Ezért voltam muszáj eljöjjek Magyarországról

2012/10/30. - írta: Modor Tibi

Mai postunkban egy szomorú - mondhatnók - szívfacsaró és nagyon igaz történetet olvashatunk a festői Limerickből, egyenesen a Boldogság smaragd szigetéről. Bár nem tisztje a szerkesztőnek, hogy véleményezze is az olvasói leveleket, ezúttal kivételt teszek: sajna minden pontjával a legmesszemenőbbig egyet kell értsek, a legpéldásabban magyarázza, hogy miért is alakult meg annó ez a blog, és miért meneküljön mindenki, amerre lát.

Kedves Dobbants Velünk Blog! Karcsi vagyunk és Judit, mi harmincnégy éves budapesti házaspár vagyunk, és úgy gondoltuk, megosszuk mi is a Blog olvasóival a mi történetünket.

Miért voltunk muszájak eljöjjünk Magyarországról?

Nos, lássuk. Csapjunk bele. Alul az okok. Éspedig a következőek:

  1. Úgy éreztük, ez az ország nem halad sehová, és bár az ember kidolgozza a belét, akkor is lehúzzák még a hetedik bőrt is róla. Itt megbecsülik a munkánkat.
  2. A vállalkozásokat ellehetetlenítik, kénytelen voltam már időszakos munkára bejelenteni és zsebből fizetni mindenkit, az Adóhivatal meg a Köál pedig folyton vegzált és fejőstehénként kezelt - ugyanúgy, ahogy az autósokkal szokták.
  3. Kurvára utálom a jelenlegi kormányt, és nem tudok belenyugodni, hogy demokratikus választásokon a többség nem az én pártomat emelte újra a hatalomra. Efölötti tehetetlen keserűségemben ott teszek alá állítólagos hazámnak a távolból is, ahol csak tudok. Rossz hírét keltem, hazaköpködök, az otthonmaradottak életét facebookos és egyéb internetes szennyezéssel próbálom megkeseríteni.
  4. Egy pitiáner, szar alak vagyok, és úgy érzem, nekem rengeteggel tartozik Magyarország, amiért egy ilyen kivételes arc, mint én odaszülettem. Továbbá az ingyenes óvoda, általános- és középiskola után az egyre inkább szart sem érő - ám azt állami finanszírozású képzésen 8 év alatt megszerzett - diplomámmal se találtam azonnal olyan állást, ahol havi nettó ötszázezret kerestem volna.
  5. Eleve: pár évvel ezelőtt azért a tanárember, orvosember, minimálbéres igenis tisztességesen, jó módban meg tudott élni, és nem kellett azon aggódnia, hogy másnap mit adjon a gyerekének, hogy legyen valami kis meleg a gyomrában - ezelőtt nem panaszkodott senki. Ugyanis amikor beiratkoztam a képzésre, akkor nekem még nem volt tiszta, hogy ezzel szarul fogok keresni, tökre meglepődtem a végzés után.
  6. Gyűlölöm azt a hozzáállást, hogy itthon mindenkinek minden csak jár, mindenki csak a jogaival van tisztában, a kötelességekre tesznek nagy ívben. Itt viszont a menekültstátusz elbírálásáig állami támogatással kapom az angoltanfolyamot és az átképzést + némi havi járandóságot, ami háromszorosa a magyar minimálbérnek!!
  7. Ide talán nem ér el az APECH, a bank és egyéb hitelezőim keze - meg van még 1-2 futó ügyem otthon, gondoltam, rövidre zárom a dolgot.
  8. Bár új hazámban alig pár évtizede még kvázi állami szintű apartheid volt érvényben, mára szembefordultak múltjukkal, és az emberi értékek fő zászlóvivői lettek, ellentétben a félázsiai, rasszista hordával.
  9. Lehet, hogy itt szarabb az idő: hidegebb van és többet esik az eső, de legalább itt nincs diktatúra. Ez már elegendő ahhoz, hogy a lelki egyensúlyom újra a helyére billenjen.
  10. Otthon nehezebb lett volna a gyermekeimet nem magyarnak nevelni.
  11. Itt végre nincs Túró Rudi, tejföl meg hasonló busongós-mélymagyar lófaszjóska kaják. A Tokajit meg a Pick-szalámit fillérekért veszem az alsó polcról (ételturkáló), az iPhone meg feleannyi, mintha otthon vásároltam volna (tizedannyi fizetésből).
  12. Itt végre kiegyensúlyozott a média, és a legnépszerűbb hírportálokról nem csak a kormány ülepét fényesre nyaló publikációk dőlnek.
  13. Egyszóval: hazám, ahol az érdekem - ahol több pénzt adnak, és ahol helyettem tisztábbra takarítják az utcát a többi külföldiek. Amíg szar a helyzet otthon, addig távollétemmel tüntetek & lábbal szavazok (meg persze a követségen, esetleg charter-járattal hazaröppenek négyévente) - majd ha az otthonmaradt túszok kikaparják nekem a gesztenyét, persze rögtön visszaülök a jóba.

Mit verzweifelten Grüßen,

Karcsi és Judit 

Harmincnégy éves molett házaspár.

2006. október 30.

221 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pernilla 2012.10.30. 10:41:52

Na ez hiánypótló volt :-)

MecKenna 2012.10.30. 10:47:49

Máris jobb a napom, kellett ez már nagyon!:D

Szandeeekahh · http://twod.blog.hu/ 2012.10.30. 10:51:27

"Otthon nehezebb lett volna a gyermekeimet nem magyarnak nevelni." majd a dátum: 2006. október 30.
De hisz ez akkor pont támogatott volt. Megértem Tibor, hogy csibészkedünk, brigölünk a büdösúristenit, de ha ellentmondásba keveredsz ilyen alamuszi módon, azt nem bírjuk el! És ezek most őszinte érzelmek a részemről, nem megjátszás, elhihetitek

BRAAJEN 2012.10.30. 10:54:29

Na de hogy jön mán ez ide?
Már minden szép és jó!
Meg van az új királyunk.
Kapunk észt százat.
Hogy kenyér az nemmarad
Koptatod a szádat! :)

Ugyandehogy (törölt) 2012.10.30. 11:14:00

aszittem, a mai már megvolt odaát...

Donjon 2012.10.30. 11:28:49

A 7. pontban látom a kulcsot.

Zorita 2012.10.30. 11:32:21

Én azt javaslom, engedjük el az ilyeneket, ha igazán szerettek, úgyis visszatérnek Hozzánk!

Rick Carton 2012.10.30. 11:37:53

Egyébként ezekben az a nagyon visszataszító, hogy többnyire olyanok tudnak kimenni, akiknek itthon is volt elég pénzük. Magyarul, akik tényleg kilátástalan helyzetben vannak, azok úgyis ittmaradnak, mert nincs pénzük kimenni.
Ezekben a posztokban meg a szegénynek hazudott felső középosztály szánalmas siránkozásait lehet olvasni.

2012.10.30. 12:22:15

2006. ejj. :) Szep volt Tibi. :)

blur7 2012.10.30. 13:10:57

@Mi a Mano: Ráadásul pofátlanul hazudnak. Az iPhone majd 2007-től lesz kapható.

Nuuk 2012.10.30. 13:12:35

Áhhh, ez zseniál, és egy bizonyos kitelepülős-panaszkodós blog íróit kb. 90%-ban le is fedi.

hogyne,persze,igazad van! 2012.10.30. 13:19:30

a posztolo egy huye,a 12. pont baromsag..olvass el egy index.hu-t,ott aztan csak a kormanyt gyalazzak,van akkora barom,aki blogot indit arrol,hogy ot elnyomjak,es nem hagyjak hogy megjelenjen a blogja,,Karcsi nem fox hianyozni..

Ouroboros 2012.10.30. 13:20:44

Szar. Sose szerettem a modorosblognak az alapvetését, de voltak szellemes posztok néha. Itt viszont zéró szellemesség, csak egy büdös nagy politikai lóláb.

A Birkamenet országában különösen ciki az utolsó elvakult jobberszigetek egyikének lenni, de szerintem méltó ehhez a bloghoz.

Az Utolsó Csillagharcos 2012.10.30. 13:21:51

"Mindenki le akart beszélni de én már nem bírtam azt ami otthon van és nekem lett igazam!"

halszájú 2012.10.30. 13:22:12

kiváló paródiája a határátkelő blognak.
tényleg gratulálok.

ez az egész "elhagyom_ezt_a_kilátástalan_országot, senkisemmi_sem_tud_már_visszatartani_a_gyermekeim_egy_boldogabb_világba_születnek" már önmaga paródiája.

hahó, mikor volt itt valaha kilátás? torgyán pubinál, horngyuszinál vagy d2o9-nél?

az egész egy röhej.

Szupra 2012.10.30. 13:23:17

Miért is gondolom, hogy aki ezt a humorosnak vélt írást kiötölte, egy végtelenségig sikertelen ember, aki bár menne, de tele gatyája és irigykedik azokra, akik meg merték ezt tenni?

Kool a Bácsi 2012.10.30. 13:23:18

@Ouroboros: Te meg egy divatos MSZP-DK-4K!-LMP(?)-Szolidaritás-Milla-cseléd vagy. Trendi vagy, szopd le magad. Kivándorlás után persze, és írd meg élményeidet.

Bejgli 2012.10.30. 13:23:25

"Miért voltunk muszájak eljöjjünk Magyarországról"
Már megérte felkelni

WebParagon 2012.10.30. 13:24:10

Hamis cikk. Nem hiszem el :D A cikkből az derül ki:

A levél író egy értelmiségi ember, aki él hal az MSZP-ért, mindamellett hazaáruló, legszívesebben felakasztaná az összes magyart, csak azért mert nem volt képes boldogulni itthon.

Ez egy tipikus troll feed, a legsötétebb gondolkodású embereknek.

Normál esetben a "szívfacsaró és nagyon igaz történetet" szavak után, azonnal kiléptem volna, de gondoltam megkímélek pár szerencsétlent ezzel a felvilágosító kommenttel, amit persze valószínűleg kimoderálnak, mint minden leleplező hozzászólást, de azért hátha...

Zka77 2012.10.30. 13:28:59

@Kool a Bácsi: hát én maximálisan egyetértek az általad gyalázott hozzászólással, pedig egyik se vagyok az általad felsoroltak közül. Ez a bejegyzés egy szar. Nem stílusparódia, hanem politikai állásfoglalás. Már nem először.

batmann 2012.10.30. 13:29:34

Valakinek nagyon messzire kell utaznia azért, hogy rájöjjön nem a környezetében, hanem benne van a hiba.

Te még nem utaztál elég messzire…

trifid 2012.10.30. 13:30:09

Ez most a Hírcsárda+ ?

SzuperKiraly 2012.10.30. 13:31:20

Kedves Hatarvisszalepo Blog!

Mind a mai napig emlekszem az elkeseredettsegunkre 2002 hideg tavaszan. Mig a Nemzet ujraszamolta a szavazatokat (mind hiaba), mi szamot vetettunk az eletunkrol. Fulop ugy gondolta, hogy a tamogatott lakashitellel vett feszkunket nem erdemes a kommunistak miatt hatra hagyni. Edes apam vallalkozasa, hala a Szechenyi Tervnek, biztato jovo elott allt.

De a penz nem minden! Egy igazi Hazafi, D-209 terrorja idejen meg a napot is szurkenek latta, meg a viragok is csak felig nyiltak Szamara. Sokadszorra latogattunk a Pilisi Szivcsakrahoz, mig egyik alkalommal meghoztunk a dontest: az EU csatlakozassal, kovetve oly sok Tortenelmi Magyar sorsat, disszidalunk.

2004 tavaszan repulore szalltunk, igy december 5-en, bar Londonban nem szavazhattunk, de sorkozosseget vallaltunk Hataron Tuli Honfitarsainkkal.

8 ev emigracioban. Lattuk, ahogy tonkre teszik Hazankat, ahogy tandijjal akarjak kizarni Gyermekeinket az egyetemekrol, megszakadt a szivunk, de kitartottunk. Mosogattunk, szallodat takaritottunk, Filip futar lett. Alantas munkak, de egyenesebb a gerinc ha egy indiai utan takaritja az ember a mocskot, mintha egy hazaarulo kormanynak hajtana fejet a Sajat Szulofoldjen.

