Olvasói rovat - A Büfészínész

2009/10/15. - írta: Modor Tibi

A Panelek népe után Pecséttörő (tudjátok, Végevégemindennek!) íróbarátunk hasonló párbeszédes stílusban, ám teljesen más területen alkotott: a mai nekem még a lakótelepi dialógusnál is jobban tetszett.

Bár a színházak világa nekem szinte teljesen ismeretlen, ez nekem egy pillanatig nem jelentett gondot, hitetlenkedve olvastam végig a...

A Büfészínész


A Büfészínész falstaffi megjelenésű 50-es férfi.

A Büfészínész nevéhez hűen a Büfében érzi elemében magát: elsöprő entrée, pillanat alatt átveszi a szót, udvarol, anekdotázik, kacag és bömböl. Amikor azonban színpadra kell lépnie, váratlanul áttetszővé, szürkévé, súlytalanná és jelentéktelenné válik, majd eltűnik. Már ha egyáltalán színpadra kerül, mert ez a veszély egyre ritkábban fenyegeti.

A jelenet egy álmos hétfőn, 09 óra 50 perckor játszódik a színházi Büfében. Az asztaloknál a többi Büfészínész ráérősen duruzsol. A pult mögött egy 110-es mellbőségű Büféslány unottan keni a zsemléket. A Büfészínész másnaposan viharzik be a színházi büfébe.


BÜFÉSZÍNÉSZ: (drámai hangon a büféslány felé)


„Gyorsan közelget, szép Hippolytám a nászi óra!”

Aranyszívem, mikor leszel az enyém? Soha? Hát akkor dobj össze egy gyors melegszenyót, eszem a pucádat!

(észrevesz egy nagyobb társaságot, nagy lendülettel közéjük huppan)

„Nemes urak, respektáljátok-é szerény társaságom?”

Tibikém bazmeg, felébredtél? Micsoda este, az kész! Hát szeretve tisztelt fővárosi rendezőnk? A Viktor? Vagy Viktória? Na most mit röhögtök?

(affektálva)

Ety fővároszi „művécrendecőnél” szemmit szem lehet ám tudni! Hova lesz a pucsítász, elől Rómeó, hátul Júlia, mi?! Muhahhhaa!

Na ne értsetek félre, nincs nekem semmi bajom a „mássággal”, Beckett-tel sem, a Viktorral meg pláne, mondjuk azon egy han-gya-fasz-nyit csodálkozom, miért monodrámát rendez egy olyan színházban, ahol nyüzsög a tehetség, bazmeg!

Félre ne értsetek már, nem savanyú a szőlő, egyébként nekem a Beckett már megvolt, Godot, 1987, nem is akármilyen, Független Színpad! Majdnem a Rusztjóska rendezett, Magyarországon elsőként hugyoztam a színpadon! Na az volt a színháztörténet! Az Aschertomi azonnal a Katonába akart vinni, de nem mentem.

Beckett megvolt már, jöjjön az Osztrigás Mici! Kisszínpadi nagyszerep vagy nagyszínpadi kisszerep, nem kurvára mindegy? Én már előre imádom, a közönség is fogja, az kurvaisten, ez se egy utolsó szempont ugye, pláne itt vidéken, belőlük élünk, nem holmi beborult kuratóriumokból meg buzibarátokból!

Erről jut eszembe, Zsuzsikám, kész van-e már a melegszenyó, nyalom a pun...csosminyonod, tíz perc múlva díszletben vagyok!

Tényleg, hogy nézek ki? Ja, hát igen, gyűrötten, az kurvaisten, hát hol vasaljak, bazmeg?! A színészházban kikapcsolták az áramot! Ez ilyen világ, a színész tőkéje a lelke, haszna a taps! Azzal meg nem lehet vasalni! Ez már egy bankvilág!

