Modoros állatos - A cicatartó

2009/02/20. - írta: Modor Tibi

-Trixy, most ezt nézd meg, a fenséges Kék Orosz Királynőt... elolvadok, ha ránézek. Ez a méltóságteljesség és a gőg egyszerre, Ő a mindenem!

-Az én kis Lejlám is olyan megnyugtatóan dorombol hideg téli estéken, ahogy rámtelepszik a bársonyos tappancsaival, miközben én a cserépkályhán melegítem a fázós virgácsaimat! Ő volt a legszerencsétlenebb az alomból, a tenyésztő se ajánlotta, de elhoztuk, és rögtön 50 ezer ft-ot költöttünk rá.

Kedves noirp és feltételes reflex, csodálatos kommentárjaitok, tanárian összeállított leveletek nélkül valószínűleg soha nem szedtem volna össze ilyen szépen a cicás posztot. Úgyhogy szívből köszönjük! :-) Ismét egy megnyugtató példája annak, hogy a modorosblogot olvassák normális emberek, akik képesek saját magukra is humorral tekinteni. Ezért ez a bejegyzés egyben olvasói rovat is. Ha bármilyen szófordulat furcsán hat, az azért van, mert nem én írtam :-)

Tibornak is volt már macskája, egyszerre több is. Azóta se sírja őket vissza: pimasz, rohadt dög volt az összes. Persze tudjuk, hogy a macska az büszke állat, és hát már az ókori Egyiptomban sem véletlenül tisztelték szentként, és hogy nem lehet folyton babusgatni, dögönyözni, büntetni, mint egy kutyát - de azt a pusztítást, amit ezek a kis hálátlan mocskok véghezvittek a lakásban, azóta is páratlan. Jóska és jómagam azóta is félelemmel tekintünk minden macsakatartó nőre, elég furcsa teremtmények kedvenceikkel együtt. Bevallottan is család- és gyerekpótló funkciót töltenek be náluk a kis szörmókok. A macskatartó férfiak még gyanúsabbak - elég csak Szakács Bélára vagy Sickratman Buzi-e vagy c. számára gondolnunk.

-Ó, nálunk nincs rosszalkodás. Sába drágaságom megpróbálta kis karmait a bőrgarnitúrán élesíteni, banánpálma-levelet rágicsálni vagy asztalra ugrálni, de kapott a vízipisztolyból! Nézett is utána nagyon csúnyán.

 

A cicatartó hölgy tehát:

  • bevásárol rózsaszínre festett tollboával fedett szívalakú képkeretbe rejtett cica-fotót, a drága és -normális macskák által- még sosem használt játékokat, ill. az obligát whiskas-menüt, cicamintás alátétre, lehetőleg rohadt drága (cicamintás) készletben szervírozva.
  • Noha évente n+1 macska végzi vödörben/árokban, neki egy szimpla utcai cirnyos nem jó, fajtatiszta kell. Az örökbefogadást csak propagálja. Egyébként se az állat saját egyénisége az érdekes, hanem a külseje.
  • Ha már fajtatiszta, legyen mentül degeneráltabb, így nem valami normális tájfajta (pl. szibériai vagy brit), neeem: csupasz macska, szárkapocscsont nélküli törpe macska, lapospofájú perzsa (az orra helyett a szeme lóg a tányérba, de ooolyan édi a nyomott pofijaa), lógófülű macska, farkatlan macska, polidaktíliás macska, sorolhatnám.
  • Bölcs táplálási tanácsai: ne adj az állatnak tejet, csontot, halat, tojást! Ne adj kenyeret, zöldséget! Helyette ásványianyag-tablettát, rágótablettákat, korának és súlyának megfelelő prémium-tápot, húgykőképződést akadályozó adalékokat.
  • Képes kivenni egy max 15-18 napos kölyköt az anyja alól, hogy kávéscsészébe ültesse, lefotózza, majd evvel illusztrálja, hogy vannak, akik mindenbe belemásznak.


Na de jöjjön már noirp részletes dolgozata:

Episode 3) A modoros macskatenyésztő és macskafolyóirat-szerkesztő


Főfoglalkozásban, csak és kizárólag macskás. Igazából nem tudni, miből él. Valószínűleg el(ki?-)tartják, mert azért valljuk be, egy macskafolyóiratból nem lehet megélni... Még akkor sem, ha feltűnésmentesen lehet benne évről évre ugyanazt a tartalmat elcsomagolni, úgy, hogy csak a kísérő ari fotók változnak. Az állat érdekeit és igényeit is figyelembevevő tenyésztőmunkából meg pláne nem.

Lássuk modorosságának fő vetületét, a Lapot.

Ez, húsz éve már, szerkesztőségi bevezetővel indul, ahol nyomatékosan felhívja az olvasó figyelmét, hogy a macskával tessék különlegesen odaadóan bánni, MERT már Egyiptomban is szent állat volt. Értsük meg tehát: ne azért bánjunk jól a cicával, mert csak úgy szeretjük (piha!), és/vagy mert szükség van rá a ház körül (utóbbi itt szóba se jön egyébként).

Utána híresemberes interjú jön. A híresember lehet mondjuk a Három Szilikonmell Girl Band (3SzMGB) frontembere, vagy, jóelőre beharangozva, Cs...i Vilmos etológus.


Előbbi esetben a 3SzMGB-énekesnőről 2 A4-es oldalra három fotó szerkesztetik be, hasznos helykitöltőként. Ebből 1 dedikálva van a lap kedves olvasóinak. A fennmaradó 3/4 A4-es oldalon az énekes elkötelezett macskásként mutatkozik be, aki természetesen tudja, hogy már Egyiptomban is... ja és el van ragadtatva a macska titokzatos és öntörvényű lényétől [Nem interjús napokon ezt úgy fejezi ki, hogy a franc érti, mit virnyog itt megint ez a@&#>}Đđ@#! állat]. Így havonta örökbe is fogad egyet, természetesen felnőttet, mert ő felelős állatbarát. A fotókon azért minimo calculo egy csincsillaperzsával a kézben látjuk viszont.

Utóbbi esetben az interjú gondosabban tervezett. Először is, feltétlen meg kell kérdezni az etológusprofesszort, hogy ugye a kutya szolgalelkűbb, mint a macska. Amennyiben erre a prof (mint amolyan kekeckedő természettudós) visszakérdez, hogy mit értsen szolgalelkű alatt, akkor csinos közhelyhalmaz következik arról, hogy a kutya megalázkodik gazdája előtt, a macska azonban soha, sehol, mert megőrizte a vadon jegyeit (bármit is jelentsen ez).

Ha a prof netán elkezd elmélkedni azon, hogy a macska is lehet tanulékony és szociábilis, harsányan beleörömködünk a szavába. Amikor viszont (mert megint az a kukacos ttk-s mentalitás!) oda lyukad ki, hogy a macskából akár 5-6 nemzedék után már igazi, intelligens háziállat lenne, ha nem csak külső jegyekre szelektálna a tenyésztője--akkor ez ugyan benne marad a riportban, de finoman eleresztjük a fülünk mellett. Legvégül figyelmébe ajánljuk, hogy nemrég elhalt kutyája helyére feltétlen szerezzen egy édi kiccicát, meglátja majd, hogy a pár nélkül maradt másik kutya hipp-hopp felépül a depiből, biztosis.

Az interjút fajtaleírás követi, érdekes helyesírással. Valahogy így:

Új fajta: A bocica

Hazai új keresztezés. Legfőbb jellegzetessége, hogy tarka, és se füle, se farka. Csak 2 éve tenyésztik, és kizárólag a Gellérthegyi Zugolyvölgyessy Kennelben. Képünkön az első bocica tenyészállat, Zugolyvölgyessy Orchidea Nyunyukaxixi látható. A képen mindazon jellegzetess-égek láthatók, melyeket már fentebb felsoroltunk, de azért megismétl-ünk: Nyunyu cica tarka, és se füle, se farka.

A fajtából már háromféle színezet is van: kétszíntarka (bicolor), háromszíntarka (tricolor), diszulfátoáfonya-platina színjegyes (technicolor). A bocica kitűnő társa a macskafülzsír-allergiában vagy chronicus snoberiában szenvedőknek, ill. azoknak, akik úgy érzik, hogy nekik egy közönségesen macskaforma, menhelyi cirmoscicuka nem elég, s valami különlegesre vágynak!(...)A bocica egyetlen hátránnya, hogy hajlamos ott lakni, ahol tejet kapni. Ezt ellensúlyozhatjuk azzal, ha Laktose-és vízmentes Purina & Pyridina macskatejet adunk neki. Ha nincs más, a Wízgáz macska tej is megteszi. de semmi esetre se adhatjuk mindenféle drogériák sajátmárkás termékeit... Végképp ne adjunk azonban neki tehéntejet.(...)


