt, körülnéztem a neten. Néhány perccel az után, hogy értesültem a haláláról, a világ összes vezető lapja első oldalon hozta a hírt, Ausztráliától Argentinán keresztül Mexikóig.

mocc 2010.04.07. 11:06:21

NagyÁrpiNagyÁrpiNagyÁrpiNagyÁrpiNagyÁrpiNagyÁrpiNagyÁrpiNagyÁrpiNagyÁrpiNagyÁrpiNagyÁrpiNagyÁrpi

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2010.04.07. 11:18:18

@Szocio Pata (kikvogymukblog):

Vagy Prawo Jazdy. :)

De az olyan nevek, mint az Olaj vagy Bugyi még viszonylag enyhék. Én azokat nem értem, akik mondjuk a "Buzi" vezetéknevet viselik büszkén.

Egyszeri Ernő 2010.04.07. 11:21:15

Benedek? Hoztál meleget? höhö zsákban hozza a MELEGET höhö érted a meleget.....

El Topo (Sgt. Elias) 2010.04.07. 11:29:48

@Püspök utcai gombaszedő:

Az durva. A Hódmezővásárhelyi Állami Gazdaság igazgatóját hívták úgy, hogy Buzi János. Képzeld el, mikor kiállt háromezer építőtáborozó elé beszédet tartani, és bemutatkozott!

ggPeti 2010.04.07. 11:43:19

@Kacagó gerle:
Ez a Nagy Barna Farkas üt. Kőkeményen.
Itt röhögök az egyetem aulájában már egy öt perce látványosan mindenki közt.
Köszönöm.

Mitya Ivanov 2010.04.07. 11:53:48

@ggPeti: b+ ahelyett hogy tanulnál vgy dolgoznál, itt netezel az egyetemen. Persze a szülők és/vagy az állambácsi eltart, fizeti a taníttatásodat.
Szégyen.
Azt már nem is mondom, hogy ezért tart itt ez az ország.

stero · http://newyorkrangers.blog.hu/ 2010.04.07. 12:04:10

egyik rokonom szülészeten dolgozott 30 évig. minden hétre volt egy neve amin röhögtem de a kalányos jefferson mindent vitt.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.04.07. 12:22:26

Persze minden relatív. Elnézve a mai trendet, 20 év múlva a következő beszélgetés lesz.
Mondja a nevét!
József.
Miafaszom, ne szórakozzon! Milyen név ez!
Nem tudom, az apám vicces volt.
Akkor betűzze!
Jennifer. Orália. Zsaklin. Edda. Freia.

cd-r 2010.04.07. 12:24:22

@stero: a cigány keresztnevek örök poénforrás. kedvenceim: Ricsárdka, Amanda

Kolorlokál 2010.04.07. 12:42:54

Stipula János,ezt csak azok értik akik tudnak románul:)

2010.04.07. 12:54:10

Domokos, akinek a segge homokos.
Benő, a faszom a te seggedbe nő.
Zsuzsi, akinek (farkára mutat) ez lesz az uzsi.

Na meg Piroska nevű csinos fiatal hölgynek lenni sem fenékig tejföl, tuti meg kell hallgatnia párszor férfiaktól az "Ismered a Piroska és a farkam című mesét?" poént.

Jaguar 2010.04.07. 13:00:20

Ezektől a falra mászok:
Zoltán, fázol tán?
Mondom az uramnak Tibi.
Halló Lajos, halló Lajos, a te hajad, halolajos.
Tibi te bitang, ó.

... és bameg MÉG MINDIG van olyan elvetemült bőrmellényes, farmeringes aki ezeket poénként elmondja!
Broáf!

ui: pont ma kaptam egy e-mailt, amiben elküldte nekem egy modoros ismerős a "mi még nem ismertük az ásványvizet, zsíroskenyeret ettünk, stb. bla-bla" szöveget, azzal a megjegyzéssel, hogy naggggyon szuper.
Szerencsére jobban szeretm, annál, hogy minden kapcsolatot azonnal megszakítsak vele, de azért jót "somolyogtam";)

Jaguar 2010.04.07. 13:01:40

Lakatos Szalvatore volt már?

Zorita 2010.04.07. 13:12:17

Oldal Béla Géza - felesége Oldal Béla Gézáné, fiuk Oldal Géza Béla (bár a sorrendben most nem vagyok biztos)

Fapuma (törölt) 2010.04.07. 13:27:10

nekem yi-re vegzodik a nevem, gyakran megkerdezik Y-al irja a nevet? megis hogyan gondolja yy-? vagy mi a fasz?

2010.04.07. 13:29:52

azért szülőként sem könnyű a gyerek kedvére tenni.
Kisfiam, akit egyébként Mátyásnak hívnak, egyszer azzal jött haza, hogy neki nem tetszik a neve, hogy változtassuk meg. Jó mondom, hát akkor mi legyen? Hát Csaba!
.."semmit sem szóla, csak elmene..."

2010.04.07. 13:37:09

A név csúfolók a népköltészetben külön fejezet: nekem egxy bihari gyűjtéshez volt szerencsém, oldalakon át sorolja, tehát nem új keletű dolog.
Nekem a kedvencsem: a Julcsa hol a budi kulcsa? A Jancsi: szart a macska hajtsd ki, a Tibike : mit eszik a pipike?

sorica123 (törölt) 2010.04.07. 13:38:28

@Szocio Pata (kikvogymukblog): :DDDD tekintélyt parancsoló betűkelgyó...
@Zzz_Zorita: Tarzan, a Majomember. Jó önkritikus név ez, na. Nagy az isten állatkertje. Ennél még a nyakatekert spanyol nevek is jobban hangzanak, pedig azoktól is hajlamos vagyok falat mászni.
@frissi: @Püspök utcai gombaszedő: hát izé. Bemutatkozáskor: Buzi vagyok. Mi ez az őszinteségi roham...?:)
Aj jaj. Jajaj. Asszem értem a románosat...:D

sorica123 (törölt) 2010.04.07. 13:39:28

@Frengi: Elemér, neked tojik az egér. Anno én is egy rakással tudtam, nem is tudom, honnan:)

bej Kutyej · http://uzsidoboz.freeblog.hu 2010.04.07. 13:51:04

Az egyik osztálytársamat pont Ajándéknak hívták. Először fura volt, aztán megszoktuk, és mindenki Ajinak hívta. A legidétlenebb név, amit valaha hallottam, az a Falábu Orgona. Viccoldalakon is fenn van, és azt hittem, hogy urban legend, de sikerült kideríteni, hogy tényleg járt a szegedi BTK-ra. Ja igen, Pillár Perpétua Dzsamila is jó név, személyesen nem ismerem, csak tudom, hogy kisvárosomban lakik. Nővérét Pillár Napsugárnak hívják, még anno a Kölyökklubban is szerepelt. Szegény gyereken keresztül valósították meg a szülők a vágyaikat, hogy ilyen hülye neveket adtak nekik...
Végh Béla egyszer a Legyen ön is milliomos-ban is szerepelt...

virágelvtárs 2010.04.07. 13:59:11

Vagy az ezeréves vicc, mikor kiderül, hogy a kaszárnyában mindenki szanaszét baszta a párnát. A tábornok előtt be is vallják egyenként, aki elnézően bólogat, mégis kiéhezett férfiakról van szó. Ekkor előkerül a katona, aki nem baszta a párnát.
- Mi a neve kérem?
- Párna József vagyok.