„Ha lopni akarsz, vegyél bankot!” – írta Brecht a Koldusoperában. 1983 Nyíregyháza. Kisszínpad. Mekkora kibebaszott nagy előadás volt, tejóisten! Mekkorát játszottam benne, úristen, na mondmár, nem jut eszembe a szerep...na mindegy, a lényegalényeg, volt akkora öt mondatom, hogy a Trokánpeti nem tudta folytatni a szerepét! Na most képzeld el, ott áll egy Tro-kán Pé-ter a színpadon, mint Bicska Maxi, meg kéne szólalnia, és dermedten bámul engem! Na, utána meg a büfében egy egyforintost nyomott a kezembe, némán, belenézett a szemembe, és a markomba nyomta a pénzt! Na most csak a fiatal jelenlévők kedvéért: ez az egyforintos egy színháztörténeti gesztus! A Latinovitszoli csinálta az Őzelalival, amikor az szebben elszavalta az Őskajánt, mint ő. Nekem meg a Trokánpeti! Akkor még nem volt ennyire elszállva magától, csak a Szomszédok után, most meg már, a múltkor összefutok vele a Nemzetiben a büfében, mutatom neki az egyforintost, amit nyolcvanháromban adott, erre elfordul és dumálni kezd a Kulkajanival...

Zsuzsám, aranycsillagom, csöppents ki két feles hubit egy szomjas csepűrágónak! Egy kis aperitif a melegszenyóhoz! Miazhogy próba előtt alkohol? Eszem a faszodat, drága Tiborom, miről beszélsz?! Akkor most egyszer s mindenkorra tisztázzuk ezt pia kérdést, mert úgy látom, sok a téveszme körülötte! Szí-nész al-ko-holt ne i-gyon...este az előadáson! A színház szent, a néző isten! Persze, van aki így hozza magát „állapotba” a szerephez, de a Latinovitszoli sem ettől volt Latinovits! Előadáson ne igyunk! Kivéve a főpróbát, a bemutatót, a tízedik az ötvenedik és a századik előadást, no és a darabtemetést, ünnepkor kötelező a vidámság! A többin legfeljebb egy-két felest, de azt is kontrollal, mert a színészet lényege az állandó önkontroll! Sztaniszlavszkij Színészesztétika harmadik fejezet! Az előadás után, az más! Akkor kötelező a bebaszás. Atomra hajnalig! Nem úgy, mint Budapesten, este tíz, aztán csá, mindenki a dolgára, hakni, szinkron, mindenlófasz, haza a tujákhoz, aztán öregnéneőzikéje. Lófaszt!

Én éppen azért szeretem a vidéki színházat, és ezt e-gé-szen őszintén megmondom nektek, és azért mondtam nemet az Aschertominak is 1983-ban, mert ez itten egy egészen más élet. Ez közösség! Együtt sírunk, együtt nevetünk, együtt bebaszunk és baszunk, ugggye drága Zsuzsókám? Tudom én, hogy mindig nedves a bugy...a buggyantott tojásod! Készen van már a melegszenyó?!

Hol tartottam, ja igen. Én még azt is tudom, mi az a tájelőadás! Húsz évet tájoltam, Bánk Bán falunapon, Liliomfi SZOT-üdülőben a stégen, Elektra Belojanissz faluban, kétszáz görög előtt, Elektrát, görögöknek! Bebaszás!

Na ott volt az, hogy a Bratyec Jóska bácsi hajnali négykor belehányt a díszletbe! Na hogy miért? Azért, mert megivott egy üveg Metaxát, azért! Azt hitte az öreg, hogy valami laza mediterrán cucc, tudta is ő, hogy mi az a Metaxa, 1978-ban, a kommunizmus kellős közepén! Lehúzta egy hajtásra! Az zorba volt, bazmeg! Istenem, szegény Bratyec Jóska bácsi! Még az Ódry Árpádnak végszavazott! Ő még tisztelte a színházat! És a színház is tisztelte őt! Békéscsabán biankója volt az összes kocsmába! Egyszer megcsináltam vele a „Csaba-kört”, a fiatalok és a pesti köcsögök kedvéért: negy-ven-há-rom feles a vasútállomástól a színházig, az összes, de tényleg az összes csabai kocsmában, és egy helyen csak egy felest lehet inni! Az utolsót reggel kilenckor a Kiskócosban! Fél órával a Tragédia főpróbája előtt! Képzelhetitek! Az volt a tragédia, az egyszer istenfasza!

