-Olyan sápadt meg beesett az arcod, ez már egészségtelen... nekem azért jobban tetszettél olyan mokányabban. Tiszta csont és bőr vagy, minden rendben van? De tényleg? De tovább már ne fogyjál! Ez tuti anorexia vagy valami hasonló lelki eredetű étkezési zavar. Szerintem menj el orvoshoz, tiszta eres már az alkarod is, ez nem normális. Szinte szétpattannak, szerintem a vérnyomásoddal is gondok lehetnek.
Igen. Egyél, igyál, zabálj, majszolj, rágcsálj, nyelj - még-még-még. A kis pufókság a jólét, az egészség, a jovialitás maga. A szeretet és a boldogság manifesztálódása, a nyugalom. Kapjál még be egy falatot, repetázz, vacsora előtt még kis ropi vagy mogyi - iszogass is közbe-közbe, lehetőleg kis gyümölcslevet, hiszen az egészséges, jót tesz a fogaknak is (nincs benne cukor!), tiszta vitamin, a 100%-os gyümölcslé meg annyira 100%-osan természetesen eredeti. Reggelire kurvára egészséges és tápláló továbbá a müzli meg a zabpehely, finom lekváros-nutellás kenyér - tudjátok, a reggeli a nap legfontosabb étkezése! Reggelizz úgy, mint egy király - ebédelj úgy, mint egy blogger, és vacsorázz úgy, mint egy pauper. Hiszen ha nem fogyasztasz elegendő szénhidrátot kelés után, cukorbeteg leszel, gyomorfekélyt és perforált vakbelet kapsz - és ébredés után félórán belül mindenképpen reggelizni muszáj. Én anélkül nem bírom elindítani a napot sem. Azért kell reggelire a sok szénhidrát, mert akkor jobban tudsz majd figyelni a munkában is, na meg egy egész napod van rá, hogy lemozogd a sok energiát. Aztán tízórai, ebéd, uzsonna, vacsora - meg hát kis rágcsa közbe-közbe.
Megdöbbentő tények: nem csoda, hogy Magyarországon ma hárommillió kisiskolás éhezik és megy korgó gyomorral az iskolába - ahelyett, hogy tápláló mézes-vajas kalácsot és bőrös-langyos kakaót kapnának, ahogy mi régebben. Mi aztán a slagból is megittuk a vizet, és mégis itt vagyunk, lett belőlünk valaki. Ezek meg ájultan esnek ki a padból a Miniszterelnök Úr beszéde alatt az éhezéstől, a pedellus kaparta őket össze. A zsír életfontosságú a szervezetnek, hiszen az viszi be a vitaminokat. Ezért eszem zsíroskenyeret és ezért sütök mindent természetes disznózsírban, pörccel. Egyél mellé omlós, lágy fehér kenyeret, tunkoljál, mert különben megfekszi a gyomrodat. Azért kellett a Lacikát is az intenzívre vinni, mert üresen ette a szalonnát kétévesen, kenyér nélkül. Nem eszel főzeléket? Az pedig kibaszottul egészséges, abban van a vitamin: a habarásban meg a rántásban főleg. Krumplistészta, sztrapacska, sonkás tészta, tejfölös tészta, diós tészta, mákos tészta, vajas zsömle. Egyél mellé még kis kenyeret, a szöllő meg a dinnye mellé is, (várjál, Tom) szelek.
A rokonság aggódik. Lefogyott. Sovány, kórosan sovány, ez már nem áll jól neki. Egy nőn lehessen valamit fogni, real women have curves - egy pasinak meg igenis kell a kis pocak. Nem véletlen, hogy régebben is mindig a soványak haltak meg legelőször. Ha lefogyott, akkor tuti valami nincs rendben az önértékelésével. Hiszen nekem így is tetszel! Sőt, csak így tetszel! Anyagilag minden rendben van nálad? Beteg vagy? Rákos vagy? Azok soványak általában. Halálfej, Old Death, kiállnak a bordáid, szinte KILENGENEK. Tanuld meg elfogadni, szeretni saját magad! Semmi manorexia meg bulémia, kösd meg a belső békédet. Ez neked jár.
És nem, nem érdekli, konkrétan leszarja, hogy közben negyvenes a karod, százötven kilót húzol fel vagy esetleg maratont futsz. Az élsport káros, a sport káros. Túlhajtod magad, az a szegény futballista gyerek is, meg az a másik... azt meg leszúrták. Az élsport veszélyes. Persze én is tizennégy évesen kétszázhússzal nyomtam fekve, de aztán jött az a fránya deréksérülésem, na azóta sajnos csak zabálni, inni meg dögleni tudok a tévé előtt. Rotty, böff.
Mi lenne, ha megfordítanánk, és kicsit a túlsúlyosokért aggódnánk hangosan családi rendezvényeken?
Jajj, de csúnyán kikerekedett az arcod! Teljesen máshogy nézel ki, mint normálisan, te. Minden rendben van nálad lelki és anyagi téren? Miért nem eszel rendesen? Tovább már ne hízzál, te. Nekem soványan jobban tetszettél. Tudod, milyen egészségtelen ennyi túlsúlyt magadon cipelni? Gondolj bele, plusz 10 kiló az olyan, mintha tíz liternyi kartonos vagy zacskós tej mindig ott lötyögne az oldaladon, tényleg jó ez neked? Visszeres lesz a lábad, a májad-szíved elzsírosodik, a légzésed egyre nehezebbé válik, integetőhájad alakul ki a felkarodon, nem tudod begombolni a nadrágodat, egy kiadósabb ebéd után zihálsz és gyöngyözik a homlokodon az izzadság, büdös vagy, és senki nem akar majd veled kúrni.
De nem, ilyenek nem fognak elhangzani. Lesz viszont helyette totyogós-tyúkanyó nagymama (Mama helyén marad), pocakos apukák-nagypapák, kockáshason viccelődő és Epic Mealtime-ért rajongó nyamvadt tizenévesek, koktélozó úszógumis tinilányok - és leves (a süreje!), repeta, pörkölt, tészta, krumpli, rántotthús, torta, zserbó, dobostorta, fagyi, kóla, ropi, gold fischli, pattinka, fanta, sprite, csipsz, egészséges majonézes-kristálycukros saláták, sós mogyoró. Utóbbi nagyon jó a szívnek, most olvastam! Azt is olvastam, hogy napi egy pohár sör meg bor jót tesz, ezért iszom minimum tízet! És az okoskodás, a felelősség elhárítása, a mindenkinél mindent jobban tudás.
Én edzeni, súlyokat emelgetni, hülye vagy? Látnád, mennyit rohangálok egész nap - kilÓmétereket - , állok a pultban, cipelem azt a kibaszott sok könyvet - szerintem ezek a felpumpált gyúrósok meg se bírnák mozdítani. Annyi kalóriát égetek egész nap, te, járok bevásárolni, trógerolom a cekkereket, viszem a gyerekeket, emellett még edzeni? Nem is értem, miért nem fogyok. Mondjuk ilyen kemény fizikai munkához kell a súly meg a kalória. Nekem eleve ötven kilóval többet kell eltartania meg vinnie a lábaimnak, mint neked, tehát alsóhangon sokkal több energiát égetek, ha úgy vesszük. Kvázi ennyivel erősebb vagyok, mint te. Meg azért 100 alá nem szeretnék menni. Nem mintha tudnék. Tessék, egyél kis zsírégető-ápdét pacalt még, höhhö. Ezek átbasszák a népet, szart sóznak rátok, ezek meg tízszer annyiért megveszik, hogy majd attól jól lefogynak, haha.
Szerelem, párocskák, összeszokás, összehízás, együtthízás, főzőcskézés, éttermezés, közös ivászat, közös nassolások. Nekem így is tetszel. Nekem ÍGY IS (?) te vagy a legszebb. Imádom Őt meg a kis pocakját! Love handles.
Valamiben úgyis meg kell halni, hát nem? Inkább legyen boldog ötven évem, mint kínkeserves hetven. Nem is tudjátok, milyen örömöktől fosszátok meg magatokot. Amúgy a kerekegyházi nagyapám is egész életében mindennap megevett kenyérrel egy oldal szalonnát, aztán 98 évesen esett a fejére egy tégla...
random guy 2012.09.09. 17:25:35
Fabled 2012.09.09. 17:44:39
agent_x 2012.09.09. 17:59:36
mesz86 2012.09.09. 17:59:46
mildi 2012.09.09. 18:05:02
jellemző, hogy én viszont fogyni szeretnék :)
bigthereal 2012.09.09. 18:08:26
de nem az ilyen 10-20 kiló felesleg, kicsi háj, hanem a nagyon kövérek, akik remeg a háj, és menni is alig tudnak.
az ilyen vajon mit gondol reggel, ha tükörbe néz: jaj de jól nézek ki, nem kell tennem semmit az egészségem érdekében? vagy mit?
mesz86 2012.09.09. 18:15:16
Zorita 2012.09.09. 18:20:11
Amúgy becsületesen végignéztem mindkét videót, hát döbbenet, hogy azok a British lányok mit művelnek a melleikkel a _klábban_ :D (konkréten az a bordó fűzős, az nagyon művészi)
devilstrueface 2012.09.09. 18:22:58
adnék pár sallert annak akitől ezek erednek.
bigthereal 2012.09.09. 18:27:25
oregember nem venember (törölt) · http://receptekferfiaknak.blog.hu 2012.09.09. 18:33:17
:)
igazságos 2012.09.09. 18:36:28
A KÖVÉR EMBER MEG SOHA NEM TARTJA MAGÁT KÖVÉRNEK.
(csak erős csontozatúnak, meg kellő helyeken lehet fogni rajta macának, ami szerintük a pasik többségének bejön).
:)
bigthereal 2012.09.09. 18:49:55
SzaszaG1 (törölt) 2012.09.09. 18:49:58
Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.09.09. 19:01:09
mildi 2012.09.09. 19:15:10
Fotósképző · fotoskepzo.hu 2012.09.09. 19:27:01
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.09.09. 19:32:41
bigthereal 2012.09.09. 19:34:40
nem hiszem, hogy karból meg vádliból kéne fogynod:)
hacsak nem korábban kövér voltál, és maradt valami.
nameg boka:P
tundrazuzmo (törölt) 2012.09.09. 19:39:37
És 10 centinél végződik. :)
szűkebb pátriárka 2012.09.09. 19:45:52
A soványoknak és a normál testalkatúaknak (mert azokat is soványnak tekintik) pedig simán nekiszegezik a kérdést, hogy miért annyi kiló, miért nem hízik. Aki fordított esetben ugyanezt megjegyezné egy dagadtnak az meg büdös paraszt.
mildi 2012.09.09. 19:49:24
156cm és 51kg amúgy.
és de, karból és vádliból is. elég egyenletesen fogyok-hízok. az érettségire kapott gyűrűm és a cipő, amiben ballagtam, nagy rám (akkorihoz képest -8kg kb)
Zorita 2012.09.09. 19:55:22
rbalint88 2012.09.09. 20:13:35
2 év alatt én is meghíztam kicsit, de csak hasra. voltam 186cm-hez 76 kiló, most vagyok 86 és mondjuk feljött izomban 3kiló, de a maradék az a hasam környékén csoportosul. Ez egy diszkrét pocakban manifesztálódik leginkább. Az okok: nem mozgás, sokat evés- azt sem úgy és azt, amit kellett volna, stressz, pörgés.
Most próbálom leadni a hasam és izommá átformálni, első lépésként megfelelő étrend, szemléletváltás a stressz kizárására, valamint mozgás is szerveződik.
Viszont az vicces, hogy kint voltunk strandon és 20 év felett a "gyúrósokon" kívül mindenki el van hízva szinte. És szemmel láthatóan nem zavarja őket, hogy másfélszer akkorák, mint kellene, én meg szarul érzem magam, hogy milyen egy zsírdisznó vagyok :D
És igenis érezze szarul magát a kövér ember, aki leszaromságból és lustaságból kövér, nem pedig betegség miatt. Sok helyet foglal, büdös, rossz látvány. Akkor már inkább gebe legyen, amellett el lehet férni a buszon...
orulet 2012.09.09. 20:23:47
leila begin 2012.09.09. 20:30:46
Miért vagy olyan sovány, vegyél még, nem ízlik az ebéd, hogy csak két szelet rántotthúst ettél?
Faluhelyen egy tipikus lakoma keresztelő, esküvő vagy csak sima nagycsaládi összejövetelkor: húsleves (ettől már jóllakok), pörkölt (rosszabb esetben ez valamiféle csöveshús), sült (nagy rakás rántotthús, karfiol az ismeretlen vegetáriánusnak), és sütihegyek.
Hozzáteszem, hogy pár évszazaddal ezelőttig a kövérség volt a státuszszibólum, mert a gazdag megengedhette magának a sok zabálást, a paraszt meg szántott-vetett. Ma az fordítva van, az igénytelen bevásárlóközpont-ömlesztett kaja kövéríti az embert, az olcsó, a vizes húsok, a zsíros kiegészítők, csokik, kekszek. Aki megengedheti magának, és főleg van rá ideje, az sportol és fitt, mint egy gazella.
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.09.09. 20:42:38
[c] 2012.09.09. 20:46:43
Nekem most fogynom kellene (és teszek is érte, sporttal), és folyton ezt hallgatom: jééé, de kikerekedtél! hűűű, de meghíztál, mióta legutóbb láttalak!