Ezzel is ki lehet tölteni 2 oldalt, pláne, ha reklámok is vannak kéznél, s miért ne lennének; így pl. megtudhatjuk, hogy a Purina & Pyridina lazacos macskafogkrémért a világ túlsó végére is el fog menni a kis bársonytalpú burlumduftorontyó.


És jön a Nosztalgiarovat is:

(...)és amikor 1982-ben Daciával mentünk a bambabergi Európa-bajnokságra Raffikával, a fókaszínű sziámival. Két napig tartott az út, mert térdig ért a hó és kétóránként meg kellett állni, hogy Raffikát megpisiltethessem. Aztán következtek a nehézségek. Ugye szűkös volt a valutakeret(emlékszünk?), a téliszalámi meg nem kelt el, hát Bambabergben már nem volt miből hamikát vennem neki.(...)a kiállítás reggelén a szállodában a kis huncut meglógott a szobából. A sofőr megpróbálta megfogni, erre kis aranyom csontig átharapta a kezét. Hogy védekezik, hát nem édes?, kiáltottam fel. A Zoli kezét gyorsan bekötöztük, nehogy összecsöpögtesse Raffika bundácskáját és rohantunk a kiállításra.(...) Zoli csak egy vérmérgezést kapott, Raffika viszont harmadik helyezést(...).

Másfél oldal ebben a zsánerben...kb. úgy veszi ki magát, mintha én a Természet Világa 2039-es évfolyamában (de egész évben) taglalnám a 2007-es diákköri összejövetelen szerzett élményeimet, különös tekintettel arra, hogy milyen sms-t küldtem haza a dolgozatom bemutatásának napján zöld hajnalban, a folyosó végén lévő enyhhelyről. S kb. akkora érdeklődésre is tart számot.


Ezután következik a...nem reklám-, hanem ismeretterjesztő rovat, mondjuk, sorozat a macska ápolásáról, napirendjéről. Ezt már a Főszerkesztő átengedi egy másik kollégának.

Ilyenforma dolog lesz ni:

Hajnali 03:00 Macska leválasztása a beépített szekrény ajtajáról. Kerüljük a vulgáris szavakat.

Reggel 07:00 Etetés, itt a fincsi reggeli ideje! Ne feledkezzünk meg a Wízgáz tápkiegészítő rágcsitablettáról sem, mert ez adja a kis huncutnak a megfelelő mennyiségű cobaltot és Chromiumot, valamint phenyilalaninane-t és tetrasulfonátoporphyrine-t. [Anyagnevet sohasem írunk le helyesen, mert mi humánkultúrális beállítódásúak vagyunk—Főszerk. megj.]

Reggel 08:00 Fogmosás! Nyomjuk ki a cic kedvenc fogkrémjéből a fogkefére. Toljuk óvatosan a szájába. Jegyezzük fel az irányított távolköpés új nemzeti rekordját a meneccserkalkulátorba, utána pedig mossuk le a falat.(...)

Reggel 10:30. Magyarázzuk el a kis ploftyákgyumurmánynak, hogy ilyenkor már minden rendes macska alszik. (...)

Folyt.köv.

Itt lassan el is fogy a lap. Beférhet még egy, olvasó által beküldött igaz történet, vagy a nagymacska-rokonság valamelyik tagját leíró cikk. Pl. a bengáli tigrisről. Illusztrációnak ügyesen beillesztenek egy cirkuszi fehértigris-fotót.

Legvégül következnek az apróhirdetések, ahol ismét elcsemegézgethetünk. Csupa édesaranyos kölyök-kép 4 oldalon, hadd higgye az olvasó, hogy játékállatot vesz a gyereknek. [Noirp megjegyzése: az egyetlen tenyésztő, akit képes voltam komolyan venni—nevét nem adhatom meg:reklámtilalom—nos ő felnőtt képet rakott a hirdetésére. Pikantéria: 2006 után felhagyott a hivatásszerű tenyésztéssel. Nem bírta tovább azok mellett, akik tényleg úgy árulták a macskát, mint a játékállatot. A Balaton mellett lakik, egy csapat „mosómedve” macskával (maine coon)]

Tehát:

Szfinx (csupasz) kiscicák előjegyezhetők! Érd.: Ahmed Balballáb, 875439 Gíza, p.o. box: 154875, tell-el-amarnah-phone: #4532-7788-9988


Ökörgázlói és Kem-hídi Tenyészetből brit bicolour kiscicák előjegyezhetők, oltási és Pitman vizsgabizonyítvánnyal. 0620-999876-45678. Purina@&Pyridina referencia kennel.


Orosz kék kiscicák! Érdeklődni a Rosszija Szálló 7154-es szobájában lehet (keresse Kernt, Heiliget vagy Tordait)


Egyetemuccai bizonytalan kiscicák előjegyezhetők! Garantált értelmiségi neveltetés! Érdeklődj Veszprémben, C épület alagsorában, a második lengőajtónál balra.


És ezzel vége is, node nemsoká jön a következő szám...
 

Virág elvtársként erre tényleg csak azt tudom mondani már sokadszorra: vannak, akik ezt jobban tudják.

114 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

feltételes reflex 2009.02.21. 11:54:43

@JoeHorseDick:

Az ilyen kommentárok és mentalitás miatt vagyok én is PETA-'fan'.
Nem kötelező az állatokat szeretni, de az értelmetlen állatkínzást -és gyűlöletet rühelljük, és itt sem a macskákon röhögtünk, hanem bizonyos macskatartókon. (részben saját magunkon is, igen)

lárvalányhaj 2009.02.21. 12:55:04

@feltételes reflex:

engem az ún. "állatbarátoknál" az szokott zavarni, hogy a _kiskedvenceket_ gyakran csak szavakban szeretik nagyon, valójában az állatok csak a gazdi kényelmét és szórakozását szolgálják, az ő igényeiket meg zérus mértékben veszik figyelembe. jó példa erre a Lakótelepi Kutyatartó, aki a másfél szobás lakótelepi lakásban tartja a német juhászát, úgy, hogy a nap legnagyobb részét nem is tölti otthon, a kutya meg otthon kínlódik egyedül a lakásban.

feltételes reflex 2009.02.21. 13:14:10

@lárvalányhaj:

Igen, ezek első számú célpontjaink. A családcentrikus modoros nőtípus kommenjei között is megtalálhatod :)

feltételes reflex 2009.02.21. 13:31:16

@lárvalányhaj:

Amúgy sztem nem is a lakótelepi lakás mérete lenne a legnagyobb baj, hanem az, hogy alig töltenek időt a kutyával. A kutyának az utóbbi lenne a legfontosabb, egyébként jól elvan akár 30 nm-en is, csak szeressék.
Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy ez az ideális.

lárvalányhaj 2009.02.21. 15:27:08

@feltételes reflex:

ja, meg a rendszeres mozgás se lenne utolsó, legalábbis ezeknek a nagytestű kutyáknak. pont azt kellene felmérni a kutyatulajdonosoknak, hogy nem elég az a két szempont, hogy "juj, milyen cuki ez a kölyökkutya", meg hogy "jaj, de szeretnék egy kutyát", hanem hogy vajon a kutya hogyan érezné magát ott, ahol laknak.

amikor lakótelepen laktam még kiskoromban, a mi lakásunk volt a folyosó lifthez legközelebbi végén. két ajtóval arrább egy házaspár lakott, akiknek baromi nagy kutyájuk volt. rendszeresen előfordult, hogy amikor esténként levitték a kutyát, a kutyus már olyan szinten nem bírta, hogy fogta magát, és egyszerűen odaszart a lábtörlőnkre. nyilván azért, mert már baromi nehezen bírta, hogy egész nap vissza kell tartani. úgy vetettünk véget az áldatlan állapotoknak, hogy apukám egyszerűen kidobta a lábtörlőt, és attól kezdve nem is szart a kutya a küszöbre. esetleg valamilyen etológiai magyarázat a szakértő _kolegáktól_?

már elnézést, hogy ilyen szarcentrikusak a kommentjeim, ezek meghatározók voltak az állatokkal való viszonyomban.

feltételes reflex 2009.02.21. 16:19:40

@lárvalányhaj:

én sem véletlenül nem vállaltam be eddig még kutyát. (most meg már azért sem, mert ez a csíkos focilabda jól beleköpött a levesembe, holott már éppen ott tartottam, hogy... de nem akarok mindent rákenni, tény, hogy még mindig nem érzem magam 100%-osan alkalmasnak. Az pedig kísérletnek kicsit durva lenne, hogy most majd egy kutya hátha rászoktat engem a rendszeres életvitelre... Mondom ezt úgy, hogy imádom a kutyákat, talán még jobban is, mint a macskákat)

Semmi gond, időnként úgy látszik, némely állattartóval kapcsolatosan tényleg ez van (mármint szaros sztorik tömkelege). A példádat talán csak azzal tudnám megfejelni, hogy láttam már én is kabátzsebben elférő csivavát, aki a nyolcemeletes panelház hetedik emeleti liftajtója elé kirontva izgalmában (és mert valószínúleg nem is bírta tovább a szerencsétlen) egy kb. ugyanakkora nyomot hagyott maga után, mint ő maga. Csak néztem, amint lefejtette magát a kutyuli a méretes cuccról. (kutyának kicsi, szarnak viszont gigantikus- gondoltam...most én bocs, de tényleg így festett a dolog)
Mondom, kabátzsebben elférő darabról volt szó, aki akár egy gyors bevásárlásnál is levihető, de nem.
Nem tartoznak a fő kedvenceim közé az ilyen miniatűr kutyák, de akkor, az első röhögéssel kevert sokkon túl megsajnáltam a kis nyavalyást. Tényleg nem az ő hibája volt az egész, hanem a baromarcú "gazdiké".

