A munkásosztály hőse

2010/03/03. - írta: Modor Tibi

És olyan okosnak, osztályfüggetlennek és szabadnak hiszed magad
De akárhogy is nézem, mind csak kibaszott prolik vagytok...

/John Lennon - Working Class Hero/


 

-Ne is mondd. Sok megjátszós kis köcsög, de utálom ezeket. Még érzem rajta a kelkáposztafőzelék meg a szemétledobó szagát, de úgy csinál, mintha mindig ott lakott volna Nagykovácsiban. Pedig emlékszem én, ahogy a Stefanikéknál is felültünk commodore-ozás után az étkezőpultnál a hokedlire, és lapátoltuk a csipetkés paradicsomlevest, néztük a lichthofot. Elég furcsákat főzött néha az Irma néni, de szerettük a főztjét akkor is. Nem volt ezeknek semmijük. Irma néni gyors- és gépírónő volt a Tanácsnál, a Pityu bá pedig valami tefus vagy mi. Sofőr. Mindent megadtak ennek a hülyegyereknek, csak hogy meglegyen az érettségi meg a diploma, a belüket is kidolgozták, mindenről lemondtak. Persze ebből se vitte volna sokra, de jött az Eszter. Nem volt túl szép lány soha, de dörzsölt volt, meg hát az ügyvédfamíliával a háta mögött nem volt soha napos gondjuk. Hamar jött az esküvő, gyerek, asszonyka már kis... mit kis- nagygömböc - de hát mindenért kárpótol a starter kit. Négyszobás kertesház Nagykovácsiban, kocsi, csókos állás, faszom. A Stefanik azóta szóba se áll velünk, lekezelő bunkó paraszt volt az osztálytalálkozón is. Ott igazgatta folyton a krokodilos mellényből kikandikáló inggallért meg a dizájner óráját, és szinte csak az Óbermayer-féle sleppel állt szóba.

De én, én igazi puritán, egyszerű ember maradtam. Most nem akarok itt erre rájátszani persze, ez tényleg őszintén jön. Nem felejtettem el, hogy honnan jöttem. Muter a BRG-ben galvanizált, Fater darukezelő volt a Házgyárnál. A rendszerváltás után nem egyszer volt olyan, hogy hónap végén a mi perselyünkből kommandóztuk ki a pénzt a kenyérvágó késsel. Muterék hajnalban újságot hordtak ki, mi segítettünk nekik. Rendszeresen jártam rendezvényekre iskola mellett, és a dellát hazaadtam. Mások elbiliárdozták meg elniagarázták a játékteremben, én hazaadtam. Az első külföldi munkáim után pedig sütőt meg tévét vettem a családnak, pedig akkor még nagykorú se voltam.

Figyelj, most sem vagyok gazdag, hatalmam sincs sok - 1-2 beosztott, azt csá. De azért jól keresek, jó a cég, jó a pecó, heti többször étterem, söröző, érted. Pont annyi, amennyi jólesik. Kint is maradhattam volna Stuttgartban, most is hívnak vissza - és? Soha nem lettem volna ott boldog. Amit elértem, azt garantáltan saját erőből értem el. Nekem aztán szegény Muttiék soha nem tudtak volna a seggem alá tolni semmit, inkább én tolok most is nekik.

Összekalapoztam kint egy fél lakásnyit, indulásnak jó volt. Vehetnék simán olyan cuccokat, mint a Stefanik-félék. Megtehetném - de minek? Én így érzem jól magam: a tornacipőben, farmerban meg a kereknyakú pólóban. Oda meg, ahova nem engednek be így, azok bevehetik a végét. Oda én nem megyek úgyse. Sok felkapaszkodott, megjátszós csicska.

Én lemegyek melegítőben a kocsmába, minden culágerrel eldumálok: egy vagyok közülük. És igen, kocsma - nem pub. Nekem a kiskocsma kell a füsttel, a fröccsel, a csapolt Ászokkal, a nagydumásokkal, a helyiekkel. Az országról, az emberekről többet tudsz meg a kocsmákban egy este, mint bármilyen diplomagyárban három-öt év alatt.

Meg a kerület. Kínálhatnának nekem bármilyen palotát a hegyen vagy Budakalászon, Telkiben, leszarnám. Nem ismerek ott senkit - itt meg harminc éve ugyanazokat az ismerős arcokat látom, a piacon ugyanahhoz a kofához megyek folyton, ennyi. Nekem ezt nem váltja ki semmilyen ház garázzsal. Amióta itthon vagyok, a kerület határait is csak úgy hagyom el, hogy jó mély levegőt veszek előtte, útlevéllel. Külföld kizárt, max. ha a cég küld.

Na jól van, apám. Eleget beszéltem, toljunk valamit a gépbe! A Járom az utam jó lesz? Ne, itt egy ötvenes.


 

Járom az utam, macskaköves úton,
Sok régi barát köszönt énreám,
Itt minden öreg haver nevét tudom,
Mert én itt születtem, ez a hazám.

/Vámosi János - Járom az utam/

173 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.03. 07:45:45

Aki olvassa a kommentjeimet az úgyis tudja már, hogy én is pont ilyen WCH vagyok.:) Sokmindenre rásismertem.
Most mit csináljak? Még mindig szimpibb arc a többi WCH, mint a feltűrt galléros majmok.

2010.03.03. 07:51:21

Az a jó kis akol meleg! Nincs annál konfortabb érzés!

GAbica 2010.03.03. 08:01:25

Jó kis poszt.
Százszor inkább egy Working Class Hero, mint egy modoros informatikus például.
Mit csináljak? Vonz ez a típus :D
Úgy egyébként elég sok mindenben magamra ismertem.

eastern sugar 2010.03.03. 08:27:18

őket igazából én is szeretem,mit szépítsük:) van ebben valami szimpatikus

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.03.03. 08:56:27

a posztból lejön, hogy monetárisan egy szinten vannak a felvágóssal.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.03.03. 09:05:29

Hmm, ismerős, kicsit magamra ismertem:) Bár én nem keresek olyan jól:D

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.03.03. 09:06:37

@Gabica [almighty]: modoros informatikus volt már?

jó kis blog ez

Styxx 2010.03.03. 09:13:56

Kurva jó, gr. Nekem az a legfaszább a posztban (persze lehet, hogy én értelmezem félre) hogy nyitva hagyta, a posztbéli WCH egy álszent geciláda, vagy egy alapjában véve jó arc.

"Az első külföldi munkáim után pedig sütőt meg tévét vettem a családnak, pedig akkor még nagykorú se voltam."

Merem remélni, hogy nem bécsi nyilvános vécékben volt a kis WHC palánta egy marék silingért "úgy" kedves az erre fogékony bácsikhoz:-)

konyvelomo 2010.03.03. 09:15:53

Egyenlőre kiváló a "magamra ismerek" arány...

economister 2010.03.03. 09:17:25

Ismertem egy Stefanikot, ő Kőbányán lakott. Voltak hülyeségei, de alapvetően jó gyerek volt. Kb huszonéves, lehet, hogy ő az, vagy valami rokona?:)

GAbica 2010.03.03. 09:18:53

@Styxx: És most nem is volt pasival jöttem, büszke vagy rám? :D

Bruno 2010.03.03. 09:21:08

Miért pont Nagykovácsi? Az modoros hely?