Budapest? A nagytúrós lófaszt! Az egy alakoskodó világ. Én színészkedem, nem alakoskodom! Ha értitek a különbséget! „Színház az egész világ, és színész benne minden férfi és nő.
Fellép és lelép: s mindenkit sok szerep vár életében.” Állandó szerepben létezem, de a lényeg az, amit ott fenn, a deszkákon a lelkemben meg-tör-té-nik! Nem az, amit a büfében pusmognak rólam! Basszameg! Ez az én krédóm! Az arszpoétikám! Hogy légy jó mindhalálig! Én őszinte ember vagyok. Én megmondom, ha egy előadás szar! Sohasem álltam be a sorba! Volt is bajom nekem ebből nem egyszer, százszor. Kíváncsiak vagytok, miért nincs ötvennégy évesen Jászai díjam?! A próba után megtudjátok! Most rohanok! (A Büfészínész felhajtja a két felest és teátrálisan kiviharzik az ajtón)

A többi néma csend! 

 Nem jutok szóhoz, óriási. Most elolvasom még egyszer.

60 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vérbárány 2009.10.15. 08:29:56

Ez durva. Az a helyzet, hogy ehhez még színésznek sem kel lenni. Bármilyen hivatás művelői közt megtalálható.

malackarosszarc 2009.10.15. 09:25:35

Zseniális és Vivát és Barvo és Hogyvolt

Mitya Ivanov 2009.10.15. 09:47:20

én már vagy husz éve nem voltam szinházban, de simán el tudom képzelni. Nekem a jogi szcénából van pár ilyen ismerősöm. Mindig a régi ügyeikkel jönnek, hogy kit aláztak meg tárgyaláson és mikor és mennyire. Ma már nem ügyvédek, hanem inkább jogtanácsosok. Van saját irodájuk is, de már tyúkpereken, jogi tanácsadáson és a közös megegyezéses válóperen kívül mással nem foglalkoznak

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2009.10.15. 10:13:22

ez kicsit inkább "ahogy a büfészínészt elképzelik", mint a valóság, de azért aranyos volt, van benne tartalom.
:)

kicsibuta 2009.10.15. 11:57:26

Hasonlót ismerek (személyesen) sportolóban és fotóriporterben is.
A büfészínész ikertestvére az ORI működési engedéllyel rendelkező "előadóművész", aki 300 lelkes települések falunapján szaval és/vagy kisvárosi amatőr színkörben játszik/rendez. Egyszer véletlenül lefotózták, amikor a (költségkímélés céljából hazánkban forgatott) amerikai filmben hatszázhuszonnyolcadik katonaként öt méternél közelebb állt a Z-kategóriás hollywoodi sztárhoz - azóta ebből az élményből él.

gyz 2009.10.15. 12:07:51

hát, ezek után nehéz lesz ide mit írni

100 pont

Pecséttörő 2009.10.15. 12:31:43

Nagyon kedves. :)
Hálából küldenék valami szépet minden kommentelőnek, valamint Áronnak Marosvásárhelyre, Papónak Diósgyőrbe, Pucikának Győrbe, Karesznak és az onokáknak Montreálba, szóval valami szép melódiát Hegedűs Dé Művész úrtól:
www.youtube.com/watch?v=fo1BlKy_LNs

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.10.15. 12:56:12

Nagyon szép, minden egykori nagy nevet vezetéknév+becenéven említés (ismerés!), állandó pinázási igény jelzése a két csöcse mögött rejtve maradó koRcsmárosnénak, és az alkohol-kimagyarázás váá :) Az ilyenek szoktak úgy borravalót adni, hogy közben diszkréten lealkoholistázzák az illetőt: "tessék, Janikám, igyál meg valamit", miközben az illető 21 éve cukorbeteg, és életében nem ivott még alkoholt, a donor ugyanakkor annál inkább. Félre ne értsétek :)

Egy műveltebb nosztalgiaöblös, gyakorlatilag. Az "ő még tisztelte a színházat" / "akkor még volt színház" mondatokért felelős gén mellesleg ugyanaz, amely az "elment a blog egy olyan irányba..." kezdetű mondatokat szüli.