Előző kommentedhez illik: Nem az a gond, hogy pl. négy macska van, vagy hogy reggelente ott figyel a kaki az alom tetején; a gond a lakásban terjengő masszív húgyszag közepén trónoló büszke gazdikkal van. (akik persze észre sem veszik, hogy eközben az állataik nagyonis szenvednek az adott körülményektől)

noirp 2009.02.21. 16:48:13

@feltételes reflex: Nem az a gond, hogy pl. négy macska van, vagy hogy reggelente ott figyel a kaki az alom tetején; a gond a lakásban terjengő masszív húgyszag közepén trónoló büszke gazdikkal van. (akik persze észre sem veszik, hogy eközben az állataik nagyonis szenvednek az adott körülményektől)


Nagy igazságod vagyon!! (hogy modorosan fejezzem ki magam). Nem veszik észre, persze, mert igazából fingjuk nincs szegény állat viselkedéséről. Annak kínos, ha már csak az alom tetejére kupacolhat.
:-P
4 perzsamacska együtt, ez amúgy is elgondolkodtató, mert egy is rengeteg gondozást igényel, pláne az a fallalütközött fejű fajta...szőrét rendbentartani, szemeit tisztántartani, fogait vizsgálni, mittoménmég!

Másfelől, azt nem igazán értem, hogy ilyenkor _a gazda_ nem érzi a szagot???! Nem létezik.
Bezzeg ha mondjuk a csapvize volna ammóniaszagú (amitől mentsen isten) , visítva rohanna a Greenpeace-hez.
...

feltételes reflex 2009.02.21. 17:19:56

@LyukasBogrács:

Néhány tulaj közt a váróteremben pont olyasféle eszmecsere folyik, mint a családcentrikus modoros hölgyek egy részénél: "kakikálunk, pisikálunk, eszünk, jobban vagyunk, már nem sántítunk, nem csavargunk, nem ugatunk, nem karmolunk", stb.
A legdurvább, amit megéltem/megéltünk, az az, ahogy egy jólszituált öregúr behozta a halott pincsijét egy nejlonzsákban. Rajta kívül mindenki kővé volt dermedve először a rémülettől és a sajnálattól, aztán meg az úr közönyösségétől. ( A kutyát is csak azért hozta be, hogy most akkor az állatorvos gondoskodjon a tetemről, a viszon'látásra. Egyébként uszkárt tervezett ezek után.)

Ettől függetlenül általában (legalábbis ahová MI JÁRUNK ;))) normális arcok vannak és normális beszélgetések. Eddig még egyetlen állat áráról, pedigréjéről sem hallottam még eszmefuttatást, pl.. Láttam már sírás szélén álló romacsávót a dzsekijébe bújtatott kistermetű kutyával (mer' nagyon köhögött a Foxi), decens idős hölgyet a retiküljében behozott, batisztzsebkendővel letakart kanárival, "terepszínű" keménycsávót szakadt körmű németjuhásszal, és még rengeteg cigányt az innen-onnan mentett, de láthatóan rettenetesen szeretett 'korcsitúráikkal'(kutyával-macskával egyaránt), zokogó egyetemista lányt a tüdőrákos macskájával, nyilvánvalóan nyomorgó kisnyugdíjast lompos 20 éves kutyával, szorongó kissrácokat tengerimalaccal...és nagyon-nagyon kevés olyan f*szkalapot, aki mondjuk a francia bulldogját hozta császároztatni (a doki szerint is tök fölöslegesen).

Szerintem egy-egy ilyen rendelő tanulmányozása felér egy rendes társadalomkutatással; jelzem, az enyém nyóckeri.. :)))

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2009.02.21. 17:26:26

@feltételes reflex: pedig minden, amit írsz, tökéletesen megerősít ebben a hitemben:)
Ismerek pár "embert", aki a cicukának kutyukának veszik a vágóhídi hulladékból és vegyi anyagokból kotyvasztott "tépőzáras-konzervet", s ettől érzik magukat gondoskodó "pótszülőknek", akik mindent megtesznek a "kis szőrgolyóért". Elmebaj, komolyan.

lárvalányhaj 2009.02.21. 17:31:07

@feltételes reflex:

a csivavás sztori LOL, bár igazából én is sajnálom a kutyát, ez sajnos az agyhalott gazdik miatt van.

@noirp:

szerintem az van, hogy annyira megszokták már a szagot, hogy fel se tűnt nekik.
bár én attól tartok, hogy 4 db perzsamacska defaultban is büdös, akkor is, ha nem hanyagolják el őket, ezt egy bizonyos szinten túl nem lehet kiküszöbölni. eleve, kertesház volt, kint kellett volna tartani őket a kertben. az is valószínű, hogy nem sokat foglalkoztak velük, mert az exanyós korán reggel ment dolgozni, és késő este jött haza mindennap.

azt én is furcsának találtam, h a kupac miért az alom _tetején_ díszelgett, amikor a cicvák elvileg el szokták ásni a végterméket, de ja, az lehet, amit mondasz, hogy már nem volt hely a homokban.

és mit kell tisztántartani a pm-ek szemein? hogy ne legyen csipás?
vicces volt különben, mert tipikusan az a szitu volt, amikor az állat hasonlít a gazdijára, az exanyósnak is pont ugyanolyan horpadt feje volt :D

feltételes reflex 2009.02.21. 17:36:26

@noirp:

Mostanra már van egy olyan sejtésem, hogy előbb-utóbb tényleg nem érzik ezek a "gazdik" a szagot. Szerintem ez valahol lelki-szellemi állapot függvénye is, persze...
De azt akkor sem értem, hogy amikor legelőször bevállal egy állatot az ember, akkor hol marad a józan esze, de főleg az önismerete.

[Mindenesetre kétlem, hogy pont a Greenpeace-hez rohanna az ilyen az ammónia-szagú ivóvizével, egyrészt, mert a Greenpeace csak csóró faxok gyülekezete, akik minden biznisznek csak keresztbetesznek, másrészt meg mert mindenről úgyis csak a (Gyurcsány/Orbán) tehet :)))]

(OFF: levél megjött, válasz még nem tudom, mikor megy, mert annyira jó, amire mind reagálni kéne :))

feltételes reflex 2009.02.21. 17:41:32

@JoeHorseDick:

Ebben igazad van, viszont erről SEM pont a PETA tehet.

Ha figyelmesen olvasod nemcsak a rövidítést (People for the Ethical Treatment of Animals=Emberek az Állatok Etikus Tartásáért/kezeléséért -legalábbis én így fordítom), hanem a céljaikat is, akkor hamar rájöhetsz, hogy nem áll messze a te nézőpontod az övékétől.

lárvalányhaj 2009.02.21. 17:50:01

@feltételes reflex:

ja, azt én se értem, hogy hogy kavarta ide pont a PETÁ-t.

feltételes reflex 2009.02.21. 17:50:47

@lárvalányhaj:

Hmm, ízlések és szaglások, _ugye_, de a macskák defaultból szerintem nem büdösek, nagyon nem.Igazából semmilyen szaguk nincs, kivéve, ha belefetrengenek valamibe :))

(A mostani focilabda-szerű izének is csak a szája büdös:))), és mint egy törpe vízerőmű, ontja magából az áldást, DE még senki sem mondta, hogy macskaszagot vagy bármilyen bűzt érezne nálam, pedig erre mindig rákérdezek, ha jön valaki. Nekem is az az első dolgom, ha hazaérek, hogy azonnal csekkolom az ájert és az almot)

feltételes reflex 2009.02.21. 17:54:30

@lárvalányhaj:

biztos, mert divat :)

juteszembe, lehetne egy modoros környezetvédős poszt is (hiába, na, itt egyik téma adja a másikat: ))), amibe akár a szerencsétlen PETÁ-t is bele lehetne keverni, a Greenpeace-ről nem is beszélve.