Nefernefernefer 2010.04.07. 14:02:37

Volt egy Tv műsor, a Bongo (Bingo utánérzés?), amit az Antal Imre vezetett. Azt egyik játékost Éliás Tóbiásnak hívták. Persze Imrusunk nem bírt ellenállni a magas labdának, és nyomban lecsapta a szokásos heherészésével: egy tál dödölle... Röhögött az egész stúdió, és vele a fél ország (akkoriban még csak M1 és M2 volt - és mégis boldogok voltunk :-))

zanzibári lány 2010.04.07. 14:10:51

Elég nagy baj van azzal a tanárral, aki a gyerek nevén szórakozik.

Nefernefernefer 2010.04.07. 14:10:52

Nekem is volt egy osztálytársam: Szél Napsugár. Egy-két nappal az évnyitó után jött, és hivatalosan nem lett bemutatva, hanem csak simán belült közénk. Furcsa volt, amikor a tanerő Napsugárnak szólította, de azt hittem, ennyire csókos az illető...

zanzibári lány 2010.04.07. 14:14:14

@scsaba1:

Kb. 10 éve megnéztem a budapesti telefonkönyvet.

Sok Végh Béla volt benne.

Addig azt hittem, hogy ilyen név csak a viccekben van.

Találtam egy Sárga Rózsát is.

Meg ismerek egy Szarka Pált.

Mondjuk, jó sok éve ismertem a becenevén, mire elárulta az igazit.

zanzibári lány 2010.04.07. 14:17:27

Egyszer láttam a híradóban Tejfel Elemérnét.

Találkoztam a Klucsó Zeusz névvel.

aribeth 2010.04.07. 14:19:59

Szarka Pál! :-DD

Van az egyetemen egy Nikoletta Nauszika. Meg egy Szövetes-Gőz.

booo 2010.04.07. 14:29:17

Lakatos Vinettu :)

booo 2010.04.07. 14:31:32

Ja, majd elfelejtettem.. a hugommal egyszerre szuletett ikerpar: Pamela es Bobby hehe

Miss Marple 2010.04.07. 14:32:05

Régi iskolatársunkat hívták Borus Hajnalnak - örök viccelődés tárgya volt, hogy vajon az időjárásjelentés alatt fogant-e, szegény...

Nagyon rég röhögtem ennyit, mint ezen a poszton!

Mannarazza 2010.04.07. 14:41:29

Reti Virag - noi, igy kimaradt, de valos es szep... Nem mint szegeny Belak hada :)

Mannarazza 2010.04.07. 14:42:27

Jajj, es elfelejtettem, hogy a kutya kikepzomet (valoban!) Szopo Belanak hivtak es a feleseget Szopo Belanenak. Tenyleg.

zanzibári lány 2010.04.07. 14:53:00

Találkoztam Toldi Miklóssal, Nyilas Misivel.

Erzsebet 2010.04.07. 14:54:52

.Több 50-es években Mo-n született görög hölgyismerősöm is volt. Ők a kacifántos családnévhez, mindkét nyelven hétköznapi neveket viseltek. Gyakoriak voltak az Évák, Marik, Ilonák. A bölcsődei gondozónők meg tudták jegyezni. Ők itt kezdtek el beszélni, először magyarul. Anyanyelvüket a kint élő nagymamától tanulták nyaralás alatt. Az átkosban a divatos neveket a romák kezdték el először viselni. Ők jártak legtöbbet moziba és állandóan zenét hallgattak. A cigány lányokat hívták először Anitának, Mónikának, Ritának. Az iskolánkba is járt Buzi Erzsébet nevű csaj, őt a mai napig úgy hívják.

TradeMark 2010.04.07. 15:08:33

Tibi, szerinted engem csúfoltak valaha Páviánnak? :D

Nem messze tőlünk lakott egy Hiláriusz nevű csávó. Na most ha angol nyelvterületen mutatkozik be csórikám, el lehet képzelni azt a röhögést... Az öccsének is valami hülye neve volt, de arra már nem emlékszem.
Egyébként a könnyű erkölcsű csajokat (értsd: a kúrósokat) Szájhar Mónikának szoktuk hívni.

üdv:
Bukiagecz Imre

MakoG 2010.04.07. 15:10:32

@Nefernefernefer: Nálunk általánosban énekelte Czifra Peti az Éliásné nevű biosztanárnőnek ezt, aki egyből visszavágott, hogy "cifra palota...".

Fapuma (törölt) 2010.04.07. 15:11:31

Én most reinkarnációs tanfolyamra járok. Kicsit drága, de hát egyszer élünk! Ott hallottam róluk: Lakatos Szándokán, Kolompár Hercules, Buziné Lezbi Mária, Kissné Nagy Erika.

Zorita 2010.04.07. 15:15:15

Direkt tartóztatom magam, mert azt kérte a Tibi, hogy az ilyet hanyagoljuk :D, de már nem bírom tovább, mert anyámnak tényleg volt egy munkatársa, akinek a vezetékneve Szopkó volt, és az istenbarma pogány fattyú képes volt a lányát Dórának "keresztelni".

MakoG 2010.04.07. 15:22:24

A legnagyobb kedvencem amúgy: Újpest-szurkoló apuka kislánya Viola Blanka.

Maxim_Isayev 2010.04.07. 15:36:42

Valamelyik Friderikusz műsorban mutattak be hülye nevű embereket. Volt Kasza Blanka, Piros Arany és Major Anna is.

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2010.04.07. 15:41:10

Till Attila - hogy celebvilág is legyen.

SüniMama · http://gombocsekli.blog.hu 2010.04.07. 15:56:35

Fenyvesiné Tölgyesi Pálma - tanár
X Eperke - osztálytárs

Asidotus 2010.04.07. 15:57:55

Cigányoknál azért is van sok fura név, mert sok a gyerek, és nem lehet mindenki Péter, Tamás, Gábor.

bombaa heron 2010.04.07. 16:06:19

szüléskor egy kórterembe tettek egy 17 éves cigánylánnyal aki második gyerekét hozta világra: horváth zsáklin afrodité - az első roxána volt

cadix · http://www.blog.hu 2010.04.07. 16:15:10

Nagyon kedves poszt.

Üdv,
Sára Laci

pebkac 2010.04.07. 16:31:36

eszter, beterpesztel?

Olgicsq 2010.04.07. 16:47:05

Olga- zug a volga....
muhahahahhahaaaaaa.
:S

Olgicsq 2010.04.07. 16:57:35

egyszer osszefutottam egy rendorrel, ot Karacsony Szilveszternek hivtak. Meselte, hogy a katonasagnal nem hittek el az "oregek", hogy tenlyeg ez a neve, es szivattak szegenyt, amikor csak tudtak.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.04.07. 17:17:04

anyum szülésznő, ott a kismama igen.igen erősködött, hogy Kolompár Eutanázia lehessen a kisgyerek:)

csípősmustár 2010.04.07. 17:27:33

Viktória! Mikor megyünk Szabadiba?
Örök hálám a Fonográfnak :/

nadivereb 2010.04.07. 18:01:12

És akkor most egységesen meg lehet tekinteni az internet egyik legsetétebb sarkát.
www.magyarnevek.hu

"A Görény ősi, valószínűleg még a pogány-korabeli férfi név. Görény vagy Gerény egy korabeli méltóság volt, aki magáról nevezte el Görény várát. Görény valahol az Al-Dunánál a vele alliteráló Szörény mellett feküdt. A név jelentése valószínűleg görény."