Nehany honapja szantuk el magunkat a hazateresre, es nem bantuk meg. Hogy miert erdemes Londonbol Magyarorszagra koltozni?

1. Vilagszinvonalu, bovulo, magyar tulajdonu vallalkozasok nottek ki a foldbol: Nav N Go, Prezi, UStream, Kozgep, csak hogy nehanyat emlitsek. Philipnek ket telefonhivasaba telt, es az egyiknel kozepvezetoi poziciot kapott. Londonban, bevandorlokent ilyen karrier elkepzelhetetlen

2. Szabad Sajto: bar en polgari leany vagyok, ezert nem olvasok radikalis lapokat, de Kuruc.info biztos nem letezne Angliaban. A liberalis sajtoterror elnyomasa utan az itthoni sajtoszabadsag olyan, mint egy friss lelegzetvetel!

3. Biztos nyugdij: kulfoldon mindenki a sajat nyugdijarol gondoskodik. Bevandorlokent vajmi keveset tud felrerakni az ember. Persze igy is jobb volt, mint szocialista/szdszes uzleti koroknek fizetni a kotelezo magannyugdijat, hogy eltozsdezzek. De ennek vege! Alig varom, hogy megoregedjek, es az allami nyugdij biztonsagaval szentelhessem az eletemet az onokaimnak :)

4. Olcso ingatlan: a Nemzeti Kormany gazdasagpolitikaja eluzte a spekulans karvalytoket az orszagbol, ez jol latszik a videki ingatlanarakon. Londonban van olyan lakasberlet, amennyiert itthon lakast veszel! Soha nem volt jobb fiatalnak lenni Magyarorszagon!

5. Kereszteny Ertekek: Londonban folyamatos retteges a Keresztyen Ember elete. Mohamedanok, Buddhistak, Szcientologusok kovetelik a szornyvallasaik terjedeset, meg az olyan devians egyhazakat sem turik meg, mint az Anglikanok. Katolikus embernek vonatra kell ulnie, hogy a hitet gyakorolja, a Karacsonyt pedig a legtobb londoni keruletben betiltottak!!!

6. Oktatas: sokaig elhulve figyeltuk az SZDSZ amokfutasat, es nem sajnaltuk, hogy Hunor es Axioma itt kint fognak iskolaba jarni. De az elmult ket evben vegre megfordultak a dolgok: iskolakopeny, uj, nemzeti tankonyv tematika! Eljen! Hiszen valljuk be: Londoni iskolaban, egyszem feher kisgyerekkent nem sok jora szamithat egy kis-magyar, nekunk pedig folyamatos harc lett volna az elet, hogy tavol tartsuk oket a drogoktol es a homoszexualitastol.

7. Palinka, Paprika, Turo Rudi!

Egy szoval Hajra Magyarorszag, Hajra Magyarok!

Plumper 2012.10.30. 13:33:49

már nem vicc ez a téma...

driopios 2012.10.30. 13:36:03

@JulWCZar: neked még nem kellett volna visszajönni, csak 2020-ban. Megmondta a Viktor, hogy akkor kell hazajönni, hova ugrálsz, he?

2012.10.30. 13:37:01

:DDD
Azért sok boldogságot mindenkinek a festői Limerickben!

műproli 2012.10.30. 13:37:03

Tesék mán mek mondani mere van a határ mer én mingyárt indulok!Eben az országban nem lehet kibírni mer a Zorbánkormány aszongya hogy gyün a Cseka adó.Hát énmárcsak tudom mi a Cseka mer én sok mindent olvasok mer a szomszédnak van Népszabacság.

Most indulok a Határ úthoz ot biztos tudni fogják csak el ne árujják a Zorbánpribékenek mer aztán nekem anyi!!!

komplikato 2012.10.30. 13:37:46

Van egy diszkrét bája, hogy egyesek a dátumot nem nézték meg, mások meg pont abba kötnek bele.
Pedig pont a lényege a "marha nagy változás" ami itt történt 10 év alatt. A nagy semmi.

Ouroboros 2012.10.30. 13:40:59

@Kool a Bácsi: QED

Nem volt szükségem a bizonyításhoz erre, de azért köszönöm az illusztrációt. További jó szórakozást e remek blog olvasásához :D

Feltham 2012.10.30. 13:41:38

Az iras avval kezdodik, hogy az orszag nem halad sehova.
2006-ban irta es 2012-ben lett publikalva.
Ezek szerint teljesesn igaza van.
A tobbi meg csak trollkodas, hogy reakciot valtson ki.
Well done!

Kool a Bácsi 2012.10.30. 13:44:18

@Zka77: Mondjuk ezt én se értem, hogy egy blogger miért ilyen átlátszóan részlehajló. Legalább próbálna meg kiegyensúlyozottnak tűnni, de nem. Csak béget a birkákkal ő is, nem lát a narancsszínű szemüvegtől, a narancsködtől...

Zka77 2012.10.30. 13:48:32

@Kool a Bácsi: de persze az is lehet, hogy csak hülye vagyok és nem veszem észre, hogy ez valójában nem kivándorlás-poszt-paródia, hanem azt akarják kifigurázni, hogy egy agyhalott fideszes hogyan figurázna ki egy ilyen írást :)

C€rberus 2012.10.30. 13:48:57

@Kool a Bácsi: mert ez a komment nem volt ám részrehajló :D

WebParagon 2012.10.30. 13:52:24

Na majd amikor vérbe fürödve haldoklanak az indexes újságírók, úgynevezett "szélsőséges jobbosok miatt", akkor gondolkodjanak el azon, hogy hány félrevezető blogot emeltek ki, hány cikkben hallgattak el fontos információkat, hány embert vertek át. És akkor majd talán rájönnek... megérdemelték.

Callidus 2012.10.30. 13:53:03

Az hogy hova szuletek az nem az en valasztasom.

Az hogy hol elek, az igen.

Felnotkent el tudom donteni hogy hol erzem magam jobban. Persze ehhez ki kell probalni milyen is.

Termeszetesen ha gyava vagyok elindulni, akkor csak az elkepzeles marad meg amit az allami propaganda a fulembe sugdos.

Sulyos katasztrofa lenne szembesulni azzal hogy a sajat tehetetlensegem aldozata vagyok, igy sokkal jobb elhitetni magammal hogy ez a legjobb dontes amit hozhattam. Pedig nem is hoztam semmilyen dontest. De ezt az egeto abszurdumot eloltja az "itt szulettem itt halok meg".

Gondolom a 250ezerert magyar allampolgarsagot arulo magyar kormany is ugyanezt mondja a "letelepedni" hivott kinaiaknak. Mondhatja, hisz jol tudja az EUs utlevel csak dobbantonak kell.

Mindig csodalkoztam hogyan lehet a valosagot ilyen 8as alakba meghajlitani ugy hogy ne nevesse ki az olvasni tudo... Hat igy. Dacosduhvel leontve es mar mar heroizalva a donteskeptelenseget.

Az utolso pont kulonosen beszedes. 56 ota ha jol tudom nem sikerult kikaparni a gesztenyet a "tuszoknak", ellenben az uj nemzeti buszkeseget a mashol nobel dijat kikaparokra siman lehet epiteni.

Teljes nonszensz. :)

Netuddki. 2012.10.30. 13:55:12

Ez nem modorosblog, hanem (városi) parasztblog...

GarneTT 2012.10.30. 13:55:52

@JulWCZar: a kis Axioma, ez tetszik. :D

Igazságos János 2012.10.30. 13:56:45

Micsoda nyomiság. Egyszerűen sokkal jobb külföldön.

Mondhatni mindenütt jobb, de a legrosszabb Magyarországon.

Hiába a gunyolódás, az emberek emigrálnak, és nem a buták, nem az eltartottak.

Aki nem él vagy élt más országban, nem tudja mennyire megalázzák, kihasználják Magyarországon.

Mindenki másért hagyja el az országot, de ha megtörtént, akkor észreveszi rögtön, hogy mennyire kifacsarodott módon működő rendszer van "otthon".

Nem vicces az írás, inkább csak szánalmas.

Maradj otthon, a pici fizetésért, a szar egészségügyért, az életedet irányító politikusokért, a 80%-os adóékért, a napi 8-12 órás munkáért (ha van), a létbizonytaanságért, a buták hatalmáért, a 80% eltartott ellátásáért, a korrupció tiszteletben tartásáért, szervilitásod és lojalitásod bizonyítékaként.
Csak ne kelljen gondolkozni, felelősséget vállalni, tenni valamit.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.10.30. 13:59:26

Minden szava arany. Idekünn ha nincs is kolbászból a kerítés, deviszontlegalább jut belőle a kamrába.

De mindig csak a mocskos pénzről van szó.. a világnak ezen szegletén fél évet lehet otthonmaradni a pulyával, utána mars vissza dolgozni. Nem három év ez otthon?

Itt legalább megfizetnek, bezzegitt ezeröccá euró a minimálbér. Igaz, hogy ezerhatszázba kerül egy normális lakás bérleti díjja, de azért ez jobb, mint otthon.

Mostmár itt is szar, mert nem lehet csakúgy magyarul szidni senkit az utcán, mert megértik.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.30. 14:02:48

Ez a poszt kamu, több okból is.

1. Mindenki tudja, hogy az iPhone Eire-ben nem feleannyiba kerül, mint otthon, hanem 57%-ba. Azért ott sincs kolbászból a kerítés.
2. Ha tényleg vállalkozó lett volna itthon, akkor tudta volna, hogy kell megkenni a köjálosokat.
3. A poszt-toló nem írt semmit a Guinnessről.

Ti meg amekkora barmok vagytok, mind benyaljátok ezt a maszlagot.

hogyne,persze,igazad van! 2012.10.30. 14:05:11

@Igazságos János: dehogy jobb kulfoldon!
Eztet honnan veszed?

j311 2012.10.30. 14:06:30

Erőltetett és még ráadásul szar is.

ikri 2012.10.30. 14:08:53

@Feltham: ércsed mán az iróniját megfele...

manes 2012.10.30. 14:13:16

"és az emberi értékek fő zászlóvivői lettek, ellentétben a félázsiai, rasszista hordával." Ezt a rasszista faszságot mindenhol muszály elsütni?

Feltham 2012.10.30. 14:14:40

@ikri: ertem en, hogy motor van benne, de mi hajtja?...

sdani 2012.10.30. 14:18:27

@Callidus: @Igazságos János: Mi van itt mindenki kommenttel akarja lekörözni a opsztot? :-D Jók vagytok srácok!

B. Bíró 2012.10.30. 14:18:34

Nincs szebb, mint amikor a blogketrecben a modoros. Az egész hetemet megédesíti a sok fogalmatlan fasz Igen, például rád: @Feltham: gondoltam.

kissss 2012.10.30. 14:19:31

Ezt el kellett olvassam. Egyet kell értsek az íróval.

Mindfield 2012.10.30. 14:20:49

Hogy stílusos legyek:

It's funny because it's true!

Gaius Plinius Secundus 2012.10.30. 14:23:26

Én sem tudom meddig bírom tovább! Ez az ország gengszterek, Horthysta különítményesek kezébe került! Ezeknek semmi sem drága hogy visszahozzák azt a gyúlölt rendszert! Én emlékszem még a felszabadulás előtti időkre, kutya egy világ volt.

Nagyapámat az ilyen Orbán félék vitték el Aushwitzba, haza se jött többet, kitelepült az USA-ba, ma Balitmore-ban van autókereskedése!

Ti jobboldali birkák is az Orbánra szavaztok, pedig is is ilyen félcigány féle, erre bíznátok az országot?? Szavazzatok az olyan jó fideszesekre, mint Pokorni!

Shalom

C€rberus 2012.10.30. 14:28:57

@Gaius Plinius Secundus: Én a helyedben már mellette csücsülnék, jó buli lehet kint :)

Köldökszösz (csodalampa) 2012.10.30. 14:28:58

Én kalandvágyból itthon maradtam.

J.László 2012.10.30. 14:30:08

Ennyire nem kéne kilógjon a propaganda-lóláb, kedves posztíró.

zotyesz11 2012.10.30. 14:31:02

@JulWCZar: Jó írás, öreg!
Egyszer sem ütöttél magyar ékezetes betűt. Nekem biztos nem menne...