GAbica 2010.03.03. 09:22:27

@Bruno: Nem kicsit. Ott van Érd és társai mellett :D

Mitya Ivanov 2010.03.03. 09:22:40

hinnye bazmeg micsoda jó kis írás.
nagyon levágós, hogy az főhős kibaszottul irigy azokra, akiknek összejöttek a dolgok:)
persze nem azokról beszélek, akik magukra ismertek a leírtakban:)

Styxx 2010.03.03. 09:23:54

@Gabica [almighty]:
Sőt, valaki még nálam is büszkébb rád:-)
@Bruno: Az lassan MEGFIZETHETELENÜL modoros hely:-)

parrre 2010.03.03. 09:24:10

Igen, igen, stimmel! A leírás alapján kb. 90%-ban vagyok WCH . ( 10% pedig megjátszós köcsög :) )

kicsibuta 2010.03.03. 09:31:28

Kiváló a poszt. :) Gyarapítanám azok számát, akik részben magukra ismertek. (Szerencsére inkább tényekben, nem dumában.)

is 2010.03.03. 09:31:41

ez elég sokaknál betalálhat, mert ez egy széles rétegről szól. mindenhol a melósok vannak a legtöbben.

Aropa · www.finnisztan.blogspot.com 2010.03.03. 09:36:45

Fater pont ilyen. De ő az irodistákra haragszik. A sok irodista aki az irodában ül a gép előtt, "nem csinál semmit" és szívja a vérét. Akinek bankkártyája van az biztos gazdag. Jó nekem a Skoda 120L is, lényeg, hogy guruljon! stb. Amerikába kell menni, mert ott van munka és fizetnek is, stb. Ezt hallgatom már 20 éve.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.03. 09:43:44

A WCH-val egy baj van, ami miatt én nem szeretem: hogy a munkásosztály iránti nosztalgiáját kiterjeszti a szándékolt proli igénytelenségre is, a kultúra, a szakmáján túli bármely tudás vagy a sajátjától eltérő bármilyen viselkedés számára mindig megjátszás.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.03. 09:46:43

@Aropa: nálunk műfaterom az én szakmámra fúj, szerinte tanárként az a dolgom - idézném: "naponta pár órát álldogálsz"

hát végülis:)

Smacika 2010.03.03. 09:48:47

A faszomnak kell a merci amit apósék akartak adni, ennyi melózás és szopás után ugyan járna már nekem alanyi jogon bazmeg, de én jobban érzem magam a 22 éves egyes golfomban, amire ÉN keresetem meg a dellát öreg. A mostani 25-35 éves menedzserek meg kapják be a löcsöt haver, ezek azt sem tudják milyen reggeltől estig nyomni a kurvaesztergát, hogy a kölöknek legyen mit zabálni adni. Jó-jó, hogy nekem is szerencsém volt, mikor a vasmű megszűnt sikerült összeszedni egy maszek forgácsolóműhelyt otthonra a pincébe, de akkor mindenki lopott mindenhol bazki, még jó, hogy nem hagytam ott a két esztergagépet a privatizálóknak. Na mindegy ne basszuk fel magunkat, gyere dobjunk be egy sopronit.

lárvalányhaj 2010.03.03. 09:49:18

Én sajna nem ismertem magamra.
Második generációs értelmiségi vagyok ugyan, de már baromira nem érzek közösséget azzal a közeggel, ahonnét a szüleim jöttek. Nem azért, mert lenézem őket, nem azért, mert megtagadtam a gyökereimet, egyszerűen csak nem találom velük a hangot. Többnyire olyan normákat, szokásokat vallanak, amik az én számomra idegenek.

Irigylem azokat az embereket, akik képesek ennyire otthon érezni magukat egy adott közegben. (Már amennyiben ez lehetséges, és nem csak a szerző önáltatásáról van szó.) Nekem sajnos nincs ilyen közeg. Nemhogy a vörkingklássz nem, de a saját osztályom (közegem) sem ilyen.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.03. 09:54:08

@lárvalányhaj: talán az a baj, hogy osztályoknak látod a társadalmat, pedig nem az. Gazdaságilag még csak-csak, de globál semmiképp, van, aki marós-esztergályos, és Kirkeegard-ot olvas, és van, aki milliomos vállalkozó de festeget, és persze van orvos, aki nem látott még könyvet életében.

Szval megértem, amit mondasz, mert én sem jövök ki a pörköltszaftos munkásromantika hőseivel általában, de a közeget, ahol jól érzed magad, meg lehet teremteni, nem kellenek ahhoz tömegek, csak pár ember, aki elfogad (még az sem fontos, hogy egyetértsen)

nah, ez jó modoros lett:)

Styxx 2010.03.03. 09:54:53

"Jó-jó, hogy nekem is szerencsém volt, mikor a vasmű megszűnt sikerült összeszedni egy maszek forgácsolóműhelyt otthonra a pincébe, de akkor mindenki lopott mindenhol bazki, még jó, hogy nem hagytam ott a két esztergagépet a privatizálóknak. Na mindegy ne basszuk fel magunkat, gyere dobjunk be egy sopronit."
:-))))) B+, ez mekkora!
Erről jut eszembe, hogy az "átkosban" legalább annyira volt a közmegítélés szerint bocsánatos bűn a munkahelyi szarkáskodás, mint mondjuk manapság az adócsalás. Volt egy eset, hogy az egyik melósnak ellopták az öltözőből a rádióját. Az egyik szakit meggyanúsították, aki önérzetesen kérte ki magának, mivelhogy ő még életében lopott. Amikor valaki értetlenkedett, mivel a csávó heti rendszerességgel bugázott ki gumiabroncsokat a gyárból, a csávó döbbenten mondta: - Az egész más, hát az nem valakié, hanem az itt van a gyárban!

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.03. 09:56:13

Modoros WCH-ként nagyon sokféle munkát tudok maximálisan tisztelni. A kötéltáncostól a tanárig, a darustól az inszeminátorig. Feltéve persze, ha tényleg jól csinálják amit csinálnak. Az excellgyárak előtt kávézó, csereszabatos arcokat mondjuk valóban nem annyira.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.03. 10:04:26

@Styxx:

Mit gondolsz, ember, most hogy mennek a dolgok?
A papírhordós kiszerelésű, 300 kg-os hegesztőhuzalnál még ma is az a legfőbb eladási érv, hogy azt nem tudja kilopni a melós a kabátja alatt. Nem viccből mondom, 10-15%-al lehet csökkenteni a felhasznált hozaganyag mennyiségét, ugyanannyi munka esetén. És ez nem vicc.

Rich.mond 2010.03.03. 10:04:54

Hehhhehehe:)
Igen, én jól ismerem ezeket az arcokat, többnyire kőbányaiak, és valami hihetetlen szinten ragaszkodnak a kerülethez.
"Jó baszod', most már elég gáz a környék, soka acigány, múltkor is volt egy kis matek, meg a faszom ki van már ezzel a sok újépítésű faszom házzal, az összes felvágós köcsög ott feszít az Újhegyin szombat délelőtt, hogy ők most már kőnányaiak, azt' azt sem tudják, hogy régen azona pályán fociztunk, ahol most a kurva házuk áll. De amúgy semmi gáz nincs a környékkel, én szeretem..."

És tényleg.Az egyikük szabályos depresszóba fordult, amikor el kellett költözniük Angyalföldre, a "proli gecik" közé :)

Smacika 2010.03.03. 10:06:55

@Styxx: Ezt a faszit ismerem személyesen, kábé így szoktunk beszélgetni. Az álltja, hogy gyakorlatilag alkatrészenként lopott el kettő darab esztergát. Ha emlékeim nem csalnak, a vázakat meg valami leselejtezés során -amiben természetesen tevékenyen részt is vett mint szaki- pár forintért vette meg. Amúgy egy marhajó arc a csóka.

lárvalányhaj 2010.03.03. 10:10:38

@vészmadár (pica pica):

Valójában én sem osztályok összességeként tekintek a társadalomra, csak a cikk miatt használtam ezt a szót. Számomra alapvetően az egyes emberek gondolkodása a mérvadó. Vannak olyan emberek, akiknek tetszik az agyi struktúrája, és vannak, akiknek nem.

