Pellengér - Pesti Bölcsész Újság

2009/11/20. - írta: Modor Tibi

 

Kezicsókolom vagy jó napot? - Tessék szavazni!


 

Tomcsee neve már sokunknak ismerős lehet a japánbuzis poszt óta - most értékes gyűjtőmunkával bizonyítja, hogy ő nem egy one-hit-wonder, vagyis holmi egyslágeres üstökös.

 

Szia Tibi!
 
Sajnálatosan a múltkori japánkodásom nagyon szíven ütött jó pár (ön)iróniát és cinizmust nem ismerő fiatal értelmiségit (akinek nem inge.......), amely nem épp kellemetes, de a lényeg a lényeg: velem ellentétben baszkikáim, egyik lakótársam bölcsész, és én pedig megtaláltam itthon a Pesti Bölcsész Újságot, amelyet az ELTE bölcsészgólyák kapnak meg. Nemes feladata pedig, hogy: eligazítsa a gólyákat a nagy pesti élet izgalmas rejtelmeiben. Ebből idéznék hűen egy cikket, amely nem feltétlenül modoros nyelvi attitűdöt mutat, hanem inkább egy jellemrajz arról, aki írta - az pedig egy bölcsész: kész a sztereotípia. :-) Vicceskedő, tréfálkozó, közhelyes, modoros, taszító. Helyesírási hibákért elnézést, mea culpa.

 

 
Pesti Bölcsész Újság, XII./146. 12. oldal.
 
"Gólya etikett
 
 
Etikett. Kényes téma, főleg ha bölcsészekről van szó. Hiszen nálunk ez a szó nemcsak puszta formaság, hanem egy valóban élő hagyomány, egy tradíció, és íratlan szabályok összessége is egyben, melyeket illik betartania a BTK gólyájának, ha meg kíván felelni a tradícióknak (és pedig meg kíván, különben...!).
 
De, Kedves Gólyáim, én, a mindentudó Ethicus, fellibbentem előttetek a rejtélyek fátylát, és megvilágosítalak benneteket.
 
1. A Tanulmányi Hivatal: Az első és a legfontosabb dolog, amit illik magunkévá tenni, hogy a Tanulmányi Hivatal ügyintézői is emberek. Ez nagyon fontos, ugyanis az ő tűrőképességük is véges. Hogy ez mit is takar? Nos, ha esetleg valamilyen ügy miatt meg kell látogatnotok a hivatalt, akkor legyen teljesen mindegy, hogy mennyit álltatok sorba, egyszerűen viselkedjetek udvariasan, és mosolyogjatok sokat! Higgyétek el, a mosoly csodákra képes, és az ügyintéző nénik és bácsik is sokkal kedvesebben állnak majd hozzátok, ha nem úgy állítotok be, mintha mindenről ők tehetnének, és ezért nektek mindent most azonnal, sőt már 10 perccel azelőtt.
 
2. Tanáraink, oktatóink: Ami nagyon fontos, hogy a megszólítás "Tanárnő" és "Tanár Úr"! Sokkal egyszerűbb, mintha a címeikkel próbálkoznátok, azokat ugyanis csak egy bizonyos egyetemen eltöltött idő után tudjátok csak pontosan megjegyezni, illetve folyton-folyvást összekevernétek őket. Igazán kellemetlen a professor emeritust adjunktus úrnak szólítani... És, hogy el ne felejtsem: köszönni, köszönni, köszönni!
 
3. Felsőbb éves hallgatótársak: Hogy miért érdemes jó fejnek lenni a felsőbb évesekkel? A kornak kijáró tiszteletet hagyjuk csak meg tanárainknak. A felsőbb éveseket azért érdemes tisztelni, mert ők a nagy titkok tudói: tisztában vannak minden egyes oktató minden egyes apró szokásaival, vizsgáztatási stílusával, az órák nehézségi fokával, a környék összes szórakozóhelyével. Ez utóbbiból kifolyólag ők tudják, hol lehet a legjobban be... Úgyhogy szeressétek őket és tegyetek gyakran kedvükre!
 
4. Bölcsészek vagyunk, nem állatok: Bölcsészek vagytok, vagyis igazi Hölgyek és Urak! Úgyhogy tessék ehhez mérten viselkedni! Na, ez vajon mit takar? Az egyetem területére illik vállalható állapotban belépni (nem arról az egy-két sörről van szó, hanem arról a rekeszről...), továbbá nagyon nagy gáz letegezni az intézetigazgatót már a legelső alkalommal...
 
5. Az urak igenis legyenek Urak: nem olyan nehéz kinyitni az ajtót egy hölgy előtt, vagy éppen tartani neki azt. Viszont igazán ormótlanság rávágni az orrára. S persze az nem megszólítás, hogy "Te csaj! Te ott!".
 
6. A hölgyek pedig Hölgyek: Megvallom őszintén, hogy igen kellemes látvány, ha egy hölgy egyre kevesebb ruhában libben idestova, de azért mindennek megvan a maga határa. A bikini nem egyetemi viselet.
 
Tudnám folytatni a sort, de azt hiszem, arra már nem lesz szükség, innentől kezdve magatok is ki tudjátok találni a többit, amik amúgy annyira nem is általánosak és bölcsész-szubkultúránként változnak. Ezek felfedezését már rátok hagyom. Egyet kérek csak: az első négy parancsot lehetőség szerint mindig tartsátok be (de az első kettőt mindenképp).
 
Ethicus"
 

 
 
Annyit fűznék még hozzá, hogy érdemes észrevenni a modoros pontpontpontot, a komolykodni akaró, de valójában ripacs hangvételt, a bensőséges hangulat látszatérzéséből fakadó taszító anyáskodást és viccelődést, a hiányzó állítmányt az első pont utolsó tagmondatában, és egyéb nyelvi butaságokat.
 