(hozzáteszem: nálam eddig a PETA bejött, a Greenpeace nem. De ez végülis tökmindegy, főleg egy igazi "natúr" esetében :-))

lárvalányhaj 2009.02.21. 18:20:45

@feltételes reflex:

naná, a büdös hippik gyalázása ma már a bölcsészek fikázásához hasonlóan népszerű népi játékká lett :)

noirp 2009.02.21. 18:28:47

@feltételes reflex:
Szerintem lassan a PETA is kezd eldurvulni. Kár értük. :-I
Modoros zöldes poszt: jóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó!! beszállnék!!!! Micsoda téma!!! Isteni! (Tudod te, hogy én hivatásos környezetszennyező vagyok? Legalábbis az ő szempontjukból.) ...Ach, nyalom a tíz ujjamat :))
off-levél: csak nyugi, ráérünk...azt csodálom, hogy a szömöd ki nem folyt attól a spontán tördeléstől, amit a rendszer a levélben véghezvitt :-P

lárvalányhaj 2009.02.21. 18:37:49

@noirp:

adalék a modoros zöldes poszthoz: _irodista_ _hölgyemény_, aki veri magát, hogy az ő ofiszjában szelektíve van ám gyűjtve a hulladék. amikor felhívtam rá a figyelmet, hogy úgyis egyszerre fogják az egészet beborítani az irodai nagykonténerbe, aztán meg a kukásautóba, kissé megnyúlt az arca szegénynek.

noirp 2009.02.21. 18:49:52

@lárvalányhaj:
Reflex, aki alól sosem dől ki a háló, megírta helyettem, hogy a macska alapjáraton nem büdös, még akkor se, ha perzsa. remek :-) A szemeiket pontosan azért kell(ene) törölgetni, mert csipás...de erről nem a macska tehet :-P Egyszerűen nincs normális arcorri része, se csontozata, se semmi, könnycsatornája sincs rendesen kiépülve, ami a cuccost az orrlikba vezesse, vagy ha van, ízibe eltömődik. Viszont ha a szemén marad a csipa, kész a fertőzés. (Azt csodálom--a kommentjeidet olvasva--hogy a négyek még nem vakultak meg). Szerencsétlen jószágok egyébként ezek a horpadtpofájú perzsák, rossz a légzésük, nem tudnak rendesen harapni/nem zár össze a két fogsoruk, folyik a szemük; és emellé cipelik egész évben a gyapjas bundájukat, amit önállóan rendbentartani sem tudnak, úgy kell őket fésülni minden nap. Én nagyon sajnálom őket. Roggyant agyú tenyésztők áldozatai. (Az eredeti perzsa macskát tudtommal kb 140 éve hozták be Iránból. 1000-1200 m körüli hegyekhez, száraz, hideg(!) időhöz szokott, robosztus, gyapjas, jó kiállású állat volt. Persze csak leírásból, képről ismerem...hol van már...)
Nem tudom, de az a benyomásom, exed nagyon nem gondozza a macskáit, ha azok büdösek és csipásak. Gondolom, bevállalta őket pici korukban, mert olyan édesek voltak. :) :P Igaz?

Amúgy: kedvenc modorosmacskásaim is szoktak egyszer-egyszer értekezni a szegény tiprottfejű perzsák csipájáról. De nekik nem az a fő probléma, hogy az állat esetleg már ilyen-olyan gyulladásokkal kínlódhat, frászokat. Hanem: a könnye maradandó foltokat hagy a bundácskán, főleg fehér cicák esetén, és ezt a bírálók nem szeretik...Hogyaza...

feltételes reflex 2009.02.21. 18:59:03

@lárvalányhaj:

azt nem pontosan tudom, mit csinálnak a mai bölcsészkarosok, de teszemhozzá, kb. 14-től 15 éves koromig én is meggyőződéses hippi voltam...kb. addigra jöttem rá, hogy nemcsak büdösek, de végtelenül buták is :)))))))

feltételes reflex 2009.02.21. 19:14:06

@noirp:

jahhh, sajnos ez könnyen előfordulhat. Murphyvel meg a modoros-credoval szinkronban csak azt vallhatom;), hogy ami elromolhat, az el is romlik. Nem biztos, hogy pont PETA-fanok voltak, de azt pl. sosem fogom megérteni, hogy miért kell egy töpörödött öregasszony bundáját a nyílt utcán zöld festékkel összefújkálni (miközben lehet, hogy a néninek 40 éve ez az egyetlen télikabátja és ezt is az anyjától örökölte)...

A tíz ujjadra meg vigyázz, ki tudja, nem-e még egy méhben leoperált és valami extraszenzoros nyalókával behelyettesített-e valamelyik....Csak, hogy adjunk a globalizációs összeesküvés-elméleteknek is kicsit.

(OFF: az én szemem márcsak szakmai alapon sem folyik ki mindenféle rendszerek spontán tördeléseitől; a többire meg régesrég ráedztem:))))

feltételes reflex 2009.02.21. 19:16:36

@lárvalányhaj:

szvsz. nem érdemes őket elbátortalanítani, főleg, ha nyilvánvalóan nem az ő hibájuk az efféle szarság, hanem egy elhibázott rendszeré.

noirp 2009.02.21. 19:16:44

@feltételes reflex: Mit csinálnak a mai bölcsészkarosok? Hát fikázzák a nem bölcsészkarosokat. Ilyen egyszerű. :D

infós=kockafejű, a "szép új világ" építője, azonkívül büdös is
közgazdász=idióta juppi, csak a pénz érdekli, tőzsdelovag
mérnök=szakbarom, fúj, részeg disznó, csúnyán beszél, paraszttö
ttk-s=szakbarom, nagyképű, túl racionálisan gondolkodik, nincsenek érzelmei

Ami a mérnökökre vonatkozik, azt a veszprémi btk-soktól tudom; angyalkáim masszív kisebbségi komplexussal küzdenek, mert mérnököket 60, bölcsészeket kb 15 éve képeznek mifelénk.
Adalék: a Schindler listája egyetemi vetítésén ott ett a fene 200 mérnökhallgatót (szégyen, nem szégyen, sírtunk is itt-ott) de germanistát egy árva embert sem. Arany szíveim :))))

feltételes reflex 2009.02.21. 19:17:29

@feltételes reflex:

kicsit sok lett az -e, a népiesch poszt hatására...:)))

noirp 2009.02.21. 19:20:55

@feltételes reflex: Neked is keveredik a kettő? :D

noirp 2009.02.21. 19:24:17

Még gyorsan hozzáfűzöm: nem akartam bántani a bölcsészeket. Csak a (szerintem) szokásos karközi kivagyiskodás emlékei buggyantak ki belőlem.

noirp 2009.02.21. 19:30:27

@JoeHorseDick: az hagyján, de a 6000 Ft/kg-os premium és a 400 Ft/kg-os Rossmann tápokban is ugyanazt a szart találod, szójatúrót és mindenféle E-betűt.
Egyszer, egyetlenegyszer találkoztam olyannal, aki egyszerre volt modorosmacskás és E-adalék-fób. Kiderült, hogy az általa "tisztá"-nak tartott Purina One táp zacskóját még egyszer nem olvasta el...

feltételes reflex 2009.02.21. 19:34:00

@noirp:
uhhh, hát ezt a filmvetítős példát még kicsit emésztenem kell, de a lényeget azt hiszem, vettem :)

Mindenesetre lehet, hogy Modorék lassan _agyhúgykövet kapnak_, de újabb _hálás_ témajavaslattal _rukkolnék elő_: az egymást fikázós lét, amiben mindenki más valami más (csúnya, rossz), de a lényeg, hogy mi vagyunk a legszebbek.