Én nem értem eztet, én se szólok be, hogy ejj, de szar a frizurád, vagy gyááá, de csúnyán megöregedtél.
Amikor vékony voltam, akkor meg azt hallgattam, hogy biztos nem eszel rendesen, meg biztos sanyargatod magad. (Nem így volt.)
Egy a lényeg: sose vagy jó úgy, ahogy vagy, mindig vannak okosok, akik csakateérdekedben belepofátlankodnak az életedbe. Ergo: leszarom-tabletta.
Aropa · www.finnisztan.blogspot.com 2012.09.09. 21:01:01
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2012.09.09. 21:13:06
Csak azt akartam megjegyezni, hogy nem egy s nem két normálsúlyú és túlsúlyos ismerősöm mintha iszonyú fenyegetésként élné meg, hogy elkezdtem fogyni és tőlem talán nem várt fegyelemmel követem az előírt edzést és az étrendet. Állandóan tukmálnák belém az édességet, provokatívan kérdezgetik, hogy ugye ez nagyon szörnyű lehet, hovatovább elviselhetetlen, nemdebár?, a szemembe hazudják, hogy ugyanmár, nem is vagyok kövér, miért is akarok fogyni? - és hasonlók. Nem értem, félnek egy újabb versenytárstól? Vagy mi baja van az ilyeneknek?
bbwftw 2012.09.09. 21:14:56
2012.09.09. 21:18:55
pocaklakó minimanó 2012.09.09. 21:29:24
www.youtube.com/watch?v=9iMrNaiNfxI&feature=fvst
eastern sugar 2012.09.09. 21:36:48
egyébként én is fél éve kezdtem sportolni, nem azért, mert olyan kövér voltam, bár jobb is lehetett volna, csak olyan tohonyának éreztem már magam, és komolyan mondom, hogy azóta nem értem, mi olyan nehéz ezen. na jó, az első pár hét tényleg nehéz, hogy rávedd magad, hogy odamenj, átöltözz stb, de valahogy szerintem nagyon hamar meg lehet szokni és azután már hiányzik, vagy hogy mondjam, annyira jó tud lenni utána, és olyan könnyen megadja az instant faszagyerekvagyok-érzést, hogy nem is értem, eddig miért ültem a seggemen egész nap. és valahogy az már húzza magával a valamivel egészségesebb kajálást is, mert egy idő után valahogy kívánja az ember a normálisabb kaját, normálisabb időben. amúgy szerintem egy dekát nem fogytam, de azért átrendeződik az.
amúgy meg tényleg a legjobb ez az egymás életébe belepofázás, hogy ezt minek...kurvára idegesítő tud lenni. én is kapom az ívet manapság hogy de miért bokszolsz? nem zavar hogy ütnek? miért nem jársz inkább művészi tornára? meg a többi. mindegy is hogy mit, de valamit bele lehessen szólni, ha a kajára akkor arra, ha másra akkor másra...
Rocks 2012.09.09. 21:44:40
ergerberger 2012.09.09. 21:58:26
LOL
SlimBride 2012.09.09. 22:00:12
Edward Nygma 2012.09.09. 22:06:38
orulet 2012.09.09. 22:13:24
GrenAbla 2012.09.09. 22:34:52
"pörccel", "szelek", "süreje" :DDDDDDDDD
LallyPop 2012.09.09. 22:35:21
Azzal terorizálni normál alkatúakat hogy anorexiásak na kik szoktak? Ugye? Nem kel velük foglalkozni, irigykednek.
bigthereal 2012.09.09. 22:41:48
@SlimBride, @leila begin: +1
2012.09.09. 22:49:46
migueldiez 2012.09.09. 23:00:36
2. Tendencia: A kövérséggel és a vele járó lomhasággal egyenes arányosan nő az illető azon elvárása, hogy a világ alkalmazkodjon hozzá, és ő hajlítja a teret, azaz
kurva élet, hogy minél inkább a járda közepe felé fogja pozicionálni magát, hogy ignesis mindenki más _őt_ kerülje meg - vagy esetleg még megkerülni se tudják.
3.George Carlin:
www.youtube.com/watch?v=nLRQvK2-iqQ
afazekas 2012.09.09. 23:56:44
Az elsőre a "mondjak ezer egészségügyi és életminőségbeli okot?" mehetne.
A másikra meg mondjuk ez:
www.youtube.com/watch?v=Xge3fzPKV6I
Valójában csak az zavarja őket h kikerülsz a kövér klubból ők maradnak...
vázkulcs 2012.09.10. 00:07:51
Nőkben a karcsúak a gyengéim, de! ami vsz nagy gáz, és sokszor láttam már ilyet, annyira rágörcsölnek erre az egészséges életmód maszlagra, hogy már egy jóízűt sem tudnak enni, mert mennyi kalória, és szénhidrát és jajjaja . Szóval ne legyen egy zsírdisznó, de azért az agya se boruljon el a diétézásban, hogy fél kilót le kel adni mert különben mi lesz. :)
pucros 2012.09.10. 00:09:06
- Hogy tetszik azt érteni, hogy nem szeretem-e? Igen, szeretem, és pont ilyennek szeretem, amilyen most, úgyhogy a világért sem bántanám, maradjon is csak ilyen. Hogy nézne már ki szétrágva, nyálkásan a hasamban. Borzalmas lenne!
Vagy:
- Nagyon gusztusos, és biztos vagyok benne, hogy nagyon jó íze lehet. De most egyek belőle csak azért? A patkányméregnek is iszonyú jó íze van, azért eszik meg a patkányok. Nem ennek alapján döntöm el, hogy mit eszek meg és mit nem.
- Egyszerűen csak nem terveztem bele a mai étrendembe. Senkinek nem tartozom elszámolással, hogy mit miért nem eszek.
- Egyezzünk meg: nem javasolunk egymásnak sem ennivalót, sem nemi aktust. Ezek intim, bensőséges dolgok, az ember magánügye, úgyhogy mekkora illetlenség is volna, nem igaz?
aFx 2012.09.10. 00:59:40
nápolyi maszti 2012.09.10. 01:57:54
Bélabáttya (törölt) 2012.09.10. 04:56:38
Kistigris 2012.09.10. 07:00:13
Pénz nélkül 2012.09.10. 07:46:52
Hompi 2012.09.10. 07:51:27
És ha a túloldalán vagy, akkor nem zavar, ha csak abban papucsban tudsz menni dolgozni(!), amibe az évek alatt belehíztál, mert azt fokozatosan feszítetted, és most beleférsz. És akkor az sem zavar, hogy a "felső", ami rajtad van, konkrétan egy paplan huzatból van szabva. Mert az milyen kreatív már felhasználni az anyagot. Az kicsit sem gáz, hogy ez az anyag volt csak elegendő, a párnahuzat már rég kicsi lenne. Láttam... sajnos...
Belagezapista (törölt) 2012.09.10. 08:04:52
"És igenis érezze szarul magát a kövér ember, aki leszaromságból és lustaságból kövér, nem pedig betegség miatt."
Tehát érezze magát nonstop szarul, mert kövér? Ugyanezen logika szerint érezze magát a gyártósori munkás vagy a Tesco árufeltöltő is nonstop szarul, mert nem tanult meg egy piacképes szakmát.
Alapvetően igazad van abban, hogy mindenkinek tennie kéne azért, hogy ne hízzon el, vagy fogyjon le, de ez az érezze magát szarul dolog, azért sok, főleg hogy valójában nem is jó motiváció a lefogyásra, pl. nők gyakran belekerülnek a kövér vagyok -> ezért szomorú vagyok -> ezért eszek -> ezért hízok spirálba.
kutya vacsorája 2012.09.10. 08:20:37
az életmódguruk ellenben tehetnek egy szívességet, több köztük az arrogáns troll mint a politikafüggő kommentelők körében. csak azt nem veszik észre, hogy pontosan ugyanazt csinálják, mint akiket cinkelnek. tévedhetetlenül osztják az észt.
Belagezapista (törölt) 2012.09.10. 08:24:34
@nápolyi maszti:
Ja, csak amikor családtagok akarnak olyan címen zabáltatni, hogy etióp vagyok, már kissé más a helyzet.
attila7575 2012.09.10. 08:30:30
A posztok egyre unalmasabbak, és színvonaltalanabbak. Szerintem nem kell erőltetni.
bohuš 2012.09.10. 08:34:34
Nincsen arcod? Nem éppen most kezd lenni arcod az eddigi zsírgolyó helyén :-)?
SlimBride 2012.09.10. 08:42:58
Belagezapista (törölt) 2012.09.10. 08:44:27
Pedig vissza is fogsz hízni, ha a kilókat számolgatod. Annak, hogy fogyókúra, nincsen értelme, hacsak nem nevezzük fogyókúrának a sok évtizedig folytatott normális táplálkozást.
Amúgy érdekelne, hogy hogyan jön ki az az 5-6 kiló fogyás? Ugyanis én ezt napon belül is produkálni tudom, teljesen átlagos napon, bármiféle rákészülés nélkül is van 4 kg a reggeli és esti tömegem között. Oké, 5-6 az már észlelhető, főleg ha reggelente méred, de sokan meg arról osztanak, hogy ezen a héten fogytak 1-2 kilót, az viszont már vicc kategória, simán ingadozás kategória, még ha reggelente mérték akkor is.
SarahConnor 2012.09.10. 08:49:10
Egyetem alatt a felgyűlt stresszt viszont nagyon rosszul dolgoztam fel, és az orvos javasolta, hogy akárhogy, de keressek egy sportot, ami jólesik, és sportoljak. A súlyommal nem volt baj, mert nem eszem sokat és a zsíros kaját sem bírtam soha, de látszott rajtam, hogy nem sportolok.
Kis keresgélés után segítséget kértem a lakótársaimtól, így kikötöttem az aerobic-nál, amitől fantasztikusan éreztem magam, később átnyergeltem a futásra. Fél éven belül rászoktam, hogy naponta másfél órát futok, legszívesebben reggel.
Hamar elkezdett megmutatkozni a sport, fogytam vagy öt kilót és kijöttek az izmaim. A stresszgondokat mintha elvágták volna. Erre a rokonság akkora pánikba esett, hogy öröm volt nézni. Egyrészt hogy fogytam, minek ez nekem, jó voltam úgy, ahogy voltam, egy nőre kell 5 kiló plusz. Másrészt hogy nő létemre miért akarok izmos lenni.
Nem izmos akarok lenni, az csak "mellékhatás", de ezt senki nem értette. Biztos olyan egészségmániás lettem, mint a tévében az a nő, ortorexiás, vagy mi.
Majd szólok anyukádnak, jól etessen meg, ha hazamész.
Ekkor láttam először igazán, mennyire mélyen hiányzik a családomból a testkultúra, vagy hogy is nevezzem. Aki nem ül és eszik három helyett, az beteg, kész.
bohuš 2012.09.10. 08:50:42
SlimBride 2012.09.10. 09:00:00
nem fogyókúra, életmódváltás :)
a mérlegelés egyébként nekem kell, volt pár év amikor nem mertem ráállni a mérlegre. úgy voltam vele, ha nem tudom nem fáj..ami nyilván hülyeség :) nekem így jobb, hogy tudom mennyi vagyok :)
zsákbanfutó 2012.09.10. 09:07:14
A stressz nem csökken, ha seemit sem csinálok: a semmittevés nem pihenés...
Dr.Rekettyés László 2012.09.10. 09:09:09
bohuš 2012.09.10. 09:11:24
Te is jól példázod, hogy az emberek általában mennyire nem szeretik, ha valakik a közelükben abbahagyja a punnyadást és valami aktívitásba kezd. Biztos rossz a lelkiismeretük :-)
Egy ideig meghökkenve szemléltem, hogy ha valaki sportolni kezd, vagy tudatosabban táplálkozni, és ennek következtében eltűnnek fizikai és lelki problémái (például jobban kezeli a stresszt, mint te, de akár elmúlnak pánikrohamai), a közvetlen környezete nem hogy örülne, de kétségbeesik. De mostanra elfogadtam, hogy akkor úgy látszik ez a normális (=többségi) reakció.
De mivel már úgy is jobb a stressztűrő képességed,a rokonok se okozhatnak gondot :-).
belekotyogok 2012.09.10. 09:13:01
Bezzeg a "szexi" puhos pasik az informatikuspocakkal, a hasitasi miatt görbült háttal, egyre több ilyet látok huszonéves fiúknál.
Bloooo 2012.09.10. 09:13:10
Belagezapista (törölt) 2012.09.10. 09:20:59
De ha megtörtént az életmódváltás, onnantól kezdve teljesen értelmetlen ráállni a mérlegre.
SarahConnor 2012.09.10. 09:22:22
kronez 2012.09.10. 09:22:50
bohuš 2012.09.10. 09:34:05
Pedig a futástól -gondolom - nem is lettek testépítőnyi combizmaid...
Én azon szoktam szórakozni (csak magamban, hogy senkit meg ne sértsek), mikor a cukorbeteg, szívbajos, gyógyszereken vegetáló beszélgetőpartner aggódva ecseteli nekem a szabadidős elfoglaltságaim veszélyességét (például a biciklizését, vagy a túrázásét (igen, még annak is vannak veszélyei, mert majd jól megcsíp egy kullancs)). És közben tolja a szájába a tejszínhabos-vajas krémes sütit :-)
Belagezapista (törölt) 2012.09.10. 09:37:57
Én azon röhögök legtöbbet, amelyik arról papol, hogy a kövér nők sokkal vidámabbak, boldogabbak mint a soványak. Közben már az, hogy ilyenről kell papolnia, az ellentmond annak, amit mond.