Feltham 2012.10.30. 14:34:43

@B. Bíró: Latom teli vagy indulattal. Biztosan sanyaru gyerekkorod lehetett. Nem kell szegyelni, hogy valaki(k) hogyan alaztad teged.
Akarsz rola beszelni?

Jaffar 2012.10.30. 14:36:24

Azért ez a poszt elég messze van a régi modoros posztoktól. Max egy 3-as alát adnék érte nem többet.

Chicano 2012.10.30. 14:37:04

Mindenütt jó, de legjobb máshol.

dr kivancsivagyok 2012.10.30. 14:40:02

nagyon kiraly tobb ponton is magamra ismertem :D

azota is rohogok

Azbej Tristan · http://kerdem.blog.hu/ 2012.10.30. 14:40:25

Ezeket a modoros vitákat az elmúlt másfél évben konstans nyomtuk a www.gyerehaza.org honlapomon.
Viszont sajnos a valóságban ez nem egy vidám téma: nagyon nehéz sorsok vannak...

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.30. 14:42:46

@j311: Elsőre valóban annak tűnik. De olvass el pár posztot a kifigurázott blogból is, és rájössz, hogy nem az.

Igazságos János 2012.10.30. 14:42:59

Mégegyszer elolvasva, kommenteket is, nem értem mi ez, mi a humor forrása, és mit akar mondani.

Mindenesetre fáj, beveszek egy alevet, de csak szurt vizzel, mert itt olyan szar, szurni kell!!!

Barcsak otthon lennék, ahol átvette az állam a vízszolgáltatást és a cstornaszolgáltatást a magántársaságtól. Igaz, hogy túlszámlázott három hónappal, de megígérte, ha még egy havit túlfizetek, akkor utána 3 hónapig nem kell fizetnem. Profik.

De a víz legalább tiszta.

tingli-tangli 2012.10.30. 14:43:05

Hát elgondolkodtató, hogy egy diplomásnak ilyen szar a helyesírása. Már akkor a béka segge alatt volt a felsőoktatás. Remélem a gyerekeit könyvből tanítja magyarul. Amúgy egyetértek köldökszösszel. Ez egy kaland. Csak kár, hogy nem élvezem.

giriz 2012.10.30. 14:43:10

Azok a boldog szép napok ég veled, Te nem tudod milyen jó nélküled....

büdipeti 2012.10.30. 14:51:22

Sziasztok, Kár..Karcsi vagyok és Judit.

zsebhümmögő (törölt) 2012.10.30. 14:51:47

Annyira JÓÓÓ!
Tényleg tipikus határátkelős poszt esszencia. Még csak nem is egy durván torz paródia, valóban ilyenek is vannak azon a blogon és komolyan gondolják.

Demokráciaféltés, ellehetetlenülés, közbeszéd és közhangulatra hivatkozás egy egyszerű illegális amerikai kivándorlás mögé bebeszélve. Ahol aztán mosogat vagy konyhai kisegít élete végéig.

@JulWCZar: ez még talán jobb, mint az eredeti poszt

Cinkes 2012.10.30. 14:51:52

látom valakit sértett a múlt heti határátkelős írás

the Zen experience 2012.10.30. 14:54:03

TÉLLEG NEM LÁTJÁTOK AZ UTOLSÓ SORT????: 2006. október 30. ????????????? 2 0 0 6!! :) :) :) lol

reálisan 2012.10.30. 14:57:16

Hát, ha valami miatt szar ez az ország, az a liberálok túltengése. Az valóban az élhetőségi küszöb felé viszi a dolgokat. Tegnap olvastam egy beírást egy blogba, hogy milyen jó kitelepülni Izraelbe. Oszt ott volt utána egy beírás, hogy milyen szar oda kitelepülni. Sajnos az volt a hihetőbb...

Jaffar 2012.10.30. 14:59:44

@reálisan:
Na, mert mintha bunkókból és funkcionális analfabétákból nem lennénk rendesen eleresztve...

NA YA! 2012.10.30. 15:08:54

Így is van, miafasz köze van a zúniónak meg a ziemefnek, ahhoz, hogy miként is basszuk szét az országunkat! Gyarmatosíttó gecik, szálljanak má le rólunk! A liberálbolsik meg menekülnek a süllyedő hajóról, hajó, hanemjó! Tibi meg egyzseni, kádéenpé is tanulhatna tőlle!

Határátkelő 2012.10.30. 15:11:35

Kedves Modor Tibor szerkesztő úr!

Ideje volt már, ideje! Mindig némi csalódottsággal olvastam a Modorost, nem értettem, mit kellene még tennem, hogy kiérdemelje a blog az itteni megjelenést.

Most boldog vagyok, úgy érzem magam, mint Kozsó, amikor megdanolja az Irigy Hónaljmirigy. (Na, jó, a Kozsó azért durva. Legyen inkább Bármimás.)

Bosszúból kiteszem a posztot a Határátkelő Facebook-oldalára... :)

Egyébként nagyon jól szórakoztam, kösz szépen! :)

Üdv:

Határátkelő

U.i.: Dolgozom azon, hogy visszaérjen a blog 2006-ig.

Cinkes 2012.10.30. 15:14:03

@reálisan: de szerencsére itt vannak nekünk az ilyen egyszerű emberek, akik miatt pedig tök jó ez az ország :)

KürtiT (Tromb74) 2012.10.30. 15:15:13

Jó, de van-e ott Burger King?

Ezek itt szanaszéjjel emigrálnak, meg köpködnek a hátuk mögé, de az igazi hősök itt maradnak, köpnek egyet a markukba, oszt építik a nemtom' mit (komizmus, diktaturha?. Elsunnyogó Hazaárulók, idegenszívűek, Pfej.

Az én fijam, ha megszületik, pödört bajsza lesz (láttuk a 5d-és ultrahangon), tekintete meg, mint a szilaj bikájé.
Világrajövetelének pillanatában ékes anyanyelvünkön fog megszólalni, annyit mond csak tagoltan, széééépen, hogy Nejazemberökkel fizetesssétek meg az ájemef hitelt, mert gyarmat Magyarország nem ország...
Saját vállait egymásnak feszítve fogja a gyorsnaszád rúdját irányba kormányozni, az viharos vizeknek habjain.
Mink is az asszonnyal közösen gyúrjuk kérges markunkkal arannyá a szart napi 10 órában, se éjjelünk, se estvénk, s nappalunk.

Hogy mijafaszom értelme van a fentieknek, azt én nem ösmerem, de baszottul heroikusan hangzik.
Hej ripityom.

vitaygeorgina 2012.10.30. 15:18:27

Már rég volt olyan, hogy ekkorákat röhögtem egy itteni poszt olvasása után. Nekem nagyon tetszik. Mikor az eredeti, határátkelős posztot/posztokat olvastam, valahogy mindig görcsben volt a gyomrom, nem is tudtam megfogalmazni, mi keserít el bennük annyira, és vitatkozni sem érdemes velük, de ez a poszt pont olyan jól figurázta ki őket, hogy őszintén felröhögtem.
A helyesírás és a nyelvhelyesség külön piros pont - kivéve, hogy a muszájt írhattad volna muszálynak is. Mert az ilyen emberekből ezt nézem ki.

Callidus 2012.10.30. 15:19:35

@Azbej Tristan: Azt is elmondod az olvasoknak hogy a honlapodon julius ota nincs egy komment sem a 10 pontos propaganda cikkedre?

Igazad van. Nehez sorsok vannak. Nem tudom mennyire kell hogy nehez legyen a sors hogy csinovnyikka alakuljanak azok akiknek a rendszer kivezetese lenne a feladata.

Az oldaladon a kommentek mindent osszefoglaltak. De teljesen mindegy, mert nem ez volt a celja.

Mit mondasz majd a csaladodnak 10 ev mulva ha megtalaljak a honlapod?

"Csitt legyen fiam, ezert jarhatsz egyetemre!" (?)

paráznabillegető 2012.10.30. 15:21:44

das war aber prima!
lang lebe karl und judit!

Öblös · http://modoros.blog.hu/2009/05/12/az_oblos 2012.10.30. 15:25:14

Tibikém, ez nagyon ott van! Igaz, mi annak is marhára örültünk, ha háromévente mehettünk Jugóba nyaralni, de hát ti már egy másik generáció vagytok, annyi lehetőségetek van. Ha 20-25 évvel fiatalabb lennék, én is mennék...

Celtic 2012.10.30. 15:26:55

@JulWCZar: Nagyon utalsz, Tibi, ha aszondom, nekem ez a comment jobban bejott, mint a poszt? Bar lehet, hoyg csak azert, mert nem olvasom a hataratkelot (ahoyg a munkahelyi terrort es a praxist sem, a csajokpasik-rol nem is beszelve) csak 1-2 postot olvastam ott?

Ez a comment viszont _tenyleg_ igazi kifigurazasa azoknak a blogoknak :)

afazekas 2012.10.30. 15:27:42

@hogyne,persze,igazad van!:
"olvass el egy index.hu-t,ott aztan csak a kormanyt gyalazzak,"

Az index.hu és zugblogjaiban a Fideszt szidják, akár kormányon van akár nincs!

NA YA! 2012.10.30. 15:32:26

@KürtiT (Tromb74): jól megmondtad magyar testvér a gyarmattosító anyukba elmenekkezek! Mink maradunk, hajó, hanemjó!

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2012.10.30. 15:32:49

Hogy a világ tényleg ennyire kurvára egyszerű, sose hittem volna.

-MSZP-s, orbángyűlölő, millás, stb.: szar poszt, Tibi fideszdroid a pártközpontból, propagandaszöveg, Mo. szar hely, külföld jó.

-fideszes, apolitikus, stb.: kurva jó poszt, röhögtem.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.10.30. 15:33:29

Nagyon jó :)
Azért lehetett volna 2006 helyett 2008, akkor már volt iPhone és kicsit többen is költöztek már ki :)

Azbej Tristan · http://kerdem.blog.hu/ 2012.10.30. 15:33:58

@Callidus: Valóban a honlapom „10 pontos propaganda cikkéhez” régóta nem érkezett hozzászólás. Szemben azzal a bejegyzéssel, ami arról szól, amiért ezt az egészet útjára indítottam: nevesítve, hogy konkrét anyagi és erkölcsi támogatást tudjunk adni azoknak, akik mégiscsak inkább Magyarországon élnének.

Én ezzel az állapottal tökéletesen ki is egyezek. Akinek arra volt szüksége, az szociális panaszládának használta a honlapot, a trollblogok és az ellnzék felkapták a túrórudis motívumot, de minden harmadik látogató, aki eljött hozzánk szörnyülködni, az megtalálta a címoldalt, és a lehetőségekről szóló rovatot: gyerehaza.org/hirek . A HR-tanácsadásunkat közel százan vették igénybe és van olyan család, aki kifejezetten a Gyere Haza segítségével települt vissza. Ezt fogom mondani majd a családomnak, amikor megtalálják 10 év múlva a honlapot.

És ha már modorosblog: Te mit tettél mostanában önzetlenül a tágabb közösségedért?

GeoThrasher 2012.10.30. 15:35:37

Egyszerűen zseniális!
És nincs narancsos részrehajlás! Aki hülye az színtől függetlenül hülye.
Köszi!:)

Leilan83 2012.10.30. 15:36:41

Ez nagyon gyenge, főleg, hogy 2006. október 30. keltezésű a levél, akkor miért most teszitek közzé?

Ez a "nem tudok beletörődni, hogy nem az én pártom nyert" meg a "köpködök hazafelé" szöveg elárulja, hogy vagy ti írtátok a levelet magatoknak, vagy valami nagyon sötét ember.

Fos cikk.

blah 2012.10.30. 15:38:29

@JulWCZar: na ez nagyon ott van :)

KürtiT (Tromb74) 2012.10.30. 15:38:39

@NA YA!: Hát a helyzet komplikáltabb. Az Júniónak tagjai valánk, az ájemef meg leszarja, csak akkor meg nem ad suskát, amire igazából nincs is szükségünk, vagy mégis, vagy mégse, vagy mégis, vagy mégse, vagy mégis, vagy mégse...