Más téma.

Bennem azért az is felmerül, hogy mennyire tud hiteles lenni ez a WCH-életérzés. Kérdéses a számomra, hogy vajon a WCH-t valóban maguk közül valónak tekintik-e a zosztálytársai, vagy pedig nevetnek rajta/irigykednek rá/kibeszélik a háta mögött? Nekem úgy tűnik, hogy a magyar társadalom egyedül a kézzelfogható (elsősorban anyagi) eredményeket riszpektálja, viszont ha ezek megjelennek, ezzel párhuzamosan el is kezdenek utálni.

Smacika 2010.03.03. 10:12:59

@El Topo (Sgt. Elias): Amikor tanuló voltam a szakik az összes hulladék szerszámot behordták otthonról és a gyárban újra cseréltették. De mindent. Az összes szomszéd-sógor-koma törött fúrója, kinyílt villáskulcsa, elhegesztett pálcavége, mind-mind újra lett cserélve. Olyan dolgokat csináltak, hogy hihetetlen. A MÁV-nál voltam tanuló...

vincere 2010.03.03. 10:16:37

óó, kiváló :)
valahol én is egy ilyen working class hero-nak érzem magam, munkásszülők (cseléd-ősök), én meg diploma, segítség nélkül, diákmunkák állandóan az éhenhalás ellen, küszködés sokáig, stb...

bírom mindig az ilyen önigazoló magyarázkodásokat, mint a poszt végén. na ha majd egyszer én hazamegyek innen, én is csak útlevéllel hagyom el "a Hegyet" :))

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.03. 10:19:15

@Smacika:

Maximálisan ismerem a jelenséget, elhiheted.:D

vincere 2010.03.03. 10:22:28

@vészmadár (pica pica): a húgomnak, aki jogi asszisztens egy munkamániás ügyvéd irodájában, a pasija (amíg húgom ki nem rúgta a pics@ba) többször kifejtette neki, h. az semmi, egész nap ül egy irodában azt kész. bezzeg ő! ő 3 műszakban dolgozott a soron.... diplomával! mert azzal meg persze semmire nem ment, de naponta a húgom képébe vágta, h. ő diplomás ember, a húgom meg egy senki.

Humphrey 2010.03.03. 10:32:23

Az a Telki meg Nagykovácsi valami falu?

Styxx 2010.03.03. 10:34:36

@El Topo (Sgt. Elias):
Azért nincsenek illúzióim, tudom, hogy ma is megy a lopenderség. Pl haver pékséget akart üzemeltetni. Az első dolga az volt, hogy öreg motoros pékség tulajjal kiokosította magát, a pékek hogy lopnak és hogyan lehet kivédeni.
ma@Smacika:
Az ilyen szarkoid arcok néha tényleg kurva jó fejek.
Kamionos unokatesómnak volt egy váltótársa aki mindent ami mozdítható elbugázott. Pl olyan gyárcsarnokokban meg raktárakban használatos kétkerekű rakodókocsit. "Jó lehet az még valamire!" jelszóval.
@vincere:
"munkásszülők (cseléd-ősök), én meg diploma, segítség nélkül, diákmunkák állandóan az éhenhalás ellen, küszködés sokáig, stb..." kedves, te lemaradtál a tegnapi mártírról:-)
De ott volt egy még keményebb, aradi vértanú szépapával:-)

cd-r 2010.03.03. 10:37:31

@lárvalányhaj: ismerős. szüleim ugyan igazi prolik, de már régóta semmi közös nincs az értékrendünkben és nem azért, mert egy megjátszós kis köcsög lettem. mondjuk az echte értelmiségi közeg is idegen számomra, úgyhogy kb sehová nem férek be. a proliknak megjátszós vagyok, a true értelmiségnek meg proli. ez van.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.03. 10:37:40

@Styxx:

Kell is az okosság, mert különben kilopják a szemedet bármilyen szakmában.

vincere 2010.03.03. 10:39:01

@Styxx: nem maradtam le, kommenteltem is :)
ez nem mártírkodás (mert nekem most jó és nem panaszkodom!), hanem modoros dicsekvés, h. honnan indultam és hová érkeztem ... :)
(egyébként meg nem volt egy fáklyásmenet)

Blackrock (törölt) 2010.03.03. 10:42:27

Az a szép ebben a posztban, hogy valahol, valamelyik sorban mindenki magára ismer egy kicsit.:)

Blackrock (törölt) 2010.03.03. 10:43:50

@Styxx: a "Jó lehet az még valamire!" emberek a őrületbe tudnak kergetni, plána, ha a kezük is enyves.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.03. 10:45:28

@Blackrock:

Apám mondjuk csak azt hozta haza a melóhelyéről, ami már tényleg nem kellett bent semmire, volt is otthon bontatlan csomag indigópapír, meg ilyesmi bőven.:D

Styxx 2010.03.03. 10:46:48

@vincere:
Ez nagyon megindító. Micsoda emberi teljesítmény! Sorsod ecsetelése fennkölt érzelmeket váltott ki belőlem. Elnézést a pátoszért, de most őszintén meghatódtam. Nem kenyerem a csöpögős, érzelmi túltengésekkel dúsított, cirádás megfogalmazás, kérem nézd el nekem: korábban írtad, hogy nagyok a melleid, sunáználak!:-)

GAbica 2010.03.03. 10:53:57

@Styxx: "sunáználak" Na ezt mondom igazán modorosnak :)

vivax 2010.03.03. 10:54:56

az ászok meg a kocsma megvan, de a többi nem stimmel. mondjuk mit akarok én bazmeg? még a kisdobosnyakkendőt sem tudtam megkötni, amikor ezek a bajnokok szupernormákat nyomtak a kommunista szombatokon 2 üveg meleg kőbányaiért meg egy nájlon otthonkáért.

lárvalányhaj 2010.03.03. 11:01:00

@cd-r:

eleve nem értem ezt a "megjátszós" dumát. nekem a természetes közegem az értelmiségi közeg, a természetes szövegem az a szöveg, amit ott használnak, pont akkor játszanám meg magam, hogyha más közegbe látogatva olyan stílust próbálnék meg erőltetni, ami nem a sajátom. szóval már eleve ez a tény hordoz egy rohadt nagy belső ellentmondást.

lárvalányhaj 2010.03.03. 11:02:20

@lárvalányhaj:

ez a tény = ez a kifejezés
wtf, nem tudok ma írni.

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2010.03.03. 11:06:57

Valamelyik nap iwiwen megtalalt egy magyar csaj, aki szinten Belgiumban lakik. Elkezdtunk csetelni, irja, hogy hol dolgozik (egy internet-kavezoban), a ferje pakisztani, o meg egy automosoban.
Kerdezi, hogy en mit csinalok. Mondom, hogy mit (most ide nem irom le, egy amerikai cegnel irodai munka). Erre azt irja: te ilyen okos vagy???
Hat bazz. Mondom neki, nem erzem en ettol magam okosnak, ezt csinalom 10 eve es kesz.
Utana kerdezi, a ferjem mit csinal. Mondom, o egy elemiszeripari gyarban dolgozik.
Megint mondja: o is ilyen okos???
Mondom neki, dragam, a ferjem a soron dolgozik, ketkezi munkas. Ettol mondjuk nem hulye.
De mar majdnem nem akart hozzamszolni, merthogy mi "okosak vagyunk" (csak mert bejelentett munkank van es nem feketen nyomjuk).
Es o azt tapasztalta a vonaton is, hogy az oltonyos magyarok nem szolnak hozza, lenezik ot.
Elmondanam, hogy sosem neztem le a ketkezi munkasokat attol, mert en irodaban dolgozom. Anyamnak 8 altalanosa van, apam muvezeto volt, rengeteg ketkezi munkas baratom van, de mar majdnem en vagyok a kocsog, mert en szemely szerint nem mittudomen operator vagy takaritono vagyok.
Azt is birom, mikor a gyari dolgozok azt hiszik, mi azert ulunk gep elott egesz nap, hogy netezhessunk. Jo, mondjuk en most eppen netezek, de azert nem ez megy egesz nap :).