A magyar keresztnevű gyerekek szépségversenyén (igen, ilyen is van ám!) a II. korcsoportot Fejér Magor, a III. korcsoportot pedig Gyöngy Virág Emese nyerte.
Gratulálunk a szüleikhez.

Vágási Matyi 2010.04.07. 18:04:37

@TradeMark: Hiláriusz, neee :D
Szájjal, Mónika! :)

Befigyel még:

Bekő Tóni
Tank Aranka
Eszter - megduglak egyszer

kissa9876 2010.04.07. 18:09:14

Múltkor olvastam valami orvosoknak szóló újságot. Dr. Jólesz Józseffel volt benne egy interjú. Szerintem a neve predesztinálta erre a pályára :D

nadivereb 2010.04.07. 18:14:54

"Magambál - A Magambál egy ősi magyar eredetű női név. Magambál egy aranyasszony volt, az Arvisúra szerint."
"Menyétke - A Menyétke régi magyar eredetű nő név, jelentése: nő nemű menyét. A név valószínűleg összefüggésben van a Sarolt női nevünkel, aminek jelentése: fehér menyét."

Azt, aki a fiát Tarkacsunak, Toportyánnak, Tarhosnak, Togúzabának vagy Tumurkánnak nevezi el, azt addig ütném meszeslapáttal, amíg el nem fáradok.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.04.07. 18:30:19

@nadivereb: nekem is furcsák kicsit ezek, de továbbra is állítom, semmilyen racionális okot nem tudsz sem te, sem én, sem senki arra mondani, miért lenne rosszabb a Menyétke vagy a Tarhos (vagy akár a Dzsennifer), mint a Zoltán vagy a Dóra.

novi 2010.04.07. 18:34:09

Városi nevezetesség nálunk a fentebb említett Falábú sisters, Orchidea és Orgona. Egyik csajról se a karcsú virágszálak jutnak eszedbe...

nadivereb 2010.04.07. 18:45:18

@vészmadár (pica pica): Nekem a névadási motivációkkal van bajom. Ha valaki azért adja a gyerekének a toportyán nevet, mert ő azt szépnek és jónak gondolja (kétlem, hogy ezek halmaza átfedne a gyereket csinálni képesek halmazával), akkor adja. A gyereknek majd maximum nem tetszik (ez nem feltétlenül névfüggő, van ismerősöm, aki a Hanna ellen lázad, egy másik pedig a Nórát nem hajlandó használni). Viszont ha azért hívja a gyereket Szarka Pálnak, Gyöngy Virágnak, Erdei Málnának vagy Kovács Ambustánnak, mert az milyen eredeti/vicces/kreatív/egyedi, akkor engedelemmel én nyúlnék azért a meszeslapátért.

cometneni 2010.04.07. 18:49:04

apukám kezelőorvosát jófej etelkának hívják. egyik ismerősömet pedig vizeli biankának. egy siófoki srác neve pedig szűcs aba csaba.

Fapuma (törölt) 2010.04.07. 19:00:25

@cometneni: gondold el mikor bemutatkozik es mondja hogy: kurva jofej vagyok vagy forditva?

mar emlitettem volt, van 1 ismerosom aki X Y Kisanna, az milyen lesz mikor 75 evesen es 125 kg-an bemutatkozik...

well hungarian 2010.04.07. 19:10:15

Egy lengyel ismerösöm vezetékneve Zygadlo. Ez ott olyan, mintha Magyarországon valakit Hanyadéknak hívnának.

TradeMark 2010.04.07. 19:12:16

a Milicz Ilona nevű ismerősömet Icának becézik...na?:)

kedvenc: Filmren Dezső

SzocsO 2010.04.07. 19:17:41

Nekem a vezetéknevemmel van a bajom, bemegyek valami hivatalba, hogy hívják? Mondom, inkább leírom én. Mongya csak, ja, öööö, leírná mégis?

Egyszer a tvben volt valami utcán megkérdezzük műsor, és ott leszólítottak egy fickót, Jónapot, az meg Jónapot Mészáros XXXX (nem emlékszem) vagyok. Ezzel nem is volt baj, csak a srác néger volt. Persze ezzel sincs baj, de akkor néztem egy nagyot, tök furcsa volt.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.04.07. 19:25:52

"Kezdd el Féreg Lacinak hívni, örülni fog neki." Ezen sírok :))) Oszkárra én még ezeket nyertem a szüleim barátaitól, akikkel nagyon jó, hogy megismerkedtek: "Oszkár! Tán tosztál, hogy így megváltoztál?" Ezt 15 éves koromig hetente megkérdezték, pedig csak utána tosztam.

TradeMark 2010.04.07. 19:39:39

@SzocsO: Igen, a Mészáros Demeter egy magyar válogatott röplabdás volt(tán még ma is játszik)...és fekete:)

well hungarian 2010.04.07. 19:41:36

Egy lengyel ismerösöm vezetékneve Zygadlo. Ez ott olyan, mintha Magyarországon valakit Hanyadéknak hívnának.

Kolorlokál 2010.04.07. 20:13:43

Skoda Mercedes és Szopós Enikő,mindkettőt ismerem.

szeme közé, laposan! 2010.04.07. 20:31:13

Falábú Orchidea. Mellettem ült a padban. Lány volt.

Viktriat 2010.04.07. 20:33:29

Volt egy Pötz Sándor nevű ismerősöm, aki ráadásul hadart is. És nem értette a derültséget, mikor bemutatkozott valahol...

Viktriat 2010.04.07. 20:40:02

@csípősmustár: Ezt én is megkaptam már párszor :)

@Fapuma: Addigra a sok Panka és Bence között nem is lesz furcsa :)
Juteszembe: Kis Bence volt már?

Peremartoni Krisztina (törölt) 2010.04.07. 20:50:58

Személyes kedvencem Szuper Pál, az Isten is éltesse sokáig..

gyz 2010.04.07. 20:54:37

@Miss Marple: ezt én is hallottam valakitől, mármint hogy ismert egy Borus Hajnalt - minden bizonnyal ugyanarról a személyről van szó.

Mondjuk szerintem ez egy ritka példa arra, hogy egy beszédes név nagyon szép is lehet.

gyz 2010.04.07. 20:57:11

egyszer együtt jöttem haza repülőn egy pasival, aki a 3 gyerekével utazott. Az út során kiderült, hogy amerikai, a felesége meg magyar, és jönnek haza. A pasi egész jól beszélt magyarul, csak baromi erős amerikai akcentussal.

A csomagátvételnél a gyerekei szétszaladtak, ő meg utánuk kiabált: Jancsi! Julishka! Piroshka!

gondolom, ha a negyedik fiú lesz, Farkasnak fogják nevezni.