@Bloooo:
Baszki megelőztél, épp le akartam írni. De azért már akkor is leírom én is :-)
@belekotyogok:
Én meg láttam egyszer egy 20 év körüli csajt a strandon, aki takargatta a hasát, miközben az apja magyarázta, hogy ne csinálja ezt, mert teljesen átlagos, nem kell szégyellnie, hogy van rajta 1-2 kiló súlyfelesleg. A csajon szerintem még 1-2 kiló sem volt, kicsit sem volt kövér, nyilván lehetne találni soványabb nőt is, de ott azon a strandon ő a soványak közé tartozott bőven.
@Fenimore:
Nálatok olyan nem volt gyerekkorodban, hogy a sovány gyerekeket a szüleid csökötteknek nevezték, és fikázták a szüleiket, hogy nem szoktatják rá őket a rendes evésre?
Dr.Rekettyés László 2012.09.10. 09:44:30
2012.09.10. 09:52:55
Az ilyen etetőket legszívesebben egy libatömő pisztollyal robbantanám fel: zabálj még, te, sertés! Amúgy a túlsúly, kövérség annyira nem gáz, nekem adott esetben bejönnek a párnásabb nők is - persze bizonyos határokig, nem mindegy, hogy 5-10 kg plusz kin van, egy 160, vagy egy 183 cm-es nőn.
Egy dolog ciki: ha valaki kövér, álló nap rágcsál, eszeget, nassol és panaszkodik, hogy nem tud lefogyni. Na, annak szívlapát, meg azt a rakat szart is utálom, aki megmagyarázza, hogy a normális étkezés az a frusztrált, betegesen aszkéta, boldogtalan, stb. emberekre jellemző, bezzeg a jókedélyű kövérek, ugyebár...
Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2012.09.10. 09:54:19
többször úgy éreztem, hogy a banyát helyből megütöm, de még a mentőben is.
ennél elbaszottabb, zseniális módon még akarva se tudná rászoktatni a kölyköt az örömzabálásra. csinál valami kurvajó dolgot a kölyök, élvezi, és gyakorlatilag összekapcsolják az agyában a zabálással. esküszöm, jobb stratégia, mint a mauritániai kényszeretetés.
Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2012.09.10. 10:02:01
Helyesen:
Nem is tudjátok, milyen örömöktől fosztjátok meg magatokat!
2012.09.10. 10:12:19
Részemről családi konfliktushoz vezetett: nem voltam hajlandó velük egy asztalhoz ülni, egy gyermek kínzását senki sem köteles végignézni. A mai napig ütni tudnék, maikor azt látom, hogy egy gyereket akarata ellenére tömni akarnak.
SarahConnor 2012.09.10. 10:25:06
@Belagezapista: nem durván, de voltak ilyen gúnynevek a cérnavékonyakra.
Baptista Barry 2012.09.10. 10:26:06
Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2012.09.10. 10:38:05
Csak az elmúlt pár hétben te vagy a hetvenkilencedik. Hihetetlen, mennyi ember viseli szívén a Modorosblogot.
Luzercica 2012.09.10. 10:38:41
A nőiesség nem kor és nem súly(felesleg) kérdése.
Nem tudtad???
Dr.Rekettyés László 2012.09.10. 10:44:03
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.09.10. 10:50:29
Mondjuk egyszer elhatároztam, hogy jól lefogyok, sikerült is, 92kg-ról lefogytam 62-re 10 hónap alatt. Utána hosszú évek alatt meg visszalopakodott az egész, most már 100 kiló fölött vagyok valahol.
Egyébként a cipelős, munkás részben van valami. Én is dolgoztam egy gyárban közel egy évet, ott napi szinten rengeteg tonnát mozgattunk meg darabokban, meg egyben is, raklapokon, sokszor 30 fokban, napi 8 órában. Olyan felkarom meg mellizmom lett, hogy az valami bitang, de mondjuk fogyni nem fogytam.
Most egy konyhán dolgozom, mosogatok. 40 perc gyaloglás meredek dombon, egész nap állok a gőzben, tizenkét órában, túrom az ételmaradékot. Hát, nem nagyon eszek nap közben. Mondjuk a szabadnapjaimon meg igen. Emellett meg van egy lúdtalpam, meg a jobb lábam egy pöppet hosszabb mint a másik, de csak annyira, hogy fájjon mint a rossebb, miután talpon voltam 14 órát.
Úgyhogy tényleg bekaphassa, aki azt mondja, hogy menjek el még ezen kíül napi 10 km-t futni :)
Belagezapista (törölt) 2012.09.10. 10:56:51
Akkor viszont nem létezik nőies nő. A legszebb nők is elégedetlenek magukkal, és irigykednek arra, akit szebbnek látnak maguknál (de nem feltétlenül szebbek is).
Luzercica 2012.09.10. 10:57:17
Tudnálak etetni és ápolgatni a lúdtalpadat...
Dr.Rekettyés László 2012.09.10. 11:01:58
bohuš 2012.09.10. 11:10:55
Ezt mondjuk a gyakorlat nem nagyon igazolja. Sok jó nőt láttam már, akit külsőleg sokkal rosszabbakkal csaltak. A legdurvább eset egy minden férfiismerőse által körbeudvarolt nő volt, akit a férje egy igazi Miss Röfivel csalt meg, tényleg, testre és arcra is az volt. Igazi 'bottal se piszkálnám'-típus volt, még sajnáltuk is a férjét, aztán volt nagy meglepetés, főleg, mikor kiderült, hogy nem az volt az egyetlen férj, aki nála botlott meg...
Belagezapista (törölt) 2012.09.10. 11:14:31
Ha nem is tölti ki a mindennapjait, attól még minden nőben ott van belül a rivalizálási vágy. Vagy szerinted egy jó házasságban az asszony a férjének festi magát, pont annak, aki festék nélkül is látja az arcát, és úgy is meg van vele elégedve? Vagy ugyanez a ruhákkal?
Nuuk 2012.09.10. 11:14:54
Igazából max a szülőktől elfogadható ez, és ott is csak a kölök kamaszkoráig. Egyéb kivételek még: orvos, személyi edző, stb..
Egyébként pusztuljon meg az összes olyan házigazda is, aki számára az általa megrendezett összejövetel egyetlen fokmérője a bezabált zsíros-cukros kaják mennyisége, és tényleg addig baszogatják az embert, amíg le nem nyelsz pár falatnyi érdugót, csak hogy a drága vendéglátó leszálljon végre róla. Folyománya, amikor azt a lepukkant alkoholistát tartják igazán férfiasnak, aki a flakonos "borokból", meg a terpentin ízű házi"pálinkából" minél többet erőszakol le a torkán. És persze hatalmas sértés, ha kijelented, hogy te inkább leszaladnál a boltba egy kis JW-ért vagy Finlandiáért, mint hogy az ő löttyükkel mérgezd magad tovább. Azok sem csúcskategóriás piák, de legalább egy autópálya-matrica áráért cserébe nem görcsökben fetrengve fogod tölteni a másnapodat.
Az meg egy külön dolog, hogy nagymuteron látom, hogy a világháború meg a Rákosi-korszak alatt beállt arra az agya, hogy minél többet eszel, annál jobb, és ezt a meggyőződését már semmi nem fogja megváltoztatni.
Nuuk 2012.09.10. 11:32:04
Jaffar 2012.09.10. 11:43:03
[c] 2012.09.10. 11:48:27
Valóban nem szép látvány egy elhízott ember, de ami azt illeti, szerintem sokkal zavaróbb az, aki a képedbe fújja a füstöt. Mert attól ugyan nem leszel beteg, ha a szomszédod/kollégád/rokonod dagadt, de ha erős dohányos és egy légtérben vagy kénytelen leledzeni vele, attól lehetsz.
Lángharcos 2012.09.10. 11:48:51
Belagezapista (törölt) 2012.09.10. 11:56:52
Szvsz a vendégség az teljesen más tészta. Ha elmegyek vendégségbe, nem fogok hőbörögni, ha túl zsíros a kaja, nem finom a pálinka, stb. Azért nem, mert ott nem az én életmódomról van szó, hanem az ő életmódjukból kapok egy bemutatót. Az meg kicsit sem játszik részemről, hogy mennyire egészségtelen az ő életmódjuk, hiszen ha egyetlen alkalommal eszek egészségtelen ételt, az nem befolyásolja az egészségemet.
De akkor megkérdezem, ha te mondjuk utálod a zsíros pacalt, de vendégségbe jön hozzátok valaki, akkor pacallal várod, és nem valami könnyebb, egészségesebb kajával?
2012.09.10. 11:57:29
2012.09.10. 11:58:57
www.formspring.me/benedekbence/q/294455574634956443
Lángharcos 2012.09.10. 12:05:03
Hejj! És már elkezdték a kocsiban, úgy érkeznek haza, mint egy vízihulla vámpírcsalád.
:D
[c] 2012.09.10. 12:14:47
(Ezzel természetesen NEM állítom, hogy "a" kövér nők vidámak, "a" vékonyak meg hp-k.)
Tipikus példa, szvsz: www3.pictures.zimbio.com/bg/Pierce+Brosnan+wife+Keely+Shaye+Smith+Mamma+efWDjy7lN0Al.jpg
fekete mancs 2012.09.10. 12:15:39
- elmondom, szivem. kevesebb cukrot meg hust kell zabalni es tobbet mozogni.
- te bunko allat! bruhuhu! erzeketlen szemet!
:)
Oláh Karin 2012.09.10. 12:22:44
dukeekud 2012.09.10. 12:28:40
Meg is irom a kormanynak, hogy IMF hitel helyett, inkabb adoztasak a kovereket, mert akinek van penze halalra zabalnia magat, annak lesz pezze befizetni a birsagot vagy az adot.
Belagezapista (törölt) 2012.09.10. 12:29:33
A vegetáriánus életmódot szerintem ne keverjük ide, az más dimenzió, vannak kimondottan kövér vegetáriánusok is, ugyanúgy, ahogy soványak is.
Lángharcos 2012.09.10. 12:45:20
Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2012.09.10. 12:55:54
szegény kiscsaj. ez rettenetes. gyűlölöm a gyerekbántalmazást. a múltkor a turkálóban láttam egy másik banyát, aki többször rászólt a futkározó 2-3 éves kislányra, hogy maradjon mellette. a kislány meg persze rohangászott tovább, hiszen gyerekből van. erre a banya odament hozzá, odasziszegte, hogy ha nem fogad szót, megpofozza, majd úgy megrángatta a kislányt a karjánál fogva, hogy majdnem elesett. onnantól nem láttam a kislányt többet futkosni.
Nuuk 2012.09.10. 13:00:16
A kérdésedre meg azt válaszolom, hogy még a tervezési fázisban célszerű tisztázni a különböző táplálkozási szokásokat, pl. elég ciki, ha a vendégedet húsos tállal várod, és kiderül róla, hogy vega. És igen, ha valaki mindenáron pacalt akar enni, akkor pacalt fogok neki adni, nem tukmálom rá a salátákat, és nem tartok neki kiselőadást az egészséges életmódról (annál is inkább, mert én sem vagyok az a kiköpött fitneszguru).
s 2012.09.10. 13:15:40
[c] 2012.09.10. 13:31:33
Apám ilyen; merthogy "ő mennyit dolgozott", hogy mi finomat ehessünk. Mindig ugyanaz a műsor, én szólok, hogy nem kell egy egész etióp falu kétheti kajaadagjával egyenértékű mennyiség 3-4 emberre, de mintha a falnak beszélnék.
Ehhez képest meg cseszeget, hogy nagy a seggem.
Ki érti ezt...
KürtiT (Tromb74) 2012.09.10. 15:19:15
@Brother Love: Minap vásárolok a boltban (igen, Tibor, CBA), szokásos mennyiségek 15 dkg sonka (prágai), némi sajt, fehér kenyér. Tehát bűnözök keményen, én így érzem.
Na de a mellettem álló, vágósúlyban lévő versenyző minden bűntudat nélkül a következő rendelést adja le:
40 dkg parizer, 10 pár virsli, kilo szalonna, némi szalámi, disznósajt stb. Oszt nem ám valamiféle hétvégi bevásárlásról volt szó, csak éppen beugrott pár falatért egy keddi napon.
Értem én, hogy relativizálás meg mifene. Na de hát akkor is azt kell látnom, hogy az emberek többsége annyira kövér, amennyire megérdemli.
Ezt megünnepelendő ma paprikás krumpli lesz bográcsban, mer' hozzák a tűzifát, oszt be köll pakolni a fatárolóba. Gondolom, megérted, hogy a müzli szelet vagy a párolt rizs erős disszonanciát mutat az efféle tevékenységekkel.
Ui.: Asszem sör se ártana a haveroknak.
[c] 2012.09.10. 15:34:06
Kicsit mellékvágány, de meggyőződésem, hogy az egészséges táplálkozás azért sem népszerű, mert folyton ilyeneket ajánlgatnak, hogy: párolt hal párolt zöldséggel, és hogy a bűnös élvezetről se kelljen lemondanunk, desszertnek bio-aszaltcsillaggyümölcsös-bio-hajdinabogyó.