Nagyon remélem, hogy alig van ilyen bölcsész, és ezt pont kifogtam, mert ellenkező esetben.........pontpontpont.
 
 
Üdv Tibi,
tomcsee
 


 

Hát igen, mondjuk szerintem ezt egy lány írta. Annyiban kiállnék a szóban forgó sajtóorgánum mellett, hogy tíz évvel ezelőtt ott találkoztam először az etnolány szóval, amire máig meghatározó élményként tekintek vissza.

Folytatjuk.

100 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blackrock (törölt) 2009.11.20. 10:56:14

Bölcsész voltam, de tőlem ez az egész teljesen idegen.:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2009.11.20. 11:08:25

én meg mérnök, ennek megfelelően a modoros bölcsész kifejezés sztem szóismétlés:)

Zorita 2009.11.20. 11:22:15

szerintem ezt meg egy 12 éve ugyanazon a szakon majomkodó eunuch írta, aki nem tudja, vajh' a szoknyáját libbentse fel, vagy bikinis lyányokon legeltesse-é a szemét, és persze cuki hökös, aki a csak a talpnyalókkal találja meg a közös hangot. nem kellene ennyire felhúznom magam az ilyen arcok miatt, mert már nem kell látnom őket naponta :D de az emlék kitörölhetetlen. a Cukrozott Takony... óh

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.20. 11:39:47

Tibikém, arany spanom, mi a fasz van itt, poszttorlódás?

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.11.20. 11:46:38

@El Topo (Sgt. Elias): gondoltam, megnyomom a péntek délelőttöt - hamarosan úgyis mindenki húz haza, aztán vasárnap estig vissza se néz :)

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.11.20. 12:18:07

Innentől kezdve _ünnepélyesen_ letagadom a hat évnyi időt a magyar szakon.
Az ilyen seggfejek panaszkodnak a leginkább, ha lehülyebölcsészezik őket. Én bölcsész vagyok és hülye is, de legalább méltósággal viselem.
És igen, rengeteg ilyen van, főleg a magyarosok között, akik édes anyanyelvünk ápolói, mellette persze gyakran _kitekintenek a nagyvilágba_, tehát -úgymond - univerzális gondolkodók.
Ez az Ethicus meg elhúzhat a francba a bántóan tipikus stílusával. _Rúgnám_. Jaj, nem, csak elbeszélgetnék vele, ahogy bölcsészekhez illik. Kulturált keretek között, értelmesen, a saját igazunkat hangoztatva, a másik véleményét leszarva.

SanGiovese 2009.11.20. 12:20:43

ehhehe "nénik és bácsik" ???? bazmeg

gyönyörű szöveg, köszönjük!

lárvalányhaj 2009.11.20. 12:22:06

A kar egykori hallgatójaként számos alkalommal képzeltem el, hogy tüzes vasakkal okozok fájdalmat mindenkinek, akinek a bölcsészkar PBU nevű szégyenbélyegéhez valaha is bármilyen köze volt. Így legalább ők is megtapasztalhatnák azokat a fizikai kínokat, amiket én éltem át, valahányszor kinyitottam a kibaszott újságjukat. Ezt a csajt különösen szívesen bántanám. Először is kikötözném a Trefort-szoborhoz, és minden elhaladó hallgatónak jó erősen hozzá kellene vágnia egy rohadt padlizsánt. Aztán jöhetnének a durvább dolgok is.

Egyrészt, hihetetlen, hogy olyan emberek képesek papírra vetni ilyen ótvar, retek, undormány szennyet, akik elvileg magas óraszámban olvasnak ún. magas irodalmat. Elképesztő, hogy ennek ellenére egy gramm esztétikai érzék, vagy legalább némi jóérzés nem szorult ezekbe az embernek nem nevezhető nyomorult kreatúrákba. Remélem, hogy soha a büdös életben nem veszik őket fel olyan munkahelyre, ahol szellemi munkát kell végezniük, hanem egy életen át valamilyen call centerben fognak rohadni. Vagy a McDonaldsban. Pont oda valók.
Másrészt az is hihetetlen, hogy az egyetem mennyi pénzt kidob minden hónapban erre az ízlésromboló, kártékony szarra, miközben ha az ember valami normális, értelmes kulturális programot szeretne csinálni az egyetemen, arra "nincs forrás".

(Elnézést kérek, de ez már egy ideje kikívánkozott belőlem.)

lárvalányhaj 2009.11.20. 12:29:12

Egyébként az _elkövető_ nem lány.

"Megvallom őszintén, hogy igen kellemes látvány, ha egy hölgy egyre kevesebb ruhában libben idestova" - miért írna ilyet egy nő?

"Ethicus" - az -us a latinban hímnemű végződés.

Szóval nem lány, egyszerűen csak egy finomkodó nyálgép. Nem csodálkoznék, ha az a "jófej" HÖK-ös illető lenne, aki a gólyatáborban Cicafiúnak hívatta magát.

noirp 2009.11.20. 12:31:04

"köszönni, köszönni, köszönni", "nem letegezni az intézetigazgatót"...Hát a leborult kifinomult, kultúrahordozó bőccsész mindenségit.

Mi egytől egyig csupa tajparaszt mérnökhallgatók vótunk tecciktunnyi (fintorogtak is ránk a bölcsészek rendesen), s hogy, hogy nem, mégse az egyetemen kellett megtanulnunk köszönni, sem meg a tanárainkat normálisan megszólítani. Klassz. Ráadásul vidéki egyetem, hehehe :))

@vészmadár (pica pica): "szóismétlés"--Juj, mekkorát röhögtem :DD

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2009.11.20. 12:31:44

Ezt szerintem nem nő írta, bár a szöveg bizonyos pontjain voltak kétségeim. De írna ilyet egy "hölgy", hogyaszongya: "Megvallom őszintén, hogy igen kellemes látvány, ha egy hölgy egyre kevesebb ruhában libben idestova"?