Peremartoni Krisztina (törölt) 2010.04.07. 20:57:54

Eszembe jutott még egy katonatársam, Bedegi Alpár Apor ésa tesója Bedegi Berill Barbara.. Ez úton is csókoltatom a szülőket..

corrado 2010.04.07. 21:02:53

Miki, jól nézünk mi ki

scsaba1 2010.04.07. 21:33:09

@zanzibári lány:

Tulajdonképpen én is. Nem gondoltam, hogy van ép eszű ember, aki ezt a nevet választja a fiának.

Közben francokat nem. Tucatjával vannak végbélák.

Viszont van "Baszun" vezetéknevű ismerősöm is. SZülei viszont a Klárát választották mellé keresztnévnek. Baszun Klári?

Persze: a Baszun vezetéknév eleve nem túl szerencsés, de mellé K betűs keresztnév, ráadásul lánynak...

triplA 2010.04.07. 22:04:18

Létező nevek:

Audi Zafira ... (nem semmi!)

Szopos Anna

Vörös Barna

Geczi Mihály

Medve Barna - az útlevélben forditva irva: Barna Medve

scsaba1 2010.04.07. 22:05:33

Egyébként kifogyhatatlan humorforrás az is, amikor vezetéknév köthető az illető foglalkozáshoz pozitív vagy negatív értelemben.

Dr. Mészáros Pál sebész szakorvos

Dr. Kukucska Károly nőgyógyász

Dr. Buzi Péter urológus

bej Kutyej · http://uzsidoboz.freeblog.hu 2010.04.07. 22:06:38

@Horst Fuchs: valamint Szuper Leventét is. :)

@szeme közé, laposan!: @novi: Orchideát eddig nem ismertem, de ez értékes infó volt.:D

Róka Rudolfnénak is jó neve van, vagyis inkább a férjéé az. Egy Békés megyei képviselőnő.

Rowar Atkinson 2010.04.07. 22:22:48

Létező nevek:

Romolhatatlan Margit

Bukaresti Péterné

Kalányos Augusztin

Feri Ferenc

Takeda Shingen 2010.04.07. 22:33:00

Már bocsánat, de az Eszterre a Faszteszter Eszter a klasszikus...

ZON 2010.04.07. 22:45:26

Kitalált: Hát Izsák, Szaj Hajnalka.

Valódi: Tubarózsa Mária.

Sorkatonaként első nap bemutatkozás a körletben:
-X.Cirill.
-Civil az anyád picsája, te is most vonultál.

nyuszy 2010.04.07. 23:00:19

Egy előző munkahelyemen dolgozott egy Fekete Hajnal nevű csaj.
Nekem mindig valami arab terrorszervezet jutott eszembe a neve hallatán, bár én gonosz vagyok :)

nyuszy 2010.04.07. 23:02:20

@scsaba1:
Fehérváron meg kinn van egy tábla, miszerint Dr. Vanatka Zsolt állatorvos. De tényleg.

Clarimonde 2010.04.07. 23:07:52

innen az érintett oldalról: a betűzés többeknek betesz egyébként, én legalábbis nem egyszer éreztem már a felháborodással vegyes sértettséget a gyakori "miiii?"-ben, amikor kiderült, hogy nem Kovács vagy Tóth vagyok, így sok a tapasztalat:

-szabad a nevét?

-vrsbrckircki erzsike, de betűz...

-miiii??

-akkor betűzöm..

-nem, nem kell, leírom, szóval..brkicski-ick

-nem, mondom duplavééé-errrr-esss....

-jólvanjólvan izé...hát ezek a nehéééz német nevek..

- lengyel. kezdjem elölről esetl..?

- (közbevág)jó, hát egyre megy, és erzsike a keresztnév ugye? köszönöm szépen, akkor hamarosan jelentkezni fogunk!

-aha.. (soha az életben nem fogtok megtalálni az adatbázisban meg sehol, de ha nem ,hát nem)

v79benno 2010.04.07. 23:10:42

Két létező: "dr. Szőke Barna" (valóságosan praktizáló orvos vót) és "Fésűsné Nagyhajú Teréz" (itt a házasságkötéssel és a feleség asszonynevének megállapításával dobtak nagyot).

Asszem e kettőnél jobbat hirtelen kitalálni se tudnék. ;)

2010.04.07. 23:19:34

Punczi úr, az megvan?
users1.ml.mindenkilapja.hu/users/zsolty27/uploads/8212_49851.jpg

Magyar településnevek? A Degec állítólag csak városi legenda, de jól hangzana bemutatkozásnál, hogy "degeci vagyok". Ondód (Debrecen mellett) meg Heréd viszont tényleg van, kiapadhatatlan humorforrás a csinos kiscsaj a buszon: "Ondódra kérek egy diákot!".
Na meg a klasszikus: Bugyi alatt található Borzas, és aki mindezen továbbhalad, eljuthat Sáriba.

2010.04.07. 23:21:17

@Takeda Shingen:

Ismered Esztit? Akkor (farkára mutatva) csókold meg ezt itt!

Dr House 2010.04.07. 23:51:06

Dr Tell Vilmos ügyvéd az Ajtósi Dürrer soron van az irodája, a cégéren pedig egy céltábla látható közepén nyílvesszővel. Google is kiadja elsőre:)

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.04.08. 00:02:51

Az i-re végződő nevekkel kapcsolatban a büntis kollégák felvezése, hogy le kellene ellenőrizni az i-re végződő helységnév utcákat Budapesten, hogy TÉNYLEG oda mennek-e. Váci pl. igen, Mogyoródival sincs gond, sőt, 2 Csömöri út van, aztán mégis mind2 oda megy. De Fiumei út, Mexikói út pl. már lehet érdekes projekt hátizsákkal.

Zsola777 2010.04.08. 00:04:20

Ha már itt tartunk, ez is létezik: Szende-Kis Ajándék

kerikak 2010.04.08. 00:11:53

@nadivereb: megnéztem és tényleg van ilyen név hogy Ajándék :O azt hittem csak a posztírónak jó a fantáziája..:)

TradeMark 2010.04.08. 00:24:04

@tff: Nagyatád egy kisváros dél somogyban, a szomszédos falvak Segesd és Lábod... Megy is a találós kérdés: -Miért büdös Nagyatád?
-Mert felette van Segesd, alatta meg Lábod.

Zalában van Pornóapáti.
illetve
a pécsi pszicho-tanszakon van egy Pornói Imre nevű tanár is...

brainska (törölt) 2010.04.08. 00:34:10

@TradeMark: meg még:
Pis Illés
Keble Imre (becézve: Cic Imre)
Hát Izsák

kedvenc - és szerintem meghaladhatatlan:
Klum Pável (magyarosítás után: Zseblám Pável)

ergerberger 2010.04.08. 00:47:52

Mekkora IQ-nulla alapvonali gyökérnek kell lenni ahhoz, hogy fáj neki a saját neve, és lusta elmenni a polgárjenő hivatalba, hogy megváltoztassák? Hanem inkább hagyja magát faszkorbácsoltatni nap mint nap.

Engem is sokat csúfoltak az Erger Berger Ede miatt, de elmentem, és megváltoztattam Erger Berger Benedekre.