Meg hogy a rántás ördögtő való, inkább turmixolj le egy kis főzeléket, és sűrítsd azzal.
Hát egye, akinek két anyja van. A fűszeres olajban pácolt, grillezett hal hangyafasznyival több kalóriát tartalmaz, mint a párolt, ergo ugyanúgy diétás, de legalább nem olyan, mintha papírt szopogatnál. Példának okáért. (Na meg, aki zsírdisznó, az nem a rántásban lévő liszttől az.)
Öblös · http://modoros.blog.hu/2009/05/12/az_oblos 2012.09.10. 15:51:07
Francekellregisztralni 2012.09.10. 16:14:03
Ez a masik alibi story am. Az azert hizok mert rosz minosegu a kaja, meg draga a zoldseg. Mondok egy tipet, az a kaja nem hizlala amit _nem_ eszel meg. Ha hizlala az occso, akko nem koll belole annyi...
Francekellregisztralni 2012.09.10. 16:43:27
Mar ha a minuszos merleg egyensuly akkor tuti...:D
@Nuuk:"... Alapvetően zavar az, amikor bizonyos embere úgy érzik, hogy joguk, sőt kötelességük belepofázni abba, hogy te hogyan éld az életedet. Ezt persze becsomagolják abba a köntösbe, hogy "jajj csak aggódunk érted, meg ez a te érdeked". A nagy büdös lókukit, ezek az emberek egyszerűen imádnak dirigálni és kritizálni, ha kövér vagy, azért, ha nem vagy kövér, akkor meg azért.
Igazából max a szülőktől elfogadható ez, és ott is csak a kölök kamaszkoráig. Egyéb kivételek még: orvos, személyi edző, stb..."
Aha ...tehat, pl ha felek, hogy az Apam nem fog a 90 evesek klubbjaba jarni mert 120 kilo es egeszsegtelenul eszik, nem mozog ellenben borozik es ezt szova teszem neki, akkor en csak onigazolok meg dirigalhatnekom van.
Nem mondom vannak szemetladak...pl nagynenem xD akinek meg kover vagyok atlagosan. De azert van oszinte jotanacs is meg oszinte feltes es szeretet. ...Latok itt olyan stam nyolcvanasokat lekocogni a partra uszni a tengerben...jatszani az unokaikkal. Valahogy szeretnem, ha apam megerhetne ezt. (Persze duzzog mint egy ovodas es ugyan igy eli meg ha mondjak neki, hogy figyelhetne magara mint amit irtal.)
[c] 2012.09.10. 16:57:40
No persze, neki is a zsírszegény, ámde fehérjedús grillezett hús lenne a legjobb, de mivel arra nem futja, kell valami, ami kellő energiát ad. És ez - jobb híján - az agyonfeldolgozott, összelapátolt szemét.
Ernoke 2012.09.10. 17:38:38
@Nuuk: a nagymamáddal egyetértek abban, hogy fontos bőségesen és tartalmasan enni, mert cask úgy maradsz egészséges. a mostani időkben kicsit eltorzultak ezek a dolgok, a kalóriaszámolgatás meg a válogatósság ("fuj, zsíros és égett ez a kolbász, a rizs összeragadt, az uborkát meg alapból utálom, akkor már nem eszem meg") életképtelen dolog. ha hónap végén 5 napra van másfél kiló rizsed és némi fűszered, örülsz, ha almafát találsz egy parkban, és így lehet almás-fahéjas rizs a vegetás-mustáros helyett reggelire-ebédre-vacsorára. elismerem, h néha vénasszonyos vagyok, de vállalom.:D
[c] 2012.09.10. 17:42:23
2012.09.10. 17:45:09
Az edzés adagomat növeltem, szépen fejlődök, már 1,5 ora alatt nyomom le a 9km-t , de ezenkívül semmi eredmény. A gps Walk szerint elfogyasztottam 906 kkcal-t , de úgy látszik a szervezetemet ez nem érdekli, vagy a program nem jó.
Hát nem érdekel, nyomom tovább, és ha nem halok meg októberben a Gödöllő 60-on akkor sajnos ezt nagy segget fogom nevezni a Kinizsi100-ra is. (ez a kis 3 hetes camino portugál a jövőhéttől nem számít komoly sportnak, tavasszal sem sikerült egy dekát sem leadni, pedig allig ettem)
Úgyhogy nem érdekelnek a fitnesz guruk,szerintem aki kövér az kövér is marad, ha csak valami kórság le nem eszi róla húst.
.
Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2012.09.10. 17:51:55
Ésszel kell csinálni az evést a mozgás mellett.
www.facebook.com/pages/Dokifogyi/351516764923843?ref=ts
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2012.09.10. 17:54:24
[c] 2012.09.10. 17:57:43
A Tyne folyó déli partja 2012.09.10. 20:14:13
viszont kaját szerencsére nem tömtek nagyon, kivéve a keresztanyámat, aki, ha meglátogatom, háromszor annyi kaját főz, mint amire szükség lenne. a keresztanyám, aki naponta egyszer eszik, este tizenegykor, és 36 kiló...ünnepekkor pláne ez volt, pedig mindig utáltuk, hogy most akkor többet karácsony van, húsvét van, ezért zabálni kell. hát nem. ő ugyan nem teszi, de mi zabáljunk, zabáljunk. hát nem.
A Tyne folyó déli partja 2012.09.10. 20:36:49
de mikor még nem évente láttam, akkor is. elment hozzá az ember meglátogatni, kérdés: kérsz kekszet/csipszet/kólát/sütit? mondom, nem kérek semmit. reakció: jó. de elkezdi kipakolni az asztalra és két perc múlva tele van pakolva mindenféle nassolnivalóval, és félóránként "kérsz, kérsz?"
de ha ő eljön hozzánk, egy kekszet nem fogad el. de én nála zabáljak.
de egyébként az exemnek is a kaja volt a mániája, az agyamra is ment. nem volt kövér, de azért soványnak se mondható...de ő is folyton a kajával volt elfoglalva, hogy enni milyen jó, és képtelen volt elképzelni, hogy jó tud lenni egy baráti összejövetel anélkül, hogy nem zabálod tele magad. mert szerinte " de hát akkor mitől éreznéd jól magad?" hát basszus, a barátoktól, mitől?
A Tyne folyó déli partja 2012.09.10. 20:56:19
KürtiT (Tromb74) 2012.09.10. 21:17:31
Pl. a nordic walking, amit régebben egyszerűen magashegyi túrázásnak hívtak, csak azóta kivonták belőle a hegyet és a magasat, remek edzés. Már ha nem érzed hülyén magad két bottal kalimpálva a városligetben. Én igazából 2000 méteres tengerszint alatti magaságnál kínosnak érzem, de ez az én hülyeségem.
A sima túrázással pedig az a gond, hogy tényleg hosszabb távoknál érződik a fáradtságon kívül más, jótékony hatás. Ezt pedig nem nagyon lehet háromszor egy héten összehozni.
Tehát nem az a gond, hogy ne lenne sport, csak a hétvégi hosszú túrák meg a hétköznapi 8-10 km-es gyaloglások annyit érnek, mintha havonta egyszer járnál fitnesz terembe.
Az aszfalton sétikálásnál meg ráadásul nem túl változatosan terheled az izmaidat és az izületeidet, ellentétben pl. egy komolyabb hegyi túrával, ahol a talaj jellege több szempontból is változatos.
[c] 2012.09.10. 21:22:40
A drasztikus szénhidrát-megvonás nem a legegészségesebb módszer, de az egyik leghatékonyabb.
Egyébként a túrázás bőven sport szerintem, sőt a gyors gyaloglás is az. Persze a laza kirakatnézegetős séta nem.
KürtiT (Tromb74) 2012.09.10. 21:41:44
Külön dícséretet érdemel a kb. 5 egyforma bejegyzésre épített FB kampány, aminek az eredménye 19 like.
Persze ettől még a fogyókkúrás módszer akár jó is lehet.
@tea fan: Hát a túrázás szénhidrát megvonással párosítva nem tűnik túl jó ötletnek, hacsak nem visz magával infúziót is a kalandvágyó, pufók versenyző.
2012.09.10. 21:50:39
"Diétázik is hozzá."
Csak éppen Frengi azt írja, hogy gyümölcsöt eszik, a legtöbb gyümölcsnek meg nagy a szénhidrát-, cukor-, és kalóriatartalma.
Belagezapista (törölt) 2012.09.10. 21:51:04
Pont emiatt a jó recept hétköznap futni, amiből 1 óra is megteszi, hétvégén túrázni, nyilván nem feltétlenül 2000 m felett, de a hazai középhegységekben is össze lehet hozni hosszabb, combosabb túrákat.
Egyébként belegondoltál abba, hogy ha tényleg 1,5 óra, 9 km 900 körüli kalóriát égetne, akkor mivel a szervezet 4-5 ezer kalóriányi szénhidrátot képes eltárolni, a túrázás pedig jellemzően zsírégető tartomány alatt van, így nem nagyon lenne esély 100 km-es túrát teljesíteni, vagy csak 5-6000 kalória bevitelével, ami viszont nem lenne mind képes ennyi idő alatt felszívódni, kivéve ha cukorból vinné be az ember, de akkor meg attól lennél rosszul. Ezért nekem kétségeim vannak azzal a 906-al kapcsolatban, amit Frenginek kiírt az a gép. Ha jól emlékszek, láttam ilyen táblázatot, átlagos súllyal ehhez 1,5 órát kell 12 km/h-val futni.
[c] 2012.09.10. 21:56:43
Gyümölcs egyébként is sokféle van, almát például nyugodtan lehet enni, de egy-egy banántól se fog fejreállni senki fogyókúrája, ha egyébként lecsökkentette a finomítottszénhidrát-bevitelt, sportol és egészséges.
KürtiT (Tromb74) 2012.09.10. 21:56:53
Egyébként én úgy veszem észre, hogy tényleg felesleges szarakodni a rántással v. habarva, az ilyen hús vagy olyan hús típusu dilemmákon, ha valaki nem eszik többet a kelleténél, mozog rendszeresen, nem zabál szemetet unalmában, akkor nem nagyon lehet az ízlésesnél gömbölyűbb.
KürtiT (Tromb74) 2012.09.10. 22:19:03
Egy száz km-es túra több, mint 20 óra, ahol az időközben felhasznált energiát részben pótolod gyümölcscukorral, szénhidráttal, mindenféle csoda itallal. Persze a végére így is jócskán kimerül a szervezet, de azért nem úgy fest a dolog, mint egy autónál, hogy két tankolás között csak fogy a nafta.
Egyébként én gyaloglásra cirka 350 Kcal/h fogyasztást saccolnék (túrázás színtkülönbséggel más kategória), de így is kijön kb. 7000 kalória fogyasztás egy 100-as túrára, ami még koránt sem a leghosszabb teljesítmén túra.
Unokatesóm férje (az nekem a kicsodám?) pl. rendszeresen jár 100 km-nél hosszabb futóversenyekre, idén körbe szaladta a Balatont is (nooooormális?), de ennek ellenére él, bár nem mondanám rá, hogy keveset eszik :D
KürtiT (Tromb74) 2012.09.10. 22:45:31
Frengi esetében, aki már kicsit régebben érettségizett, ez ráadásul alacsonyabb pulzusszámnál is elérhető.
Szilard Kigyo 2012.09.11. 03:45:33
Ja, es meg annyit, hogy nagyon gusztustalannak tartom, hogy a kisded jatekaitokba szegregalt kover Angol clubbereket is bevontok. Az o kuzdelmuk a kilokkal es a tarsadalommal nem szabadna, hogy politikai jatszmak reszeve valjon.
Eddig kedveltelek Benneteket, de most ezzel a huzassal elkurtatok a renometokat.
Belagezapista (törölt) 2012.09.11. 07:48:52
Igen, ha emelkedőn gyalogolsz, akkor valószínűleg belekerülsz a zsírégető tartományba. Ha pedig bekerülsz, akkor már nem csak az igen korlátozott szénhidrát készletből gazdálkodik a szervezeted, ahogy nyilván 100 km-t sem lehetne lefutni csak azzal, a zsírkészlet viszont még egy sovány embernél is elvileg korlátlan.
Én amúgy csak azt a 902-t sokalltam, amit Frengi írt. "Tankolással" is számoltam, de 5-6000 kalória bevitele egy 100 km-es túrán irreálisan sok. A válasz szerintem az, hogy kis mértékben van zsírégetés is, valamint a 902-nél kicsit kevesebb fogy 1,5 óránként.