Az első pötty utolsó mondatában csak a nyelvtanbuzik hiányolják az állítmányt, a leírás - ami az élőszóban igen elterjedt frázis idézése, ahol amúgy is jóval gyakrabban marad el az állítmány - persze meglehet, idézőjellel lett volna helyes.

Ölellek baszom,
terasz

noirp 2009.11.20. 12:32:14

@Zzz_: cuki hökös LOLOLOLOL...Kéne ilyen poszt!! Ütne rendesen.

noirp 2009.11.20. 12:33:51

@lárvalányhaj: Honnan veszed, hogy akár csak elvileg is olvasnak? Drága, tiszta, naiv lélek :)))

oriza triznyák 2009.11.20. 12:37:32

Hogy ki írta, mindegy. De hogy bölcsész létére nincs tisztában az "idestova" szó jelentésével és használatával, na az már sokkal nagyobb gáz.

scsaba1 2009.11.20. 12:41:28

@Zzz_:

Én is hökösök piszkoskörmű és ragacsos ujjainak a nyomát érzem a cikkben. Hogyan legyünk elvtelen, seggnyaló, simulékony kis férgek...

Zorita 2009.11.20. 12:49:10

@scsaba1: ja-ja, jóféle etikett (ráadásul ez a szó meg valami rokokó hajlongást is asszociál) bleh

Maestro 2009.11.20. 12:54:27

simán lehet nő, elvégre az igazi szabad akaratiság és kozmopolita-multikulti-freedom lájfsztájl jegyében az azonos nemhez való vonzódás nem tűrt, nem tiltott, hanem támogatott, sőt megbecsült, éljen a civilizáció.

Nekem akkor lett elegem az egyetemi újságokból amikor a Campus nevű hulladékot nyomta a kezembe egy szerencsétlen rikkancs. Az első cikk, mely _megütötte a szemem_, töki _keze munkáját dicsérte_, és arról szólt, hogy a hígagyú primitív hülyeállatja miután merevrészegre itta magát, rácuppant valami energiaitalra, amiről kiderült, hogy a buli csikk, és maradéksör tárolója volt.

1) ezt leírni, ki a fasz kíváncsi rá
2) ezt leírni, hülye idióta LLLúzer
3) egyetemi újság, a jövő értelmiségének _letéteményese_
4) olyan papírra volt nyomva, hogy nem is égett normálisan.

// a _szerénységem által modorosnak vélt, vagy valós kifejezéseket két alsóvonás jel közé tettem :-)_

mbaye (törölt) 2009.11.20. 13:03:03

Ezeket akár jogász hallgató is írhatta volna, annyira modoros.
A geci, modoros, gerinctelen, fontoskodó HÖKös archetípusa, aki a Kari Tanács ülésén kérvényezi a vizsgaszabályzat módosítását, hogy ne engedélyezzenek augusztusban UV-t és legyen beugró minden vizsgán. Ezt még a Kari Tanács oktató tagjai is ellenzik, de ő sztahanovista és elfogadtatja.
Persze magának leszervezi, hogy biztosan ő nyerje az Erasmus pályázatot és sikkaszt a támogatásokból. Közben gyermeteg, szellemeskedő, Faludy-epigon verseket ír az egyetemi lapba.
Persze gólyatáborban ott van a szervezők közt és megkúrja a vidéki gólya csajokat, mert azok azt hiszik, hogy ő valaki.
Az ilyeneknek egyenes az útja a PhD felé.

oriza triznyák 2009.11.20. 13:05:37

@mbaye: ezt kikérem magamnak, mint ex-joghallgató! Ilyet jogász már egyetemistaként sem ír! :-)

mbaye (törölt) 2009.11.20. 13:09:23

@oriza triznyák: ahol én végeztem, ott ez a típus teljesen általános volt.

Blackrock (törölt) 2009.11.20. 13:09:30

@HRita: Egyetértek. Hasonlóakat gondoltam én is, bölcsész ügyben. Azért én igyekszem védeni a mundér böcsületét.:)

mbaye (törölt) 2009.11.20. 13:18:30

@oriza triznyák: és az előző modoros generáció sikerét látva az újak hajlamosak követni a mintát.
Segítek: a legkeletibb jogi kar.

Flashy7 2009.11.20. 13:21:47

a modoros infósok nevében kikérem magamnak hogy vasárnap estig vissza se néz, nekünk ez a második otthonunk, az alma materünk, nekünk a modoros blog a shellünk (elnézést a bölcsészektől, nekik majd valaki elmagyarázza)

oriza triznyák 2009.11.20. 13:25:42

@mbaye: én úgy emlékszem, nálunk a fővárosban :) nem volt gáz a kari újság, de most, hogy felmerült, felmegyek majd a padlásra, ott még el van rakva emlékül néhány példány, beleolvasok. Lehet, hogy csak akkor nem tűnt annak???

Zorita 2009.11.20. 13:25:54

@Flashy7: a kagylófotel, ahol békésen megpihensz?

harisnyáspippi 2009.11.20. 13:32:33

Egy modoros HÖK-ös posztot én is szívesen olvasnék. A hülye választásuktól kezdve, ahol mindenkinek ugyanaz a programja, egészen odáig, hogy hány büfé szakot végeznek el míg elegendő pénzt össze nem lopnak egy lakáshoz a város legpuccossabb részén.

Kedvenc helyük a pedagógia szak (esetleg töri, néprajz, és nemritkán ebben a sorrendben) Rosszabb esetben még doktorizni is ott maradnak (persze pedagógián, hol máshol?) hogy iszonyú nagy arccal felügyelhessenek valami rémesen szánalmas tanárszakos pedagógia vizsgán. Egyik-másik ilyen képzdődmény úgy néz ki mint egy vidéki fodrászlány. Még a rajzolt szemöldök is stimmel.