Vorg a Halhatatlan Báró 2009.10.15. 13:06:40

Pompás fogalmazás, nekem nagyon tetszett, gratulálok!
Én nagyjából ilyennek láttam a helyi tévé igazgatóját. Csak ott nem volt büfé :)

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2009.10.15. 13:07:18

Tudom-tudom, hogy Gálvölgyi nem ez a kategória, de sosem szeretem, amikor a heti hetesben bennfenteskedve nosztalgiáznak a régi színházas időkről imígyen:

"Drága Csákányi Laci bácsi mondta egyszer - ISTEN NYUGOSZTALJA -, hogy ....."

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.10.15. 13:21:47

Ez a fajta egyébként nagyon ragadós, gimnáziumban anno volt egy haverom, aki belecsöppent a színház világába, és már pár alkalom után ilyenekkel fárasztott mindenkit... lehet, hogy genetikailag fogékony volt, és a gén villámgyorsan és látványosan fejeződött ki.

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.10.15. 13:29:48

A Büfészínész a cím- vagy főszereplővel állandóan bizalmaskodik, jópofizik, hivatkozik a közös élményekre, gyakran felemlegeti más bakijait. Sajátját soha. A büfében tartózkodó vagy folyosón elhaladó díszletező munkásoknak nem köszön, legföljebb vissza, de akkor is pikírten, kihangsúlyozva a közöttük tátongó áthidalhatatlan szakmai távolságot.
Rendszeresen kijár a művészbejáró elé dohányozni, csak hogy lássák, ő színész, és neki ott létjogosultsága van.

Balance Of Power 2009.10.15. 13:41:52

@HRita: Ebben az a vicces, hogy sok igazan nagy muvesz viszont pont hogy bratyizik meg joba van a diszletmunkasokkal, kellekesekkel.

Balance Of Power 2009.10.15. 13:46:09

Ezt ismeri valaki? Volt egy olyan kabarejelenet a 80-as evekben, hogy Kallai Ferenc onmagat alakitva ul az oltozoben eloadas utan es bemegy hozza gratulalni a szineszkollega, Usztics Matyas.
"Ferikem, gratulalok, elsorangu... a jelmezed!
Kituno ... a maszkod!
Es amikor ott a nagymonolog elott bejossz, nagyon hatasos... a zene!" es igy tovabb. A vegen pedig: "lattatok mar engem az uj Shakespeare-ben? Itt van ket jegy, gyertek el, zsenialis vagyok!"

:))))

Kurva nagy, tobb tipust figuraznak ki ebben a jelenetben, ezen a bufeszineszen kivul van szinkritikus aki interjut csinal Kallaival meg hakniszervezo, aki felhivja hajnalban.

Balance Of Power 2009.10.15. 13:50:02

@misbelief: Pedig az effele anekdotazas jo. Volt regebben egy Szinesz-sztori c. tv-musor, ahol minden adas egy nagy szineszlegendarol szolt es valamelyik muveszklubban felvettek, hogy a kollegak kotetlenul sztorizgatnak az illetorol cigi, kave meg pia mellett.

2009.10.15. 13:50:29

@nosferato:
"minden egykori nagy nevet vezetéknév+becenéven említés (ismerés!)"

Igen, de ez csak az ő privilégiuma. Edző bá típusú kocsmabútoroknál is gyakori:
"- Voltam tegnap a Vasasnál megnézni egy versenyfelkészítő boxedzést, de picsafüst volt, basszátok. Azt hittem, ledobom a gatyámat, és beállok én is egy kis lefekvés előtti tornára. Bezzeg amikor mi még a Lacikával kesztyűzgettünk ugyanott, Isten nyugosztalja...
- A Papp Lacikára gondol, Józsi bátyám?
- Édes öcsém, a Mester neked csak Laci _bácsi_, mert úgy baszlak szájon, mint a lengőajtó!"