Az emigrációba menekülő kutyák meg sértődöttségből csaholnak vissza szülőhazájukra, azon megfontolásból, mer' azt hiszik, hogy a főtt hús meg a krumpli ehetőbb lesz ha nyakon öntik gusztustalan szószokkal, vagy egyszerűen tényleg annyira igénytelenek, hogy megelégszenek annyival ha hülyére vásárolhatják magukat az Aldiban meg a Lidlben.
Utóbbiak valójában tényleg megtalálják számításukat, csak azt nem értem, mit szarakodnak itten mindenféle demokráciával meg anyjakínjával, amikor ez pont nem érdekli őket, akárhová is költözködnek.

Határátkelő 2012.10.30. 15:40:28

@Modor Tibi: Ennél még sokkal egyszerűbb... :)

El akarok menni, mert elegem van: szemét liberális, ellenzéki propagandablog, megvette az SZDSZMSZPMillaAkárki

Hazajöttem, mert külföldön sem jobb: már a Határátkelőt is megvette a Fidesz, itt is folyik a kormánypropaganda

És legalább megvenne... :D

Ja, és vannak visszatérő vendégek, akik szerint minden poszt Londonról szól és/vagy borzalmasan lehangoló. (vitaygerogina rulez) :)

Cinkes 2012.10.30. 15:40:32

@Modor Tibi: baszki, eddig melyik országban éltél?

hogyne,persze,igazad van! 2012.10.30. 15:41:48

@afazekas: ertem,de akkor az nem igaz,hogy cenzurazzak a mediat,ugye?

Prosztó 2012.10.30. 15:44:37

" Karcsi vagyunk és Judit, mi harmincnégy éves budapesti házaspár vagyunk, és úgy gondoltuk, megosszuk "

Megosszuk. Ja.

Gondolom, ez is szándékos volt.

eva B 2012.10.30. 15:44:52

uristen! mit keres itt ez az oskovulet??? ezzel a mocskolodassal...maghogy hazaspar??? hol a par???!
Jo, hogy leleptel...el kellene menned meg meszebbre!! es nem 4 evente hazamenni, hanem...soha!
Kivanom neked a hontalansag teljes erzesvilagat!!!
En is kulfoldon elek mar tobb, mint 5 eve...es nagyon-nagyon sajnalom azokat, akik ezt nem tudjak megtapasztalni, vagy nem is akarjak...
En buszke vagyok kis hazamra...ertsd, ahogy irom...nem az aktualis politikara...nem a szegenysegre, nem a rasszizmusra...nem a gyulolkodesre...nem keservessegre...nem a felelmre..nem a bizonytalansagra....
......de!!! ezekkel egyutt az en hazam ez az orszag...soha, semmikor, senki idegen nem lesz kepes megerteni azokat az erzelmeket, amit innen kaptam, amit hordozni fogok amig elek!

acko · http://acko.blog.hu 2012.10.30. 15:48:20

Nem lett volna érdemes még egy kicsit küzdeni!

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.10.30. 15:50:31

Jó post ismét!
Persze a sok nyomor proli most sem érti. Nem baj.

imiren 2012.10.30. 15:51:10

@Leilan83: és még egy páran: ha nem olvassátok a Modorost és nem tudjátok, miről szól, akkor ne írjatok hülyeségeket. Ez a poszt pl. a Határátkelő Blog írásainak kifigurázása.
Az ilyeneké:
hataratkelo.blog.hu/2012/10/25/ezert_kellett_eljonnunk_magyarorszagrol

igi1 2012.10.30. 15:51:24

Szóval, a kedves poszter a NAV-tól fél. De sajnos hiába, mert az ilyenek előbb-utóbb hazatérnek, az ilyeneket mindig elkapják.

OliviaR 2012.10.30. 15:51:40

Kedves Szerző!

Az IQ-d nem lehet több a cipőméretemnél, az tuti, pedig én kis lábon élek. És ezen megállapítást nemcsak a helyesírásodból vontam le,vagy a bicskanyitogató stílusodból, hanem abból a mérhetetlen butaságból, ami egész írásból lejön.

"..ott teszek alá állítólagos hazámnak a távolból is, ahol csak tudok. Rossz hírét keltem, hazaköpködök, az otthonmaradottak életét facebookos és egyéb internetes szennyezéssel próbálom megkeseríteni."
- Ezért konkrétan szégyelld magad, gusztustalan féreg vagy és csak sajnálni tudom az országot, amelynek levegőjét rontod. Soha ne feledd, hogy ha rosszat kívánsz másnak, az mindig visszaüt rád! Nem kívánom Neked, hogy így legyen, de sajnos így lesz. Az, hogy érzelmi/értelmi stb. frigid vagy, az nem ám az itthon maradt pár millió ember hibája, csak szólok. Nem tudom, miért érzed jól magad, ha fikázhatsz mást, ezért is csak sajnálni tudlak, rossz lehet ilyen sötét, gennyes, velejéig gonosz lelkivilággal élni. És pontosan emiatt bármennyi pénzed is lesz, akkor is ugyanolyan szegény leszel mint most. Tényleg csak sajnálni tudlak, és őszintén javaslom, hogy fordulj orvoshoz.

"Otthon nehezebb lett volna a gyermekeimet nem magyarnak nevelni."

- Az biztos! Meg az is biztos, hogy a kölyköd is olyan szűk látókörűnek neveled amilyen Te vagy, és elveszed Tőle annak a lehetőségét, hogy megismerje honnan jött, esetleg befogadja a magyar kultúrát, irodalmat, történelmet, művészetet. Szerintem ezzel meglopod a saját gyereked, szóval szégyelld magad (ismét)!

"majd ha az otthonmaradt túszok kikaparják nekem a gesztenyét, persze rögtön visszaülök a jóba"

- Na ne már! Te aki így rühelled ezt az országot? Hát soha nem lennél itt boldog! Ez az ország mocskos szar, nem ezt ecsetelted eddig?! Vagy ha jólét lesz itthon, az mindjárt más? Szerinted a pénz "megtisztítja" ezt a szörnyű országot? Isten őrizz, hogy visszagyere!! Eszedbe ne jusson!!

mit freundlichen Grüßen,
32 éves karcsú lány
(Ezt a molett házaspár befejezést nem is értem. Miért is volt fontos? Na, mindegy én alkalmazkodtam)

nyekmec 2012.10.30. 15:53:00

nem olvastam el a blogot, csak a címet
akinek ilyen a helyesírása, az menjen is innen jó messzire

kewcheg 2012.10.30. 15:53:36

El kell menjek a gyerekér..
Meg kell adjam a pénzt...
ez miatt hagytam ott az uram...
Télen a gyerekek az uccába meg építik a hó embert....
Ki kell cseréljem a váltó olajat...
félművelt prolik országa..:(

SPU 2012.10.30. 15:54:14

Külföldön minden jobb, ez tudományosan bizonyított tény! Kár is ezen rugózni! Olvassátok el a Határátkelót, ha nem hiszitek! Minden szava igaz! Egyetértek a kedves molett házaspárral! Ide csak akkor szabad visszajönni! Ha a bennszülötteknek majd megint jól megy! Addig bottal se szabad hozzányúlni! Ehhez országhoz, reménytelen! Azzal se érdemes szívóskodni! Hogy mi szerintetek mosogatni, klozetot pucolni,utcát seperni, pincérkedni meg főként faxt szopni mentünk külföldre! Mert nem! Tessék tudomásul venni, mind a négyszázezren fiatal, sikeres, de már nagy munkatapasztalattal rendelkező, külföldiül anyanyelvi szintnél jobban beszélő fejlesztőmérnökök, programozó matematikusok, kvantumfizikusok és szívsebészek vagyunk! Csak már nem bírtuk a diktatúra levegőjét! Itt meg a lehetőségek hazája! A bátrak földje! Karrierlehetőségek! Nekem is a minap lett bejelentve! Miszerint azt ígérte a főnök! Ha továbbra is ilyen szép rendben tartom a mekit! És nem fogazok! Mert rendkívül tehetségesnek tart! De még lát lehetőséget a fejlődésre! Akkor jövöre majd! Bejelent rendesen is a melóra, nem csak gyakornokként, ingyen, mint most! Mert nagyon tehetséges vagyok egyébként, azt mondta! Csak ügyeljek a horizontális vákuumtechnologia know-how transzferje terén! Ám a kedves kolleganők praxisalapú tudásbázisa kimeríthetetlen, felbecsülhetetlen értékű oral traditiont reprezentál, mondta! Forduljak hozzájuk bizalommal, bíztatott! És akkor, egy napon talán, azt mondta, a filmes karrier se kizárt! És igen, ilyet a Józsi odahaza nem mondott Nekem! Pedig Én neki is hányszor, de hányszor! De hiába fáradozik az ember! Odahaza! Mert ebből is látszik! Magyarország ilyen élhetetlen hely! Ennyit az otthoni lehetőségekről! Hülye aki otthon marad! A sok tehetségtelen lúzer!

a soproni szűz 2012.10.30. 15:54:22

rég röhögtem ilyen jót, köszi modoros! :)))

KürtiT (Tromb74) 2012.10.30. 15:56:29

@Modor Tibi: Meg ne sértődjél már Tibikém! Tényleg jó a poszt, a határátkelős írásoktól (néhány kivétellel) tényleg ökölbe szorul az ember zsebében a bicska.

@eva B: A kipontozott részeknél veszel levegőt, vagy a többszörösen összetett mondatok által állított kihívásokat oldod meg ilyen kreatívan?

hogyne,persze,igazad van! 2012.10.30. 15:57:11

@OliviaR: ne hisztizz mar,te ecceru,te..
ez egy kamu poszt..a H.A cimu blogot parodizalja..

Ha elolvasol egy olyan posztot,ott valoban az a trendi,hogy aki lelep,az ledugja az ujjat a torkan,es virtualisan hany hazafele,meg dobalja a szart..

Celtic 2012.10.30. 15:58:12

@Celtic: Uh, visszavonom, Tibi postja is naggggyon jo! Beleolvastam a Hataratkelo FB-oldalon a postok cimebe..."Masfel ev utan jottem ra, hoyg Kanadaban is atverhetik az embert". Itt egy kisse leakadtam, most mar ertem a postot, koszi Tibi!

halor 2012.10.30. 16:00:41

tök_érdekes_hogyha_így_írok_ide_akkor_nem_töri_meg_automatikusan_és_kilóg_a_neki_szánt_dobozból :-)

Prosztó 2012.10.30. 16:00:41

@eva B
@Olivia R

Az iróniát akkor sem ismernék fel,kis kezüket csókolom, Frau Eva Braun és Olivia Rewton John, ha ezüst tálcán tolnák az orruk elé, mi?

A két hozzászólás között hány percet kell várni, húszat? Minek?

vitaygeorgina 2012.10.30. 16:00:56

@Határátkelő: én nem is értem, te hogy bírod. Nekem már pár poszt és a hozzátartozó kommentek is megfeküdték a gyomromat. Minden oldalról őrületes elfogultság, önáltatás. Alig van szimpatikus posztoló, de még ha fel is idegesít, amit ír, a végén mégis megsajnálom azért, amit a hozzászólóktól kap. Az október 25-i poszt nekem nagyon betett, megerősödött bennem az az érzés, hogy a különböző vélemények között nincs átjárás, csak egy nagy adag indulat. Persze, hülye voltam, hogy végigolvastam.

Tibi posztja valahogy segített nekem helyretenni ezt, szomorkodás helyett egy jót röhögtem, és most ezzel jól is vagyok.

Dzsokoroszics 2012.10.30. 16:02:11

Mindamellett, hogy a utálom a határátkelő szemforgató és nyálas baromságait, szerintem ez a poszt elég erölködésszagúra sikerült.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.10.30. 16:06:19

a regisztráció bevezetésével, a határon túli magyarok szavazatával és az egyfordulós rendszerrel lehetséges, hogy ez a garnitúra fog ismételni. bár egyelőre nem így áll, a helyzet változhat, csak rajtuk múlik, hány hibát vétenek még. ha keveset, a sok birka felejt és nem megy szavazni

miért írom ezt le? konkrétan azért, mert Tibikém hozzád hasonlóan én is éltem ám a zöldeknél és most nagyon úgy áll, hogy visszahúzom a belem és soha vissza nem jövök. aztán viszem anyámat és a nagymuttert is. azt hittem, hogy ez a hely az én hazám, de ez egyáltalán nem így van: ez a hely a prolik, lusták és fideszesek, főleg utóbbiak hazája, én pedig menjek az anyámba. na innentől kezdve szomorú ez a történet, még akkor is ha modoros.

a soproni szűz 2012.10.30. 16:09:52

@OliviaR:

ez irónia, makifej!
ha még sosem jártál itt, miért nem tájékozódsz?
gondolom te is többet írsz, mint olvasol...