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.20. 13:36:18

Tudom én mi a ti legnagyobb bajotok a HÖK-ös bölcsészekkel. Hogy ők kúrják le a gólya csajokat. Kibújt a szög a zsákból!:D

mbaye (törölt) 2009.11.20. 13:52:50

@El Topo (Sgt. Elias): Nyilván a pina van minden mögött. A modoros hallgató is azért modoroskodik az egyetemi lapban, mert ez az ő puncimágnese.

Styxx 2009.11.20. 13:55:49

@El Topo (Sgt. Elias):
Meg az elQrtuk után ők viszik végig a ciklust (értsd. bajnai is valami prehökös volt, mintha láttam volna valami középnyolcvanas évekbeli híradó bejátszást, ahol a mostani formájához képest minimum -30Kg-s Jusztnak nyilatkozott.

mbaye és harisnyáspippi kommentjein akkorát röhögtem, hogy tényleg jó lenne egy modoros HÖK-ös poszt.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2009.11.20. 13:57:58

sajnos voltam HÖK-ös, a belekényszerítettek hülyén hangzik, de majdnem (mondjuk úgy: faszom se tudta mi ez) Sajna annyira balfasz voltam, hogy én csak dolgoztam, de még nem is loptam el semmit... asszem a balek a jó kategória. Becsületből végigcsináltam, mert olyan helyem volt, a tanulmányi panaszokat intéztem, ahol sokat lehetett segíteni, de a HÖKös társakkal vagy mikkel nem nagyon sikerült beszédbe elegyedni:)

szóval belülről átélve csak annyit: aki egyetemi hallgatói önkormányzatnak a közelébe megy, az érett a megvetésre:)

noirp 2009.11.20. 13:58:43

@lárvalányhaj: Nem érdemes dühöngened, hülyeségre mindig és mindenütt van pénz, meg kapacitás. Néhány példa onnét, ahol most esz a fene (hálisten) munkailag, vagyis egy egri laborból, a Már Nem Ho Si Minh Főiskola környékiből.
1) A vizuális művészetek vagy milyen intézet egy valag pályázati pénzt nyert. Ebből kiraktak a campus különböző részein 3 fényújságot. Ezeken azóta is valamilyen vizuálismédia-brosúrából, vagy miből, fut a szöveg; minősíthetetlen hunglish rizsa, "public art", "médiák" [bölcsésznek baszki illene már tudnia, hogy média, médiumok, de nem médiák!, "müvész" [következetesen rövid ü-vel] és hasonló dolgokkal megtűzdelve. Mi retardált vegyészek ma se tudjuk, ez mire jó.
2) A céges e-mailemet az ének-zene tanszéktől jött levélszemét tömi ki, tök érdektelen személyi hírek, és még érdektelenebb rendezvények meghívói. Javasoltam már a laborvezetőnek, mi is mailezzük széjjel, hogy ma elvégeztünk 30 ilyen, 18 olyan mérést és elmeséltünk 2 disznó viccet.
Na. :)))

Styxx 2009.11.20. 14:02:49

@vészmadár (pica pica):
"sajnos voltam HÖK-ös, a belekényszerítettek hülyén hangzik, de majdnem"
Tiszta "Be kellett, hogy lépjek a KISZ-be/Pártba, nem volt más választásom" szöveg. Bocs, magas labda, remélem nincs harag. Látod én még ahhoz is hülye voltam, hogy ilyesmibe be akarjanak rántani:-)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2009.11.20. 14:03:11

@noirp: bocsi, de minden tiszteletem mellett a médiákos fejtegetésed nyelvi babona, keress rá a korrektoron a "média visszavágnak" posztra:)

röviden összefoglalva: a médiumok jelentése a magyar nyelvben: szellemidézők:)

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.20. 14:03:23

@noirp:

Esetleg emilezzetek vissza az ének-zenére, hogy ma délután lesz a bemutatója nálatok a Pétfürdői emlék című darabnak és szeretettel várjátok őket!

2009.11.20. 14:03:37

Ha társkereső hirdetést adnék fel, abban feltétlen szerepelne, hogy humán-értelmiségiek kíméljenek.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2009.11.20. 14:04:47

@Styxx: nincs harag, én is így látom, akkor tényleg csak annyit értettem meg a felkérésből, hogy lenne feladat, és hát úgy gondoljuk, te meg tudnád csinálni (ma már értem: kellett egy súlytalan hülye, aki a professzor urakra viszont rá mert szólni, hogy ejdehát a szabályzat rád is vonatkozik:)

ez van, fel kell dolgoznom ezt a botlást, de igyekszem vezekelni:)

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.20. 14:07:21

@Styxx:

Ehh, annak idején én tudod hogy léptem be a KISZ-be? Megjelent egy pina, aki függetlenített KISZ titkár volt. Ez volt a foglalkozása, bazmeg!!!
És a kezembe nyomott egy könyvecskét, hogy mától KISZ tag vagyok, és én leszek az agit-prop titkár. Mire el tudtam volna küldeni az anyjába, már ott sem volt.
Fél év után tudtam kilépni.

laccc 2009.11.20. 14:09:11

elte, bölcsész LOL ! mind megy a mekibe "segíteni"
:DDDD

balra 2009.11.20. 14:10:15

Hástennek énnemvótam felsőoktatásos meg egyemista, de a csákánnyal oda tudok baszni, ha olyan van, értve?