Na, szoval eljunk egyutt, kez a kezben kek es feher gallerosok!

vincere 2010.03.03. 11:14:36

@Styxx: örülök, h. ilyen vicces kedvedben vagy ma! mivel láthatóan nem vagyok az eseted, inkább hanyagoljuk ezt a témát sztem :)

thomasmakmusz 2010.03.03. 11:17:48

@El Topo (Sgt. Elias): Én egy excellgyár előtt kávézó arc vagyok (ez jött össze), aki amúgy imád olvasni, meg futni (csak, hogy s zínesítsem a képet) de mi az a csereszabatos?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.03. 11:22:59

@vincere:

Nem akarok a szépen haladó románcba beleugatni, de a sunáználak éppen azt jelenti, hogy az esete vagy.:D

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.03. 11:24:24

@thomasmakmusz:

A csereszabatos azt jelenti, hogy egyik éppolyan, mint a másik. Ha az egyik kidől, simán a helyére ültetnek egy másikat és megy minden tovább.

noirp 2010.03.03. 11:26:30

@El Topo (Sgt. Elias): Ne szabódj, Topo, te így vagy az igazi. :D Legalábbis én így szeretlek plátóilag :DD
Ja! Azért ritka ám az olyan WCH, aki két beledurrantós komment közt Örkényt idéz, így tán mégse vagy egész tipikus.

brodaclop 2010.03.03. 11:29:08

En inkabb maradok modoros informatikus. :)

De kocsmakerdesben egyezik a velemenyunk, nem vagyok nyakkendos programozo, es nem vagyok hajlando lodenkabatban squasholni jarni.

noirp 2010.03.03. 11:30:12

@Gabica [almighty]: Sose lesz többet olyan kollégám egy se, mint a WCH-k. Még mindig fáj a szívem az üzemért és elhiheted, nem a négykor kelés hiányzik belőle, hanem az a banda. De az legalább nagyon. :-(

thomasmakmusz 2010.03.03. 11:30:30

@El Topo (Sgt. Elias): Köszi, hát igen, tényleg nem vagyok pótolhatatlan, melóhelyen legalábbis...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.03. 11:33:33

@noirp:

Hát, igazán zavarban vagyok.:)

Pokember - a seggemből, mint minden rendes Póknak 2010.03.03. 11:39:49

Ez a 'Járom az utam' ez tényleg minden modorosságok teteje! Borsózik tőle a hátam, ha a WCH haverom elkezdi énekelni.:)

Balance Of Power 2010.03.03. 11:45:13

@afromagyar: Anyam faraszt minket (apamat meg engem) azzal, hogy bar neki nincs diplomaja (abbahagyta az egyetemet anno), attol meg sokkal okosabb nalunk, mi pedig bunkok vagyunk.

A masik sztori meg jobb: anno az elso melohelyemen meselte a fonokom. A felesege a Csepel Muvekben volt penzugyes es olykor beszoltak neki a melosok, hogy "maga nekunk koszonheti, hogy tanulhatott". Gondolom, ezt nevezik munkasontudatnak.

noirp 2010.03.03. 11:45:18

@El Topo (Sgt. Elias): Te, amit leírsz itt, az a gyári HR :DDD
Ugyanennyire tisztelem (én is) a különféle menedzsereket is :) Oldalakat tudnék írni erről, de már megtették mások.

cd-r 2010.03.03. 11:47:33

@Smacika: figy, apám esztergályos, a haverjai cirka 80-100.000ft értékű esztergakést meg egyéb dolgot lopnak neki össze a munkahelyeikről, cserébe megcsinál nekik ezt azt ingyen. volt aki kilopott neki egy kisebb marógépet, nem alkatrészenként, hanem egyben. :D

cd-r 2010.03.03. 11:48:24

ja azt kifelejtettem, hogy kb hetente hoznak össze neki ennyi cuccot. kész orgazda a fater :D

bryan 2010.03.03. 11:51:08

@El Topo (Sgt. Elias):
Nem úgy mint egy jó hegesztő, ahol leáll a gyár/ építkezés, ha beteg. :)
@cd-r: Nekem a szüleim ugyan nem "prolik", de elég sok időt töltöttem ebben a közegben. Én sem mindig találom a helyem, se az értelmiségi, sem a melós közegben. Azt vettem észre, hogy igazán jól ott érzem magam, ahol tudom, hogy akivel beszélek, az legalább valamit olvasott az elmúlt hónapban, és valamilyen fizikai/aljább munkát végzett az elmúlt pár évben. A romkocsmás raccsolós lilaköd ugyanúgy tud idegesíteni, mint a fogalmatlanul mindentudó teherautó/taxisofőr megmondás.

lárvalányhaj 2010.03.03. 11:58:18

@bryan:

engem a romkocsmákban nem az intellektuális témák idegesítenek, hanem az a modoroskodás és az a belterj, ami körülveszi az egészet. egyébként is, a romkocsmákban ülők semmivel sem okosabbak, mint a prolik a két kerülettel arrább lévő talponállóban, csak más közegben szocializálódtak.
pont ilyen alteros osztálytársnőim voltak, mint akik ma a romkocsmákban osztják az észt, és intellektuálisan megközelítőleg azon a nívón mozogtak, mint a plázacicák. csak abban a közegben azért a fejükbe vertek egy-két intellektuális jellegű alapismeretet is, de ez általában nem műveltség, hanem pózok gyűjteménye.

Styxx 2010.03.03. 12:01:03

@vincere: @El Topo (Sgt. Elias):
Maradjunk annyiban, hogy Vincere nagyon elegánsan adott nekem kosarat, mintha én adtam volna neki.
A kudarcokra roppant érzékeny férfilélek ilyetén magas szintű ismerete ritka erény:-)

vincere 2010.03.03. 12:03:57

@lárvalányhaj: volt a romkocsmák modoros közönségéről egy nagyon állat poszt, talán épp itt, nem tudom

MakoG 2010.03.03. 12:06:05

@afromagyar: A takarítónőt még értem, de mi a baj az operatőrrel? :)

KFV · http://korosfeltunesiviszketegseg.blog.hu/ 2010.03.03. 12:06:48

"És igen, kocsma - nem pub."

Szerintem ez az írás kvintesszenciája!

korosfeltunesiviszketegseg.blog.hu

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2010.03.03. 12:11:25

@MakoG: operator. Gyari (sori) dolgozo. Vagy hogy hivjak oket mashogy? Nekem csak ez a szo jut az eszembe.

2010.03.03. 12:14:01

Én is megpróbáltam besorolni a magamat a Terhes babapiskóta szerint, de eléggé necces: végzettség szerint 7, jövedelem szerint 2 körül, a 3.5 meg nem fedi a valóságot.

Régeben egyszerű volt: az első férjem után járt volna tekintetes most a nagyságos, a jövedelmet meg ez a besorolás nem vizsgálja, mert akár milyen zsíros paraszt is valaki, akkor is csak kend.

2010.03.03. 12:19:05

@Pokember - a seggemből, mint minden rendes Póknak: azért azt tudnod kell, hogy ez volt a válasz a Frenky Boy félem my way-re.(amit a papám csempészett lemezről hallgatott otthon, dafke.)