KürtiT (Tromb74) 2012.09.11. 08:18:30
[c] 2012.09.11. 10:46:04
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.09.11. 11:04:46
elvileg és tényszerűen persze igaz, hogy a kurva anyját, miért nem mozog, ő tehet róla, csak akarni kell, stb. Persze, csak kurvára nem programozható robot az ember. A legtöbb (sok) kövér depressziós is. Na most, az nem egy hiszti, hanem egy olyan állapot, amikor szó szerint képtelen vagy arra, hogy tegyél bármit. Főleg ha ezt megfejeli a túlsúlyodból adódó fizikai terhelés is, azaz eleve nehéz, fájdalmas, megterhelő a sima mozgás is, rosszul érzed magad tőle, ÉS közben semmilyen de semmilyen motivációd nincs arra, hogy bármin változtass. Nem azért, mert jó így neked, hanem mert az egész elcseszett állapotod egy nagy, gombolyag kurva felhőként települ rá a zsírral együtt az agyadra. Nyilván LEHET ebből kimozdulni, leginkább segítséggel vagy emberfeletti akarattal, de kérek mindenkit, hogy a nem depressziós, nem dagadt kis idegbeteg, túlmozgásos gizda gecik ne fejtsék itt meg nekem, hogy milyen LELKI állapotban van egy súlyosan elhízott, depressziós ember. (emberi, társas kapcsolatai milyensége, stb. csak súlyosbítják ezt a kórképet). Még egyszer, gyengébbeknek: a túlsúlyos És depressziós embernek lefogynia felér egy olimpiai csúccsal. Ha nem vagy depressziós, akkor nem tudod, mi az. Nem, ez nem egy rosszkedv. Nem is hiszti.
dzsingiszkán1227 2012.09.11. 11:19:47
A felnőtt társadalom meg... cöhh... a sportot a többség csak bámulja, időnként hangosan nosztalgiázva, hogy gimiben ő volt a kézi/foci/atlétika/röpi csapat sztárja. Komolyan mondom, tiszta Al Bundyk...
Az alkoholimádat a másik kedvencem... Mert, hogy a vörösbor az jó, segíti a vérképzést, a jéger meg tele van vitaminnal, meg hogy az öregapám szívgyógyszerre is megivott 2 deci kisüstit, mégis 96 évesen temettük, mert elütötte a busz... Ki kell, hogy ábrándítsak mindenkit: napi 3-4 deci sör/2-3 deci bor/2-3 cent tömány az a mennyiség, amikor még beszélhetünk az alkohol pozitív hatásairól (egyes boroknál kicsit több), míg heti 10-12 üveg sörtől/8-10 felestől már a legtöbb doki enyhe alkoholfüggőségről beszél... Ráadásul a magyarok zöme szart iszik. Pocsék édes vörösborok, kerítésszaggató ihatatlan páleszek, szar sörök (ja, mert hát a Kőbányai Európa legjobb söre, rá is van írva). Nem vagyok álszent, a jó barna söröket én is csak nehezen állom meg és néha lecsúszik pár feles, de a magyarok alkoholimádata túlzás...
Ernoke 2012.09.11. 11:43:01
@vészmadár (pica pica): szerintem a kifejezetten kövérek általában fizikailag is betegek, hormonális problémájuk pl biztosan van (mellékvese, pajzsmirigy, stb). abból meg sokszor egyenesen következik a depresszió. évekig voltam én is az, mondjuk pont 35 kilósan, szerintem annak is valami anyagcserés alapja lehetett. aztán elmúlt, de egy darabig még paráztam utána is, h visszatér, minden rossz ébredésnél gondolkoztam rajta, h vajon ez _az_ vagy nem az... rohadt félelmetes betegség egyébként, a gombolyag kurva felhőt én fekete függönynek hívtam, és így visszatekintve olyan volt az életminőségem a maihoz képest, mint egy gulag-fogolyé paris hiltonéval összehasonlítva. aki pedig a depresszióst "kapálni küldené", beinjektálnám vele, ha lehetne, kibasznám a világ végén, aztán ha nem kapál elég lelkesen, ostorral meg is hajtanám kicsit.
[c] 2012.09.11. 11:53:02
Én minden olyasmit utálok, amiben röcögős-cuppogós állati alkatrészek vannak, de minden alkalommal eljátsszuk otthon, hogy deee olyan finom ez a kis kocsonyácska, hát hogy lehet ezt nem szeretni, kóstold meg, mert EZ biztosan ízleni fog.
dzsingiszkán1227 2012.09.11. 11:56:34
A magyar nép egészségtelenségének az okai valóban részben lelki eredetűek, ez tény. De szted akkor ez így jól van?
A másik meg, hogy ma Mo-n 4-500 000 KRÓNIKUS depressziós van (bipoláris zavara ebből olyan 100 000 főnek van). A depresszióval súlycsökkenés is járhat sok esetben, illetve néha nem hat ki a testsúlyra tartósan, tehát legyen mondjuk 200 000 ezer túlsúlyos, aki valóban "csak" a depressziója miatt hízott el és akiknek valóban nagyon nehéz lenne a lefogyás, hisz' náluk a túlsúly "csak" tünet/következmény. De könyörgöm, majdnem négymillió túlsúlyos és bő kétmillió elhízott (rendellenesen kövér) ember él itt! Nem lehet mind évek óta súlyos depressziós!
Messze nem csak tartós, súlyos, lelki betegségek tehetnek az elhízásról. Hanem a rossz életszemlélet, a hagyományok stb...
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.09.11. 12:02:09
Francekellregisztralni 2012.09.11. 12:15:38
Tapasztalati alapon is mondom. Tornazastol meg nem fogytam. (pont!) Kellemes csinalni az teny. Fogyni egy esetben fogytam, ha nem ettem. Meghozza nagyon nem!
Most kb 3 hete reggel 1 yoghurt, napkozben ket oszibarack, ebedre egy marek salata meg ket szelet sajt, vacsira egy tukortojas+marek zoldseg+ ket kanal tejfol, egesz nap 2dl 100%os gyumile + 1,5 liter tea (elore kimerve lefozve stb, ne lehessen csalni!).
EEEs ezzel nem fogyok! Ennyi egy irodai munkat vegzo atlagos nonek elegendø, hogy szinten maradjon.
Nem mondom kurva unalmas, nem kell fozocskezni, nehez nem hazavinni az egesz boltot mikor annyi minden van.
2012.09.11. 12:16:43
és igazad van: de ilyet még nem ettél, de ez bajai, de ez friss halból van, etc. És nem értik meg, hogy nem kell, nem szeretem, nem érdekel, nem akarom megkóstolni, mert a halászlé nálunk több mint étel, valamiféle fétis, férfiúi kompenzáció, stb., ha nem szereted, a lelkébe taposol a készítőjének. Hiába, hogy a halászlevet nem bírod, úgy általában - ez akkor is személyes ügy.
[c] 2012.09.11. 12:18:48
Én épp fordítva működöm. Nemevéssel nem tudok fogyni, csak sporttal.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.09.11. 12:21:01
Nézd meg plö, egy tipikus példa (és ez nem egy szarul elbujtatott reklám, mert nem a blogom a lényeg): ha megnézed, a blogomat mikor frissítem, akkor láthatod, hogy van, amikor egy hónap alatt 25 új poszt van, és van, amikor 4 hónapig semmi (és akkor még nem látod, amikor mondjuk egy mozdulattal töröl az ember 3-4 évnyi munkát).
Belagezapista (törölt) 2012.09.11. 12:21:03
"A legtöbb (sok) kövér depressziós is."
Ebben biztos vagy? Tudtommal nagyságrendekkel több az elhízott ember, mint aki depressziós. Meg elég sokan jól megvannak a kövérségükkel, és ahogy a soványak, ők sem szeretik ha beleugatnak a dolgaikba.
Kaksi Atomerőmű 2012.09.11. 12:46:25
na, ne hisztizz már! gyere, egyél egy krémest, az hozza meg az életkedvet.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.09.11. 13:04:48
Komolyra fordítva: engem a kagylóval tudnak megölni, hogy dehát az finom... egyed bazdmeg...
Светлана Павлова 2012.09.11. 13:59:30
Öblös · http://modoros.blog.hu/2009/05/12/az_oblos 2012.09.11. 14:09:06
2012.09.11. 14:15:36
Светлана Павлова 2012.09.11. 14:20:44
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.09.11. 14:31:03
Ernoke 2012.09.11. 15:10:07
@Brother Love: @tea fan: én eljutottam odáig az élet tengerében, h kb. bármit szívesen és azonnal megeszek bármikor. tésztán is ki lett próbálva, és működik!!! (még pár évvel ezelőtt sem tudtam megenni pl. a túrós tésztát, mostmár de.) kérésre szívesen helyettesítek tukmálós rokonoknál, főleg halászlé esetén, ideális konyhamalac vendég vagyok.:D
KürtiT (Tromb74) 2012.09.11. 16:46:37
Jövőhéten megyek is LE Bajára, oszt bográcsozgatok kicsit.
De hogy jön össze Baja és a passzírozás?
@Belagezapista:
""A legtöbb (sok) kövér depressziós is."
Te valójában mit nem értesz ezen a mondaton?
mildi 2012.09.11. 17:03:57
a bajai halászlé egyébként finom. főleg azért, mert nincs passzírozva, így a halból (amit nem szeretek) nem kell enni :)
a lé nagyon erősen (hogy a véletlenül belekeveredett halízt valami elnyomja) tésztával viszont lecsúszik. jó, mondjuk egy évben 2x, nyáron vmikor, meg karácsonykor.
ps: bajai vagyok.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.09.11. 18:30:34
Boban 2012.09.11. 19:05:38
a tukmálás mestere anyám: Tamáskám miért nem eszel spenótot/tökfőzeléket, RÉGEN SZERETTED! (ez annyit jelent, h. kb 3 évesen még ettem, mikor meg nem tanultam az óvodában, h. az nem menő...aztán azóta sem)
A Tyne folyó déli partja 2012.09.11. 19:20:40
pedig mindig azzal jönnek, hogy "a savanyú sovány nők, bezzeg a ducik mosolygósak, boldogabbak:P"
lárvalányhaj 2012.09.11. 19:32:50
de aki depressziós, az miért nem keres föl szakembert a problémájával? csak nézek körül, és el vagyok hűlve, hogy mennyi ember van, aki lábon hord ki olyan problémákat, amivel már rég kellett volna kezdeni valamit.
Keresztény szellemiségű luxuskurva 2012.09.11. 19:54:34
Keresztény szellemiségű luxuskurva 2012.09.11. 20:11:00
lárvalányhaj 2012.09.11. 20:46:52
mondjuk vannak olyan emberek, akiknél az antidepresszánsok nem használnak... na ők vannak nagy szarban.
további kötelező irodalom: andalodo.hu/stressz/a-tanult-tehetetlenseg/
Ver Sacrum 2012.09.11. 21:43:48
KürtiT (Tromb74) 2012.09.11. 23:18:49
Na de ez eljátszható még birkapörkölttel, gulyáslevessel vagy bármely, eredetinek mondott magyar étellel, a pálinkafőzésről nem beszélve.
Egy cimborám, aki komolyabban is foglalkozik a témával, egy öreg halászlé főzőtől - aki véletlenül nem volt modoros - azt a könnyen elfogadható magyarázatot kapta, hogy ezeket az ételeket a halászok, gulyások, pásztorok éppen úgy és abból készítették, ami kéznél volt.
A drágább halakat eladták, a marha és birka értékesebb részeit meg másra használták fel. Tehát volt ott passzírozás, felütés és mindenféle egyéni megoldás, amiről talán jobb ha nem is tudunk.
Magyarán manapság az egyetlen ésszerű kritérium, aminek meg kell felelni tradicionális ételeink elkészítésekor az, hogy jó legyen az íze.
2012.09.12. 07:37:26
Mindehhez jön a nem kevéssé modoros okfejtés, miszerint egy jó házi süteményt (felénk: tészta) semmilyen cukrászsütmény meg sem közelíthet, minek hoztatok ilyen drága rigó jancsit amikor itt a finom házi tészta, stb. Ugyanez áll a házikosztra is: étteremben nem lehet jót enni, stb.
lárvalányhaj 2012.09.12. 07:48:50
Светлана Павлова 2012.09.12. 08:58:50
Boban 2012.09.12. 09:05:59
a másik, h. 3szorosan túlméretezi a kajamennyiséget...eszek két tányérral, plusz csomagol hármunknak, utána ő még 3 napig eszi a mikrózottat...hiába pofázok, h. max a felét, semmi...sőt még kicsit meg is sértődik, h. nem zabáltam fel az egészet.
Alapvetően én is pálcika voltam mindig, engem is tukmáltak (jellemzően nálam sem aqnyámék, hanem a távolabbi rokonok) de nem okozott törést, mert leszartam ezt is mint a többit.
De ha vendégségbe mész anyádhoz az más, majd ő megmutatja neked, a menyének, a kolleganőknek (elbeszélés útján), sőt az egész világnak...hogy az ő kisfia és az ő főztje!
OFF
Másik a hajhosszúság: "Tamáskám miért vágattad le, ne vágasd le, sokkal jobban áll, ha hosszú, egy kicsit hosszabbra hagyhatnád!" Ezt a találkozás első 10 percében sorozatban mantrázza...eljutottam oda, h. pl két hét múlva szombaton megyünk anyámhoz, mikor hazaérünk, v. másnap letolom, oszt egy pár hétig úgysem találkozunk ON
Étterembe járás ádáz ellensége öreganyám:
...mi?, már megint? képzelem mennyit fizettetek!...te úristen, tudod mennyi karajt kirántottam volna annyi pénzből?!
2012.09.12. 09:47:19
2012.09.12. 10:17:02
Én már ezen is túlléptem, szinte meg sem hallom.
Boban 2012.09.12. 10:36:05
Ha még az is elhangzik, h. "amúgy olyan szép fejformád van, kifejezetten jól áll rajta egy hosszabb haj" (ami azért érdekes, mert a hagyományos érvrendszerben a szép fejforma általában a kopaszságot legitimálhatja)...na akkó tuti!