(OFF: lassan a távozás hímes mezejére lépek -HÍMes, érted,haha-, de még értekezünk! Esetleg összehozhatnánk még egy interjút, amiben Te vagy a Hivatásos Gonosz, én pedig az ártatlan, kémiját sosem fogyasztó virágszál :DDDD)

feltételes reflex 2009.02.21. 19:37:31

@noirp:

hozzám (mármint a szakmámhoz, létemhez, etc.) elméletileg a bölcsészek állhatnának legközelebb. Ehhez képest én nem vettem bántásnak, amit írtál. Lehet, hogy azért, mert időközben a kockafejűekkel sokkal jobb haverságba keveredtem...??? :D

noirp 2009.02.21. 19:50:13

@feltételes reflex: Jó. Interjúban még nem tom milyen vagyok :D
Falu-ill. üzembolondja már voltam, mostantól én leszek Az Őrült Tudós is, lásd Hollywood terméséből jóformán bármelyik darabot. :D
[féloff Megyek én is, előkotrom a fehér köpenyem és aztán nézem azt is, hogy habzik-e már a szájam-e.]

lárvalányhaj 2009.02.21. 19:50:42

@noirp:

jaja, mindkét tábornak megvannak az eposzi jelzői, a boldog emlékezetű Egyetemistahatározón is megénekelték őket :)

én valahol félúton helyezkedem el a humán és a reál embertípus között, mindkét csoportból vannak barátaim :)

feltételes reflex 2009.02.21. 19:57:17

@noirp:

:DDDDDD

tessék csak megmaradni a természettudományos vonalnál!!! még nagy szükségünk lesz arra. Pl. ki kell elemeznie nekem a 20%-os ecetsavas vízkőoldási ill. takarítási metódusaimat. (Apropo, azzal az ecettel körbekenegethetném a virágcserepeket, hogy a Büdös Dög ne akarja teliszarni a legféltettebb fikuszaimat?)

lárvalányhaj 2009.02.21. 19:58:15

@noirp:

szóval akkor a perzsamacskáknál a markáns arcél hiánya tervezési hiba. bár ezt nem értem, nekem a normális formájú cicák mindig jobban tetszettek. eleve, fogalmam sincs, miért jó az, hogy esztétikai okokból elkúrják az állat funkcionalitását, hogy aztán mindenféle francos bajai legyenek.

noirp 2009.02.21. 20:02:21

@lárvalányhaj:

Nagy bazi böhöm közhely következik: olyan nincs, hogy két kultúra.
:-))))

Az Egyetemistahatározó...no, _arra_nincs eposzi jelző. :-)

noirp 2009.02.21. 20:04:30

@feltételes reflex: kenegessél csak, megtudjuk, elriad-e tőle a Dög. Az enyéimet a világból ki lehet vele kergetni.

noirp 2009.02.21. 20:24:50

@lárvalányhaj:
Nem tudom, miért kell az állatot ronccsá tenyészteni .Sznobság, pénzhajhászás? Vagy a "már nem tudom, jó dolgomban mit csináljak" -effekt? Nem tudom.
Mindenesetre bizonyos macskásoknál nagy divatban vannak olyan fajták, hogy ha nem láttam volna a képét, nem is hinném. Farkatlan macska (ahol két farkatlan szülő kölyke nem is életképes), kopasz macska is létezik, törpe macska is (bejegyzett fajta "munchkin" néven, nincs sípcsontja, szárkapocscsontja, kb mintha az embernek a térdéből jönne a bokája). Időnként hírt adnak még sokkal ijesztőbb mutációkról (2 arca, vagy 4 füle, vagy 2 nyelve van szegény jószágnak). Lehet imádkozni, nehogy vmi barom tenyésztésre javasolja, "mert olyan érdekes".

Perzsa ügyben talán megindult a kijózanodás, 4-5 éve egyre több az olyan hang, hogy a teljesen nyomott pofájú állatokat nem lenne szabad elbírálni, hogy csináljuk vissza a standardokat stb. De amíg ez lezajlik, még faxom tudja hány szerencsétlen jószág fogja a szemét a tányérba lógatni :-P

És szvsz a perzsa keverékeknél sincs mindig egészen rendben az orr-garat rész, mert ezek dorombolás helyett sokszor recsegnek. Persze: ez nem betegség, csak figyelmeztető jel (nekem legalábbis). Az egyik dögöm 1/4 részt perzsa, alig észrevehetően nyomott az az occcsmány golyó feje; de azért csak csikorog a szentem :-))).

lárvalányhaj 2009.02.21. 20:34:52

@noirp:

igen, azt én is észrevettem, hogy olyan furcsa hangon dorombolnak. én annak tudtam be, hogy nyilván robotok :D

ja és a négyek közül a legidősebb cica tényleg vak volt.

nyilván azért tenyésztenek ilyen torz lényeket, mert van rá fizetőképes kereslet, amelyiknek akármilyen szart el lehet adni. a kutyáknál legalább van valamilyen funkcionális korlát, de a macska az sok helyen csak afféle dísztárgy, úgy látom.

nekem eleve nem kellenének ilyen macerás lények, hanem inkább olyan jó kis oldszkúl házimacska, amelyik önállóan is képes életben maradni. mármint megfogja az egeret, bebántja a kutyákat, ha elszemtelenednek, stb.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.02.21. 20:45:13

@noirp: nem véletlen: a germanisztikás hallgatóknak több esze van annál, mintsem hogy 4 órán keresztül kitegyék magukat ennek a borzasztó művészi élménynek. Nekem 1x is elég volt, nagyon szar film.

noirp 2009.02.21. 20:46:45

@lárvalányhaj:
szívemből szóltál!

A macska nekem is macska legyen, ne játékállat.

Mijazhogy "bebántja a kutyákat" :D...Kikotorja a kutya szemét, letépi az orrát; hat méterről leköpi; az apraját pedig egyszerűen FELDÖNTI.
Akkor tudnak kiskedvenceim nagyon kivagyiak lenni, ha frissen kölykeztek(ez mondjuk jogos), vagy, _ha a gazdájuk a közelben van_ (ez olyan pofátlanság, hogy már emberi). A kis bársonytalpúak, hehe.

noirp 2009.02.21. 20:49:24

@Modor Tibi: hatásvadász darab, elismerem, de engem (is) megrázott, na. Tudom, hogy giccs, akkor is. Persze a te szempontodból a filmen picsogó mérnök csajokat minősíti, hogy a filmen picsogtak :DDD Igaz?

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.02.21. 20:56:18

@noirp: fiúktól is hallottam megmosolyogtató visszajelzéseket! A Schindler listája hasonló eszközökkel él, mint Michael Moore "tényfeltáró" (mutatom is a macskakörmöket) dokumentumfilmjei.

Egy germanista többnyire németbarát, és igazságtalannak érzi a hasonló filmeket - szerintem :-)

noirp 2009.02.21. 21:17:47

@Modor Tibi: Na, mámeg félreérthető is voltam. í.j.b. [tessék ezt is a modorszótárba fölvenni!!]
Lényeg a lényeg: nekem semmi bajom a németekkel. Sőt, konkrétan ez ügyben azt mondom, h. épp_róluk_kéne példát venni a náci ügyekkel való szembenézésben. (ennyi volt, nem politizálok tovább).
No meg: igen erősek barna sörben és vegyiparban, tehát szívemnek kedves dolgokban. :DD

noirp 2009.02.21. 21:19:09

@noirp: a fene, a felsorolásból kihagytam a csokit!

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.02.22. 02:10:23

@noirp: vigyázat, a csokifüggőség még téma lesz nálunk! :-)

kisebbik rokk 2009.02.22. 11:43:03

Szerintem a bölcsészek - mondjuk az eltebölcsészek - már gimnazista korukban túlesnek az "ilyen" filmeken (Schindler listája, A napfény íze, A zongorista, Az élet szép...), és egyetemista korukban már csak a nagyon dúúúrva vagy elborult vagy értelmetlen filmeket vállalják föl, mondjuk a magyar filmek közül azokat, amikben Tóth Orsit megerőszakolják, vagy ilyesmi.
(Én - bölcsészként - azért szeretek mérnökökkel is barátkozni, mert velük lehet Steven Seagal-os és budspencerterencehill-es filmeket nézni, meg söröcskézni, ja és egyáltalán nem műveletlenek! :-))

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.02.22. 16:34:21

amit utalok, hogy cica lany a nösteny macska helyett, kandurt sem mondananak a vilagert sem,

a modoros macsak tarto, mar a macskat is seresne veszi, a macskajanak kiscicai születenek, az öv a vilagert sem fialna macskakölyköket, a macsakja sosem bakzik.

Nekem 2 macsak van, ivartalanitott nösteny, ket külön egyedinseg. Kertes hazunk van, kint vannak az egerek miatt, de regebben is volt macsek.

Szeretem öket, de azert nem viszem tulzasban. Perszsiank is voltak, söt egersztek rendesen, szamomra meglepö modon. En a macskanak macska kajat adok, nem ember kajat, na ez is tulzas hogy a macsinak külön föznek.

Neha mas macskasok elött ugy erzem, hogyha nem gügyögök hozzajuk, azt hiszik nem szeretem öket, Pedig a bolha meg a fereg irok viszik am a penzt, ennel többet nem varjon tölem senki.

feltételes reflex 2009.02.22. 20:29:51

@Prinzessin Erbsen:

A macskára (kutyára) főzés nem feltétlenül modorosság. Előfordulhat, hogy allergiás lesz a konzerv kajára, akkor pedig nincs más választás, néha főzni kell, állatnak megfelelő, azaz nem szétfűszerezett-sózott emberi kaját. (Egyébként elvannak nyers koszton is, de azért van, amit meg kell főzni)

"Pedig a bolha meg a fereg irok viszik am a penzt, ennel többet nem varjon tölem senki."
nyugtass meg, hogy ezt poénnak szántad :)

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2009.02.23. 03:11:43

@feltételes reflex: mindegy, úgyis meghalnak toxoplazmózisban... en.wikipedia.org/wiki/Toxoplasmosis

feltételes reflex 2009.02.23. 09:26:23

@JoeHorseDick:

a toxoplazmózis-paráról korábban már szót ejtettem.

noirp 2009.02.23. 13:37:29

@feltételes reflex:
Gondoskodtál a vérnyomásom karbantartásáról, köszi :DD
Annak a fülét tekerném be, aki ide behozta (hogy az USA-ban ez bejegyzett fajta, azt nem csodálom). Kereslet persze lesz rá macskás berkekben, hiszen különlegesség. "beporcosodott a fülecskéje", eszem megáll. És hogy ez "genetikailag meghatározottan öröklődik", mér', hogy máshogy öröklődne??.
A bizonygatás, hogy ez nem jár egészségkárosodással, eleve gyanús.
Ami végleg kiverte nálam a biztosítékot: ezek annak örülnek, hogy kunkorifülű kunkorifülűvel is cicázhat. Cukikáim, eszerint az, hogy egy új keresztezés nemcsak új, hanem _életképes_is, külön pozitívum?