Spiritmonger 2010.04.08. 00:49:17

ezek a nevek nem modorosak

szerencsétlen gyerekek szenvednek a szülők baromsága miatt

a 3 tagú nevek egy része sem modoros, főleg, ahol 2 vezetéknév van kötőjellel

aki viszont két keresztnevet használ, annak tarkólövés, abbl jó ember soha nem lesz

az izaurák most már bőven 20 év fölött vannak, és az ovis szülőin az idősebb óvónő a sok kevin, armandó és dzsenifer mellett nem győz ámulni-bámulni

Spiritmonger 2010.04.08. 00:51:22

@_Vezo_: a zsuzsi, zsuzsi mutasd a pinád, az egy ősi kazettán terjedt el műdalként, mostanában V. Laky előadásában újra a reneszánszát éli

TradeMark 2010.04.08. 00:59:48

@Spiritmonger: nekem is két keresztnevem van...csak a személyimben, meg az indexemben szerepelek így.
ezeken kívül még 2 valaki nem lehet ember..aki azt mondja, hogy "Pécsett", illetve az a férfi, aki használja a "pasi" szót
na azok egyenek szart hagymával...:D

Spiritmonger 2010.04.08. 01:04:27

@zanzibári lány: nyilas misi nekem katonatársam volt, amikor a zászlóaljsorakozón a vezér kiosztotta a leveleket, mindenki röhögött a pakkot kapott beszóláson

Spiritmonger 2010.04.08. 01:06:22

@TradeMark: a pasi szó, úgy, mint az ember, pók, tag, mandró szinonimája teljesen rendben van, de mint a hímnemű privát életbeli társé tényleg nagyon gáz. a pécsett külön téma, ritmusosabban lehet mondani, szerintem ez meg a győrött nem gáz

Spiritmonger 2010.04.08. 01:08:12

@TradeMark: Fábián, hol ember, hol pávián...

Spiritmonger 2010.04.08. 01:09:41

volt egy ilyen könyv is, vagy 300 nevet figurázott ki, de nem ugrik be a címe

Spiritmonger 2010.04.08. 01:13:15

@vészmadár (pica pica): menyétkére nekem egyből a patkány ugrott be...nem vagyok biológus...

TradeMark 2010.04.08. 01:42:32

@Spiritmonger: lelepleztél. jelölj be a fácsén :)

Maestro 2010.04.08. 08:00:55

Lákátos Márlonbrándó, na az a kemény.

A Budapest-Vác vasútvonal egyik településén a megállótól kb 3 perc séta míg meg nem találjuk a postaládán díszelgő Geczi vezetéknevet.

egyszer egy csávó meg Szőke Barnaként mutatkozott be.

GrofZero 2010.04.08. 08:04:10

Kolompár Csubakka és unokatestvére Orsós Magnetofon

hex.kelly 2010.04.08. 08:29:02

A céges nagyöregek mesélik, hogy sok évvel ezelőtt volt egy arc, akinek a vezetékneve "Ott" volt. Ha telefonált, mindig ezt mondta: Itt Ott....

Egyébként a kilencvenes évek közepén találkoztam egy sráccal, Búvár Kund-nak hívták. A magyartanárunk is ott volt, vinnyogva nyihogott, mikor a srác bemutatkozott.

hex.kelly 2010.04.08. 08:41:55

@scsaba1: Valahol a 7kerben láttam egyszer egy táblát: Dr. Sajgó Pál fogszakorvos. Ki megy egy ilyen nevű fogdokihoz? :-D

Tavimajom 2010.04.08. 08:42:48

A felettébb ügyes hegymászólányt Ugyan Anita névvel verte meg a sors... Van egy zenész ismerősöm, őt Másik Lehelnek hívják. A gimiben a kémialaborban a következő versikét véste fel valaki a padra:
"Túrós rétes, tökös, mákos
Kovács Ákos
Tüdőrákos"

hammasz 2010.04.08. 08:45:37

Ismerek egy Élesztős Euridiké nevű bomba csajt, aki emiatt egyébként mindig csak Gingiként mutatkozik be. Mesélte, hogy volt olyan, hogy lebaszták a telefont amikor bemutatkozott, mert azt hitték hülyéskedik.

Baszun Klára egyébként fagottművész, van rá vagy ötven találat...

yarisugi 2010.04.08. 08:51:43

Mi az ősi Yarisugi családból származunk :) de a budapesti telefonkönyvben még a 80-as években szerepelt egy Buzi Gábor, építész.

Az erőltetett nevek mindig gázok. Az is amikor ősmagyar keresztnevekkel akarja valaki feldobni a proli tucat családnevet de az is amikor szappanoperák szereplői után nevezi el a hátrányos gyereket és azokat ráadásul fonetikusan kell leírni a magyar szabályok szerint. Ez már nem is motoros hanem vérgagyi szégyen.

Kalányos Dzsesszika Dzsennifer kiolvasása angolok számára na az még a kihívás :)

kicsibuta 2010.04.08. 09:26:11

@ergerberger: Van egy ismerősöm (férfi), akinek majdnem Ergerberger a vezetékneve, mindenesetre eszperente, és tényleg -berger a vége. Az ő keresztneve vegyes hangrendű, méllyel kezdve, a gyerekeié szintén. Viszont elmesélte, hogy a nagyapja keresztneve Gergely volt. Azt hiszem, a dédszüleinek kijárt volna a meszeslapát...

F79 2010.04.08. 09:28:57

Lakatos Szandokán, Lakatos Szamóca -egy család

F79 2010.04.08. 09:29:47

Bocs, Kalányos, összekevertem nem tom miért. De létező.

Zorita 2010.04.08. 09:37:19

@ergerberger: hát ja, van akinél egy idő után már perverzió lesz a saját hülye nevének mutogatása, csak ez lehet :)

É2I 2010.04.08. 09:41:43

Farkasné Bárány Piroska, személyes ismerősöm. :)
Ugyanakkor ismerek egy Elefánt Elemért is. ;)

kicsibuta 2010.04.08. 10:00:00

Vessetek meg, de szerintem tök jó az Újpest-drukker Viola Blanka névadása. :) Szintén tetszik egy olimpiai bajnokunk kislányának a neve: Olimpia Viktória. (De biztos én vagyok ufo.)
Nálunk a családban és a testvéreim családjában is hétköznapi nevek vannak - pl. Dániel, Krisztina -, sajnos az én utónevem a kivétel. :) Na, az se ronda vagy félreérthető, csak különlegesebb, ritkább, mint a többieké.

Zorita 2010.04.08. 10:28:24

@kicsibuta: lehet, hogy lesznek most Falus Messzi Blaugrana nevű kisfiúk is

Miss Marple 2010.04.08. 11:24:46

Mostanában emancipált posztmodern trend, hogy a gyerek apu és anyu vezetéknevét egyaránt megkapja, kötőjellel. Merazúgy aaaannyira egyenjogú! Pl. Kovács János és Szabó Katika gyereke Kovács-Szabó Józsika lesz. Na de ha a kis Józsinak lesz egy közös gyereke Nagy-Horváth Mariskával? Akkor az meg Nagy-Horváth-Kovács-Szabó Zsuzsika lesz? És ez még tovább göngyölíthető. Lehet pl. keverni a nevek sorrendjét, vagy több keresztnevet adni hozzá, esetleg fiú- és lánynevet vegyesen. (Kinek mi köze az én legbelsőbb személyiségi jogomhoz, hogy fiú vagyok-e vagy lány, vazze?!)