Te, "biztos, h. nem fázol? Kinn van az egész nyakad!"
Te haza tudsz ugrani úgy - előre, többször, deklaráltan csak egy percre, mert rohanok - hogy ne hangozzon el a kérdés: Csináljak egy pár szendvicset? Biztos?...Kis kakaót? (azt se iszok 20 éve) és itt felsorolja a hűtőszekrényt, egyenként kirakva az egyes termékek után a kérdőjelet!
Hiába az ember gyereke, mindig A GYEREK marad!
KürtiT (Tromb74) 2012.09.12. 11:27:13
Ernoke 2012.09.12. 11:48:23
KürtiT (Tromb74) 2012.09.12. 11:54:04
Светлана Павлова 2012.09.12. 12:09:00
Öblös · http://modoros.blog.hu/2009/05/12/az_oblos 2012.09.12. 12:53:12
2012.09.12. 13:00:39
Boban 2012.09.12. 13:38:23
-Mit főzzek holnap?
-Mindegy.
-Akurvaéletbekiteszemalelkemmegcsinálokbármitamitennéldenenekemkelljenkitaláliislegalábbmonddmegmitennél!
csábító ilyenkor bemondani egy szalontüdőt, rácponty tejföllel, citromos ürücomb, vargabéles.
Na Tomikám gyere-gyere, ne kelljen könyörögni, ülj ide az asztalhoz, mert most meleg (értsd forró, h. leégeti még a bélbolyhokat is...és az első kanál leves után nem érzel semmi ízt a következő 24 órában) nem fogok mindent ötször melegíteni.
Ennek csúcsa öreganyám, aki több, mint 20 éven keresztül a 6500 tőkés szüret közben 11:55-kor kirontott mint a dúvad 30 meglepődött, kisimultra ivott ember közé, de olyan fölzaklatott idegállapotban, zihálva, szemeit kidüllesztve, h. még a kötlidegzetűek is megremegtek, h. most mindenki dobjon el mindent, nem-nem várunk semmire, majd utána, most kész az ebéd, minden meleg, azonnal jönni kell
persze 30 ember nem tud 2 perc alatt hugyozni, cigizni, röhögni, kezet mosni
úgyhogy ez a drámai csúcspont 15-20 percig is eltartott...szörnyű volt tehetetlenül végignézni minden évben.
Ja...mikor kezdődik a szüret?, reggel 5-kor kint találkozunk, /te gyere 4-re mert ki kell vinni még egy két cuccot/ mer akkor még nincs olyan meleg
megérkezett mindenki? akkor reggelizzünk! kb 6:30-ig...cigi, hyugyozás, másfél óra ülésben megfáradt tagok kinyújtózása, olyan 7 után el is kezdtük magát a melót!
Amúgy esküszöm hiányzik, olyan ez mint a sorkatonaság lehetett!
Ernoke 2012.09.12. 13:48:39
ez a hajtéma nőknél ugyanúgy van. 2 éve nem jártam fodrásznál, és minden egyes alkalommal megjegyzésre kerül, h iszonyú hosszú a hajam, mikor megyek már végre rendbehozatni és vágatni belőle minimum 10, de inkább 15 centit. dehát ha egyszer én szeretem a fél méteres loboncomat rázni a szélben! (és nem is törik annyira, h értelme lenne vágatni belőle...)
KürtiT (Tromb74) 2012.09.12. 14:21:47
Csak rosszabb a helyzet ha gyerekről van szó, mert az ostoba szülő előbb fog az egyház ördögűző szakembereihez fordulni, mint egy agyturkászhoz.
Ja, és ne is említsük a különböző antidepresszánsokat körüllengő mítoszok, hiedelmek világát.
A Tyne folyó déli partja 2012.09.12. 14:34:29
nekem azzal jonnek, hogy miert szoktam neha csavargatni. hat, mert ugy esik jol. meg hogy miert all osszevissza. mert gondor, es azt nem olyan egyszeru kezelni, hogy mindig tokeletesen alljon, es a babahajaimmal se tudok semmit se kezdeni, azok repkednek erre arra.
Светлана Павлова 2012.09.12. 16:37:13
Bár értem én, a mértékletességgel hirdetve jóformán semmit sem lehetne eladni. A Szulák is lám zabálás után/mellett/helyett/végett is csak meghúzza a kefírt MINDEn NAP oszt jónapot!
Ernoke 2012.09.12. 17:44:20
@paternoszter: először azt hittem, egy korábbi kommentemből idéztél, nekem is az a szemüvegesfiús-parasztapósos a kedvenc reklámom. "hogyan pazaroljunk erőforrásokat" kézikönyv.
blur7 2012.09.12. 19:22:58
(Az esetet csak a hírekből ismerem, de úgy sejtem, hogy a feleség magasabb társadalmi elismertsége [banki vezető volt] szerepet játszott a tragédia alapját adó konfliktusban. El lehet képzelni, milyen hatással lett volna a férj elbocsájtása.)
2012.09.12. 22:10:44
Mert tönkretették a magyar pszichiátriát (is), nagyon kevés ma már a jó szakember, aki a pszichoterápiához és a gyógyszeres terápiához egyaránt ért. Akik vannak, azok is főleg Budapesten és magánrendelésen, és a rendszeres utalás+kezelési díj sokak számára nehezen megfizethető.
KürtiT (Tromb74) 2012.09.12. 22:29:36
Óvoda pedagógusoknál pl. nem ritka, hogy hosszantartó, nehezen kezelhető traumákat okoznak a gyerekeknek, de az ellen nem nagyon van kifogásuk, hogy a pszichológus kezelje a problémát. Persze a felelőségüket nem hogy nem ismerik el, de sokszor nem is értik, miért nem ajánlatos tömni egy gyereket, vagy megszégyeníteni a társai előtt stb.
lárvalányhaj 2012.09.13. 00:05:10
igazából, mint annyi más dolog, ez is a fejekben dől el. hogyha az egyén úgy áll hozzá, hogy az, hogy depressziós vagy valamilyen tartós és az életminőséget jelentősen rontó pszichiátriai problémája van, akkor igenis ki lehet belőle jönni.
én pl. rendkívüli mélységekből küzdöttem föl magam. (major depresszióm ugyan konkrétan nem volt, más viszont igen.) a problémáim kamaszkoromban kezdődtek, az pedig, hogy ki tudtam belőle jönni, valószínűleg a hozzáállásomnak köszönhető. nem nyugodtam bele, hogy én már csak ilyen elbaszott vagyok, és nem a piához, drogokhoz vagy az öncsonkításhoz nyúltam, hanem azt mondtam magamnak: "nézzük meg, mit lehet kezdeni ezzel a helyzettel". minden eszközzel megoldások után kutattam, többféle szakembert és módszert is kipróbáltam. végül egy felettébb unortodox módszer jött be, amivel elértem, hogy a húszas éveim elejére-közepére sikerült minimalizálni a tüneteket.
az alapvető probléma szerintem az, hogy itt Magyarországon a legtöbb ember hamar beletörődik abba, hogy neki szar, és semmit sem tehet a sorsa jobbra fordításáért. pont ez a gondolkodásmód idézi elő a depressziót, és pont ezen kell változtatni. a gyógyuláshoz pedig épp azt kell tudatosítani, hogy mindenki maga felelős a sorsáért, és mindenki a maga szerencséjének a kovácsa. ennek a tudatosítása nélkül max. (gyógyszerekkel karbantartott) tünetmentességet lehet elérni, gyógyulást nem.
ami pedig a pszichológushoz járás társadalmi megbélyegzettségét illeti, ez valóban áll... ugyanakkor nem tudom sajnálni azokat az embereket, akik előbb nyúlnak a piához a hangulatzavaraik kezelése végett, ahelyett, hogy szakemberhez fordulnának. pláne akkor, ha gyerekeik is vannak.
lárvalányhaj 2012.09.13. 00:22:54
javítás:
"hogyha az egyén úgy áll hozzá, hogy az, hogy depressziós vagy valamilyen tartós és az életminőséget jelentősen rontó pszichiátriai problémája van, nem egy szükségszerű állapot, amivel együtt kell élni, hanem lehet és kell is javítani a helyzeten, akkor igenis ki lehet jönni belőle"
KürtiT (Tromb74) 2012.09.13. 06:53:24
lárvalányhaj 2012.09.13. 07:58:08
meg azért ez úgy müxik, hogy az ember nem egyik napról a másikra lesz depressziós, hanem előtte folyamatosan romlik a helyzet, tehát az érintett személy életminősége már azelőtt is elég szar, hogy konkrétan beütött volna a depresszió. én már ezen a ponton felkeresném a szakembert.
meg vannak mélyen gyökeredző okok is, amik valósággal predesztinálnak a depresszióra. pl. mélyen gyökeredző önértékelési zavarok, traumák, gyerekkortól fennálló beilleszkedési zavarok stb. ezekre már idejében oda kell hatni, még mielőbb valami nagyobb baj lenne.
baby bee (törölt) 2012.09.13. 08:33:53
És a kedvenc: "LEGYEN EGY SZÉP NAPOD!" Légyszi, vki írjon posztot a legyen egy szép napod=menj a k@va anyádba jelenségről!!!
Belagezapista (törölt) 2012.09.13. 09:15:04
KürtiT (Tromb74) 2012.09.13. 09:42:34
Kell hozzá némi tapasztalat, hogy bizony nem múlik el magától.
Светлана Павлова 2012.09.13. 10:04:08
lárvalányhaj 2012.09.13. 10:38:32
a gyógyszer meg önmagában nem segít, mert a gyógyuláshoz a fejben kell rendet rakni elsődlegesen.
Светлана Павлова 2012.09.13. 11:09:34
Ernoke 2012.09.13. 11:22:00
Belagezapista (törölt) 2012.09.13. 11:57:23
Ellentmondásos amit írsz. A depresszió ugyanis éppen az a tünetegyüttes, ami miatt szerinted nem tudnak az emberek kijönni a depresszióból.
KürtiT (Tromb74) 2012.09.13. 13:00:55
baby bee (törölt) 2012.09.13. 13:04:34
Ernoke 2012.09.13. 13:08:00
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.09.13. 13:11:33
KürtiT (Tromb74) 2012.09.13. 13:20:09
KürtiT (Tromb74) 2012.09.13. 13:37:49
A pszichológia kifejezetten lelki eredetű problémákkal küzdőkön tud segíteni.
Akiknek pl. neurológiai problémák okoznak lelki tüneteket, más szakemberre van szükségük. Meg fogsz lepődni, neurológusnak hívják az illetőt.
Aztán meg vannak olyanok, akik egyszerűen gyógyíthatatlanok, de sokat javít az állapotukon a szakmai segítség.
Belagezapista (törölt) 2012.09.13. 14:18:10
Nem, ez nem olyan. Ugyanis a depressziónak része az a tünet, hogy nem motivált az ember, nem akar kimászni. Ő meg azt írta, hogy ki lehet mászni a depresszióból, csak akarat kell hozzá. Ha valaki tényleg komolyan depressziós, annak nincsen meg az akarata ehhez, ha megvan, akkor nem is volt depressziós, csak egy átmeneti mélypont volt.
KürtiT (Tromb74) 2012.09.13. 14:33:15
Ez azt is feltételezi, hogy a depresszió egyrészről gyógyíthatatlan, másrészről tünetei kizárólag elbaszott rosszkedvből és cselekvőképtelenségből állnak.
Ez nem így van. Egyrészről egy depressziós hangulatára is a hullámzás jellemző, másrészről bizonyos esetekben kifejezetten jókedvű, tevékeny periódusok is előfordulnak.
Osztán még a betegnek vannak családtagjai is, akik felismerve a problémát segíthetnek a depisnek eljutni a megfelelő szakemberhez.
Tehát a depresszió tünete nem a pszichológushoz/pszichiáterhez járási képtelenségben jelentkezik, bár kétségtelenül csökkenti ezt a képességet.
Ernoke 2012.09.13. 14:43:34
igazán súlyos _lelki_ probléma alatt a mélyben lappangó gyerekkori maradványokat és traumákat értettem, mivel ezek nagyon komplexek és gyakran rejtettek is, és minden egyébbel való megküzdést is nagyon megnehezítenek (pl. ha valaki 15 év alatt nem tud továbblépni az anyja halálán, és még mindig sírva fakad, mikor megemlíti őt, akkor nem az anyja halála az igazi problémája). viszont szépen lehet a hatásuk alatt komplett elbaltázott életstratégiákat végigkövetni, mások életét mérgezni, a gyerekeidet nyomorítani stb. az ilyesminek a gyógyítására a pszichológus alkalmatlan, mert heti 2-3 találkozással képtelenség rájönni a mögöttes okokra, amiket a páciens többnyire még tagad és titkol is.
Belagezapista (törölt) 2012.09.13. 15:00:55
"őőőőő, azt állítod, hogy aki felgyógyult a depresszióból (tünetmentes) az annak köszönheti állapotának javulását, hogy nem is volt depressziós?"
Nem, ezt nem állítottam. Azt állítottam, hogy egy depressziós embernek hiába mondod, hogy csak akarjon, és akkor kigyógyul, mert éppen az akarata korlátozott. Ettől még kigyógyulhat, de úgy nem működik, hogy csak akarnia kell és kész.