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2010.03.03. 12:27:09

@cd-r: volt egy kollegam, jo munkasember volt, ha nem ivott. Mivel viszont eleg surun ivott, kulonfele kalamajkakba keveredett. Az utolso az volt, hogy par vadiuj elektronikai eszkozt (ha jol emlekszem, dvd lejatszot) a sajat cimere szallitatott ki a DHL-el (logisztikan dolgozott a srac). Az eletben nem bukott volna le egyebkent, ha epp nem egy 3 napos lebojtkuran van. Mivel ebbol kifolyolag a DHL futar nem talalta otthon, a cumo vissza lett kuldve a ceghez :).
Nem kellett nekik tobbet bejonnie.

Styxx 2010.03.03. 12:34:57

@afromagyar:
:-)))))
ez mekkora sztori, ha "jómunkásemberként" (és kössz a jó kis szalacsizmust) nem kezd bele ilyen entellektüell faszságba, mint a lébőkúra, már régesrég egy komlett házimozi rendszert kibugázhatott volna a csávókám.

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2010.03.03. 12:40:29

@Styxx: :)
De ugye erted, hogy itt a lebojtkura nem annyira entellektuel faszagot jelent, hanem napokig tarto massziv ivaszatot? (Magyarul haza sem nagyon ment a kocsmabol.) Vagy nem kell magyaraznom? :)

hegyilany 2010.03.03. 12:46:13

@Smacika: Nem volt ez másként a téeszekben sem. Bálamadzag, borjútáp, gumicsizma, gázolaj... Ami mindenkié, az az enyém, ez volt a jelszó.

vincere 2010.03.03. 12:47:00

@afromagyar: ja, ezt én is benéztem, azt hittem, igazi léböjtkúra. hát így még viccesebb :)

hegyilany 2010.03.03. 12:55:46

@cd-r: És az milyen, hogy a dunaújvárosi acélműből megbugáztak (hehe) egy megpakolt bugarakodót? Gyk. a bugarakodó az egy 100 tonnás gép, amivel a tonnás nyers acélbugákat pakolják. Ezzel simán kidöcögtek a gyárkapun. Csak ott buktak bele, hogy miután lepakolták az acélbugákat az árokparton, se továbbszállítani, se feldarabolni nem tudták azokat... :D

mocc 2010.03.03. 13:03:49

Nekem a krokodilos mellénynél akadt a torkomon a falat :) Kisfalumban állatorvosné gyerekét akkor utálta meg kollektívan a közösség, mikor oviban közölte, hogy "veled nem játszom, mert te proli vagy!" Pedig megtaníthatták volna neki azér, hogy vidéken a paraszt a jellemzőbb.

xboxer 2010.03.03. 13:09:44

megjegyezném, hogy az ország kb 97% WCH háttérrel indult, csak már majd' mindenki elfelejtette.

hegyilany 2010.03.03. 13:12:18

@xboxer: Mármint a városiak...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.03. 13:14:09

@xboxer:

Nagyonigaz!
Elsőgenerációs irodisták úgy proliznak, mintha az apjuk-anyjuk legalábbis nemzetesuramék lettek volna világéletükben.

mocc 2010.03.03. 13:17:05

Nagykovácsit meg szerintem nem kéne egy kalap alá venni Érddel...Nagykovácsiban biztos laknak azért többé-kevésbé normális emberek is, Érdet viszont szvsz. ki kéne lőni a Holdba...vagy elindítani őket az első űrhajóval az új Föld felé, mint előőrs,megnyugtatva őket, hogy mindenki más is megy majd utánuk...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.03. 13:29:07

@mocc:

Nem is tartozik egy kalap alá, nyugi.
Érd az förmedvény, Nagykovácsi, Solymár, Pilisvörösvár viszont a modorosság citadellái, mégpedig világszintetn.

IndaMuncher 2010.03.03. 13:30:38

Első reakcióként ha egy ilyen csávó nekem osztotta volna ezt a dumát elfordulok, és elmegyek 5 perc után. Idegesítő egy alak.

mocc 2010.03.03. 13:38:05

@El Topo (Sgt. Elias): Jaj, köszi,megnyugtattál pedig már a szívgyógyszerem után kapkodtam :)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.03. 13:52:22

@mocc:

És akkor Pátyról még nem is beszéltem!
Meg a Dunakanyar külső oldala!:D Hííííííj, ha én azt egyszer megírom!

Rahsid 2010.03.03. 13:59:30

Nincs baj a melósruhával, ha megvan tömve a zsebe. :)

acidszarka · http://kigondoltam.blog.hu 2010.03.03. 14:00:40

"De akárhogy is nézem, mind csak kibaszott prolik vagytok..." - ezt nem is ismertem, de nagyon találó (bár dzsoni is csak egy proli volt).

A cikk érinti a nem köztudott valóságot: leginkább a prolik mennek külföldre dolgozni.

P3000 2010.03.03. 14:06:27

@hegyilany: Igen, nálunk sem véletlenül jártak a TSZ-be autóval a melósok. Csak úgy röpültek be a takarmányos zsákok.

Balance Of Power 2010.03.03. 14:06:33

@hegyilany: Azok a sznobok, nem?
En mindenesetre mondtam az asszonynak anno, amikor bekoltozott hozzank Csepelrol a belvarosba, hogy "most hogy naccsaga lettel, akkor mar nem fogsz koszonni a regi osztalytarsaidnak, sot atmesz a masik oldalra, ha szembejonnek?" :)))))))))))

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.03. 14:06:48

@boO.2.0:

Azt te csak hiszed!
Misimókus koromban egyszer elküldött a főnököm, hogy vegyek a Caddilac DeVille-jére egy garnitúra gumit. Adott hozzá pénzt is, komolyan mondom, addigi életemben először láttam annyi pénzt egyben. Ropogós tízezresekben éppen elfért a mellesnadrágom zsebében. És akkor szépen elmentem a gumishoz, ahol a melósruhám láttán egy darabig rám se baszott a személyzet, majd amikor egy idő után foghegyről mégis megkérdezték, hogy mit akarok, akkor megmutattam, mennyi pénz van nálam és átballagtam egy másik gumishoz.
Azt hiszem, nagyjából egynapi bevételüknek megfelelő összeg ugrott.

mocc 2010.03.03. 14:07:46

@El Topo (Sgt. Elias): Pátyot, Budakeszit kenem-vágom - nem véletlen, hogy kicsit messzebb költöztünk :) És ne felejtsük el Telkit, Perbált, Budajenőt se! Nem is értettem, hogy miért nem lettek említve, mint a modorosság Kilimandzsárói!

2010.03.03. 14:08:45

Az én nagyszüleim között volt ács, kavicsbányában nehézgépkezelő, erdészeti munkás, apám posta távközlésnél volt hibaelhárító csoport vezetője, kiskoromban mindegyikkel elmentem párszor dolgozni, életem legszebb pillanatai közöttük vannak. Időnként vissza is vágyok az irodából:)

mocc 2010.03.03. 14:08:54

@P3000: Mifelénk még mindig röpülnek a takarmányos, meg ilyen-olyan zsákok...meg mikor mi...

vincere 2010.03.03. 14:12:23

@El Topo (Sgt. Elias): ez olyan lehetett, mint mikor Julia Roberts bement a Rodeo Drive egyik üzletébe a Pretty Woman-ben :)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.03. 14:19:00

@mocc:

Nagymarosról meg egyszer majdnem ki is tiltottak, mert közbotrányt okoztam a helyi Polgárok Házában, vagy mi a faszban!:D:D:D

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.03. 14:19:52

@vincere:

Olyasmi, Csak Julia Roberts még kurvának öltözve is jobb csaj, mint én.