Társulnék reflexhez. Együnk szívpörköltöt!!!

Egyébként az a kunkorifülű egy csudaszép, okos nézésű kis cirmos!! (Ha az utcán találom, nem izgat senkit :P)

feltételes reflex 2009.02.23. 21:35:44

@noirp:

Tényleg nagyon édes, szép pofája van, sajnálom is szegénykét... és na ez az, ha az utcán találnám, és összeszedném, mint halmozottan hátrányos helyzetű szerencsétlent, vajon hányan törnék magukat azért, hogy örökbefogadhassák?:))

(És Reflex lelki szemei előtt ebben a pillanatban kigyulladott a huszonötös égő: Lám, ez a csíkos izé itt, ez is csak azért maradt a nyakamon, mert nem írtam rá árat!!! Ráadásul simán elpasszolhattam volna nagytermetű, fajtáját tekintve bojler, alkatát tekintve egy, a '84-es UEFA-kupa labdájának emléket állító tenyésztés prominens kiccicájaként...)

(Erről jut eszembe: érik már bennem, hogy fel kellene vennem a kapcsolatot egy tibeti terrier-tenyésztő hölggyel, az általam ismert kutyások közül a leghitelesebb csaj. Tőle tanultam a "szaporítók" kifejezést is. Ha lesz kutyás poszt, az ő véleményére mindenképpen alapoznék.)

noirp 2009.02.23. 23:43:55

@feltételes reflex: egen, tényleg van _szaporító_ avagy kutya-vagy macskagyári termelésirányító; és van _tenyésztő_. szvsz kutyásoknál élesebb az elkülönülés, komolyabbnak érzem az egyesület kontrollját
.
Egy szaporító ált.
--mocskos, szűk ketrecekben, sufniban "termel", a tenyészállatai betegek, koszosak, vadak
--fajtiszta állatot törzskönyv nélkül, mondjuk egy Lada farából árul
--...-nál nincs semmilyen garancia
--állatkereskedésnek termel kutyát, macskát

Az én szőrszálhasogató definícióm szerint ezeken felül szaporító, aki:
--2-3-4 fajtával "foglalkozik" egyszerre
-- torz fajtát von tenyésztésbe és/vagy olyat, ahol a "különleges" fajtajegyre nézve homozigóta kölykök életképtelenek (macskából: lógófülű, farkatlan, kutyából ilyenről nem tudok), szépen mondva "külső vérvonal kell" a tenyésztéshez

Üdvözlöm a bojlerkádat :-) Az ölemben gubbasztó iráni import szintén:)

noirp 2009.02.23. 23:49:01

@feltételes reflex: ja, kommentedet olvasva eszembe jutott egy topikcím az Indexből:

Tibeti terrier--A talaji lárma

Kedélyes társaság lehetnek :)

feltételes reflex 2009.02.24. 00:53:36

@noirp: azt hiszem, Ő lesz a szakértője... :)

feltételes reflex 2009.02.24. 01:01:09

@noirp:

azonkívül, hogy napalmot rájuk, és hogy a homozigótán felröhögtem, nincs is több hozzáfűznivalóm :)

(ez a mocskos, bojlerbe hegesztett leffedt focilabda épp az előbb harapott az államba, tiszta szeretetből. csók az iráni importnak is, éljenek a csíkok, stb.:)))

feltételes reflex 2009.02.24. 01:11:33

@noirp: bocsáss meg, de már csak Pavlov kutyájának emlékére is (khhhmmmm, ugye), belekötnék egy elütésbe: Fajtatiszta, nem fajtiszta.
De ha már így felélénkültem, eszembejutott még valami: a valamilyen okból (szaporítóknál sok ok lehet) nem törzskönyvezett állatokat szokták "diszkontáron" értékesíteni, nem? mondjuk 70.000 helyett 30-40.000-ért.
Azt a sznob istenverését is nagyon bírom, aki megveszi...

noirp 2009.02.24. 14:09:03

@feltételes reflex:
Fajtatiszta: jogos!!! :D jogos!!

Törzskönyv Magyarországon: Olyat számtalanszor olvastam, hogy a "tenyésztő" megérdeklődi, kér-e a kedves vevő törzskönyvet? mert úgy drágább lesz ugyi. Vagy nagy szemeket mereszt: törzskönyv???? minek annyi fakszni egy darab papírért?

Másrészt, ahogy tudom, normális tenyésztőknél tényleg kétféle árfekvés van: a standardnak nem _egészen_megfelelő, de egészséges állatot olcsóbban, ám az ivartalanítás kötelezettségével, vagy eleve ivartalanítva adják el.

Kicsi hazánkban ezek a jószágok sok esetben egy másik szaporítónál végzik, esetleg zacskóban...khm...

A "napalmot rájuk" indítvánnyal egyetértek, érdekes lenne, hallod, a kutya-macska-tenyészeteknek alsóhangon fele elfüstölne :(((

noirp 2009.02.24. 14:32:04

@feltételes reflex: "éljenek a csíkok" témában íme, egy kis adalék, Konrad Lorenztől (A macska álnok--a kutya hazudós?)

"Milyen félreérthetetlenül fejezi ki a bizalomteli szívélyességet a ránctalan, sima pofácska(...) A cirmosoknál a csíkok rajzolata kiváltképpen kiemeli az arcbőr mégoly csekély mozgását is, megsokszorozván ezzel a mimika kifejezőerejét; ez is egyik oka annak, amiért magam részéről az összes többinél jobban kedvelem a tigriscsíkos házimacskákat."
Ja, ja.
(Mondjuk, azért egy hamvas cica se kutya, hogy úgy mondjam :D)

noirp 2009.02.24. 18:14:12

Ha látni akartok egy echte modorosmacskást:
samanmacska.freeblog.hu

Lesírtam a képemről a hidratálót! Modorék megdicsértek a dolgozatomért, oszt ilyet mégse tudtam! bőgbrühüű

kisebbik rokk 2009.02.24. 22:23:15

@noirp:
Ez félelmetes, ijesztő.

"A mami egy igazi tündér!!! Varázsolt nekem lepkét mégis! Nem értem, hogyan, de azzal jött haza a munkahelyéről, hogy hozott nekem lepkét! Igazi vadázsni való élő lepkét! (szerinte a lepke csak a szépeknek járó név, ez meg egy barna bagolylepke volt, ami nem szép annyira, mint a nappali lepkék, de ha nappali lepke lett volna, akkor a mami nem tudta volna éjszakás műszakban fogni nekem!). Szóval igazából ez egy utóajándék volt, de csak egy napot késett, így teljesen meglepődtem! Szegény lepke jó 20 perc kergetőzés után a szájamban kilehelte a lelkét, finom ropogós volt és mostanra csak az illata maradt a padlón, ahol pofozgattam (meg a levegőben is, ahol repkedett, de azt annyira jól nem lehet érezni). A mami szerint hasznos állat vagyok, mert ezeknek a lepkéknek a hernyői lezabálják a kerteket meg a réteket, és azzal, hogy megettem, megmentettem egy csomó virágot!"

noirp 2009.02.25. 18:44:54

@kisebbik rokk:
Pont az ilyenek miatt tettem ide :P eleinte röhögtem rajta, aztán harmadjára olvasva inkább úristeneztem.
(Ez a nő sztem pszichiáterre szorul, csak még nem vették rajta észre....nem lennék a macskája/szomszédja/technikusa/gyereke/diákja).

pause 2009.02.25. 18:59:34

MAHAHHAHA
en krvanagy macskas vagyok,de a kocsogseguk miatt birom oket
eza post kurvanagy volt,kedvencem a panelban tenyeszto macskasok!
kerek postot a KUTYASOKROL is!:D

pause 2009.02.25. 19:19:32

samanmacskat hazahoznam az en ket BARSONYTALPUM tarsasagaba,adnanak neki rendesen
elkenyeztetett kis kcsog.de nagyon szep:)
(amugy indexen tobb macskas topik van,a mega modor aza Macskanevek-miért ne? Kvházi (!!!) hangulatban)

Miss Marple 2009.02.26. 00:59:29

NAGYON-NAGYON-NAGYON SOKAT röhögtem, és egy kicsit sírtam is. Teljesen kívülállóként az az érzésem, hogy ez egy komplett szociológiai tanulmány, amit itt idáig összehoztatok. A göndörfülű macska kitenyésztőjét azért beásnám egy tonna használt macskaalom alá.

feltételes reflex 2009.02.27. 13:27:38

@noirp:

mmmvvvvvvúúúúúúúúúááááááájjjjjjjjjjjjjjjjjjjj, ez kemény volt!!!!

azt hiszem, ideje lenne lassan összehozni egy adatbázist.