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2012.10.30. 16:10:01

@balage_81 reloaded: Szép megfogalmazás. Javasolni fogom Miniszterelnök Úrnál, hogy vegyük bele az Alaptörvénybe.

2012.10.30. 16:11:03

Ez kamu poszt nehogy bevegye valaki. Szerintem egy görbe tükröt tart azokról akik hasonló okokból elhagyják Magyarországot.

Kissé paródiába hajlik. Az biztos hogy nem könnyű boldogulni Magyarországon. De én már túlléptem azon hogy mindenért az épp jelenlévő kormányt vagy pártokat hibáztassam. Úgy próbálok boldogulni, hogy a politikához ne legyen köze a sorsomnak.

Olyan dolgokért, hogy mennyi adót vetnek ki, nincs ráhatásom, akkor se ha szavazok, akkor se ha nem. Igyekszem úgy odafigyelni az életvitelemre, hogy akkor is rendben legyen a háztájam, ha 4 év múlva másik kormány jön.

Lehetetlen úgy élni, hogy folyamatosan hibáztatok valakit, vagy valakiket "merazelmúltnyócév, meramaszop, merafidess". Nem akarok ezzel foglalkozni, mert megöli a lelkem.

El akarom fogadni azt, hogy nekem most jó, mert még van fedél a fejem felett, meg tudom venni az ételt, és ha tönkremegy valamim ki tudom cserélni.

Tudom, hogy sok más embernek nem jó, és nincs ennyije mint nekem. De ebben már nem tudok mit tenni. Nincs annyim, hogy másnak is jusson, annyim van, ami a családomnak és nekem épphogy elég.

Nem panaszkodom, csak reménykedek és megelégszem azzal amim van.

2012.10.30. 16:14:58

grat a posztért Tibi, hatalmas !!!!

'it's cool to know nothing' 2012.10.30. 16:20:54

Bár ez csak egy modoros...
azért néhány komolyabb gondolat:

- abban nem látok semmi kivetnivalót, hogy az emberek kipróbálják magukat külföldön. Legalább megtalálják magukat, felnőnek, és megtanulják becsülni a gyökereiket. Visszatérve tapasztalt,érett emberek lesznek.

- attól viszont kinyílik a bicska a zsebemben, ha a legfőbb céljuk az asszimiláció. Olyan düh, harag van az ilyen emberekben saját maguk, saját családjuk ellen, hogy büntetni akarnak. Elsősorban saját magukat persze (bár ezt maguk sem látják).

- ezért bevállalnak olyan élethelyzeteket külföldön (olyan szállást, olyan munkakörülményeket), amikért itthon elbujdosnának szégyenükben. Persze azt nem látja itthonról senki, és lehet vetíteni, hogy mennyivel jobb kint. Volt az említett blogon egy embér, aki 5 év éjjeliőri munka után már saját bérleményt tudott kivenni Ángliában. Megemlítettem neki, hogy 5 év alatt itthon pl. mérnök válhatott volna belőle, és akkor lassan házvásárláson gondolkodhatna. Ha már pénz az isten és más le van szahva.

- azt meg persze el sem tudják képzelni, hogy az általuk felmagasztalt "új" hazából is menekülnek emberek. Igen, hasonló mentalitású emberek menekülnek el Angliából is pl. Ausztráliába. Mert ott sem jó. Lehet, hogy pont majd a gyerekeik lesznek ezek, hiszen ezt látták szüleiktől is. Elfutni a problémák elől, nem megoldani őket. Kóvályognak a világban gyökértelenül.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.10.30. 16:25:11

@Modor Tibi: inkább azt javasold neki, hogy tartson egy Glockot a fejéhez teletöltve, és húzza meg a ravaszt. ha túlélné, utolsó erejével ismételje meg a mozdulatot

@dr. Kóser Malac: pardon?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.10.30. 16:32:05

Generation 1st (1G)
Model A1203[2]
First released June 29, 2007

es a "turorudi haza var" szlogen sem volt meg 2006ban...

apanna 2012.10.30. 16:55:44

@'it's cool to know nothing': Megkérdezed, mit dolgozik, azt válaszolja, hogy :Vezető beosztásban dolgozok- majd kiderül, hogy buszsofőr..

Haloperidol 2012.10.30. 16:56:01

En is Angliabol irom ezt.
Jot rohogtem a poszton, koszi, Tibi.

Ismet lejon, hogy milyen sokan nem birjak a gorbe tukrot.

Mondjuk, ha egyszer ugy dontok, hogy hazatelepulok a felesegemmel, akkor kivancsi vagyok, hogy az IKSZ mennyit tud segiteni ebben. Benyom valami miniszteriumba seggnovesztonek? :) Mar alig varom, itt tul kemenyen kell dolgozni...

Határátkelő 2012.10.30. 17:04:23

Én azt szeretem a legjobban, hogy a véleményt nyilvánítók közül (nem itt, illetve nem csak itt, hanem a Határátkelőn is) sokan el sem olvassák az adott történetet (vagy egyszerűen funkcionális analfabéták - erre egyébként az ehhez a bloghoz érkező kommentek egy jelentős része a legjobb példa), hanem a bennük meglévő előítéletek (és politikai elfogultságaik) alapján tolják a szöveget.

A kedvencem egyébként az a "jaj, az a rengeteg negatív poszt" szöveg, holott ha valaki venné a fáradtságot, és olvasná is a blogot, nem csak ítélkezne róla, akkor rájönne, hogy rengeteg érdekes sztori van (ma Panama, de a héten volt Kanada, Omán és Hollandia is), amelyek elsősorban a külföldi életet mutatják be, annak hol az előnyét, hol a hátrányát.

De hát ez már nyilván túl komplikált lenne - körülbelül annyira, mint felfogni egy modoros blog lényegét.

Bocs, ha elkomolykodtam itt ezt a kommentet, de ezt el akartam mondani.

buckaroobanzai 2012.10.30. 17:09:12

A "festői Limerick" (beceneve Stab City) mellesleg a leghírhedtebb város Írországban állandóan háborúzó bűnbandái miatt. Csak így a margóra. :) Ettől persze még lehet festői, én csak egyszer voltam ott (mondjuk akkor is csak átutazóban, tehát nem feltétlen mérvadó a véleményem) nem nyűgözött le...

Kombi 2012.10.30. 17:15:12

Miért nem mentél már ki 18 éves korodba, a feleségeddel együtt, már sokkal előbbre lennél.
Jobb egyetemre járhattál volna, jobban beszélnéd a nyelvet, több kapcsolatot építhettél volna ki magadnak és nem kellene attól sem tartanod hogy hová mész vissza, ha majd elfogy az energia, az élelmiszer és a jólét és elkezdik üldözni esetleg az idegeneket.
Akinek ilyen ocsmány véleménye van a hazájáról, miért nem mond le az állampolgárságáról is.

igi1 2012.10.30. 17:15:52

@Dzsokoroszics: szerintem is, tud ő ettől sokkal jobbat is írni.

'it's cool to know nothing' 2012.10.30. 17:23:18

@apanna:

Most csak minden pátosz, hazaszeretet mellőzésével, csupán a praktikum oldaláról:

Az, hogy buszsofőr valaki, teljesen rendben van. De ha elmegy itthonról, azt jelenti, hogy többet akar, mint ami itthon volt. Ambíció volt benne, rendben van. De ha itthon is buszsofőr volt, akkor minek? Szívni idegenben? Több pénz, de rosszabb életszínvonal? Ha meg itthon "értelmiségi" volt, és még itthon le is nézte a buszsofőröket, az már gáz, de nagyon. Ha már pénzért vállal valaki olyan munkát, amit itthon még megvetett, az már olyan mint egy prostituált.

Vannak olyan dolgok, amiket nem lehet pénzért megszerezni úgysem. Ezt csak az tudja, aki élt külföldön hosszabb ideig. Ezek tudnak csak igazán hiányozni.

A külföldet akkor lehet igazán élvezni, ha tudod, hogy haza fogsz jönni. Akkor nem kell foglalkoznod a rossz oldalával, elég kiélvezned az előnyeit.

felka 2012.10.30. 17:24:13

egy baráti pár kiment Írországba, de nem sokáig élvezhették a munkaszerződést, már decemberben felmondják a srácnak. (informatikus) ahol ők élnek már bennszülött ír nem igen járkál szinte, mindenki bevándorló.
kb. 6 millió kölcsönt azonban így is sikerült eltapsolniuk.
én olaszországban vagyok kénytelen élni de amint tudok hazaszökök, utálom.
a poszt telitalálat, sokat olvasom a határátkelőt.

Igazságos János 2012.10.30. 17:31:21

@hogyne,persze,igazad van!:
Valoszinuleg ennek a visszaforditott, raadasul ellentetes, valamint ironikus, ki is fodított, és duplafenekű, antiposzt megertesehez keves az 5 diploma meg doktori, sok sikert a 6 diplomasoknak, vagy ket doktorisoknak.

Valahol elveszítettem a humorérzékem, a 80.000s éves születésnél (*70 év= 5.400.000 fős mo, ha mindenki dupla annyi gyereket vállal), a 27%os áfánál, a 3 millió nyugdíjasnál, a 800.000 közalkalmazottnál, az államosításoknál, a csődöknél, a nyugdíjak ellopásánál, alkotmányozgatásnál, kormányőrségnél, festménysorozatnál, alkotméány asztalánál, a támogatott balettnél, Obersovszkiknál, patriarchák nagy busa fejénél, Kövérke 4 milliós benzinszámlájánál.@sdani:

Ez a poszt az idétlen fogalmazásával, az általános indokok felsorolásával egyszerűen gúnyolja azokat, akik elmentek Magyarországról.

Mindenki másért hagyta el az országot (jó munkát kapott, utálja a sógorát, elvált, adóssága van, jó képzést akar gyerekeinek, nyelvet tanul), ebben nehéz azonosságot találni. Ami közös:

Valamiért emberek otthagyják rokonaikat, barátaikat, vagyonukat, állásukat, megfizetett biztosításukat és nyugdíjukat, szép, ismert hazájukat, hogy olyan helyen éljenek, ahol hátárnyban vannak nyelvtudásuk, származásuk, más kultúrájuk miatt. Mégis megteszik.

Miután megteszik, ismerik fel igazából, másképp is lehet, micsoda megalázó helyzet van banánköztársaságunkban, ahol a polgárok vannak a politikai elitért és nem fordítva.

Callidus 2012.10.30. 17:45:29

@Azbej Tristan: Tekintve hogy en a fizetesemet nem a Magyar Allamtol kapom, ezert tenyleg onzetlenul probalom az itteni valosagot bemutatni nekik.

Azert az itteni allam fizet hogy segitsek azoknak beilleszkedni akik nem osztjak a velemenyed az elheto kornyezetrol. Az, hogy az itteni adofizetok penze amit kapok, az azert nem zaklat fel, mert az o eletuket teszem jobba azzal ha athidalom a "kulturalis kulonbsegeket" amiknek legtobbjet a mindenkori politikai haszonszerzesbol felberelt lelkes mediamunkasok okoznak. Raadasul ez egy olyan problema ami letezik, hogy a hazatero magyarokat a sajat hazajukban mennyire es hogyan kell egy politikai szervezetnek "segiteni", arra is szivesen adok tanacsokat, noha az oldaladon a kommentelok nagytobbsege (igen, jol lathato TOBBSEGE) okosan leirja.
A gond az hogy a szamok sem tamasztjak ala az elkepzelesedet. Amig te 5-10 hazatero csalad siker tortenetevel (minden tiszteletem az oveke) kampanyolsz, addig szazezrek , igen szazezrek (itteni becsles!) hagyjak el az orszagot.

Olyan zurvavart okoztok a fejekben ami ugyan elbizonytalanithatja egy idore az embereket otthon, am ahogy sikerul 2 hetnel tobbet eltolteniuk egy masik orszagban komoly kognitiv disszonanciahoz vezet, es annak is ok isszak meg a levet.

En az itteni eletet mutatom meg azoknak a csaladoknak akik nem azt a tudndermese orszagot latjak mint te, ezert kenytelenek nullarol ujrakezdeni egy masikban.