Blackrock (törölt) 2009.11.20. 14:15:02

@Frengi: miért a nem-humán értelmiségiek jöhetnek? Pl. egy értelmiségi leveli béka. Az pl. nem humán.:DD

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.20. 14:16:09

@Blackrock:

Az arca borzalmas volt, viszont a lábai szépek voltak.

lárvalányhaj 2009.11.20. 14:17:56

@noirp:

Közben meg olyanok voltak például, hogy a barátnőim dolgoztak az egyetem keretein belül, mindent leadminisztráltak szépen, aztán az egyetem megcsinálta azt, hogy nem fizették ki őket. A gazdaságisok a HÖK-höz küldték őket, a HÖK meg a gazdaságiba. Végül kiderült, hogy a HÖK ellopta az erre a célra szánt pénzt. Mondtam nekik, hogy csináljanak botrányt, de sajnos inkább hagyták a fenébe az egészet.

Styxx 2009.11.20. 14:20:54

@El Topo (Sgt. Elias):
"Függetlenített KISZ titkár" besz@rok, mint az Anyaszentegyházban a prelatus nuncius.
Én olyan Lévai Katalin típusnak képzelem. www.levaikatalin.hu/ Helyezkedő művésznő a köbön. Esélyegyenlőség, uniós pozi. mindig ügyesen ment férjhez, hobbiból szar lektűröket ír (nem a lektűrökkel van bajom, csak a pocsék lektűrökkel).
szóval életművésznő a javából, aki a büdös életben dolgozott keményen. Cserébe viszont úgy néz ki, hogy bizonyos kor és súly fölött (sajnos magamat is beleértve) sokan meghúznák.

Tökös Veréb 2009.11.20. 14:20:55

a bölcsész diploma osztót, hívhatnák munkanélküli avatónak is. Vagy munkanélküliek gyólyabáljának. Persze a bölcsész elég sok "szakra" ágazik, amikre gondoltam az a filizófia, esztétika, távolbanéző könyvátáros-esztergályos stb stb.

lárvalányhaj 2009.11.20. 14:20:59

@mbaye:

én és a barátnőim már gólya korunkban is szánalmasaknak tartottuk az ilyeneket, nem hinném, hogy bármelyiknek sikerült volna lekúrnia minket :P

Zorita 2009.11.20. 14:22:03

@vészmadár (pica pica): de a médiák az ilyen szellemes szóvicc akar lenni, nem (média + diák)?
bocs, ha evidencia volt :D

lárvalányhaj 2009.11.20. 14:23:03

@noirp:

az egyik évfolyamtársam, amikor egy szemináriumon olvastatni akarta a tanár, közölte, hogy ő diszlexiás. diszlexiás bölcsész, ez a lol.

mbaye (törölt) 2009.11.20. 14:24:32

@Blackrock: értelmiségi nem humán?! leveli béka?! pászmeh! :D (szmájli indokolatlan túlhasználata)

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.20. 14:26:41

@Styxx:

Egyértelműen. Nem követtem a csaj életútját, miután tanulmányaimat bevégeztem (illetve már előtte se), de el tudom képzelni, hogy KISZ titkárból egyetlen éjszaka alatt lett fideszes, vagy maszopos önkormányzati képviselő.

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.20. 14:29:59

A kurva anyját, utánanéztem! Nemhogy képviselő lett a ribanckurvája, hanem egyenesen alpolgármester!!!

Styxx 2009.11.20. 14:30:56

@El Topo (Sgt. Elias):
:-))) ja, az a bizonyos csúcsforgalom a damaszkuszi úton:-)@lárvalányhaj:
"én és a barátnőim már gólya korunkban is szánalmasaknak tartottuk az ilyeneket, nem hinném, hogy bármelyiknek sikerült volna lekúrnia minket :P"
mekkora duma.:-)))) Ha választanom kellene, hogy megkúr6lak, vagy hallgathatom a szöveged, esküszöm nem tudnék dönteni:-)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2009.11.20. 14:31:50

@Zzz_: lehet szóvicc is, de a médiák az a média többesszáma...

hogy a hivatkozott poszt példáit is idézzem:

az opus (munka) többesszáma opera (munkák), mégis mondjuk: operák.

fólium-fólia-fóliák

és a kedvenc érvem (a pőoszt címe is ezért ez): ha a média a logika szerint többesszám akkor a média visszavágnak?

mbaye (törölt) 2009.11.20. 14:33:55

@lárvalányhaj: Pedig egy jó muffért még modoros is lettem volna a gólyatáborban.

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.20. 14:33:59

@Styxx:

Arról bezzeg egy kurva hang nincs az önéletrajzában, hogy függetlenített KISZ titkár volt.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2009.11.20. 14:35:25

Ezt egy nagymami barátnöinek a kedvence írta. Tud kedélyesen csevegni tudó és nöiesen keresztbe tett lábbal ülve kávét-teát szürcsölni

Styxx 2009.11.20. 14:35:59

@El Topo (Sgt. Elias):
Ne csigázz, küld el az adatait, legalább privibe. Csak nem Humvald alatt alpolgi?:-)

Blackrock (törölt) 2009.11.20. 15:03:10

@El Topo (Sgt. Elias): oh, hogy szopna le az ilyen...tutira fideszes.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.11.20. 15:14:45

@Flashy7: ó, ezt már szeretem :-)) Hálából holnap kirakom a PBU folytatását.

@Blackrock: erre nem tennék nagyobb összeget :))

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.20. 15:25:05

@Blackrock:

Nem nyert. Csécsei alatt teljesít szolgálatot.:)

Styxx 2009.11.20. 15:42:21

Ahh, kizárásos alapon megvan. A CV-jéből tényleg kimaradta "Független KISZ Titkár" biztos csak elfelejtette, a fórumába be kellene kopizni a modorost:-)

".... vagyok. Orvos.
Azt, hogy a szakmámban alapvető változtatásokra van szükség, régen tudom. A rendszerváltás idején a Népjóléti Minisztérium megkereste kerületünk orvosait, hogy a háziorvosi rendszer átalakításával kapcsolatos elképzeléseiket megbeszéljük. Kollégáim, s jómagam is több javaslattal egészítettük ki az akkoriakat. És bármilyen hihetetlen fél év múlva egyik elképzelésünk megvalósult!