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.10.15. 14:11:31

@Balance Of Power: Amit én tapasztaltam (operaházi _berkekben_) ott azért senki sem bratyizik a díszletezőkkel. A "nagy név"-szólisták általában valóban természetesebben viselkednek, mert nekik nem azzal kell bizonyítaniuk a tehetségüket, hogy levegőnek nézik a kevésbé reflektorfényben lévőket. Persze azért "jóban sincsenek" egymással.

Styxx 2009.10.15. 14:20:06

@tff:
:-))))
ja, a kiterjesztett csendőrpertu.-)

2009.10.15. 14:28:25

Én azt hittem, hogy ez a tipus csak filmeken létezik, nem gondoltam volna hogy van ilyen a valóságban is - igaz nem járok színházi büfébe.

greggrant 2009.10.15. 14:58:03

vissza-vissza! :)
nagyon sok helyen van ilyen típus, aki hasonlóan bizalmaskodó fószer, nem csak színházban

Erzsebet 2009.10.15. 15:23:47

Nem kell ahhoz színházban lenni, hogy ilyen fazonokkal találkozzunk. Visszakanyarodunk a panelek világába. A mi házunkban lakik egy egyedülálló, nyugdíjas pasi. Szórakozása a bevásárlás, utcán lődörgés. A környező boltok személyzetét névről ismeri. Az eladónőknek kétértelmű kijelentéseket tesz. Azt képzeli magáról, hogy ő a környék "numera királya". Nem zavartatja magát, ha a férj is az üzletben tartózkodik.

Nőben is ismerek ilyet. Egy elvált cigánynő, aki úgy néz ki, mint egy ribi. A postásra is azt hidte, hogy chapendalle-fiú, majdnem letapizta. A henteseket és zöldségesket sem kiíméli.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2009.10.15. 15:55:01

Még nem olvastam végig de nagyon jó!
Szerintem ez a valódi modorosság, ez a frivol, kedélyeskedö, bratyizó dágvány.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.10.15. 16:02:06

sápendáál!!! Sírok, Tibi! Közben morzsikázok is kicsit, de főleg sírok.

scsaba1 2009.10.15. 16:08:14

Véletlenül elolvastam ezt a könyvecskét:
www.beholder.hu/?m=bolt&cikk=15281
(Francokat véletlenül, csorgó nyállal vetettem rá magam... :))

A könyv a mi Bajoriminket említi, mint tipikus büfészínészt, különösen a pályájának a kezdetén.

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2009.10.15. 16:29:23

Na, erre varrjatok gombot: van ilyen ember, nem szineszben - viszont szineszKEDESBEN nagyon is jo. Mindig, mindenhol es mindenkivel. Simulekony, bratyizos, noknek udvarlos, pasikkal cimbizos, kozben meg keptelen a normalis emberi kapcsolatokra.

Gyozikes jaras megvan? Hatracsapott val, kezlobalas, kifele forditott labfejek, laza, am hatarozott leptek?
Na, ilyenje van neki(je).

"Kiskezicsokolom" az idosebb holgyeknek, "csumidazlak, testverem" a fiatalabb skacoknak, szigoruan olyan hangerovel, hogy mindenki megbolondul, aki hallja.
Mikozben lyukat beszel a hasadba, izzad, mint a lo.

Sokszor szerepzavarban van, pl hivatalos helyen is igy adja elo magat (ezzel neha sikerrel jar, mert elhanyagolt felesegek igen-igen szeretik, ha valaki megdicseri a frissen dauerolt hajukat peldaul, de van, aki ruhelli, es ott egy eletre elasta magat az illeto).

Egyetlen onallo gondolata nincs, mindig a masik felhez igazitja a velemenyet (magyarul benyal).
Neha mondjuk (altalaban fiatalabbakkal vagy olyanokkal, akiktol semmifele elonyhoz nem juthat) nagy vehemenciaval megis kimutatja a foga feherjet, olyankor altalaban verekedes van, vagy legalabbis 100eves haboru.