Ideologiarol nem vagyok hajlando vitatkozni, de a szamokat szivesen bemutatom.

Ideje lenne tenyleg elkezdeni valamit, itt az ido Tristan. Az oszinte es racionalis kommunikacio lenne az elso lepes.

Frau Holle 2012.10.30. 17:50:35

"Amig te 5-10 hazatero csalad siker tortenetevel (minden tiszteletem az oveke) kampanyolsz, addig szazezrek , igen szazezrek (itteni becsles!) hagyjak el az orszagot."

Ugye azt azért tudod, hogy nem csak rajtuk keresztül költöznek családok haza?

Csak ha már őszinte és racionális kommunikáció...

Callidus 2012.10.30. 18:04:19

@Frau Holle: Termeszetesen tudom. Sok csalad megy haza, de hogy ezeknek a csaladoknak a Tristan fele 10 pont-e az oka, abban engedd meg hogy ketelkedjek.

De gondolom a vandorlas iranyan nem fogunk vitatkozni.

London ma a 3. (2.) legnagyobb magyar varos.

Ezt le lehet tagadni, lehet nevetgelni a sok "pinceren" meg "pizzason", vagy el lehet gondolkozni rajta. Magyarorszag nem a balkan. Ehezes nincs. Meg lehet elni, lehet hazat meg autot venni.
Mas elol jonnek el az emberek. A tarsadalmi latasmod es ertekrend az aminek fejlesztesehez nem kellene penz, csak egy kis gondolkozas es valamilyen boldogabb tarsadalom megfigyelese, de ahhoz meg egy kis alazat kellene. 22es csapdaja.

Frau Holle 2012.10.30. 18:12:02

@Callidus: De cáfolni sem tudod.
Maradjunk annyiban, hogy tippelsz.

Másrészről tulajdonképpen nincsenek pontos adatok sem a kiköltözőkről, sem a hazaköltözőkről.
Tényleg valószínű, hogy egyenlőre többen mennek ki, mint vissza.

A boldogabb társadalommal meg hagyjál légy szíves, ez egy elég buta panel. Minden társadalomnak megvannak a maga problémái, és mind elég nagynak tartja a sajátját.
Elég egyszerű látásmódot igényel hogy ettől essen hasra valaki, ne becsüld le az embereket!
Köszi.

öszödi mém 2012.10.30. 18:12:33

Az ilyen pancsereken csak nevetni tudok. Én mindig kurva jól éltem Magyarországon, már 20 évesen lakásom és Opel Astrán volt, semmi szükségem nem volt a kivándorlásra. Éltem külföldön is, de ami nekem elég, arra itthon is elegendő a jövedelmem. Aki el akar menni az menjen. Majd jönnek helyettük mások. Nem kár értetek.

Olimpisz 2012.10.30. 18:18:18

2006-os keltezés? Valami nem tiszta.

Mindenestre akár a fideszt, akár az MSZP-t szidja, eléggé undorító egy alak.

Németországban élünk mi is, de ez akkora baromság, hogy még az ellenkezője is csak hülyeslg lehetne.

eva B 2012.10.30. 18:29:58

@KürtiT (Tromb74): ja, igen, levegot is vettem...igen!! de leginkabb a konnyeimmel kuszkodtem

radikalisviccek 2012.10.30. 18:31:16

"10. Otthon nehezebb lett volna a gyermekeimet nem magyarnak nevelni."

LOLLLLLLLLLLLLLLL :D :D :D de mennyire ott van

sírjatok 2012.10.30. 18:41:30

bár a posthoz alig kapcsolódik, ráadásul úgy is tűnik, mintha spammelnék

www.profession.hu/cikk_rovid_hirek/20120517/magyarorszagra-jonnek-a-nemetek/936

"Magyarországra Németországból 25 ezren költöztek tavaly."

Ki negyvenezren vándoroltak, szóval a nettó mérleg persze negatív, de érdekes, erről a németo -> magyaro vándorlásról sosem esik szó. Vagy ezek az Abdul Rafid jellegű németek? Vagy hazatérő magyarok? Vagy ez miez?

madandcrazybird (törölt) 2012.10.30. 18:52:00

@sírjatok: Nyugdijasok? Biztos nem kasszasnak jonnek.

hogyne,persze,igazad van! 2012.10.30. 18:54:24

@sírjatok: mit csodalkozol ezen?Hollandiabol,Finnorszagbol is vandorolnak be tomegesen Tolna, ill. Baranya megyekbe..

Celtic 2012.10.30. 18:58:58

@sírjatok: Nyugdijasok. Anyamek hazaban is vettek egy lakast (nyolc lakas van egy lepcsohazban). Az ev felet itt toltik, masik felet Nemetorszagban. Furdovaros, Del-Dunantul (szoval sok svab kozseg a kozelben), elvannak ott nemet nyugdijbol.

Callidus 2012.10.30. 18:58:58

@Frau Holle:

A cafolatot megtalalod ugyanazon az oldalon. Csak olvasd el a kommenteket.
"Masreszrol" a pontos(nak gondolt) adatokat egy mukodo tarsadalomban elered. Nemreg beszelt rola otthon a brit nagykovet is (gondolom hadoval), es eleg mondjuk egy iwiw vagy facebook keresest elengedni, hogy a nagysagrenddel kb tisztaban legyunk.
En azt nevezem "boldogabb" tarsadalomnak ahova az emberek mennek. Ahonnan jonnek ott nyilvanvaloan megoldando problemak vannak. Ez minden orszagra igaz. Teljesen mindegy hogy ki mekkorara tartja a sajatjat. Az vagy mukodik, vagy nem.
Senki nem becsuli le az embereket sem. Ez az egymas becsmerlese es a mindent mindennel szembeallitas olyan retorika amibol produktum nem szuletik.

Magyar Vitéz · http://objektivmagyarsag.blog.hu 2012.10.30. 19:15:20

nincs igaza a cikk írójának. mert jól lehet otthon élni. ha gazdag vagy, a lekerített, magaskerítéses budai palotád ablakából elnézve budapest egy gyönyörű város. a paraszt meg dolgozzon, adózzon, ugráljon ha kell! velük nem kell törődni. hadd menjen, meneküljön csak külföldre a bühdös paraszt! meg multikhoz, a hazaáruló, sok közülük lehet zshidó is. nem hiányzik senkinek, marad elég paraszt, aki lemossa majd a kocsit hajnalban amikor a földesúr behintózik az audi a8-ason a városba mulatni.

'it's cool to know nothing' 2012.10.30. 19:17:24

@Callidus:

"Boldogabb" társadalom? Hát ennél nagyobb marhaságot sem olvastam még. Az emberek oda mennek, ahova tudnak, illetve, amiről hallottak.

Az emberek két okból mennek ki:
- a többség: akik itthon kudarcot vallottak. Mert rossz szakmát választottak, mert nem választottak szakmát, mert nem jött össze a házasság, mert már az állam nem tartja el őket, magukról kellene gondoskodni, ezért becsapva érzik magukat... Az már igazán abszurd, hogy ezért elmennek egy sokkal bizonytalanabb helyre, belemennek egy sokkal bizonytalanabb élethelyzetbe.
- az elenyésző kisebbség: kinőtték az országot. Olyan pozícióba kerültek, hogy már nincs feljebb. Ha fejlődni akarnak, ha nagyobb kihívásokra vágynak, csak külföldön tudják folytatni a karrierjüket. Nemzetközi vállalatvezetők, de a CERN-ben dolgozó magyar kutatók is ide tartoznak.

Az előbbiek dacból nem akarnak hazajönni, az utóbbiak szívesen hazajönnének, de az visszalépés lenne nekik. Persze még így is sokan vállalják a visszalépést is, mert itthon jó.

Az előbbiek külföldön is kudarcot vallanak, vagy itthon is meg tudták volna teremteni a boldogulásukat, így mindkét esetben teljesen értelmetlen a végleges kitelepülésük.

Mint írtam, a tapasztalatszerzés egyedül a jó ebben.

666E 2012.10.30. 19:18:06

ez remek volt. a molett házaspár a végén is tetszett bár sehogy se tudom megfogalmazni miért.

amúgy a határátkelőt én is szoktam olvasni olykor és csak egy részlege a köpködés, de azokat többnyire le is hurrogják azért.
én azokat szeretem amikben inkább élménybeszámolók vannak. ezek nem arra vannak kihegyezve, hogy "most világgá kiáltom, hogy mennyire bejött az élet", hanem, hogy milyen esetek voltak, hogy bérelt lakást stb. meg sok nyomorgós poszt is van. ott se mindenki jó munkaadó és sokszor szívás.

viszont azzal nem értek egyet, hogy az 1500 eurós minimálbérből nem lehetne megélni mert odakint minden drága.. Nottingham egy jó részében egy saját hálószobát és fürdőt tudott egy ismerős bérelni 300€-ért havonta és teljesen színvonalas volt. A kaja valamivel drágább de más minden ugyanannyi mint itt, sok dolog meg kifejezetten olcsóbb is pl. áram, víz, telefon, benzin...

Frau Holle 2012.10.30. 19:18:58

@Callidus: A hazaköltözőkről volt szó (egy nagyobb halmaz)és nem az ott véleményt nyilvánítókról (előbi részhalmaza, ha jóindulatú vagyok).
De ha te megkérdezted a többieket is...:)
A brit követtel olvastam a cikket, aki kérdésre ezt mondta:

" Tudja, hogy hány magyar dolgozik most Nagy-Britanniában?
Erről nincsenek hivatalos adataink, hiszen az EU-n belül szabadon lehet mozogni."

Becslésként adott meg számot, Londonban valahol 100E és 200E között. Majdnem pontos..
Nem, ő nem hadovált, tényleg nem is értem, hogy jutott ez kérdés eszedbe. De ha te pontosabb adatokat tudsz elküldheted nekik, biztosan ők is örülni fognak neki. Az iwiw meg a face pedig nyilván hibátlan mintavétel.... jaj....:))
(Nem azt állítom hogy nincs kivándorlás hanem azt, hogy nem tudjuk, mekkora!!!)

Lehet hogy azt nevezed boldogabb társadalomnak, de erről a véleményemet lásd mint fent. Kicsit leegyszerűsít, kicsit felszínes, kicsit sértő is, de nem baj...

"Senki nem becsuli le az embereket sem. Ez az egymas becsmerlese es a mindent mindennel szembeallitas olyan retorika amibol produktum nem szuletik."
Ja.. boldogabb társadalom...
Akkor miért csinálod?

delano 2012.10.30. 19:22:42

@JulWCZar: Tied volt a legkirályabb komment, gratula

Pistie 2012.10.30. 19:32:27

Poénnak jó lenne, de látszik hogy olyan írta akinek köze sincs a külföldhöz, és a propagandamaszlagot mélyen magáévá téve próbál agitálni - ez viszont inkább zavaróvá teszi. Persze ez egy jobbos blog, de attól még ezen az oldalon is vannak olyanok akik nem a seggükbe néznek miközben a szívük mélyéről is azt gondolják hogy a világ csak egy fekete lyuk.

BZ1975 2012.10.30. 19:34:40

nekem az a szöveg a kedvencem, hogy „itt MEGBECSÜLIK a munkámat”.

szerintem az amerikai állampolgárságúaknak becsülik meg legjobban a munkáját, a magyarokét már nem annyira. de legszarabbúl az afganisztániak és a bangladesiek keresnek. na őket aztán kurvára nem becsülik meg. : )

Zorita 2012.10.30. 19:48:40

@666E: "ez remek volt. a molett házaspár a végén is tetszett bár sehogy se tudom megfogalmazni miért."

Igen! azon én is elmeditáltam egy picit, hogy milyen frappáns is, megkockáztatom, hogy talán úgy lenne a legszebb, ha maga Erdélyi Mónika konferálná őket ezen a címen.

rajen 2012.10.30. 19:53:56

Jó volt. :) Mostanában olvasgatok ilyen élménybeszámolókat, nagyon kevés jó van, annál több súlyos.

Hadd ajánljak két olvasmányt saját értelmezéssel. Először mindenki olvassa el az eredetit, majd az IGAZSÁGOT!