Jut eszembe, a nyolcvanas évek közepén volt egy híres szociológiai tanulmány az akkor még erősen rejtőzködő meleg társadalomról. Szerepelt benne Tóth Antal Gizella, aki szegény hermafrodita volt, úgyhogy csak orálban működött, szegényszegény...

zanzibári lány 2010.04.08. 14:12:32

Találkoztam már a Pornói családnévvel.

zanzibári lány 2010.04.08. 14:13:51

@nosferato:

Újpesten a Madridi utca és társai?

Egymás közelében vannak.

zanzibári lány 2010.04.08. 14:14:41

Az se mindegy, hogy valakinek milyen hosszú a neve.

Például: Caspanói Parravicini Annamária.

zanzibári lány 2010.04.08. 14:15:55

Hallottam, tehát nem 100 %-os: Horváhtné Horváth y

(Nóórmális?)

zanzibári lány 2010.04.08. 14:17:06

@TradeMark:

Most olvasom a kommentedet.
Én is ismertem egy Pornóit.

Kovinak becézték.

ergerberger 2010.04.08. 14:46:39

@kicsibuta: "Van egy ismerősöm (férfi), akinek majdnem Ergerberger a vezetékneve, mindenesetre eszperente, és tényleg -berger a vége."

Keblemre, pajtás!

"Az ő keresztneve vegyes hangrendű, méllyel kezdve, a gyerekeié szintén. Viszont elmesélte, hogy a nagyapja keresztneve Gergely volt. Azt hiszem, a dédszüleinek kijárt volna a meszeslapát..."

De még a legendás faszkorbács is.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.04.08. 15:18:25

Az én ismerőseim között ott szerepel Ádám Éva, és tankörtársam volt egy olyan kínai csaj is, akinek a neve ugyanaz volt, mint a Csepregi Éva által megénekelt játékszernek... :-) persze ez csak nálunk vicces, csakúgy mint az egykori Nightwish-énekesnő Tarja... múltkor visszakérdezett a pénztáros, mikor a koncertjére vettem jegyet, mondom "úgy, mint a húsféle"...

A "másodkézből" ismertek közül nekem kettő fáj nagyon... az egyik az az egyik legismertebb pornósunk leánykája Vad Málna, illetve a neten terjengett Wang Eliz...

Amúgy én is igen sok csesztetést kaptam, mivel a vezetéknevemben csak egy betűt kell kicserélni, és máris egy húsipari terméket kapunk eredményül... pechemre ráadásul a németek, csehek és lengyelek is képesek erre a szójátékra, és az első népcsoport szokta is űzni...

A kedvesemnek meg a keresztneve egyezik meg egy operahőssel (nem Aida), és ez már generációk óta öröklődik... mivel azonban a vezetékneve köznapi, így max csak a kiejtés körül vannak problémái a környezetének. De ami súlyosabb, hogy ez a név alliterál az én vezetéknevemmel, tehát már eldöntöttük, hogy a lányunk mindkettőnk vezetéknevét megkapja, ha majd eljutunk odáig...

Zorita 2010.04.08. 15:23:17

@no-night: ezt, hogy így titkolózol, nehéz elképzelni, de megpróbálom kitalálni, te vagy a Csonka Pici, és a párod Norma, aki nem szeretne Csonka Norma lenni, noha a családi tradíció kötelez.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.04.08. 15:26:44

@Zzz_Zorita: Basszus, lelepleztél! :-)

Abban viszont tévedsz, hogy én erőltetném a kedvesemre a nevemet, pont fordítva: nem akarom, hogy majd ha egyszer lányunk lenne, akkor az általad idézett név miatt csúfolják.

Archenemy 2010.04.08. 15:40:49

jaj a végéről kimaradt a

Miki? Jól nézünk "mi ki", hááhhháháhááá!

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.04.08. 15:46:13

Ja, amit még kifelejtettem: a kollégák közt van egy, aki a "Mezei" vezetéknévvel rendelkezik. Ő például csillogó szemekkel mesélte, hogy a fiútestvére a gyerekének a Virág nevet adta...

Bizi Clop 2010.04.08. 17:33:45

Ne feledkezzünk el Semmi-Kis Tünde és Serdült Orsolya szépségkirálynőkről sem.

Petta 2010.04.08. 23:23:24

Mit szóljon Dr Vitéz Bátor ügyvéd...? Pláne ha külföldön kell bemutatkoznia???? Bátorvitéz vagyok, háárjú????

fuck.buddy 2010.04.09. 05:47:17

van egy dagadt ötvenes felénk, Burkus Vénusznak hívják... ja, nemkokeró. megtörtént eset jön: amikor SBalázs Benettnek nevezte el a gyerekét, körülbelül öt percig káromkodtam a munkatársnőm előtt, hogy ki az a köcsög, aki így kibaszik a kölkével. erre ő: az unokaöcsém is Benett... Viszokai Benett... áááááááá

Szalacsi_Dezső 2010.04.09. 12:29:29

@Miss Marple: Hú de régen hallottam Tóth Antal Gizelláról, béár ő asszem szimplán csak Antal volt, a Gizi az felvett neve volt.

Erzsebet 2010.04.09. 15:58:51

Keresztnevek közül túl modorosnak tartom, amikor a hívő családok bibliai eredetű neveket adnak gyermekeiknek. Soknak idegen a Manassé, Tabita, Teofil, Efráim és társai. Ezeket lehetne második névként is adni. A Cirill, Atanáz és Konstantin nevek is magyar kultúrkörben idegenek. A görögöknél és szlávoknál viszont hétköznapiak.

scsaba1 2010.04.09. 20:56:42

@Erzsebet:

Hogy elérjük mindennek a legalját, elmesélek egy viccet:

A német megszállás idején egy SS tiszt szóba elegyedik egy székely legénnyel.
Mi a neved fiam? Ábel. Hát az öcsédé? Mózes.
Mond csak, nem vagytok ti zsidók? Nem uram, mi székelyek vagyunk, felénk gyakoriak a bibliai nevek. Hát akkor hogy hívják nálatok a zsidókat? Herman, Adolf, Henrik...

Gregorius_hun 2010.04.10. 11:10:38

És mi van a Tarsolyodban?
Hogy én ezt hányszor hallottam, és mindig elnézően mosolygok mellé...