Korábban szakkérdésekben nem nyilváníthattunk véleményt és az sem fordulhatott elő, hogy egy jó ötletet a felső vezetés felhasznált volna.
Ekkor kezdett érdekelni a szakmapolitika. Értelmét láttam annak, hogy saját dolgainkkal magunk foglalkozzunk: alulról építkezve újuljon meg az egészségügy.
Nincs mese az egészségügyet meg kell újítani. De nem a jelenlegi módszerekkel, ezért a későbbiekben tartózkodnék az egyébként teljesen tönkretett reform szó használatától. Az egészségügy Önökről, Rólunk szól és magam ennek tudatában tevékenykedem. Imádom az embereket és eddig én is csak szeretetet kaptam. Tehát ennek tudatában böngésszen a kedves látogató."

aribeth 2009.11.20. 16:17:15

@El Topo (Sgt. Elias):
Vasárnaptól új főnök lesz a kerületben. Most zajlik a világ legidegesítőbb időközi választása.

scsaba1 2009.11.20. 16:56:56

@Blackrock:

A fideszben inkább a karrierista érdekkommancsok vannak, akik azért léptek be annak idején a pártba, mert hátszélben jobban lehetett emelkedni

Az ilyen fényes szellős-agitálós őskommancsok maradtak továbbra is MSZP dögkútjai körül.

oldalazó gnóm 2009.11.20. 17:28:19

ajánlanám a gimis oszttársaim remekművét a tematikában: www.youtube.com/watch?v=YzL4tYjNQv8

azallamenvagyok 2009.11.20. 17:53:37

"A bikini nem egyetemi viselet." - hígul a szakma...

Blackrock (törölt) 2009.11.20. 18:06:08

@scsaba1: milyen az az "érdekkommancs"? 35-37 évesen? Még épp általánosba járt, amikor az pártállam működött...a fideszben is ugyan olyan pénz -és hatalomra éhes köcsögök ülnek, mint máshol. A különbség max. annyi, hogy a fideszesek arrogánsabbak. Bár ez izlés kérdése.

scsaba1 2009.11.20. 20:06:25

@Blackrock:
Nem akarok politizálni, bár látom, hogy rácsaptál a témára, mint a gyöngytyúk a takonyra, hogy "ugyanolyan" meg "különbség" meg "fidesz", meg jaj...

Hogy jön ide a 35-37 év? A hölgy, akiről szó volt itt 72-ben végezte el a SOTE-t, tehát bőven felnőtt volt már a pártállam leglangyosabb évtizedében. (Ha jól tippelünk egyáltalán)

Érdekkommancs: aki azért lépett be a pártba/kiszbe, mert levette, hogy sokkal könnyebben jut el így magasabb pozícióba, mintha pártonkívüli maradna. A rencerváltás után persze léptek a népnemzeti oldalra, hogy továbbra is a közel maradjanak a zsírosbödönyhöz. Az ilyenek védekeztek azzal, hogy kényszerből léptek be, meg így akarta belülről bomlasztani a rencert, illetve egyéb faszságok...

medvedr 2009.11.20. 20:50:36

Legnagyobb modorbánya szerintem is a bölcsészkar volt/van. @Styxx:sok volt ám ilyen,soha nem dolgozó különböző humán intézetekben elrejtve.

ellenszenvesfigura 2009.11.20. 20:58:58

uuuuuuh.
ez tragikus volt.
én szegény bölcsészeket már nem is bántom, ebből is látszik, hogy épp elég bajuk van.

nekünk kb. olyan levél jött a felvételről, amelyben gólyatáborba INVITÁLTAK bennünket, valahogy így: "Partifész Peti eljött a táborba, azóta a legmenőbb arc, Béna Barnabás nem jött el, ezért még a sulit sem találta meg."
meg ugye ott is ment a szöveg, hogy a felsőbbéveseknek nyald a seggét, mert ilyen meg olyan kapcsolatokat építhetsz ki. egy nagy f.szt.
ja, és ez jog. nem akar valaki írni egy jó kis joghallgatós posztot?

Pernilla 2009.11.20. 21:52:31

@oldalazó gnóm: hát ez a videó inkább a kockákról alkotott sztereotípiát erősíti. azért a szöveg odabasz, mégha kicsit élvezhetetlen is az előadásmód:D

dru. (törölt) 2009.11.20. 22:42:31

@afromagyar: hogy tudtam, hogy ennek a videónak a linkje:)
@lárvalányhaj: egyetértek. ezeknek max az ocsmány picsák jutnak.

az összes bölcsészt, jogászt, kommunikáció és média, turizmus vendéglátás szakosokat máglyán kéne elégetni. meg a corvinusosokat.

no mail, no problem 2009.11.20. 22:56:42

@mbaye: a végén egy kis csalódottsággal vegyes irégységet véltem kihallani. ezek szerint neked nem sikerült végigkúrni a vidéki gólyákat. pech.

no mail, no problem 2009.11.20. 23:05:56

@El Topo (Sgt. Elias):

lassú voltál, hombre. én olyan gyorsan ugattam viszza, hogy nem bírtak beléptetni, pedig negyedik gimiben már fél gimnáziumi tantestület azon pörgött, hogy még mindig van három ember az évfolyamon, aki nem kisz tag. ha a katonaság alatt voltam is kisz tag, - ez ott és akkor nem volt választás kérdése - az egyetemen már megint nem voltam az.