Eredeti
hataratkelo.blog.hu/2012/10/04/sok_energiaval_vetkoztem_le_az_eloiteleteim

Amit valójában írt
hataratkelo.blog.hu/2012/10/04/sok_energiaval_vetkoztem_le_az_eloiteleteim/fullcommentlist/1#c17964191

Eredeti
hataratkelo.blog.hu/2012/10/19/huz_a_szivem_haza

Amit valójában írt
hataratkelo.blog.hu/2012/10/19/huz_a_szivem_haza/fullcommentlist/1#c18086101

tlvajferi 2012.10.30. 19:54:01

nagyon jók az ehhez hasonló napi blogok
a zindex oldalán
reméljük minél többen húznak ap*csába, hadd jöjjenek a kínaiak, őket megbecsülik akárcsak karcsi munkáját franziéknál :-D

Szandeeekahh · http://twod.blog.hu/ 2012.10.30. 20:19:34

@balage_81 reloaded: arra azért kíváncsi lennék, hogy Miniszterelnök Úr felséges jelenlétében is ilyen bátor lennél, vagy lehajtott fejjel igazgatnád a kavicsokat? Most az eszembe sem jut, hogy vitába kezdjél vele, valószínűleg másodpercek alatt mosna le a pályáról...

Balance Of Power 2012.10.30. 20:28:03

Én ismerek jónéhány jól kereső, jól szituált embert, stabil egzisztenciával itthon, de még soha senkitől nem hallottam, hogy el akarna menni. A legtöbben nagyon jól tudják, hogy az ittenihez hasonló állásuk vagy még jobb nem lesz kint. Akinek mégis, az vagy nagyon kivételes dolgot tud vagy nagyon nagy mázlija van - ilyennel is találkoztam, de ez viszont nagyon ritka.
Persze külföldre pályázni lehet és kell is, én is szívesen mennék Münchenbe, Barcelonába, Párizsba, akár Bécsbe is. Csak neh majd pont egy magyart választanaka. Ezen elképzelhető, hogy 2 helyi jelentkező mellettDe szerintem aki itt jól él, az Orbántól, Gusányitól függetlenül él jól, esetleg néha szalonzs...zik (ha budai), szalondiktatúrázik (ha belvárosi) egyet haveri körben.

A kinti hiányszakma az persze más kérdés, de itt is akit ismerek, nem igazán tesz azért, hogy ténylegesen kijusson. Itthon sírni mindig könnyebb.

egyittlakó (törölt) 2012.10.30. 20:46:20

"El kell menjek a gyerekér..
Meg kell adjam a pénzt...
ez miatt hagytam ott az uram...
Télen a gyerekek az uccába meg építik a hó embert....
Ki kell cseréljem a váltó olajat...
félművelt prolik országa..:("

Ááá, ezt valamelyik hülye erdélyi írta...

exilis 2012.10.30. 20:51:21

Ennyi funkcionális analfabétát, mint ezek a kretén értetlen posztolók. De legalább jókat röhögök rajtuk :)

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2012.10.30. 20:52:39

"Otthon nehezebb lett volna a gyermekeimet nem magyarnak nevelni."

áááááááá :DDD

Mercel 2012.10.30. 20:57:29

@reálisan:

Hát, ha valami miatt szar ez az ország, az a fideszdroidok/szobanácik túltengése.
Stb.

"Frigyes"

01234567 2012.10.30. 21:00:19

A kommentek jobbak mint a poszt! Pedig az sem kutya. Jó reklámot csinált a Határátkelő blognak.

Mercel 2012.10.30. 21:17:21

Felhívás szobanácik és droidok részére!

Maximum egy bekezdésben szíveskedjetek leírni, hogy (valójában) mit jelent liberálisnak lenni.

Bemásolt szócikkek nem annyira érnek.
Saját kútfőből, értelemből (hehe:D) szíveskedjetek nyilatkozni.

Amennyiben értékelhető a teljesítmény utána megkérdezném, hogy mi is a probléma a liberális gondolkodásmóddal.

Amíg nem jön ki valaki értelmes megoldással az összes droidot szimplán vezér(ük) képére recskázó idiótának nézem, aki képtelen saját gondolatok mentén érvelni és csak az egymástól felböfögött agymenéseket képes szajkózni azzal súlyosbítva, hogy mindenki kcsg hazaáruló akinek eltérő véleménye van.

Na hajrá..

"Frigyes"

Void Bunkoid 2012.10.30. 21:19:06

@Öblös: miért, én most is Jugóba megyek nyaralni (igaz, hogy már nem úgy hívják, mert elszakadt az egykori Jugoszláviától), csak éppen nem három, hanem ötévente...máskor meg itthon dógozok nyáron is :P

Bakacsin 2012.10.30. 21:20:33

@KürtiT (Tromb74):

Hozzád képest a blog zsenge tavaszi harmat Sandy idején. Köszönöm a derűt.

Magyar Vitéz · http://objektivmagyarsag.blog.hu 2012.10.30. 21:28:44

az úr a pokolban is úr, a paraszt külföldön is paraszt, a tányérmosó külföldön is tányérmosó. de szolgaként, napszámosként, jobbágyként külföldön több garas kerül az asztalra, mint a szegényparaszt-magyarországon, még ha ezért külföldiek segge alá kell is betenni a széket, vagy szétnyitni a pinás lábakat.

Bölcs Lázadó · http://bolcslazado.blogspot.com 2012.10.30. 21:32:05

engem zavar otthon az infrastruktúra hiánya. az, hogy 2 hónap alatt tudok amazonról rendelni egy bögrét, vámmal, áfával, ötször annyiért. az, hogy minden 5x annyiba kerül mint nyugaton. az, hogy egy domain regisztráció 2 hónapba tellik, 5 tanuval. kinyomtatva aláírva. a bürokrácia, a töketlen, nyomorúságos korrupció. a feudális hajlam.

de megértem, van, akinek ez való. éljen boldogan magyarlandben az ilyen!

én annak örülök, minél több magyar marad otthon. szégyellem ugyanis, ha magyarral találkozom külföldön, és ég a pofám. jobb, ha ne tudják, mi megy otthon, milyenek vagyunk mi.

'it's cool to know nothing' 2012.10.30. 21:43:40

@Bölcs Lázadó:

Oszt a németeket, angolokat, amerikaikat, olaszokat (vagy akárhol élsz is most) nem szégyelled? Mi különbség van egy német bunkó, és egy magyar bunkó között? A populációs arányuk is kb. ugyanakkora. Ha a mostani lakhelyedről átmész egy másik országba, akkor azt is letagadod, hogy onnan jöttél? Ostoba.

Az emberek mindenhol egyformák. Ha nem így gondolod, akkor vagy nem jártál még külföldön, vagy csak szimplán hülye vagy.

A bürokrácia meg azért ilyen M.o-on, mert kevesen láttunk világot. Ha külföldön marad mind, aki tudja, hogyan lehetne jobban, akkor nem is fog változni. Egy kritikus tömeget el kellene érni. Én egy csomó mindenen változtatok itthon. De egyedül kevés vagyok. Ez tény.

Amazonról rendelni bögrét (vagy akármit)! Öcsém ezzel lefegyvereztél. Tényleg, lehet, hogy ezért akar az a sok ember elmenni?

Светлана Павлова 2012.10.30. 22:23:44

@rajen: annyira könnyesre röhögtem magam, hogy összefolytak a betűk :)

'it's cool to know nothing' 2012.10.30. 22:29:00

@Magyar Vitéz:
Csakhogy a magyar embör itthon urizálni akar, az afgánt be sem akarja engedni az országba, ha az urizálás nem jön össze, akkor meg elmegy Londonba az afgánhoz tányért mosni, vécét pucolni.

KürtiT (Tromb74) 2012.10.30. 23:11:38

@eva B: No, nem köll úgy elkeseredni, hogy a könnyeid állandóan pont a pontra pöttyenjenek.
Eccercsak a fekete fellegek eloszlanak hányattatott...hányatott...hányat...hányt...hínye...izé szegény sorsú kis nemzetünk feje felől, s megpitymallik a pirkadat, kacaj, nevetés és vihánc tölti be az szent Kárpátok bércei által körbe vett kicsiny, rántotthúsra formailag hajazó földdarabot (izibe).

@Bölcs Lázadó: Amazon, Bögre, domain, regisztráció?

Aztakeservesrézfaszúbagolynénikéjénektelibebaszottkurvamindenit.

"Tegnapi póstával érkezett 1090/1903 sz. hivatalos átiratukra, melyben azt kérdik, hogy a Nagy-Berki község határában lelt régi sarkantyúval mi történjék? hivatalos tisztelettel azt válaszolom, hogy basszák meg az urak a sarkantyújukat, mert 35 Reaumur hőségben ilyen szarságokkal nem foglalkozhatunk.
Teljes tisztelettel lófasz a seggükbe."

bandirepublic · halottnakacoach.hu 2012.10.31. 06:53:57

@Modor Tibi: kedves MT már a határátkelőn is feltűnt, hogy nem annyira jófejek a kommentjeid, mint a blog alapján vártam volna.

nyilván rengengeteg gyökér ír oda, de amiket most itt nyomtál az ő alázásuk érdekében az picit színvonalon aluli szerintem.

baby bee (törölt) 2012.10.31. 07:57:10

na ez nagyon nagyon de nagyon!!!

Drago Brutic 2012.10.31. 08:05:49

Nah, a nagy dolgokról már lemaradtam. De szerintem is fasza kis írás, jól hozza a bicskanyitogató blog paródiáját. Tényleg, a szvingernőci volt már? Annak is kéne szívlapát.

Hobergant 2012.10.31. 08:30:31

Magyarországon se volt szar, de mivel kint egy év alatt annyit keresek (költségeket, adókat is beleszámítva), mint otthon 5 év alatt, léptem. És igen, itt eleinte szokatlan volt, hogy nem kell hétvégén is dolgozni, meg senki sem cseszeget.

madandcrazybird (törölt) 2012.10.31. 09:07:47

@'it's cool to know nothing': Hat annak orulj hogy nincsenek magyarorszagon nagy tomben elo, europan kivulrol erkezett embercsoportok. Ha minden masodik ember lepedobe oltozve jon szembe, akkor eleg rosszul fogod erezni magad.

Jamal_Fraser 2012.10.31. 10:57:20

A valaha volt egyik legzseniálisabb modoros poszt, pedig erős a mezőny. Tiszta szívből köszönöm!

Amúgy inkább így írná Karcsi szerintem:

Ezért voltam muszáLY eljöjjek Magyarországról

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2012.10.31. 11:47:32

@Határátkelő: Köszönjük szépen az ajánlót, így a rengeteg vendéget és likét :)) A hozzászólások odaát még keményebbek - bocsánat, de röhögtem...

mojoking77 2012.10.31. 12:01:19

@vágtázó halottkém: @Modor Tibi: AAAAA... A fenebe, mit csinalok rosszul? Mar a harmadik olyan post, ami utan csak ugy nyuzsognek itt a szellemileg fokozottan hatranyos helyzetu, funkcionali@OliviaR: s analfabeta megmondoemberek (igen draga @Pistie,@vágtázó halottkém,@Olimpisz es a tobbiek, rolatok van am szo )en meg nem neztem ide tegnap (tudom, maxima mea culpa), erre oktober 23-an ott ultem egesz nap a gep elott trollokra varva, es egy darab sem jott. Tibi, legyszives kuldj egy emlekeztetot kerlek, ha legkozelebb ilyen jellegu postot irsz, utalok lemaradni minden jorol.
Amugy meg eleg gyakran olvasom a Hataratkelot, (erosen erintett vagyok) es oda legalabb ennyi elmegyenge jar kommentelgetni, viszont van egy ket sztori, amik erosen elgondolkodtatoak (lennenek, ha a sok ketbites droid nem fosna tele a komment mezot)

mojoking77 2012.10.31. 12:19:59

Basszus lektoralni kellett volna kuldes elott. Torlod Tibi? Igy legalabb annyira ciki, mint a sok megmondoembere..

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.10.31. 13:00:17

Trackback helyett, ha már ebben a szar országban trackbackelni sem lehet:

hartland.blog.hu/2012/10/31/el_kell_menni_pakolj_indulj

KürtiT (Tromb74) 2012.10.31. 13:20:40

@mojoking77: Ez igazából lektűrálva lett, semmi más műveletre nincs szükség.