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.04.10. 12:43:13

Matr Jóska, Matr Ica, Mat Róza, Lekö Peti, Nar Ancsa, Cserepes Virág, Zsíros B. Ödön, Gáz Rezső, Lelé Peti, Szlo Pál, Vízipi Pál, Lestra Pál, Kalim Pál, Éjjelnap Pali, Elroh Anna, Kipurc Anna, Bekatt Anna, Totó L. Ottó, Riz Ottó, Paradic Soma, Feles Emese, Meg Z. Sarolta, Békés Csaba, Pilis Csaba, Deb Ella, Szalmon Ella, Rekl Amál, Bl Amál, Nyelvta Nóra, Úgy B. Iza, Deb Iza, De Bella, Nagyonhü Jenő, Elő Örs, Buda Örs, Kétkorsó Stella, Kipi Heni, P. Roli, Vík Endre, Megment Elek, Szerett Elek, Kifordult B. Elek, Dev Iza, Karam Ella, Buda Pesta, Zuhany Rózsa, Valamiam Erika, Ta Bella, Busz J. Egyed, Dr. Akula, Délam Erika, Fél Áron, Jó Áron, Akciós Áron, Es Emese, Ma Jolika, Bor Ivó, Fül Elek, Bor Virág, Nyomo Réka, Dil Emma, Veg Eta, Nemer Eszti,Para Zita, Feles Elek, Virra Dóra, Ne Pál,Pop Simon, Git Áron, Kispál Inka, Ka Pál,
Remek Elek, Hü Jenö, Bekre Pál, Hot Elek, Szalmon Ella, Kala Pál, Lepi Pál, Trab Antal, Csecs Emöke,Ultra Viola, Körm Ödön, Minden Áron,
Am Erika, Kér Ede, Mor Zsolt,Bac Ilus, Meg Gyözö, Rabsz Olga, Citad Ella, Vak Cina, Locsolók Anna,Hányin Gergő, Topl Ákos, Be Pál, Gye Pál, Petting Elek, Büdöset Lehel, Égető Napsugár, Pár Zoltán, Peting Elek, Masztur Bálint, Csöcs Ödön, Pöcs Ödön, Lati Nóra, Kres Zóra, Gá Zóra, Megbaboná Zoltán, Felcsig Á. Zoltán, Szem Etel, Felszel Etel, Mé Dia, Zug Ivó, Lam Ella, Jut Ányos, Botr Ányos, Hagyom Ányos, Adap Terka, Krá Terka, Vincs Eszter, Szem Eszter, Beterp Eszter, Heu Réka, Fület Lenke, Szemte Lenke, Eszte Lenke, Éret Lenke, Kegyet Lenke, Kandisz Nóra, Vastag Barna, Ordas Farkas, Vám Piroska, Va Gina, Kukacos Alma, Kapd Bea, Virág Zoltán, Dohány Zoltán, Vicc Elek, On Dóra, Hot Elek, Beviz Elek, Ágybaviz Elek, Nagy Ivó, Zug Ivó, Negye Dóra, Kira Kati, Virra Dóra, Roz Mári, Trap Pista, Tal Ányos, Hi Ányos, Hagyom Ányos, Herer Ákos, Tüdő R. Ákos, Cic Imre, Füty Imre, Csöcse Imre, Pöcs Ödön, Csöcs Ödön, Bárány Farkas, Farkas Piroska, Csipke Rózsika, Fekete Mercédesz,Karácsonyi Ajándék, Pót Szilveszter, Kis B. Aba, Szemérem Ajka, Nagyon Álmos, Ba Bánk, Sötét Barna, Kaki Barna, Bekő Tóni.

Ormótlan · http://bogaras.blog.hu 2010.04.10. 13:36:42

Dr. Kuki Lajos (nőgyógyász) -> www.webbeteg.hu/index.php?page=adattar_orvos&reszletes=5614&szak=5667
Olyat ismerek, hogy Kicsi-Szép Ajándék, ő nagyon késői gyerek, ennek köszönheti a keresztnevét...
Van valahol Pesten egy Dr. Fehér Amarillisz is.
Létezik Vasharapó Erika és Piroska, valamikor várpalotaiak voltak. Van olyan is, hogy Vízhányó József.

nyílméregbéka 2010.04.10. 20:02:03

Nem akarom cifrázni, de az alábbiak mind létező nevek (= személyesen ismerem őket):
- Szopkó (régi osztálytárs)
- Punczi Erzsébet (!)
- Horváth Szorája Sáron (kisebbségi kislány)
- Kolompár Vinetu (sic!) - kisebbségi kisfiú.
Uff, én beszéltem :-)

asabac 2010.04.11. 09:00:42

@nyílméregbéka: kiegészíthetem a sort:
- Pinha Gábor

vincere 2010.04.13. 21:42:24

az én vezetéknevem is idétlen és rövid. sváb, az első pár betű egy német szó, egész gyerekkoromban a fordításából eszkábált nevekkel csúfoltak...
névbetűzés egy életre otthon-külföldön alap.
de legalább a keresztnevem oké, bár a külföldiek mindig azt hiszik írásban, h. férfi vagyok, szóval ezen a téren soha nem unatkoztam :)
mindig hálát adtam a sorsnak, h. nem Gyöngyvér lettem, amivel semmi bajom, de szerintem külföld szempontjából ennél lehetetlenebb név nem létezik.

AZATYAURISTEN 2010.04.13. 22:13:55

@vincere: figyelj ide, te nem en vagy? azt hiszem, megyek aludni...:) ja, deee, vaaan ennel lehetetlenebb nev, nemet nyelvtelületen. Orsi:D

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.04.14. 08:12:37

@vincere: @AZATYAURISTEN: nagy szükség volna most még Ernokere a téma szempontjából. Rólam meg nagyon sokan hiszik az írásom alapján, hogy lány vagyok...

Ernoke 2010.04.14. 09:22:47

@nosferato: rólam meg nagyon sokan azt hiszik a nickem alapján, h férfi, nem is értem, mér...
egyébként _mostmár_ semmi gáz a nevemmel (nem céloznék arra, h mi az, nem akarnám összekötni ezt a profilt a valósággal), elég sokan ki is tudják már ejteni.:D

scsaba1 2010.04.14. 10:24:29

@Ernoke:

Én például elég sokáig azt hittem rólad, hogy hímnemű vagy.

Egyébként az Ernő sem egy tuti név, egy rokonomat hívják így, nem kevés cikizésnek volt kitéve Ernő-esernyő relációban.

Ill. van még olyan, amikor egy tök átlagos, "normális" név azért válik cikivé, mert megjelenik egy hasonló nevű, viszont eléggé cikis celebritás is az eseményhorizonton.

Pl.: Gyurcsány. Egy tök átlagos, nem túl gyakori vezetéknév, viszont így hívnak egy nem túl sikeres, viszont erősen megosztó politikust is. Így a Gyurcsány után következő leggyakoribb szó a "takarodj", ill. a "kurva anyád". Valószínűleg a szegény névrokonok a pokolba kívánják a druszájukat és a Jobbikra szavaztak.

A másik ilyen pl: Szente Csaba. (Aki nem ismerné: Gúgli -> SZente Csaba.)
Az egész sztorit a borosbocskor tette híressé a Bumerángban pár éve. Szegény Szente Csabákat nem keveset szívathatták, azzal: "Hogy megállj Szente, el lesz intézve a valagad".

AZATYAURISTEN 2010.04.14. 11:33:47

@nosferato: nekem a lanykori nevem egy az egyben mint vincere irja, söt, a tükörforditasa is megvan, egy eletre:) A keresztnev, mint vincere irja;) Nem tudom, öt hogy hivjak, de a leiras pontossaga ijesztö. Csak miutan eletben is lattak mar, mondjak milyen fasza csaj vagyok, huuuha! Na, ma jo a hangulatom, lehet fikazni! :D Let's fight!:D holnap mar nem biztos:D en inkabb mindenkinek azt tanacsolnam, ...:D

vincere 2010.04.14. 12:15:30

@AZATYAURISTEN: akármennyire is ezt sugallják a tények, mégsem vagyok te :)
de akkor hasonló helyzetben vagy te is, mint én.
az mondjuk érdekes, h. itt, ahol élek, egyszer sem kérdezték még vissza mondjuk telefonban a nevemet, simán leírják, biztos a németes hangzás miatt vágják. otthon automatikusan mondtam, h. XY betűzve...