P3000 2010.03.03. 14:21:50

@mocc: Nálunk már csak azért nem, mert csődbement. :D

2010.03.03. 14:22:31

Nekem ezekről parvenükről az a Mikszáth sztori jut eszembe amikor az öreg parasztot - aki egyébként vezette a virilistát - meghivják a vacsorára, de az ajtón állók nem engedik be köndmönben.

Haza megy frakkot vesz, és a levesnél belemártogatja a frakkját a tányérba.
-???
- ide a frakommat hivták meg, akkor legalább megetetem.

mocc 2010.03.03. 14:22:45

@El Topo (Sgt. Elias): Hozzád képest akkor kispályás vagyok, én egy jóval kisebb faluból lettem kitiltva és férjjel együtt ugyanezért!Mondjuk ott nem volt polgárok háza, mi csak a nagyréten tudtunk közbotrányba fulladni!

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.03. 14:24:02

@mocc:

Mit voltál képes elkövetni?

mocc 2010.03.03. 14:24:38

@P3000: Nem is értem, hogy juthatott oda ilyen munkamorál mellett :)

mocc 2010.03.03. 14:25:44

@El Topo (Sgt. Elias): hömmm...izé...hagyjuk, nem is olyan érdekes...

GAbica 2010.03.03. 14:28:01

@El Topo (Sgt. Elias): nekem van egy izé... tippem :)

mocc 2010.03.03. 14:29:20

Az igazság az, hogy nem mi voltunk, hanem az alkohol, meg a körülmények, meg ilyesmi...de mára leteszem a lantot, pá!

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.03. 14:33:50

@mocc:

Mit szemérmeskedsz?
Én úgy jártam, hogy volt ott egy hölgyismerősöm, aki nem kimondottan a felvilágosult gondolkodásáról volt híres, na de nem is ezért kedveltem. Egyszer nála voltam éppen, mikor mondta, hogy lesz valami zongoraest ebben a bizonyos Polgárok Házában, menjünk el rá. Mondtam, hogy jó. Na zongorázás az nem volt, hanem jött valami híres zongoraművész, akinek akkor hallottam a nevét életemben először, és ilyen beszélgetős közönségtalálkozót tartott. A harmadik mondata már arról szólt, hogy ő azért van ennyire elnyomva, mert a kilincsorrúak, meg a kommunisták őt rettenetesen elnyomják, és boldogan zsiráfozott, meg kajmánozott, és közben fröcsögött a nyála. Én meg felálltam a harmadik sorban és mondtam neki, hogy ezt kikérem magamnak, és elindultam kifelé. A sok jobbostibi meg ott ült talpig bocskaiban, meg a tisztes feleségek bélésselyem nagyestélyiben. Hát volt egy kis felfordulás, ha érted, hogy mondom.:)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.03. 14:35:30

nekem meg eltűnt a sztorim, he?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.03. 14:40:26

@afromagyar:

Hát, nem vagyok egy divatguru, de nekem annak tűnt.

GAbica 2010.03.03. 14:41:58

@El Topo (Sgt. Elias): "nem kimondottan a felvilágosult gondolkodásáról volt híres" hát ezt gyönyörűen megfogalmaztad :)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.03. 14:42:36

@Gabica [almighty]:

Mert én egy gentleman vagyok, még ha WCH is.:)

P3000 2010.03.03. 14:57:46

Modoros középfokú C-vel rendelkezőként kérdezném hogy mit jelent a "a working class hero is something to be" sor?

noirp 2010.03.03. 15:00:51

@El Topo (Sgt. Elias): bélésselyem nagyestélyi...anyám :)

noirp 2010.03.03. 15:06:20

@hegyilany: Hát azért nemcsak a városiak feledékenyek.

RoFä 2010.03.03. 15:06:55

@lárvalányhaj: Ott van a pont.

A hangot megtalálom velük, fél óráig el is tudom hitetni, hogy egy vagyok közülük, aztán ha valami bonyolultabb téma beüt, akkor jön a választás: kiállni a józan ész mellett, vagy jó vastagon pofán turházni magam.

Harmadik megoldás lelépni a picsába, vagy eleve oda se menni.

Nehéz ügy.

cd-r 2010.03.03. 15:07:41

@GAbica: figy, nem akarsz egy el topo fan klub-ot létrehozni esetleg? ott jobban kiteljesedhetne a rajongás, mint egy ilyen szimpla kommentfelületen. :D

noirp 2010.03.03. 15:08:41

@boO.2.0: A melósgönc a világ legkényelmesebb viselete, tömött zsebbel meg pláne :)

noirp 2010.03.03. 15:14:07

@cd-r: Most mit kötöszköcc :D
Topo itt lassan alfa és omg. :D

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.03.03. 15:16:10

@P3000: szerintem az annyi, hogy "meg kell élni".

Gumineaux 2010.03.03. 15:18:11

@P3000: Erre a versszakra gondoltak szerintem

„Keep you doped with religion and sex and TV
And you think you’re so clever and careless and free
But you’re still peasants as far as I can see”

De igazad van, a refrén mást (kb. „WHC-nak lenni kemény”) jelent, és az egész szám is másfajta felütésű. Keserű, de tényszerű, és nem tagadja meg önmagát.

RoFä 2010.03.03. 15:20:41

Amúgy szar napom volt, és emiatt közölném, hogy nagyjából az összes ilyen akolmelegbe búvó, öndefiníciós kényszerben szenvedő létformától a hideg kiráz, mert kizárt, hogy így megértsük egymást. Bújjunk be a kis lövészárkunkba, azt jó lesz. Csak nehogy gondolkodni kelljen.

Huszonöt éves kor felett, minimális öniróniával és igényességgel ezt ki kell nőni. Legyen harminc, mert vannak későn érő egyedek.

Ehhez persze kell, hogy válogatás nélkül felhabzsoljunk mindent ami elénk kerül, almától az avókádóig, windows telepítéstől a biztosítékcseréig, a fröccs huszonkét megnyilvánulásától Heideggerig... Hawkingig...de legalább Öveges professzorig. Megtanuljunk helyesen írni és értelmesen olvasni. Merjünk elmerülni olyan szubkultúrákban, amitől első, második és huszonhatodik pillantásra is kiver apu hideg verítéke. Próbálni megérteni, aztán elkönyvelni, hogy megértve meg van, de szeretve nincs, de ezzel is beljeb vagyunk és már nem idegen, bár nem is szép.

De ma is tanultunk valamit.

Aztán kiderül néha, hogy a paraszt akivel beszéltél, tétre-helyre-befutóra lenyel valami olyan témában, ami ér is neked valamit, aztán csak nézel, mint hal a szatyorból, és ha az eddigieket ügyesen végigcsináltad, akkor feldolgozod az élményt és több lettél huszonkét dekával és barázdáltabb az agyad is, a szíved meg kevésbé műanyagszivacs, mint tegnap volt.

Kár, hogy dobozolni a legjobb dolog a világon.

RoFä 2010.03.03. 15:24:12

Hova a munkásosztály által szanaszét lopott, háromszor hazavitt, ewgyszer rosszul összerakott légkalapácson nyolctizedmiliméteresre lapított faszba tűnt az előző kommentem?

Benne volt bazmeg a világegyetem, meg a kacor király főiskola.

Mondjuk ez egy ulyen nap

P3000 2010.03.03. 15:25:22

@Modor Tibi: én arra tippeltem hogy wch-nak lenni már valami, de gondolom ez valami kifejezés lehet. Sajnos nem tudom dekódolni.