Gumineaux 2009.10.15. 17:20:30

„A könyv a mi Bajoriminket említi, mint tipikus büfészínészt, különösen a pályájának a kezdetén.”

Nem csak a pályája kezdetén, hanem most is az. Büfészínész.
Kíváncsi vagyok, hogy vajon nőben van-e büfészínészkedésre hajlamos egyén vagy a nők egyszerűen csak hisztérikák? :) Pl. Hámori “Terézanyu” Gabriella.

cd-r 2009.10.15. 18:02:01

színházba nem járok, de a magyar filmekben nyújtott alakítások többsége iszonyatos bazári ripacskodás szinten mozog szerintem. túljátszanak, túlgesztikulálnak, mesterkéltek, egy szóval gagyik. mérföldekről ki lehet szúrni a magyar filmeket a rossz színészi játékról. (nem kell egyetérteni)

acidszarka · http://kigondoltam.blog.hu 2009.10.15. 18:50:52

@cd-r: igen, ez valami színművészetin oktatott irányzat lehet, és a szinkronhangoknál még inkább előjön

„Gyorsan közelget, szép Hippolytám a nászi óra!” - jó felütés :)

scsaba1 2009.10.15. 19:02:48

@cd-r:

Teljesen egyetértek. De nem csak a színészi játék... Szvsz. túlvilágítottak (nincs meg kellő fény-árny játék, sejtelmes sötétek, homályok) a színészek túlsminkeltek, mint egy playmate, ill. túlrendezettek és borzasztóan ripacskodnak.

Hiányzik a filmekből az atmoszféra, hiányzik belőle az a plusz, hogy hihető legyen. Kb. olyan, mintha a rendezők a brazil sorozatokat tekintenék etalonnak.

Én nagyon kedvelem a magyar filmeket, elég sokat láttam (M2, Duna Filmmúzeum rulez). Olyan remekművek készültek a '70-es '80-as években, mint az Ötödik pecsét vagy a Mephisto, amelyek valósággal odaszögezik a nézőt a képernyő elé és annyira hihető az, akkor és úgy: megtörtént. Viszont az utóbbi 10-15 évből nem nagyon tudok mondani egyetlen jó példát sem, csak negatívat... Pl. Sorstalanság: borzasztóan sok pénzből, borzasztóan rossz film. Honfoglalás: pfff...

zsanka · http://csombor.blog.hu 2009.10.15. 19:06:30

Zana József.

Ugyanilyen büfé- és nosztalgiaöblös (nagyon jól eltalált szó, nosferato) huszadrangú előadóművészeken kívül újságíróban is van. Elviselhetetlen.

scsaba1 2009.10.15. 19:09:40

@zsanka:

Ő az idősebb Ganxsta, ugye?

Pecséttörő 2009.10.15. 19:11:17

@zsanka:
Igenigen! Zana József ! Tökéletes a példa! Nagyon előttem van, ahogy mondja a szöveget (függetlenül, hogy büfészínész e) Bajorimi is nagyon jó!

SzocsO 2009.10.15. 19:33:12

Itenem, mintha a Kolibri büféjében lennék : )
nem gyakran jártam ott, de egy két haverom volt ott színpadi munkás/statiszta, és bementem hozzájuk eccerkéccer délután, mikor éppen nyugi volt. Akkor inkább sztorizások mentek mint buli persze, de hallottam egy két jópofa dolgot, illetve elkaptam egy két nagyszerű pillanatot/alakítást : )

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2009.10.15. 19:34:31

Szia kedves chatelők!

Örömmel jelentem; igaz, amit a Passer domesticusok csicseregnek a Betullákon: hamarosan visszatér a blogom. Egyúttal az a megtiszteltetés is érte amodorosblogot, hogy ezt a kósza hírt itt erősítem meg először.
Már csak néhányat kell szundítani ahhoz. Tehát: türelem Rosa gallica terem!