Blackrock (törölt) 2009.11.21. 09:00:13

@scsaba1: nem csaptam én le semmire, koma. Te dobtad fel ezt az "érdekommancsozást" amúgy...csak azért kérdeztem mert én nem ismerek egyetlen "kommancsot" sem, "megélhetési" politikust viszont annál többet (sajnos személyesen is). Amúgy meg maradnék IzomTibor kolléga örökbecsű bölcsességénél; ne címkézzünk fel embereket, elég undorítóak azok anélkül is.:)

Blackrock (törölt) 2009.11.21. 09:02:44

@dru.: "az összes bölcsészt, jogászt, kommunikáció és média, turizmus vendéglátás szakosokat máglyán kéne elégetni. meg a corvinusosokat."

És ugyan miért? Ártottak neked? Vagy csak simán nem vettek fel sehova?:)))

Pont azért van ez a blog, hogy az ilyen embereket megmosolyogjuk. Lehet, hogy kellene egy poszt a hozzád hasonló "dögöljenek meg az ilyen olyan szakos egyetemisták stb." Bazz, tényleg, milyen jó ötlet!

aribeth 2009.11.21. 09:37:23

@Blackrock:
Nagyszerű ötlet. :-) Fel lehetne sorolni bennük az összes klisét, mint a Fővám téri szabadidőközpont, ha lesz egy kis időm hétvégén, átugrok a műszakira elvégezni egy szakot, fogász, jogász nem doktor, szia, te bölcsész vagy-nem, csak elbambultam, és így tovább.

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.21. 10:08:50

@aribeth:

A legdurvább, hogy ezt a "fogász jogász" dolgot legutóbb egy informatikustól hallottam nagy hangon böfögni. Tehát nem matematikustól, hanem egy olyan igazi semmirekellő gábordéneses informatikus senkiházitól.

scsaba1 2009.11.21. 10:24:17

@aribeth:

Neeeem, ez pont fordítva van!

"-Tudod, hogy miért van a Közgáz a Duna túlpartján?
-Nehogy a műszakisok az ebédszünetben elvégezzék."

aribeth 2009.11.21. 10:34:07

@scsaba1:
Hidd el, már minden változatát hallottam. :-)

@El Topo (Sgt. Elias):
Én jogász vagyok, rühellem az egyetemet meg a jogásztársadalom felét, de valahányszor előadja egy okostojás, hogy mennyire egyszerű ez a szak, hiszen csak magolni kell, előtör belőlem a fejet péppé verős, elevenen nyúzós, kerékbetörős középkori hóhér.
A doktori cím boldog-boldogtalannak osztogatásával egyébként nem értek egyet. Az orvosok és a bármilyen szakon doktorálók megérdemlik, a jogászok csak a tradíciók miatt kapják.
A többit majd a jogászos posztnál adom elő. :-)

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.21. 10:40:44

@aribeth:

Én sem vagyok egy kimondott jogászrajongó, nem erről van szó. De nehogy már egy ilyen tizenkettő-egytucat infós úgy érezze már, hogy ő valaki!

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.11.21. 12:36:26

Én vállalom, hogy bölcsésznek készültem, de aztán továbbtanultam :-)
Pár év alatt rá kellett jönnöm, hogy az egész csak hobbitudós-konferencia, ám nem 4 napig tart, hanem 4 évig. Könyvtárkukackodás, nem több. Ami tényleg érdekelt volna, azzal nem foglalkoznak.
Átmentem külkereskedelmi közgazdász szakra. Ennél többre nincs is szükségem. Így is pont egy papírral van több, mint kellene...

lárvalányhaj 2009.11.21. 18:15:36

Az a gond, hogy a legtöbb fiatal úgy megy egyetemre, hogy azt gondolja, hogy csak annyi a feladata, hogy beül gólyaként a padokba, végigszórakozza az öt évet, igyekszik lekúrni minden nőt, aztán amikor kilép a Nagybetűs Négeréletbe, akkor elvárja, hogy tolják oda az A8-ast meg a milliós havifizetésű állást a segge alá. Neki pedig lehetőség szerint ezért ne kelljen tennie semmit.

A bölcsészkar eleve nem ígéri senkinek, hogy olyan diplomát ad, amivel könnyű lesz elhelyezkedni. Sőt, alapvetően nem ígér semmit. Megtanít egy humán diszciplina alapvető elméleti és kutatással kapcsolatos ismereteire, és elsajátíttatja a kutatás anyagának jelentős részét. Egy nyelvszakon ez például úgy néz ki, hogy megtanulod a nyelvet professzionális szinten használni, megismerkedsz a forrásnyelv irodalmával, nyelvészeti leírásával ill. a leírhatóság módjaival stb. És persze elolvastatnak veled egy csomó elméleti jellegű cikket, ami kialakítja a kutatás tárgyával kapcsolatos szemléletedet.
A végeredmény: megismered egy másik nép kultúráját belülről. Ezzel az információval meg vagy tudsz valamit kezdeni, vagy nem. Ha jó vagy, bölcsészként is el tudod adni a tudásodat, ha meg szar vagy, akkor így jártál. Ez az ár, amiért el tudod adni magad, lehet egészen magas is, de akkor már az egyetem alatt el kell kezdeni "építkezni". Én is így tettem, különben most nem dolgozhatnék ott, ahol.

lárvalányhaj 2009.11.21. 18:19:23

Én egyébként úgy gondolom, hogy a bölcsészettudományoknak elsősorban immateriális haszna van. Adnak egy szemléletet, lehetővé teszik a kulturális folyamatosságot. Én sajnálom, hogy ez jelenleg sokak számára nem érték, mert mindent igyekeznek a közvetlenül pénzre váltható haszon szerint mérni.

Blackrock (törölt) 2009.11.21. 18:31:02

@lárvalányhaj: egyébként arra sincs garancia, hogy vki közgazdászként 100%-ban zsíros állást talál.