2010.03.03. 15:31:47

A poszt nagyon jó! Kedvenc fordulatom a WCH-tól, hogy "nekem nem tettek a seggem alá lakást a szüleim, én dolgoztam meg érte, hitelt kellett felvenni, stb.!".
Erre szoktam szárazon annyit közölni, nekem meg igen.
Ilyenkor jön a kissé zavart, akadozott és hülye magyarázkodás, hogy "Najódetetanultál, dolgozol, érted, nem csak úgy kaptad."
Sohasem értettem, miért baj, ha valakinek lakást vesznek a szülei, ha megtehetik.

GAbica 2010.03.03. 15:40:36

@cd-r: Ezt pont nekem címzed? Miért nem azoknak a nőknek, akik itt vallanak neki szerelmet? :) Ennyi erővel megalapíthatnám a Styxx fan-klubot is :D

Inkább megyek is, gyártok kaját a "házi WCH"nak :D

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.03.03. 15:45:01

@P3000: ja, szintén, az jobb is. Gumineaux is jót írt szerintem, a szó szerinti túl gagyi.

Erzsebet 2010.03.03. 15:45:46

Az én lakásomat is a szüleim vették. A többi szomszédtól megkaptam, hogy milyen szerencsétlen voltam, az ő gyerekeik mind lakáshoz tudtak jutni. Én egyedüli gyerek vagyok, természetes, hogy minden az enyém lett, semmi közük hozzá.
Ismerősi köreimben is voltak a 70-es években olyan srácok, akik felkerültek Bp-re orvosi egyetemre. Már az első évfolyam alatt az egyik szégyellte, egyszerű, falusi szüleit. Természetesen a pénzük nem volt büdös. Mikor elvett egy orvos lánya doktor nénit, megszakított minden kapcsolatot. A másik 3 év együtt járás után fokozatosan eltávolodott a gyári munkás barátnőjétől. A lány egy darabig sírt, de a sportegyesületben talált másat. Máig is együtt vannak, nem bánta meg a cserét.

Zorita 2010.03.03. 15:49:20

@RoFä: ha a 15:20:41-re gondolsz, az megvan, hál'istennek :)

Fapuma (törölt) 2010.03.03. 15:52:26

ujmagyarul a "sunaznalak" annyi mint dugnalak mint a lopott biciklit?

Gumineaux 2010.03.03. 15:54:29

„Sohasem értettem, miért baj, ha valakinek lakást vesznek a szülei, ha megtehetik.”

Nem az a baj, hogy vesznek neki. Hanem az, hogy az illető ezt a., nem tudja megbecsülni (mint általában semmit, amiért nem tesz erőfeszítést…) b., természetesnek veszi, hogy ez neki JÁR, pedig nem. Csak szerencse kérdése.
Pl. a házban lakik egy csaj, egy szobával nagyobb a lakása, mint az enyém, plusz az övét szülők vették, nekem meg 10 évig ketyegett a hitel. Le is néz engem ezerrel, pl nem köszön vissza. Nem mintha ez engem zavarna, de elég tipikus.

RoFä 2010.03.03. 16:11:50

@Erzsebet:

Fiatal vagyok még hogy konzervatív legyek, de egy tény: Magyarországon egy olyan fasza kombinációja jött létre a merev rangkórságnak és a földcsuszamlás alakú társadalmi változásoknak (generációnként egy), ami teljesen szétbassza a Szövetet. A társadalomét, azt.

Mindenki kapaszkodik valamerre, aztán próbálja megideologizálni. Ez régen is így volt, csak akkor ez volt a természetes. főd a fődhö'. Ma az önmegvalósítás és a személyiség kiteljesedése versus a valóság méteres bránere a szánkban. Akármerre nézek, ezt látom.

A legszarabbul - vagy a legjobban - azok járnak, akik két réteg v. osztály v. túrósrétes határán szopnak, illetve azok cerelemgyerekeként látták meg a napfogyatkozást. Mintha nem lenne elég valahova születni és visszapofázás nélkül betagozódni...kap az ember mindenféle barátokat, akiknem van komodorhatvannégy meg svábhegyi villa, pfhejj! Vagy nem érti miért jobb a trüffó mint az emmerik!

Nyilván az ilyen kapcsolatoknak, amit felemlegettél, reszeltek, ezer okból. Olv. fönt. Akármekkora a pofám, én is kiugranék belőle, nem bántásból, csak valami nyomja az embert a természetes közege felé - aztán persze kiderül, hogy olyan nincs is. De van, öt percre vagy három hónapra.

Aztán meg egy szeles novemberi napon megdöglünk :)

A WCH csak az egyik menekülési útvonal a száztizenháromból...

Fapuma (törölt) 2010.03.03. 16:15:09

@P3000: a working class hero is something to be

velemenyem szerint> whc-nek lenni na az am a valami - a szoveg kornyezetbol nekem ez kovetkezik...

Styxx 2010.03.03. 16:17:09

@GAbica:
Alapítsd kedves. Mint falat kenyér kellenek a fanok. Sokan rühellnek, Vincerét ma bebuktam, Topo meg a first life-ban és a second life-ban is WCH, erről ha kell, maga Thurmer Gyula állít ki igazolást Munkáspártos bélyegzővel:-)

Styxx 2010.03.03. 16:18:47

@Fapuma:
Ja, valami olyasmi, mint amit anno a bányászok toltak. Csak ők melóznak keményen. Ha munkás, akkor van a bányász (értsd: első liga) meg az összes többi (értsd, futottak még, mert minden más valójában nem is munka)

P3000 2010.03.03. 16:19:22

@Fapuma: @Modor Tibi: jöhetne már egy modoros emigráns hogy foghegyről kioktatva igazságot tegyen!

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2010.03.03. 16:22:21

@P3000: hinnyeb.sszameg, nem is lattam, mit irtal, csak varazsszora megjelentem :)

vincere 2010.03.03. 16:24:51

@P3000: én emigráns is vagyok meg angol szakot is végeztem :) de órák óta ezen gondolkozom, h. igazából a 2 jelentés közül melyik igaz jobban. az benne a szép (mint minden igazán jó dalban, versben), h. mindkettő igaz valahol, éppen mit mond neked, az a lényeg.

Rich.mond 2010.03.03. 16:29:02

Egy remek WCH dal a Hétköznapi Csalódások előadásában. Sajna csak koncertfelvétel, de anno rengeteget pogoztam rá:)

www.youtube.com/watch?v=g4ezVvpsNn4&feature=PlayList&p=AAE8F2263DAD80A6&playnext=1&playnext_from=PL&index=23

"Arrafelé a bátor zsaru lábújhegyen jár,
Ott a kopasz bérház buldózerre vár.
a grundon egész nap pattog a srácok lasztija,
Orsós Géza kézfején vigyorog a szvatszika
Ott nőttem fel én, a város peremén,
De nem volt József Attila, se úszó dinnyehéj..."

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.03.03. 16:31:22

@P3000: én is az voltam valamikor :)) Szerintem többértelmű, és ez a jópofa benne.

Fapuma (törölt) 2010.03.03. 16:35:25

@Styxx: baszod allasan azt olvastam> "Alapítsd kedves. Mint falat kenyér kellenek a Kanok..."

e, mondom csak nem tuzolto vagy szabadnapon, palinkakostolon???

2010.03.03. 16:41:38

@Erzsebet: Én sem tudtam a gyerkeim segge alá lakást tolni, de amikor a pasim azzal vigasztalt, hogy legalább jobban megbescsülik amit maguknak szereztek, hát azt mondtam, hogy annak sem szartak volna a közepébe amit ajándékba kapnak.

Motorpenis 2010.03.03. 16:46:32

Jó lett!