Üdv,
ifj. Farkas Gyula
a BME mérnök-fizikus szakának ötödéves hallgatója kondenzált anyagok fizikája szakirányon, alap, nappali, kredites, osztatlan képzésben

Pecséttörő 2009.10.15. 19:35:41

@scsaba1:
Hát igen, sok mindenben igazad van. Kevés a jó filmszínész. Az operatőröket azért megvédem, ők nagyon jók, egy magyar filmben a képek a legjobbak.

semota · http://livewithit.blog.hu 2009.10.15. 19:55:49

@Gumineaux: Büféírót ér mondani? TiszaKata szerintem az.

666E 2009.10.15. 20:32:50

ez tényleg gyönyörű volt.. olyan szinten volt megírva, hogy szinte feltételezem a rejtett diktafon használatát:) gratula.

@afromagyar:
az embert úgy elég jól meg lehet ismerni, ha megnézzük, hogyan viszonyul azon társaihoz akiktől semmi előnye nem származhat.

zsanka · http://csombor.blog.hu 2009.10.15. 21:27:54

@scsaba1: Igen, ő az. Nekem rögtön ő ugrott be a posztról:)

De jó, hogy említetted az Ötödik pecsétet, kedvencem.

flymazs (törölt) 2009.10.15. 21:58:40

@scsaba1: a Honfoglalásban vicces volt, hogy Franco Nero arca mindig csak keskeny sávban látszott. Ha lehajtotta a fejét, akkor a szeme és a homloka töltötte be a képernyőt, ha felszegte az állát, akkor az orra és a szája, no meg az álla.

És az a rengeteg statiszta, azok a tömegjelenetek...amikor már nem is tudom, ki hazavágtat, a helyszínen néhány fa, 2-3 jurta és egyetlen ember van jelen, egy anyóka, aki valami bográcsos kaját kavargat nagyon lassan.

Egy teremtett lélek sincs más a környéken.

Na, odavágtat a lovas és elordítja magát: "Néném! De nagy itt a sürgés-forgás!"

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2009.10.15. 22:13:43

@cd-r: egyetértek - lásd Hernádi Judit margarin reklámját. Ő valószínűleg meg van győződve, hogy nagyon természetes és hiteles.

semota · http://livewithit.blog.hu 2009.10.15. 22:32:19

@cd-r:

ennek nem feltétlenül az az oka, hogy rossz színészek, hanem az, hogy színházi játékhoz vannak szokva, és nincs filmrutinjuk. a filmen ti. a legapróbb rezdülések is látszanak, a színházban meg hadonászni kell, mint állat, hogy a hátsó sorokban is látni lehessen.

persze ettől még a magyar filmek szarok.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.10.15. 23:27:55

@ifj. Farkas Gyula: ötödévbe lépésed alkalmából őszinte barátsággal bátorkodlak üdvözölni, blogod inklúzíve.

@zsanka: jómagam sajnos az első négy pecsétet nem láttam, úgyhogy nem értettem az ötödiket.

Nem tudom, mi a bajotok a Honfoglalással, lehet rajta csatázni, chatelni meg minden :-))))

KOMOLYRA fordítva a szót, szerintem klubzenészeket kellene filmekben rendszeresen próbálgatni, mert ők sokkal közelebbről adják ki magukat az embereknek, érdekes lehet az arcuk. Minden évben vannak jó magyar filmek. Nem is kevés. Nem látjuk, az a szopó, évekkel később éjjel 2-kor leadják.

A színházi büféhez muszáj hozzátennem, hogy MOLNÁRKA és KASZINÓ TOJÁS böfögés szag, ami számomra elválaszthatatlan a _világot jelentő deszkák_ otthonától, mint azt méltóztattam korábban is megjegyezni:
ases.blog.hu/2008/06/08/moziba_szinhazba_jaras

Der Beste 2009.10.16. 00:16:11

Én egyszer Füreden a Hatlépcsősben találkoztam ezzel az embertípussal, csak ő nem színész volt, hanem művelődésszervező.