"Egyrészről egy depressziós hangulatára is a hullámzás jellemző, másrészről bizonyos esetekben kifejezetten jókedvű, tevékeny periódusok is előfordulnak."
Ez a bipoláris szindróma vagy más néven mániákus depresszió, egészen más, mint a normál depresszió, aminél nincsenek ilyen periódusok.
"Osztán még a betegnek vannak családtagjai is, akik felismerve a problémát segíthetnek a depisnek eljutni a megfelelő szakemberhez."
Pontosan.
KürtiT (Tromb74) 2012.09.13. 16:14:52
lárvalányhaj 2012.09.13. 20:28:10
természetesen nem 2 alkalomra gondolok, hanem hónapokig-évekig tartó terápiára.
és nem elég kiterülni a díványon, és elvárni, hogy a pszichónéni végezze el a piszkos munkát, hanem a páciensnek is kőkeményen részt kell vennie a folyamatban. kezdetnek fel kell építenie egy reális énképet, ami stabil és szilárd, no meg szembe kell nézni a démonjaival.
amiket korábban írtál (gyerekkori traumák stb.), azok pedig pláne olyan dolgok, amiket szakember segítsége nélkül nem lehet feldolgozni, mert a gyógyulási folyamatnak alapvető feltétele a megértő hallgatóság.
@KürtiT (Tromb74):
igen, ez így van. tényleg nem lehet kijelenteni, hogy a depresszió per definitionem azt jelenti, hogy az egyén motiválatlan, nincs akaratereje. több (diagnosztizált) depresszióval küzdő emberhez is volt már szerencsém életemben, látom, hogy nagyon eltérő hozzáállások vannak.
aki erejéhez mérten próbál küzdeni ellene, és próbálja átírni az önértékelését és a káros gondolkodási sémáit, az előbbre jut. persze a változás nyilván nem egyik napról a másikra fog bekövetkezni, és a biokémiai rásegítést sem nagyon lehet megúszni. pl. ismerek egy srácot, aki szinte a saját erejéből jött ki a depresszióból - évek óta ismerem, tényleg lenyűgöző, amit véghezvitt.
aki viszont belesüpped a szar helyzetébe, annál ez vélhetően évekig el fog húzódni.
Ernoke 2012.09.14. 10:17:04
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.09.14. 11:11:11
lárvalányhaj 2012.09.14. 12:29:00
persze, hogy nem elég önmagában az akarás. lépésről lépésre kell eljutni a megoldásig. de maga az egyén sokszor ahhoz is gyenge, hogy ezeket a lépéseket önállóan megtervezze. ilyenkor nagyon kell valami lökés, ami kívülről érkezik, lehet az pszichológus, pszichiáter segítsége vagy vmi más, alternatív módszer.
[c] 2012.09.14. 12:51:38
Én ennek semmi jelét nem tapasztalom :)
Ugyanakkor tény, hogy az egészségesen élőt is csesztetik, a kedvencem a vegák vegzálása - én nem vagyok az, de nagyon tud irritálni az "a fééérfi, az húst zabál hússal" meg a "mennél le a bányába dolgozni ezzel a nyúlkajával a beledben" típusú okosság.
KürtiT (Tromb74) 2012.09.14. 13:48:31
Másrészről az emberek simán elfogadják, hogy az orvostudomány nem minden esetben tud segíteni szervi bajaikon, a lelki problémákkal foglalkozó szakemberektől mégis csodát várnak.
@Ernoke: A pszichológus nem nagyon bogoz, egyszerűen biztosít egy megfelelő légkört, módszert, meg segít abban, hogy ezek segítségével olyan eseményeket is feldolgozhass, amihez a legtoleránsabb kocsmai cimbora sem elegendő már.
Egy terápia nagyon eltér a mindennapokban alkalmazott egyéni megoldásoktól, mert a szakember segítséget tud nyújtani abban, hogy ne ragadj le évekre egy-egy problémánál, hanem találd meg rá a megfelelő megoldást.
A barátokkal és a családdal a fő probléma, hogy nem tudnak objektívek maradni, nem ismerik a terápiás módszereket, ezért a legnagyobb jóakarattal is sokkal lassabban v. sehogy nem tudnak segíteni.
Nem jellemző, hogy bárkinek lenne olyan barátja, akivel megbeszélheti, majd be is tartja, hogy hetente egyszer leülnek egy órára és végig veszik élete jelentősebb eseményeit, az ahhoz kapcsolódó érzelmeket, és közösen megoldást találnak a még feldolgozatlan élményekre. Természetesen mind ezt úgy, hogy a haver mindvégig objektív marad, és minden alkalommal megakadályozza a delikvenst, hogy mellékvágányra v. zsákutcába terelje a történetet.
Tehát el kell fogadni, hogy a pszichoterápia, bár alig több, mint egy évszázados találmány, működik.
Ami nem azt jelenti, hogy jó a rákra meg az AIDS-re.
Ernoke 2012.09.14. 14:19:50
nekem ez az objektív partner a pasim, de voltam már én is ilyen egy nagyon jó barátomnak több évig. pont hogy a barátoktól és a társtól kell ezt elvárni. a család az más, többnyire pont az a problémák forrása, nyilván nem az ellenérdekelt oldalról választ az ember, ha jót akar magának.:D
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.09.14. 14:28:31
Ernoke 2012.09.14. 15:25:21
KürtiT (Tromb74) 2012.09.14. 15:42:27
Sőt az is előfordulhat, hogy ha ezeket a homályos emlékeket újra felidézed, másképpen értékeled őket, olyan összefüggéseket is újra átgondolsz, amiket korábban ilyen vagy olyan okokból kifolyólag nem tudtál.
Tehát a már nem létező egyszarvú, azért valaha létezett, a földből kilógó szarva pedig szúrhatja a seggedet, ha kicsit megkapargatod akkor meg kiderülhet, hogy a rózsaszín nem is annyira irritáló.
Persze ami a legfontosabb, hogy amivel az embernek nincs problémája, azt felesleges piszkálni.
KürtiT (Tromb74) 2012.09.14. 16:19:26
Arról van szó, hogy a pszichológus semmiről nem tud, csak amit te elmondasz neki, és ez így van rendben.
A csavar az egészben, hogy az objektív igazság nem számít, csak az, hogy a beteg miként éli meg.
Tehát az objektivitásra azért van szükség, hogy semmi szín alatt ne vallj színt az ő dilemmáiban, a döntéseket magának kell meghoznia. Az egyetlen szempont pedig az, hogy ez számára kielégítő legyen.
Tehát a fenti példát alapul véve nem az a cél, hogy Vészmadár igh. úr :D jó kapcsolatban legyen a mamájával, hanem az, hogy ne okozzon neki problémát a kapcsolatuk. Tehát ha esetleg azt a döntést hozná, hogy megszakít vele minden kapcsolatot, akkor el kell fogadnunk döntését, és azt is, hogy jelen pillanatban ez a döntés a legmegfelelőbb Vészmadár igh. úrnak.
A kedves mama lelki problémáival pedig foglalkozzon más.
lárvalányhaj 2012.09.14. 17:36:22
nekem olyan terapeutám van, aki képes volt olyan légkört teremteni, ahol meg tudok nyílni.
de mondom, ez hozzáállás kérdése is. aki azzal az elvárással megy oda, hogy "itt van ez az ember, aki tud nekem segíteni, és most együtt fogok vele működni, hogy közösen megoldjuk a problémáimat", az más eredményt ér el, mint aki azzal megy oda, hogy megerősítést keressen arra, hogy nem ő a hülye, hanem mindenki más körülötte, vagy mondjuk ellenségesen áll az egészhez, és nem átall hazudni a terapeutának pl. a tesztek kitöltése során azért, hogy jobb színben tüntesse fel magát.
ezért pl. nem tudom, hogy az általad említett szélsőségesen manipulatív személyiségeknek milyen esélye van a gyógyulásra. a tapasztalatom eleve az, hogy az ilyen emberek nem nagyon kérnek önszántukból segítséget, mert eleve egy olyan alapálláson vannak, hogy "mindenki hülye, csak én vagyok helikopter". ha meg eljutnak odáig, vajon mennyire lesznek képesek együttműködni a terapeutával?
az igazat megvallva jó pár embert ismerek, akinek nagy szüksége lenne ilyen jellegű segítségre, de eszébe se jutna elmenni. pedig a helyzet évről évre nehezebb lesz, mert egyre szarabb helyzetekbe navigálják magukat a viselkedésükkel, opcionálisan a környezetüket is rongálva vele. az ilyen emberrel mit kezdesz? pisztolyt tartasz a fejéhez, és elrángatod?
ami a barátok, pasi stb. szerepét illeti, nem értek veled egyet.
- egy ilyen elvárás nagyon megterheli a barátságot
- nem ismerik a terápiás módszereket
- nem biztos, hogy megérti magát a problémát
- nem biztos, hogy tud "jól" segíteni, ahelyett, hogy még mélyebbre rántaná az érintett embert
- semmi garancia sincs arra, hogy egy esetleges nézeteltérés esetén nem fordítja ellened mindazt, amit elmondtál neki.
- az utóbbi kitétel a mindenkori pasira sokszorosan áll.
lárvalányhaj 2012.09.14. 17:52:12
"Nem jellemző, hogy bárkinek lenne olyan barátja, akivel megbeszélheti, majd be is tartja, hogy hetente egyszer leülnek egy órára és végig veszik élete jelentősebb eseményeit, az ahhoz kapcsolódó érzelmeket, és közösen megoldást találnak a még feldolgozatlan élményekre. Természetesen mind ezt úgy, hogy a haver mindvégig objektív marad, és minden alkalommal megakadályozza a delikvenst, hogy mellékvágányra v. zsákutcába terelje a történetet."
meg még van egy olyan probléma is, hogy mi van, ha a barát a vele ily módon megosztott törteneteket felhasználja az illető ellen?
ha párkapcsolat másik szereplőjéről van szó, az pláne gáz. azzal, hogy ennyi mindent felfedünk magunkról, kvázi a másik ember kezébe adjuk a minket vezérlő távirányítót. mi van, ha elkezdi nyomkodni a gombokat?
lárvalányhaj 2012.09.14. 18:44:20
ha pl. arról van szó, hogy az illetőt 4 és 13 éves kora között rendszeresen megerőszakolta az édesapja, csak ő ezt elfojtotta magában, akkor az elég valószínű, h kihat a mindennapjaira is. az ilyesmivel pedig kezdeni kell vmit.
Belagezapista (törölt) 2012.09.14. 20:23:12
A sikeres karrier zéró összegű játszma, akkor is ha maga a gazdaság jobban növekedne, ha mindenki törné magát, mivel a sikeresség ezen a téren egymáshoz viszonyított, míg a lefogyás nem az. Tehát akárhogy töröd magad, nem biztos hogy nagyvállalati felső vezető leszel, mert erre sok ezer másik is töri magát, míg csak 1 befutó lesz. Ellenben attól hogy 1000 másik ember lefogy, még le lehet fogyni. Ezért gondolom azt, hogy hacsak nincs depresszió, elsősorban akarat kérdése a lefogyás, de amit depressziónak nevez a köznyelv, az ritka esetben az orvosilag, valójában nagyon kevés kövér ember depressziós, és sokkal több a lusta, vagy az olyan, akit nem érdekel.
A Tyne folyó déli partja 2012.09.14. 23:06:04
www.vegetarianus.info/vegetarianus_hiressegek/sportolok.html
de tudok olyat, aki pl. Vasember próbát csinált végig vegetáriánusként, és egyébként is fekete öves taekwondós. meg én se vagyok túl gyenge...meg a tesóm se.
A Tyne folyó déli partja 2012.09.14. 23:23:37
nos, egyik barátomnak se volt vele baja...
KürtiT (Tromb74) 2012.09.14. 23:30:35
Egyszerűen vannak olyan területek, ahol hús nélkül nem megy.
A Tyne folyó déli partja 2012.09.15. 00:09:46
amúgy nem ismerem a foglalkozásukat, de egy testépítő bajnok pl. nyilván nem lenne képes fizikai munkát végezni, teljesen hihető...
KürtiT (Tromb74) 2012.09.15. 00:17:49
[c] 2012.09.15. 13:55:16
"az neki totál elképzelhetetlen volt, hogy egy férfi is lehet vegetáriánus..."
Na meg, hogy az ember elkészít a szeretteinek olyan ételt is, amit ő maga nem szeret.
Urambocsá' a férfi is tud magának húst sütni.
A Tyne folyó déli partja 2012.09.15. 19:18:45
@tea fan: na igen, de neki ez is elképzelhetetlen volt, hogy a férfi képes a konyhában bármit megtenni. vagy a háztartásban. ez a nagymamám nővére volt, akkor volt már kb. 70.
2012.09.15. 21:36:18
Valahogy sejtettem, hogy Hitler és Sztálin ki fog maradni a híres vegetáriánus közéleti személyiségek közül. :)
Igazán érdekes dolgokat írnak:
"Olvastam néhány jó könyvet és felismertem az erkölcsi következményét a húsevésnek és a számtalan más módodot az állatokkal és a természettel való visszaélésnek. Ez sírásra késztetett. Egyszerűen nincs szükésgünk az állati termékek fogyasztására. Ezen a módon rengetet bajt okozunk; ez a bűn definíciója."