Azbej Tristan · http://kerdem.blog.hu/ 2012.10.31. 14:45:47

@Callidus:

Abban egyetértünk, hogy ideje van "tenyleg elkezdeni valamit". Abban nem értek egyet, hogy ez a valami az "oszinte es racionalis kommunikacio".

Egyrészt azért mert a "ommunikáción" már rég túl vagyunk, márészt azért, mert a hülye is megérti az elvándorlás mögötti okokat.

Amiknek "ideje van", azok a tettek. Mi a gyerehaza.org-nál pont a tettekre koncentrálunk.

Möff CAT a Torcsvúdos gyerek 2012.10.31. 15:42:18

Aki elment, hazaáruló.

Aki itthon maradt, lúzer.

Valami nem stimmel...

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.10.31. 16:04:52

@Möff CAT a Torcsvúdos gyerek: Tipikus magyar hozzáállás. Kishazánkban hazaárulóznak és lúzereznek ahelyett, hogy azt mondanák:

"Aki elment, ügyes, okos, kvalifikált, sikeres. Aki maradt, gerinces, bátor, szereti a hazáját."

Hát ezért tart itt ez az ország. Ahonnan el kell menni! Én már megyek is mindjárt, pedig annyi adót fizetek és olyan innovatív vagyok, hogy hej, sírhattok majd utánam. Csak előtte még kommentelek egy kicsit.

Szandeeekahh · http://twod.blog.hu/ 2012.10.31. 16:07:32

@Mercel: liberális = füves, pálcikakarú, hazaáruló, szdszgyurcsány

HighTroller 2012.10.31. 16:17:26

nyájas olvasóként lefostam a bokám. Tibi, ez naccerűre sikeredett.

Möff CAT a Torcsvúdos gyerek 2012.10.31. 16:27:58

Érdekes lenne egy ilyen beszámolót olvasni mondjuk Albániából vagy Szomáliából, hogy ott mennyivel jobb és végre ki lehet mondani, ami a szívünket nyomja, nincs elnyomás, nincs Viktatúra...

madandcrazybird (törölt) 2012.10.31. 17:06:02

@rajen: Ez ez ez micsoda? Hogy lehet ket kulonbozo poszt ugyanattol , ugyanazon a blogon??? Ezt mem ertem )-:

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.10.31. 17:08:46

Basszus Tibor! Én nemrég költöztem haza finnből és kurvajól érzem magam, pedig még munkám sincs. Ez gáz?
Úgy látom igen. Ezúttal is elnézést.

Alpha Wolf 2012.10.31. 18:03:05

No fasfejek!

Repben mondom el merth én a minixterelnők repere vagyok

MAGYARORSZÁG
CIGÁNY MAGYAR ROMÁN
AKIH KI MEGY AZ BUZI IGEN
A MINSIZTERELNŐK UR MINDENTH MEGOLDD
A CSAJOKH SZESZIK A BOROK JÓKH
MUNKAH HELYH IS LESZ BÖVIBBEN JÓ
NÁCI ÁJMF BESZOPHATJHA MERT A MINISZTERELNÖK UR
MEGOLDH MINDENT
MAGYARRORSZHÁG FASZA HELY KOCSI VASUT NAGYHÁZH LESZH
MC ALPHA TUDJHA A TUTIT A MINISZTERLNŐK HIVATALOSH REPEPE!

ezértregisztráltam 2012.10.31. 19:08:49

@rajen: ez a két legjobb dolog eddig, amit az interneten olvatam!

2012.11.01. 12:57:16

Hű ha! Miről maradtam le.

kerekes pereces 2012.11.01. 15:55:43

A témához egyelőre semmim sincs, csak egy kommentes modormondat miatt jöttem ide, egyre többször olvasom, és rettentees: " Bocs, hogy bele vaú-vaú".

666E 2012.11.01. 18:43:11

off de ezt muszáj

Közepesnél intenzívebb, tiszta és összetett illattal indít. Édesre érett, már-már konyakmeggy,
kék szilva, fűszerek, dekadens virágok és feketeerdei sonka. Aztán van, hogy eltűnnek az édes képzetek és simán natúr meggylé dominál egy kis füstösséggel. Változik erre-arra. Kóstolva inkább szigorú arcát mutatja. Kőkemény struktúra kevés tanninnal és húzós savak nélkül. Nem is értem, hogy ha így, akkor hogy. De mégis. Nem egy díszes darab, ám a szerkezet szépségét, puritánságát is lehet élvezni, bár jó néhányan alighanem leperverzeznének miatta. Közepes testű, sűrű szövésű, inkább hosszú, szépen halkuló lecsengéssel megáldott bor.

kerekes pereces 2012.11.01. 19:56:15

@666E: Az a baj, nem tudom eldönteni, hogy ez komoly akar lenni (mármint az egész blog), vagy poénból ír ilyeneket a borokról szegény művészlélek.
Ez se semmi ám: " A korty nem túl vastag, a gyümölcsök sem tengenek túl benne, mégis a maga rusztikus módján vonzó tud lenni: citrusos, sós aromáival, keménységével, tisztaságával. "
A sörökről is fenomenálisat ír: "Neki is közepesen intenzív illata van, ami mentes minden zavaró mellékszáltól. Holland kakaó, jeges kávé egy kis belga sörös büdös sajttal. ", "Beleszagolva ő sem ugrik ki a pohárból, ha kíváncsiak vagyunk rá mutat kávét, egy kis élesztősséget, néha fel-felüti fejét némi aszalt gyümölcs is. "

Paródiának zseniális, ha pedig komolyan gondolta, akkor bizony fordított kabátot neki!

Ja, aki nem tudna Google-t használni, erről van szó: iszunk.postr.hu/

Pados Feri 2012.11.02. 01:53:26

@madandcrazybird: Nyugodj meg, vannak... De inkább nem taglalom, mert nem lenne polkorrekt.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.11.02. 11:56:45

@666E: színtiszta metafizikai borképlet, a jelzőhalmozás ellenére sem érezzük úgy, hogy giccsel állnánk szemben. Mi több, magunk is részesedünk mindabból a palatális átlényegülésből, mely a szerzőnek megadatott. Zseniális, de nem pimasz. Katartikus, de nem letargikus.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.11.02. 12:30:44

OFF:
szomszédasszonyom banyatankját segítettem lecígölni a lépcsőn mire a másik szomszédasszonyom jött és hangosan elkezdtek egymással beszélgetni a szomszédasszonyaim és az egyik többször azt mondta, hogy "De hát ez a kis gurulós kocsi a Babikáé! Ez a kis kocsi a Babikáé!"
Babika...
ON

Prophet 2012.11.02. 21:13:58

Megnyugtató, hogy az űrlényinvázió minket nem érinthet, mert ha elolvassák akár az idézett blogon, akár Brüsszelben, hogy a Sandy tombolása a magyarországi idegengyűlölethez képest lágy fuvallat, eszükbe sem jut a Kárpát-medencébe jönni!

El Hombre Muerto 2012.11.04. 06:25:31

Érdekes, a dubajozókat nem szokta zavarni a diktatúra...

pocaklakó minimanó 2012.11.14. 21:26:50

A szakblogból egy igazi gyöngyszem, amelyet a modorosblogot látogató disznók elé vetek. Meg sem érdemlitek. :)

Egy fiú levele édesanyjához
Nem is olyan régen, a múlt héten volt egy poszt, melyben egy apa búcsúzott külföldre költöző lányától. Akkor az otthon maradó szülő szempontjából láttuk a történetet. Az a levél elég nagy visszhangot keltett, többek között Lászlót is írásra késztette. Ő a másik oldalról, a külföldre költözött gyerek szemszögéből mutatja be ezt a sokszor meglehetősen fájdalmas élethelyzetet.
„Édes Anyám,
Elköltöztem. A határon túlra. Az Óperenciás tengeren és az Üveghegyen is túlra. Új-Zélandra. Sokáig érlelődött bennem a gondolat. Napról napra erősödött a veríték csípése Magyarországon. Ahogy a mindennapokban próbáltam helyt állni, minden óra a nehézségek által generált frusztráció leküzdésével telt. Egyre csak az éreztem, nem lehet, hogy ennyi munka és odaadás csak ennyi eredményt és megbecsülést szüljön. Kell, hogy legyen értelme a mindennapok kínkeserves gyaloglásának.
Aztán eszembe jutott, hogy mit tanítottál. Szorgalmasan, csendesen helytállni bárhol. Mindenhol. Hogy fontos, mit mondanak rólam. De az még fontosabb, hogy én mit gondolok magamról. Meg hogy tanuljak, mert azt nem vehetik el tőlem. Igazad volt.
Mindezt elhoztam magammal, ahogy elhoztam feleségem és két kislányom is. Az unokáidat. Akik a sok szenvedés és lemondás után örömmel tölthették volna fel napjaidat. Akik kicsi kezükkel megfoghatták volna a szoknyád szélét és vezethettek volna a kertedben. Akik segíthettek volna az édes paprikát szedni. Akik csevegésükkel mosolyt csaltak volna elgyötört és ráncoktól szabdalt arcodra.
Elvettem őket tőled. Elvettem az egymás mellett töltött órák örömét és a csendes vagy néha néma beszélgetéseket. A kályha mellett ülést és a dió törését. A közös szőlőszedést és a téli hólapátolásokat. De ennél még többet. A nevetéseket.
El kellett indulnunk, mert úgy éreztük megfulladunk. Megöl bennünket a frusztráció. A tehetetlenség. Hogy a szorgalom és a csendesen helytállás nem elég. Hogy a tudást is elvehetik tőlünk, ha nem értékelik, amit általa alkotunk.
Elindultunk. Féltünk. Sokszor vissza akartunk fordulni. De inkább megküzdöttünk az ismeretlennel és alkalmazkodtunk nap mint nap, minthogy napról napra lemorzsoljanak a szívünkből. Mert itt napról napra előre léptünk. Tanultunk és alkalmazkodunk. De legalább egyenes irányban előre. Itt értékelik a csendes szorgalmat. Itt a sokszínűség érték. Itt meg tudtunk kapaszkodni. Nem pedig kapaszkodva lecsúszni.
De a szívünkből egy jókora darab Otthon maradt. Mert az szülőhazánk továbbra is Magyarország. A csodálatos ország, amelyik eltékozolja mindazt a jót, amiért a világ többi része vágyakozik. Amit kívülről színes, kreatív és életvidám emberek hazájának gondolnak. Vágyunk haza.
De maradunk. Maradunk mindaddig, amíg odahaza nem értékelik az alázatos munkát. Amíg biztonságban és tisztességben nevelhetjük majd a gyermekeinket. Amíg a játszótereken és parkokban odahaza is hagyhatjuk őket mezítláb szaladgálni. Amíg ha megtakarítunk, előre jutunk.
De addig maradunk. Fájó szívvel. Haza vágyakozva. Utánatok és mindazért a jóért, amit nekünk a szülőhazánk, Magyarország jelent. Tudva, hogy nekünk ugyanígy fájni fog, ha a gyermekeink fogják magunkat, és elutaznak az Óperencián Túlra. Nélkülünk.
Mert a mi gyermekeink is keresni fogják a megbecsülést, szeretet és biztonságot. Szeretném, ha mindez addigra Magyarország lenne. Akkor boldogan visszük haza mindazt a jót és értéket, amit itt összegyűjtöttünk. Hogy az Édes Otthonunk javára váljon. Majd akkor.
De a távolság ellenére egy dolog változatlan marad.
Szeretünk Téged.
Édes Anyám."

Sealka 2014.07.01. 21:06:08

@Möff CAT a Torcsvúdos gyerek: "Albániából vagy Szomáliából, hogy ott mennyivel jobb és végre ki lehet mondani, ami a szívünket nyomja, nincs elnyomás, nincs Viktatúra..."

A vicc az, hogy Albánia, meg India mellett magyarország is ott van a fejlődő országok listáján szépen így egymás alatt. Innentől le lehet vonni a megfelelő következtetéseket, hogy meddig van értelme itt nyomorogni. Ja és sok munkahelyen hivatalos nyelv az angol, vagy a folyékony kommunikáció külföldiekkel, innen már csak egy lépés a kitelepülés.

Taxomükke (UK) 2016.08.29. 22:17:55

Nem rossz iras, de a kommentek mindent uberelnek... akarom mondani, sargataxiznak.
süti beállítások módosítása