Otthon édes 2009.10.16. 00:21:52

Zseniál, színészmegfelelője, a Bajor Imi, úgy képzelem :D

scsaba1 2009.10.16. 08:16:19

@flymazs:

"Honfoglalásban vicces volt, hogy Franco Nero arca mindig csak keskeny sávban látszott. Ha lehajtotta a fejét, akkor a szeme és a homloka töltötte be a képernyőt, ha felszegte az állát, akkor az orra és a szája, no meg az álla."

Persze gázsit, azt egészet kapott....

cd-r 2009.10.16. 09:34:30

@Ön: így van. nagyon érződik, hogy nem tudják levetkőzni a széles színházi gesztusokat.
viszont elvileg egy jó színész szélesen és visszafogottan is képes játszani, vagy nem? :)

IndaMuncher 2009.10.16. 09:47:53

@Ön: Ez így elég elhamarkodott kijelentés,
A Kontroll pl. nekem tetszett.

Balance Of Power 2009.10.16. 09:50:28

@Gumineaux: Hamori Gabriella pont nem, a fiatalok amugy is baromira porognek es felkapottak (Katona, Orkeny - o az utobbi tarsulatat erositi)

@cd-r: Pedig erdemes. Pont a fent emlitett ket szinhaz van nagyon topon peldaul, de a Radnoti is remek.

@Ön: Hat az is igaz, hogy regebben rengeteg film volt es mindegyikben lattal kb. 100 szineszt (szinte a legutolso epizodszereplo is emlekezetes alakitast nyujtott), ma meg van 10 szinesz, aki minden filmben ott van (attol meg persze jok) es keszul evente 10 film :)))

Balance Of Power 2009.10.16. 09:52:05

@cd-r: Hat nezz meg egy 30-as evekbeli magyar filmet, egeszen rettenetes az a jatekstilus. Mondhatni modoros ;))))) Na, ahhoz kepest a maiak teljesen termeszetesek.
Mondjuk ettol meg szeretem a regi filmeket, egyszer ossze is hozok egy posztot ide roluk, regota gondolkozom, de ido, ido, ido...

Blackrock (törölt) 2009.10.16. 13:28:51

Ja, a Bajorimi tüpise ungarise büfészínész. De pont erről a Koltairobi Szamba c. filmje.

tlac 2009.10.16. 17:06:21

Bojorimi azt hitte a Fészekkel szemben a Kishuszárban is ez fog menni bratyi, jópofizás és majd ott hagynak neki egy valag pénzt. aha! Főleg, hogy aki véletlenül odament volna , azt is kiutálta a személyzet rögtön a bejáratnál. "Vacsoráznának?"

semota · http://livewithit.blog.hu 2009.10.17. 15:39:33

@misbelief:

hát a Heti Hetes tetszőlegesen kiválasztott adása nyugodtan lehetne az UNFUNNY szócikk illusztrációja. ennél még az is viccesebb lenne, ha beültetnék Hiller Istvánt a stúdióba, és felolvastatnának vele a '88-as Hahotákból.

zsanka · http://csombor.blog.hu 2009.10.17. 21:17:47

@misbelief: ez az idézet nagyon jó:)) + ami még nem maradhat ki a büfészínész szókészletéből ilyen visszaemlékezésekkor: sosefelejtemel.

Sose felejtem el, "Drága Csákányi Laci bácsi mondta egyszer - ISTEN NYUGOSZTALJA -, hogy ....."

Gumineaux 2009.10.18. 19:11:55

@Ön
"Büféírót ér mondani? TiszaKata szerintem az."
Egyetértek!

@Balance of Power
"Hamori Gabriella pont nem, a fiatalok amugy is baromira porognek es felkapottak (Katona, Orkeny - o az utobbi tarsulatat erositi)"
Hm. Láttam Hámorit az Üvegcipőben (Örkény), hát mit mondjak? Nekem volt kínos. Úgy még soha nem égtem randin, mint azon az előadáson. Rossz ripacs volt, na.

lr 2009.10.19. 18:25:44

10/10.
Az ilyen arcokról mindig ez
napirajz.hu/archives/2007/07/23/BEHAZUDSZ/
jut eszembe.
süti beállítások módosítása