Ettől konkrétan rosszul lettem:
"És igen, kocsma - nem pub. Nekem a kiskocsma kell a füsttel, a fröccsel, a csapolt Ászokkal, a nagydumásokkal, a helyiekkel. Az országról, az emberekről többet tudsz meg a kocsmákban egy este, mint bármilyen diplomagyárban három-öt év alatt."

Styxx 2010.03.03. 16:47:28

@Fapuma:
Na tudod, hogy kit avatgass az análfűrészeddel?:-)
Az ilyen félreolvasásokkal én is utólag jó röhögök magamon.

Motorpenis 2010.03.03. 16:49:59

@Brother Love:
"Sohasem értettem, miért baj, ha valakinek lakást vesznek a szülei, ha megtehetik. "

Hát ja, mégis, mit kellett volna csinálniuk a szülőknek? Elkölteni a pénzt nyaralásra? Itták volna el? A szülőnek annyi volna a dolga, hogy 18 éves koráig nevelje a gyereket, aztán rakja ki? Azért, mert neki szar gyerekkora volt?

2010.03.03. 16:51:45

Nekem nem vettek lakást, de adtak némi pénzmagot, mint jogos kirepülőnek járó jussot. Én hogy viselkedjek? :)

Styxx 2010.03.03. 16:53:25

@Motorpenis:
Ja, meg az is külön fasszer, amikor a munkásvezéreknmek arra kell nyögni valamit, hogy miért élnek mesés luxuskörülmények között. Oskar Lafontaine (már a név milyen mesegyáros) a nagy kortárs német munkásvezér arra az újságírói kérdésre, hogy miért él kacsalábon forgó palotában, valahogy így válaszolt: A munkások jobb életkörülményiért harcolok és nem attól lesz sikeresebb a harcom, ha én magam szegénységben élek!

Mint nálunk a fél millás fizukat felmarkoló MÁV szakszervezeti vezérek (jujj, de jó demagónak lennem:-)). Mondjuk jó lenne egy modoros szakszervezeti vezérmókus poszt.

Motorpenis 2010.03.03. 16:54:59

A kiskocsmai nagydumások között pedig ott vannak a tehetséges politikusok, akik tíz perc alatt felvázolják, hogyan lehet kivezetni az országot a szarból, és minden politikus lopik. Mindegyik egyforma, egyik sem különböző.

Továbbá elhangzik az a mondat, amitől minden záróizmom azonnal görcsbe rándul:"és tudod, ezért tart itt ez az ország"

2010.03.03. 17:06:03

@Styxx: azt a félmillát még szorozd fel legalább kettővel!

@Motorpenis: Kiskocsmai nagydumásokhoz a Gyula vitéz télen nyáron c. film tanáura ugrik be, akinek mindenről a turáni átok jutott eszébe. :)

Gumineaux 2010.03.03. 17:09:01

@Motorpenis: "Azért, mert neki szar gyerekkora volt?"
Csak én érzek ebben egy kis követelőzést?
Örülj neki, hogy a szüleid megengedhették maguknak hogy megvegyék a starterkit-et.
De sztem ez akkor sem lehet elvárás a szülők felé, ha egyébként megtehetik.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.03.03. 17:34:54

A szülőktől kapott "készlet" is kapcsolódik, de furcsállom, hogy a "beházasodás" fogalma senkinek nem szúrt szemet, pedig itt arról van szó :)

ellenszenvesfigura 2010.03.03. 17:36:43

@Styxx: ez, amit ez a Lafontaine elvtárs mondott, konkrétan már elhangzott Orwell Állatfarmjában a disznók szájából.

Erzsebet 2010.03.03. 17:39:06

@ Én sem tudok majd a gyerekem segge alá lakást tolni. Egyetemre jár, tanul én addig ellátom mindennel. Indulónak jó lesz a közös lakásunk ára. Hitelt vesz majd fel és vehet egy különbet.
Unokatestvéreim 15 éve mindkét fiuknak városi lakást vettek. Az apa jól kereső bányász volt. Abban az időben egy 3 éves szakmunkásképzővel el tudtak helyezkedni, katonaság után 21 évesen nősülhettek. Hiába az egy más világ volt. A mai fiatalok közül sok elpályázik külföldre.

@ndtomas 2010.03.03. 17:56:25

Olyan a munkám, hogy különböző társadalmi osztályoknak nevezett szociális helyzetű körökben élőkkel találkozom naponta. Újabban mindenféle országokból, sőt eltérő kultúrákból származókkal.

Lételem, hogy azonnal megtaláljam mindenkivel a közös hangot, különben célt tévesztek. Sportot űzök belőle, hogy átmeneti kapocsnak tartsanak más osztályok között. Utálom a más osztályok lenézését, és a saját kiemelését. Az lenne a jó, ha testvér lenne az egész világ.

A modoros proli olyan mint a bácsik, nénik a századfordulós képeken: kardot nyelt, megszeppent fejek túl szoros ruhában. Legyen mindenki önmaga, az a szép!

Mitya Ivanov 2010.03.03. 18:51:16

@Modor Tibi: nem beházasodott, hanem jó helyen csajozott.
:)

bryan 2010.03.03. 18:55:45

@El Topo (Sgt. Elias):
Nagykovácsiban jártam általánosba, akkor még korántsem volt ugyanaz, mint most, ugyanazt tudta, mint a mostani Pesttől távolabbi de még pest-megyei település. Ugyanolyan szakadt is volt. A őslakók között jóval gyakoribb volt a szakmunkásba jelentkezés, mint gimnáziumba, a falunapon még két éve (?) is volt (majdnem tömeg) verekedés. Szóval nem annyira elveszett hely az. :)

2010.03.03. 19:44:03

@Modor Tibi: nekem nem szúrt szemet, mert ez mindig is normális dolog volt, csak naiv 18 évesek lepőhetnek meg ezen.

Az exem pl. egy vidéki ÜMK-ban volt ügyvéd. Fialal kollégai mind úgy lett jelölt, hogy vők voltak (ő is).

Hal Stanton 2010.03.03. 20:14:44

Én is ezeket a kiskocsmákat szeretem. Füst, fröccs, csapolt Ászok. Megiszom, oszt álszok.

2010.03.03. 20:35:52

@perfor: ahol a necctrikós szeneslegények letört korsók fülét használják bokszernek:)

medvedr 2010.03.03. 21:34:21

@Hadrian77: Legyél szerény, de ne túlságosan!
Ez jó tanács- nem?

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.03.03. 23:04:49

Jó posz ez, nagyon jó. Újpest, Kispest, Angyalföld, Kőbánya, Békás népe. A vidék kisvárosai. Faluk. Minden. Magyarország. Kádár-rendszer. Kapaszkodsz a békávén. Mocskos lesz a kezed. Ragad. Megnyomod a zöldet felül. Kiszállsz. De nincs kegyelem.

GAbica 2010.03.04. 09:25:14

@Styxx: megcsináltam :) kaptál meghívót is :D

vincere 2010.03.07. 23:20:53

@Styxx: végül még én is beléptem. ez odabasz rendesen, nem? :)

noirp 2010.03.17. 08:18:02

@Styxx: Kétkerekű rakodókocsi? Az semmi. Az üzemből, ahol dolgoztam vala, egy négykerekű kis "lunabuszt" tüntetett el valaki. Tiszta vas volt, nehéz, mint a dög. Gázpalackokat, ioncserélő gyantás palacot, ilyesmit talicskáztunk rajta; elég ciki is volt, mikor eltűnt... Amúgy helyben készült. Ma sem tudom, hogy a répába' vitték ki, mert a portán az anális motozáson kívül mindenféle ellenőrzés volt. A buga minden rendszert túlél. :P :)
süti beállítások módosítása