AZATYAURISTEN 2010.04.14. 12:31:23

@vincere: megnyugtato, hogy egyedül vagyok. biztos?:D egyik kedvenc filmem, a Fightclub jut erröl eszembe:) svab lanykori nevemmel Magyarorszagon eltem es betüznöm kellett, mostani, jugo eredetü osztrak (Kärnten-i, igy helyesen irtam, remelem) nevemmel meg Ausztriaban elek es betüznöm kell. ügyes, tudom, en mindenhol otthon erzem magam:)

Ernoke 2010.04.14. 12:32:14

@scsaba1: engem a barátaim szoktak ejtőernyőnek becézni, de szerintem ez vicces.:)

"Ill. van még olyan, amikor egy tök átlagos, "normális" név azért válik cikivé, mert megjelenik egy hasonló nevű, viszont eléggé cikis celebritás is az eseményhorizonton."
nekem pont ez van/volt. többet nem mondok.:D

vincere 2010.04.14. 12:47:51

@AZATYAURISTEN: ez már nagyon off, eddigi életemet úgy éltem le, h. azt hittem, nincs még egy ilyen nevű ember, mint én. aztán pár hónapja bejelölt egy az iwiw-en... a szülővárosom melletti városban él. egy világ omlott össze bennem :)

makuj 2010.04.14. 20:57:37

@zanzibári lány: Ja, akaratodon kívül / annak ellenére is ártasz eleget a gyereknek.
Viszont volt egy eset, amikor nagyon örültem, hogy ilyen körültekintõ vagyok: elsõ nap az óra elõtt végiglapoztam a naplót, így volt épp elég idõm atomra röhögni magam, utána meg bemenni az osztályba, s faarccal ismerkedni a román anyanyelvû gyerekekkel, köztük Pulika Elenával is.

@frissi: a tied jobb, mert nagyobb :))

Oszt' roma tanítványaim külön kincsesbánya: volt Budi Béla, Kalányos Zorro, Cári Bobi, Ötvös Elvis...
Ilyenkor a "Röhög az egész osztály" fordítottja mûködött: el lehetett mosolyodni az elsõ szellemesnek szánt megjegyzésen. Amúgy meg egy idõ után ráuntak maguktól, hogy a neve miatt ugrassák [vagy hogy kell mondani modorosan azt, hogy cseszegessék?] a másikat. Találtak helyette mást, nem azért, mert angyalka lett belõlük.
Az angyalkáról jut eszembe: úgy hívtak egy csajszit, hogy Szopos Angyalka. Szegény...

makuj 2010.04.14. 21:08:04

@zsooofija: Etnikumuk? Amúgy ezek a nevek még teljesen OK. Kalányos Szunita esetében azonban csak akkor jött le, hogy valami indiai film nõi szereplõje után keresztelhették, amikor egy hindi nyelvkönyvben láttam viszont a nevet.

carlo74 2010.04.15. 07:36:03

Volt egy kollégám, akit VÉG BÉLÁNAK hívtak. a telefont is így vette fel: végbéla.. ezután már a gyűjteményeseket néztük, kerestük: Tök Ödön, Bele Imre

De az abszolute kedvencem, szintén személyes ismerős:

Pudlajner Gusztáv, vadászati főelőadó.
Egyszer félórát mesélt nekem az őzszőrről, miután bemutatkozott...

carlo74 2010.04.15. 07:38:48

Ja, és Dr. Kaszás Ferenc, sebészfőorvos.

carlo74 2010.04.15. 07:47:59

tesómék terveznek gyereket, és keresgéltünk neveket sógorom VASS vezetéknevére:

Vass Tas
Vass Gyúró
Vass Albert

ja, még egy régi ismerős:
villámné ménkű rozália

lárvalányhaj 2010.04.15. 12:06:51

@carlo74:

Ha Ménkű Rozália elválik Villám úrtól, és hozzámegy egy Nagy vezetéknevűhöz, a fiuk neve lehetne például Ménkű-Nagy Farkas.

KKázmér 2010.04.16. 16:33:07

Nekem Farkas Virág nevű iskolatársam volt, mellesleg egész aranyos kiscsaj, de találkoztam már Sötét Bélával és Bula Enikővel is.

A Tyne folyó déli partja 2010.04.19. 19:10:53

@vincere: na, most kíváncsi vagyok, mert az én vezetéknevem is rövid és idétlen, és sváb...és otthon is folyton betűzni kell, pedig csak három betű (mert kihagytak egy betűt valakinek az anyakönyvi kivonatában, eredetileg négy lenne)

A Tyne folyó déli partja 2010.04.19. 21:38:59

@vincere: tőlem egyszer egy angol orvos kérdezte, h. német vagyok-e. mondom nem, de ha a vezetéknév alapján gondolta, igaza van. pedig nem nagyon tudják azalapján se, egyetlenegyszer volt valaki, aki rávágta, h. sváb.

AZATYAURISTEN 2010.04.20. 10:33:53

megkesve, de megis:) epp eszembe jutott az a teny, hogy vannak nök, akik doktorcimmel ugyan ferjhez mentek idöközben es felvettek ferjük vezeteknevet is, megis a leanykori nevet hasznaljak a dr cimük utan. utleveleben a ferjezett neve van benne, hivatalos papirokon egy kitalalt 3-neves valtozat, munkajaval kapcsolatban pedig leanykori neve. ez legalis agyaltalan? Pl.: született Hasas Rozalia ledoktoralt. ferjhez ment ezutan Bendö Barnahoz. Utleveleben Bendöne Hasas Rozalia all. rendelöje tablajan viszont Dr. Hasas Rozalia van. Bendö barna idöközben, kesve ugyan, de legyen mar meg neki is, szinten ledoktoral. majd a feleseg alair ilyen-olyan szerzödeseket Dr. Bendö Barnane Dr. Hasas Rozalia neven...es ez egy megtörtent, magyarorszagi eset! Ez igy normalis? szabad kedv szerint kombinalni? mert nalunk nem, itt ha ledoktoralsz, minden papirodat at kell iratnod es mindig, mindenhol csakis 1 nevvaltozatot hasznalhatsz, ez nekem igy logikus. Dr. Hasas Rozalia szerint ez persze nalunk nem normalis dolog...Ti mit szoltok hozza? Tudna valaki tanacsot adni?

Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2010.07.20. 03:50:50

A szüleim falujában van egy Halál Pál nevű fickó. :D

Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2010.07.20. 03:52:27

A szüleim falujában van egy Halál Pál nevű fickó. :D

Vityaz 2010.08.18. 18:17:51

Legnagyobb, amikor a németek hirtelen nekiállnak [fiktor]-ozni :D

hutp 2012.12.20. 10:58:26

Meleg Napsugár...
süti beállítások módosítása