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.11.21. 19:36:27

A szemlélet kialakítása nagyon fontos, és hasznos, csak nem elég. És annyival, amit mi kaptunk - 50 óra gyakorlattal elmenni tanítani - hát nem lett volna abban semmi immateriális haszon. Szerintem tanárnak az menjen, akinek a vérében van, mert ezt megtanulni nem lehet.
Közgazdásznak meg nem azért mentem el, mert nagy zsé van benne, hanem mert ez a másik, ami érdekel.

lárvalányhaj 2009.11.21. 20:54:55

@Krisztinca:

Én sem állítom, hogy mindez elég. Azt mondom, hogy a bölcsészkaron megismertetnek veled egy hagyományt, egy kultúrát, és adnak hozzá bizonyos elméleti-szemléleti alapokat. Ezzel te vagy tudsz kezdeni valamit, vagy nem tudsz.
Azért nagyon hasznos például ez a tudás, mert sokkal jobban fogod érteni annak a kultúrának a működését, amiben benne élsz. Szerintem ez például egy újságíró vagy bármilyen humán területen dolgozó ember számára elengedhetetlen.
Egy műegyetemista például ezt az indítást nem kapja meg. Csak a szaktudása gyarapszik, de a szó klasszikus értelmében nem lesz műveltebb. Sajnos nem egy, nem kettő példányukkal találkoztam már, akik ugyan a maguk szakterületén kiváló szakemberek, de általános emberi / társadalmi kérdésekről meglehetősen, nos, krhm, egyszerűen gondolkoznak.
Persze ez nem mindegyikükről mondható el, találkoztam már széleskörű műveltségű mérnökökkel is, de ők eleve szélesebb érdeklődési körrel rendelkeztek, és maguk is tettek azért, hogy műveljék, képezzék magukat.

Ismétlem: rossz hozzáállás az, ahogyan az egyetemisták többsége az egyetemre megy, hogy azt várják, hogy az egyetemen adják a kezükbe a siker kulcsát, és pontosan rágják a szájukba, hogy mit kell tenniük ahhoz, hogy gazdagok és sikeresek legyenek.
Persze az a sajnálatos, hogy ezek az emberek vannak többen, és azzal, hogy elvégzik az egyetemet, nem ők lesznek okosabbak, hanem az egyetem butul (az egyetemet butítják) hozzájuk.

2009.11.21. 22:56:59

súlyos poszt és sajnos igaz, és akik az újságot írják, azok TÉNYLEG komolyan gondolják... GÁZ.

noirp 2009.11.23. 07:49:17

@El Topo (Sgt. Elias): Mondasz valamit. Az egyik kollégám még nálam is többet emlegeti a kutyahúgyszag európai fővárosát--végignézte, hogyan helyeznek el egy bazi nagy platinahálót (katalizátort).Ami egymaga többet ért, mint a gyár. Hát majd duettezem vele. Nagy attrakció lesz.

Ezzel ünneplem meg, amikor az örökös szakosduma miatt megkapom a 2010-es bronz farmermellényt, meg a pofámba kettőt :))))

@lárvalányhaj: elég baj, hogy hagyták a francba...Megjegyzem a HÖK kartól és szaktól függetlenül egy -egy patkányhorda.

Szintén Lárvalányhajnak: ez az "immateriális haszon" szöveg nekem elég fájdalmas. Nekem inkább az a benyomásom, hogy a bölcsészek elhitték magukról, h. ők az általános műveltség letéteményesei, és mindenki más csak a pénzt hajhássza. (Na, én is. Különben mi a tökből vegyem meg a Rubiconomat, he? :))

A diszlexiás bölcsész szerintem nem LOL, hanem tragédia. A felsőoktatásé.

Utolsó megjegyzés: az elmúlt években bölcsészügyben akkor szisszentem föl nagyon, amikor hallottam, h. Ormos Mária otthagyta a katedrát, mert felbőszült azon, milyen sötét anyag bámul rá a padsorokból. Itt már nagy baj van--gondoltam.

noirp 2009.11.23. 07:56:53

@lárvalányhaj: nagyrészt igazad van. Az A8-slusszkulcsot és a netto 300-at az én szakombéliek is elvárják, amint megszáradt a tinta (tinta????) a diplomájukon. Tiszta dili. Hol a picsában van itt a hivatás? Hol a szakmád szeretete? He?
Én büszke vagyok rá, hogy első nekifutásra 9 hónapig kúsztam-másztam egy üzemben, és arra, hogy két technikus csinált belőlem_ténylegesen_mérnököt. (Legtöbb kartársam ne tudd meg, minek tekinti őket).

Hülye is maradok egész életemre.

Szakbarbárság: azt hiszem, mind a kettőnk szakjában egyenlő arányban vannak a barbárok. Remélem, legalább szorítja a fejüket a kosszarvas bőrsisak :PPP

manonlescault 2009.11.23. 08:49:12

Jé, hová és miért tűnt el a kommentem? Tegnap még megvolt. 8/

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2009.11.23. 09:48:31

Nem tudom, feltűnt-e másnak is, de a "köszönni, köszönni, köszönni!" erősen hajaz Lenin örök érvényű frázisára, miszerint "tanulni, tanulni, tanulni!"

enba 2009.11.28. 13:58:17

@lárvalányhaj: csak nem egy helyre jártunk?
nekem is volt diszlexiás évfolyamtársam.

daemonwhisper 2009.12.06. 22:53:50

@oldalazó gnóm: ó baaaz, ez a videó a Fazekas szégyene volt annak idején. Ez a két srác már akkoriban is annyira vállalhatatlan volt, hogy hiába jártak vagy hárommal felettünk, legszívesebben szétrúgtuk volna őket. Lenézték az az évfolyamtársaik felét, az osztályfőnökük meg büszke volt rájuk, hogy lenézik a "bölcsészkéket". Az ilyen emberekből lesznek erőszakos kötekedő középkorúak később.
süti beállítások módosítása