(OFF: sürgős melóm volt. most meg jön a többi)

feltételes reflex 2009.02.27. 13:29:59

@noirp:

most már tudom, honnan szedhetik a tippjeiket a bocica-tenyésztők... ;P

feltételes reflex 2009.02.27. 14:00:49

@kisebbik rokk:

Elolvastam a többit is, de én is ezen a ponton lettem rosszul.

Az előző macsek nem nagyon játszott, csak vadászta az esténként berepülő éjjelilepkéket és szöcskéket. Na nekem az is elég volt háztáji horrorból, alig győztem hessegtetni a lepkéket is, a macskát is.

Hazavinni egy élő lepkét direkt azért, hogy feletessük a macskával, az 'szvsz' beteg.

De most erről legalább eszembejutott a modoros állattartó egyik altípusa (a "Különleges" állatot tartó alá rendelve): veszélyes, védett ill. csempészett állatot tart.
Egyszer láttam kaméleont nagyon közelről, egy szobanövényen. Szegénynek valamije sérült is volt (már nem emlékszem, hogy a farka, vagy az egyik lába), a fényviszonyokat és a környezetet tekintve nem is hiszem, hogy a szürkésbarnán kívül bármilyen színre át bírt volna váltani, és mellette ott tenyésztették a lisztmolyokat vagy a mittudomén milyen pilléket, mert döglött cuccot _ugye_ nem eszik.
Ugyanide sorolom azokat a nem igazán herpetológusnak nevezhető _alanyokat_ is, akik otthon kígyót tartanak és élő egereket nyeletnek le velük. (Egy hippi haverom szerint még kismacskát is)

feltételes reflex 2009.02.27. 14:05:54

@feltételes reflex:

mármint nem én voltam a szobanövényen, hanem a kaméleon üldögélt rajta :D

noirp 2009.02.27. 21:38:14

@feltételes reflex:
a lepkét a macskával feletető gazdi monológjában az önigazoló második félmondat borzasztott el igazán. Mert ez a szentenciásdi típusjegye egy olyan beállítottságnak, amitől sírva menekülök. Mire gondolok:
"Nem az eszemért szeretnek, de azért én mégis mindent jobban tudok". Mindent. A világgazdasági válság legfurmányosabb problémáiról is (Ti. mindenről a gyurcsány/a zorbán tehet, meg a Kóka. Meg miért nem adnak mindenkinek alanyi jogon csalpótlit meg vaníliás parfétortát? az ui. nekünk jár). A művészet aktuális kérdéseiről is (csakugyan leborotválják Gyémánt László szakállát? mer' azt írta ám a Story magazin. Meg hogy a szemöldökét is. Éspedig léjzerrel![elnézést Gyémánt Lászlótól]) A pétfürdői műtrágyagyár kibocsátási értékeiről is (á, hülye vagy mérnököm, az a vastag fehér felhő nem vízgőz, a hűtőtoronyból 'méreg' jön--N.B. ha vmi igazi disznóságot eresztenek ki vmi műszaki gond miatt, az alig látható barna füstpántlika...na mindegy). Tovább is van, mondjam még? >:-))
No és: csak _lefelé_ és vízszintesen szórja a csalhatatlan igéit. Ezért mondtam, hogy nem lennék a macskája/gyereke/technikusa/szomszédja/e'cetera. Mondjuk főnöke meg azér'nem, mer' engem speciel irritál a nyalás, csiklandós a talpam :P
no, off off.

feltételes reflex 2009.02.27. 22:13:40

@Miss Marple:

alomlapáttal, vagy kiskertészeti hobbiásóval, de támogatjuk.

feltételes reflex 2009.02.27. 22:19:20

@noirp:

konkrétan Gyémánt László szakállánál köptem le majdnem a monitort a röhögéstől. De mivel gyakorlott internetező vagyok, ezért csak az ölemben hereverélő bársonyos bumburduflurnyáknak kellett menekülőre fognia a hirtelen jött megrázkódtatástól. (ja, ő azóta is rendületlenül csipog a háttérben a hülye félszemű játékával; ezek után azt hiszem, már egy harmadik világégés is belefér a személyes historymba.)

Hab a tortán, hogy a kaméleontartók szemlélete, viselkedése _manapság_ pontosan megfelel az általad leírtaknak. Nem boncolom, miért, de ez így alakult.

ahogyan @Miss Marple is megtisztelt: _táncsak_ lehet valami szocio is ebben az egész állatosdiban.

noirp 2009.02.27. 22:30:35

bumburduflurnyák...látom, jól vagy :DDD

feltételes reflex 2009.02.27. 22:33:46

@noirp:

csak a memóriámat próbálgattam...bejött? :)

feltételes reflex 2009.02.27. 22:36:36

amúgy jól vagyok, persze, bár ha ezt bővebben kifejteném, akkor annak inkább egy másik posztban lenne helye (mindegy, azt az aknavetőt ma éjjel úgyis beüzemelem, hehe)

noirp 2009.02.27. 22:39:19

A _kaméleontartó _sejtésem szerint nem Story magazint olvas, hanem valami grínpíszes brosúrát vagy esetleg nagyon-nagyon "alternatív" cuccot (plö olyan technológiai cikkeket, hogy 'Hogyan nyerjük ki az erkélyen termesztett mák héjából a zanyagot trippes rave muzsika és a Ciánkáliban beszerzett kendermintás kendő segítségével?').

noirp 2009.02.27. 22:39:53

Aknavetőt?????szűzanyám

noirp 2009.02.27. 22:40:55

@feltételes reflex: jaj, nagyon bejött, én is leköptem a monitort...

feltételes reflex 2009.02.27. 22:47:22

burlumduftorontyó vs bumburduflurnyák, ó jajj.

ebből jogi útra terelt harc lesz. Ön a Magassvölgyessy vagy a Melegkuthy Elizélt tenyészet képviseletében jár el? ;) Mer én az Árokszállássy Hipokrit Gedeon Alapítvány nevében, nu.

feltételes reflex 2009.02.27. 22:48:16

@noirp:

Pihent vagyok máma. És rendkívül energikus.

feltételes reflex 2009.02.27. 22:53:46

@noirp:

A tipp nagyon jó, de pontosítanék kicsit: Nélkülözi az igazán nagy tripeket. Mondhatni célratartó, célra törő fajta.

(Update: azóta is tartja mindkettőt: sikeres státuszt és gyalázkodást. Sajnos csak épp a kaméleonról nincs hír, eltűnt a honi politikai viharban)

P.S.: az előbb elfelejtettem közölni, hogy hülye is vagyok, nem csak energikus.

noirp 2009.02.27. 22:58:48

Én kéchhemszépen
a Cattus Coloratus Ambivalens de Universitas Vesprimiensi tenyészetet, valamint az 'Alba Regia' Fémművi Náthás Macska Egyesület (sponsored by Al...a Kö...m Kft.) Raktárudvari Nyeszlett Cirnyos szekcióit képviselem.
Korábban a Fokhagymáskéri Lőtér Tiritarka Tenyészete is hozzám tartozott.
Nah.

noirp 2009.02.27. 22:59:27

@feltételes reflex: hülyeségből nekem se kell import.

noirp 2009.02.27. 23:10:16

@feltételes reflex: ezt nem igazán értettem (biztos késő van) de majd elmagyarázod :)

feltételes reflex 2009.02.27. 23:29:23

@noirp:

igen, talán privátban jobb lesz :)

feltételes reflex 2009.02.27. 23:31:59

t@noirp: Fokhagymáskéri Lőtér Tiritarka Tenyésze, piha.

feltételes reflex 2009.02.27. 23:32:57

@feltételes reflex: *Tenyészete, offkórsz.

Na, megyek aludni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.12.14. 13:24:54

A franc tudja, nekem a kedvenc fajtám az a házimacska-szerű, ami ki tudja, miből keveredett össze :) Azok az igazi macskák, nem félnek a kukától, halfejtől, egérfogástól :)

Amúgy szerencsére nem minden macskatartó ilyen hülye, és nem minden macsek pusztítja a lakást :)

noirp 2009.12.21. 13:41:42

@ColT: Nem hát :) Az enyéim is házi macskából vannak. Nem pusztítanak, csak éjjel kettőkor fejjel beleszállnak a szekrényajtóba(aztán lemállanak róla). Meg üveggolyóval kézilabdáznak a parkettán. Édeskéim.

Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2010.07.27. 21:58:42

A túltenyésztett, csakis a reklámozott kaját kiválasztó macska nem Igazi, mint azt Pratchett-től tudjuk. Az Igazi Macska, ha többféle kaját tesznek elé, kiválasztja a legdrágábbat, kirántja a tálból és a szőnyegen eszi meg, majd ugyanezt teszi a többivel is. Utána lekarmolja a bőrgarnitúrát és az ágy alá pisil. Továbbá szigorúan cakkos füle és fél szeme van.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.12. 11:49:36

@lárvalányhaj: na, ezt a posztot csak most találtam,de nálunk tényleg ez van,és ugyan nem borítják egybe.
amúgy meg, tudtommal otthon sem, egyszer olvastam róla cikket, hogy csak keverik az emberek, mert ugyanolyan autó jön, vagy ha egy kukásautó van, akkor meg belül vannak rekeszek.

és hogy az íráshoz is hozzászóljak, jó későn: nekünk otthon mindig volt macskánk, meg szomszédoknak, ismerősöknek is, és egy darabot nem tudok felsorolni, akire a fent írtak jellemzőek lennének...

A Tyne folyó déli partja 2010.12.12. 11:58:13

igaz, mindenkinek házimacskája volt, akik általában kint tartózkodtak, és fogtak egeret, stb.

Farkasokkal táncoló 2011.05.22. 14:53:01

Na én meg még később akadtam rá erre a gyöngyszemre, és én is gyorsan hozzáteszem a megfigyeléseimet.

Mert akikről még nem volt szó: azok a macskamentők. Már úgy értem az elkötelezett macskamentők. Meg kutyamentők. Belefutottam olyanokba, akiknél két hét ismerekedés volt a leendő gazdival, aztán örökbefogadási szerződéssel vihette csak haza az amúgy kóbor állatot.

Tavaly úgy eszembe jutott, hogy ej, miért is nincsen nekem most éppen macskám? Kihalt mellőlem az aktuális öreg macsek, a fiatal meg leukózisos lett, mégiscsak kéne valami doromboló izé az ölembe tv nézés közben. Ehh mondom megnézem én az egyik ilyen találtcica oldalt, aztán majd telefonálok, nekem nem kell kismacska, volt már elég életemben, nincsen kedvem végigjátszani a letépemafüggönyt, femászomalábadra, hátulrólrádvetődök stb időszakot, no meg rávezetni a kismacskát az alomtálca használatára, aztán később meg az elhagyására, mivelhogy kertes házunk van, kijáró macskáim voltak lesznek. Jó nekem egy barátságos hízelgő fiatal felnőtt macska is.

Kinéztem egy állatot, ketrecben volt lefényképezve, szívhezszóló leírás, "olyannyira várja már szerető gazdáját, hogy ha kinyitom a ketrecajtót, akkor valósággal össze vissza csókol" stb. Felhívom a számot, mondom jelentkeznék arra a macskára, nekem kéne.
Kijáró lesz e vagy szobamacska? Mondom kijáró, mivel kertes házunk van. Jaj akkor az nem jó, mert elüti az autó. MOndom nem üti el, zsákutca legvégén lakunk, gyakorlatilag csak a mi autónk közlekedik ide. Akkor is, akkor meg elcsavarog. - Itt már kicsit elhűltem, IGEN a macska mint olyan csavarog, minden macska csavarog, ha nincsen ivartalanítva akkor nagy sugarú körben, ha ivartalanítva van, akkor kis sugarúban, de csavarog, ilyen a természete. - Szóval az lett a vége, hogy nem adták oda a CICUST (Figyelem! Soha nem használják a kutya, macska szót, kizárólag KUTYUS, CICUS ), mert nem garantáltam, hogy MACSKABIZTOS kerítést építek a kertem köré.

Hát ha ezek normálisak... másodszorra már óvatos voltam, kerestem egy olyan hirdetést amit magánszemély adott fel, szobamacskát költözés miatt nem vihetnek magukkal, elhoztam, és most van egy szuper hízelgő, rendes úri KIJÁRÓ macskám, olyan boldog a kertben, hogy csak no. Nekem meg van egy doromboló alvómacim.

A Tyne folyó déli partja 2011.05.22. 17:04:54

@Farkasokkal táncoló: itt még fizetni is kell egy menhelyről elhozott cicáért. (de ebben benne van már minden, ivartalanítás, féregtelenítést, felszerelik chippel, stb.) és kijönnek környezetvizsgálatra, hogy annak az állatnak jó lesz-e a helye. pl. hogy ha főút mellett laksz, és kijáró lesz a cicád, akkor biztonságosan ki tud-e menni valahova, ahol nincs elütés veszély. nagyon komolyan veszik. és a szervezetek honlapján oda van írva mindegyik cica mellé, hogy kijáró cica-e, vagy hogy csak bent tartható (mert mondjuk olyan betegsége van).
én szeretnék, de bezárni nem akarom (szerintem a macskák szeretnek csavarogni, akármennyire is benntartják őket a munkatársaim). viszont itt mellettem van főút, vasúti sín, folyó, forgalmas híd...nem igazán lenne jó helye. pedig szeretnék.

Farkasokkal táncoló 2011.05.23. 11:09:59

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Bár már ott tartanánk mi is, hogy állatot elhozni csakis rendes menhelyről lehet, és szinte minden gazdátlanná váló állattal törődnek hatóságilag!

Csak éppen nálunk egyáltalán nem ez a helyzet, annyi gazdátlan kutya és macska szaladgál az országban, hogy ha csak egy viszonylag jó helyre is kerülne egyik-másik, már az is nagyon jó nekik. Ahol rendszeresen kapnak enni-inni, van rendes vackuk, és kapnak némi simogatást meg törődést.

Viszont ezek a bizonyos állatmentők, akikről én beszélek, nem itt élnek, hanem valahol a Holdon, azt hiszik, hogy nálunk az úgy megy, hogy ha kell egy macska, akkor majd elmegyek szépen egy állatboltba, vagy egy ilyen kulturált menhelyre, és hazaviszem, fizetek érte stb. Lófaszt, ha szabad így mondanom, nálunk vagy úgy szerez az ember macskát, hogy kiszedi egy kukából, vagy úgy, hogy a szomszéd rátukmálja, mert neki született egy váratlan alom, vagy pedig egyszerűen bedobják a kerítésén a két kismacskát, aztán reggel az ember arra ébred, hogy keserves nyávogást hall a kertjéből, és nincsen mit tenni, vagy agyonverem őket vagy felnevelem - szentségeltem is rendesen, amikor így lett váratlanul 4 macskám a meglévő kettő helyett. Mert persze másoknak nem kellett...

Arról nem is beszélve, hogy én ugyan nagyon szeretem a macskákat - kutyákat is, csak ahhoz már idős vagyok, hogy annyi törődést adjak neki, mint amennyit egy átlag kutya igényel - de azért nem misztifikálom őket agyon. A macska ragadozó, megvannak az állati életének a szabályai, néha ez bizony kockázatos, és nem tudok minden macska mellé rendőrt állítani, nincsen is szándékomban. Én azt szoktam mondani - már így idős koromra - hogy sajnos a macskáknak is ugyanúgy megvan a maguk sorsa (karmája?) mint az embereknek.

noirp 2011.07.11. 18:31:22

@Farkasokkal táncoló: Macska a kukából: no igen. Zsákból, kerítés tövéből: igen. Valahogy ezért is született ez a poszt...
(Nálam kettő van most, egyik menhelyi, a másikat az egyetemen szedtem föl)
Misztifikálás: a lábam is ökölbe szorul tőle.
Ismerd és szeresd a macskádat, de ne állíts neki piedesztált, mert csak lekarmolja az aranyozást.

Stronci 2011.07.13. 20:44:48

Én kutyás voltam-vagyok.
Hab a tortán: 2 hete szólt a szomszéd, a garázspadláson nyivákol egy kismacska nálunk. Jó, felmentem megkerestem, ott volt. Bemászott a a cica tetőcserép és a fólia közé és beszorult. Megfogtam, ki akartam venni, feszített de amennyire lehetett finoman kihúztam (mégiscsak 35-38 °C volt) nem hagyom szegényt. Ahogy kiszabadult, megharapta a mutató- és a nagyujjamat... Lógott a kezemen az a 15 cm vakarék.Sebészet, kötés, tetanusz oltás (és ami vele jár: láz, karfájás stb). Miért szeressem ezeket?! Bezzeg a télen egércsapóval fogtam a pincében-garázsban az egereket.
ave
süti beállítások módosítása