Gondolom, ezek szerint ez a testépítő nem hord bőrcipőt, bőrtáskát sem, nem használ tusfürdőt, szappant, dezodorokat, mosószert (ld. állatkísérletek, környezetszennyezés), nem száll soha repülőgépre, autóba, buszra (ld. tengeri olajszennyezések). Meg nem fogyaszt tejtermékeket, tejsavóproteint sem, valószínűleg fotoszintézissel állítja elő az összes aminosavat.
Sőt, valószínűleg az erdőben lakik egy barlangban, hiszen a nagyvárosok építésével is az állatok elől vesszük el az élőhelyet, és rengeteget elpusztítunk közülük.
Az agyam el tudom dobni az ilyen érveléstől, mint pl. mikor múltkor egy ismerős csaj bőr retiküllel, bőrcipőben, kisminkelve magyarázott a vegetárianizmusról és az állatok iránti szeretetről. Meg osztotta, hogy fogyasszunk tejterméket hús helyett a szeretet jegyében (mert az már ugye nem számít, hogy a tejelő nagyüzemi szarvasmarhatartás milyen horror körülmények között megy...)
Ja, és a legviccesebb az volt, hogy amikor mondtuk, hogy talán kezdhetné a környezet és az állatok védelmét azzal, hogy nem Passattal jár még a vécére is, vérig volt sértődve, hogy külkerületben lakik, és nem fog húsz percet várni egy buszra. Meg különben is, céges kocsi, ingyé van, ki kell minél jobban használni. :D
A Tyne folyó déli partja 2012.09.15. 22:05:09
amúgy, speciel én azért nem eszem húst, mert ki nem állhatom, pont. pici koromban se, lásd fent.
lárvalányhaj 2012.09.15. 22:16:39
A Tyne folyó déli partja 2012.09.15. 22:22:44
a repülőnek meg mégis mi köze van ahhoz, hogy mit eszik????? kevered a szezont a fazonnal.
2012.09.15. 22:41:47
Hitlerék vegetáriánusok voltak, nem sportolók.
A repülőnek annyi köze van, hogy az is olajalapú üzemanyaggal működik, és az olaj feldolgozása elég komoly környezetszennyezést, katasztrófákat okoz. Tehát ha valaki azért nem eszik, mert nem akarja bántani az állatokat, akkor legyen következetes.
A Tyne folyó déli partja 2012.09.15. 23:28:16
amúgy, Hitlerről speciel én azt olvastam, hogy ez hülyeség, dehogy volt vegetáriánus, egy időben az orvosa eltiltotta a hústól, egészségügyi okokból. Sztálin vegetáriánusságáról meg tőled hallottam először...a témához meg továbbra sincs köze.
2012.09.16. 08:58:43
Na de írtam, hogy konkrétan egy idézetre reagáltam a honlapról, amit belinkeltél.
Belagezapista (törölt) 2012.09.16. 21:14:03
Nekem semmi bajom a vegákkal és vegánokkal, kivéve azokat, akik állatbarát ideológiára hivatkoznak ÉS(!) ezen elv alapján akarnak másokban is bűntudatot ébreszteni.
[c] 2012.09.17. 00:33:48
Nem vagyok vega, viszont inkább eszem olyan disznó húsát, amelyet hozzáértő és állatbarát ember nevelt és vágott le, mint nagyüzemit.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.09.17. 08:55:32
@tea fan: nem tudom, mennyi darab disznóvágáson jártál, de nagyátlóban inkább a nagyüzemi vágás a humánus...
Ernoke 2012.09.17. 13:31:16
@KürtiT (Tromb74): nagyon sok ember képtelen számára kielégítő döntést hozni, mert gyáva hozzá, ehelyett látszatmegoldásokat követnek, amik szakadék felé viszik őket. a pszichológus feladata nem az lenne, hogy egyrészt szembesítse őket a viselkedésükkel ("50 éve ezeket a rögzült szarságokat követed, mégis állandóan bőgsz és boldogtalan vagy, nem gondolod, hogy nem a világban van a hiba, hanem benned?"), másrészt rávezesse őket arra, hogy min is kéne pontosan változtatniuk? mert szerintem pont erre alkalmatlan.
@lárvalányhaj: aki nyíltan segítséget kér, annak már gyakorlatilag nincs is szüksége segítségre. annál, akit mondtam, egyrészt rengeteg rejtett segítségkérés van, másrészt egy kedves, jószívű ember, nála pont a manipuláció a választott káros viselkedésminta.
egyébként számomra nagyon furcsa a hozzáállásodat olvasni. hogyhogy megterheli a barátságot, amikor pontosan ez a barátságok célja és lényege...? aki erre nem alkalmas, az a haverom/cimbim, nem a barátom. az meg a másik, hogy a hozzám legközelebb állók "ellenem fordíthatják", amit mondok...?:o ilyen 31 év alatt egyszer sem történt velem, kizárólag ellenségek akartak ártani nekem rólam megtudott infókkal, de senkiben soha nem csalódtam, akit a barátomnak tekintettem. párkapcsolatban meg végképp nonszensz, hogy ne bízzak a másikban, mert mi van, ha elárul, az embernek ezek szerint max. társas magányban kellene léteznie?
(biztos, hogy te jó emberekkel veszed körül magad? )
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.09.17. 13:46:26
Egy nagyon-nagyon okos mondás szerint a pokolba vezető út jó szándékkal van kikövezve. Én inkább úgy jártam sokszor, hogy puszta jót akarásból sikerült barátoknak nagyon belenyúlniuk ebbe-abba.
lárvalányhaj 2012.09.17. 17:06:39
nem azt mondom, hogy tilos lelkizni a barátokkal, de szerintem irreális elvárás egy baráttal szemben, hogyha rákényszerítem arra, hogy olyan gyakorisággal és mélységben beszélgessünk a traumáimról, ahogyan azt egy pszichológussal tenném.
egyrészt azért, mert (tapasztalat!) az emberek többsége a traumákkal nem tud mit kezdeni. pl. egy olyan ember, akinek sose volt olyan korszaka, amikor nagyon magányos volt, mert minden közösség kirekesztette, nem tud mit kezdeni azzal, ha másvalakinek ilyen tapasztalata van. és akkor a durvább traumák (pl. családon belüli erőszak különböző válfajai) még szóba sem kerültek. és nemhogy nem tud vele mit kezdeni, de hallani sem akar róla, mert kényelmetlen neki.
másrészt még ha tud is vele mit kezdeni, akkor sem biztos, hogy nagy mennyiségben elviseli. pl. egy depressziós ember annyira negatív tud lenni, hogy pillanatok alatt leszívja az energiákat. olyan érzésed lesz, mintha egy fekete lyukba öntenéd a pozitív visszacsatolást, mert csak nyomod-nyomod az energiát, és a töredékét sem kapod vissza. a legtöbb ember nem akar ilyesmit hallgatni, ilyen emberek társaságában lenni, mert érzéseket keltenek benne.
ami meg az információk felfedését illeti: alapvetés, hogy minél többet tud rólad a másik, annál sebezhetőbb leszel. a manipuláció nem feltétlenül rossz szándékból történik, csak vannak olyan emberek, akiknek az a természetes működési módja, hogy manipulatívak. sokszor maguk sem ismerik fel. pl. Manipulatív Mária el akar érni valamit nálad, amiről tudja, hogy nem mennél bele, ha szemtől szemben kérne meg rá, viszont ha a kezébe adod a "távirányítódat", akkor tudja, hogy milyen "gombokat" kell megnyomni rajta annak érdekében, hogy úgy történjenek a dolgok, ahogy ő szeretné. nem is biztos, hogy észreveszed, csak egyszercsak megtörténik veled.
ami meg a párkapcsolatot illeti, ott elég könnyen elfajulhatnak az események. például félredugsz, a pasid megharagszik rád, szakít, és bónuszként kitol veled. és azzal lehet a legcsúnyábban, legnagyobb fájdalmat okozva kitolni, akit jól ismerünk. do the math.
blur7 2012.09.17. 18:54:13
És akkor még felvetődik egy további kérdés: aki egy halom szörnyűséget meghallgatott, az kinek mondja el, hogyan könnyítsen lelkén?
És ha tanácsot adok, akkor komoly felelősséget vállalok. Egyik barátomat (nő) rendszeresen verte az élettársa. (Ha például családon belüli erőszakról van szó, akkor - sajnos - nekem sem térkép e táj.) Azt tanácsoltam neki, hogy hagyja el (nem azért, mert én akartam ráhajtani a nőre). Jó sok idő telt el, mire megtette. Most már látja, mi volt a helyes döntés. De ha egy még rosszabb kapcsolatba került volna utána, akkor talán most engem is hibáztatna.
lárvalányhaj 2012.09.17. 21:54:18
részben, de nem csak erről van szó. mindig is úgy gondoltam, hogy az ilyesmi nem a barátok dolga, pláne akkor, ha olyan komoly a probléma, hogy már tüneteket okoz.
+ az én saját tapasztalatom az, hogy az igazán traumatikus élményeknél a puszta elmondás nem is segít, mert nem könnyebbülök meg, hanem újraélem az eseményeket, és csak még szorongóbb és ingerültebb leszek, mint annak előtte.
plusz mindig bele lehet futni abba, hogy a másik ember egyszerűen nem érti meg a problémát, lekicsinyli stb.
az meg tök jó, hogy ezt javasoltad a barátnődnek, nagy szerencse, hogy akkor és ott volt kihez fordulnia.
KürtiT (Tromb74) 2012.09.18. 23:42:02
Az emberek többnyire tudják, mit csinálnak szarul, csak nehezen szánják rá magukat a változtatásra. Ha az elejétől a végéig átrágják magukat az őket nyomasztó problémákon, az esetleges alternatívákon, akkor valami olyat tesznek, amit azelőtt soha. Ez nagyban megkönnyíti a cselekvést is.
A pszichológus kb. aszisztál az egészhez, és az egymást követő alkalmakon a páciens mindig beszámol a változásokról, és persze mindig szeretné (maga és a pszichó előtt) bizonyítani, hogy lépett egyet előre.
A pszichológus meg azért hatékonyabb, mint a barátnő, családtag, mert a figyelmét csak az köti le, hogy a verbális-, nonverbális-,és metakommunikációra összpontosítva felderítse a problémákat és a pacienst azok megoldása felé terelgesse.
Nem kell, hogy ismerjen (sőt!) téged, a körülményeidet, a közvetlen környezetedet.
Jellemzően olyan tudományról van szó, ami számtalan esettanulmány, teszt, megfigyelés, terápiás jegyzőkönyv alapján felgyülemlett tudásra támaszkodik. Ezekből kiindulva szabja személyre a terápiát, amelyet adott esetben alkalmaz.
A barátnőd (akárkid) biztosan olvasott egy-két dolgot mondjuk a gyermekbántalmazásról (ha éppen erről van szó), tud adni használható tanácsokat.
Egy pszichológus, aki nagyjából ezen a területen dolgozik, évente többtucatnyi hasonló esettel találkozik, már több ezer oldalt elolvasott a témáról, és részt vett vagy húsz konferencián. Persze ezek a számok csak igen fiatal pszichológus esetében igazak.
És ez így van minden, a pszichológia szempontjából érdekes területtel.
Depresszió, alkohol betegség, evészavar, viselkedészavar...
Ezeknek mind-mind vannak specialistái, akik főállásban és szabadidejük jelentős részében ezeket kutatják, évtizedeken keresztül.
Pl. ahhoz, hogy családterápiát tarthas, az egyetem után részt kell venned egy 100 órás elméleti képzésen, 100 órányi más által levezetett családterápián megfigyelőként, 150 órányi önismereti képzésen, 2x50 óra családterápián aktív résztvevőként supervizor irányítása alatt, 80 órányi ezen a területen végzett aktivitás (konferenciák, egyebek). Végül kell irnod egy esettanulmányt az egyik terápiáról, amiben részt vettél,és meg kell védened egy háromtagú bizottság előtt.
Ja és igazolnod kell, hogy ez idő alatt mindvégig pszichológusként dolgoztál pl. egy nevelési tanácsadóban. Ez a procedúra 3-5 évig tart az egyetemi diploma után, és ha megcsináltad, akkor számítasz kezdőnek ezen a területen (közalkalmazottként kb. 120 e nettó fizetést érdemeltél ki).
Ehhez képest a az unokahugi v. barinő releváns tapasztalata nyilván sokkal meggyőzőbb.
Ernoke 2012.09.19. 10:35:18
ami a hozzászólásod második részét illeti, az eddigi viszonylag széleskörű tapasztalataim mind azt erősítették meg, h ártalomelkerülésre ekkora tekintettel lenni az emberi kapcsolatainkban előbb-utóbb nagyon visszaüt. a kiteljesedés ellen hat ugyanis. no pain no gain, ha már angolul akarunk szólni.:)
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.09.19. 12:43:21
KürtiT (Tromb74) 2012.09.19. 13:03:21
Ezért van az, hogy egyetem után még kb. 4-5 évet dolgoznak a szakmában, mielőtt terápiát tarthatnának. Egyszerűen ennyi kell hozzá, hogy kellő mennyiségű releváns tapasztalatra tegyenek szert.
Feleségem pedagógus és pszichológus végzettséggel rendelkezik, de az eleve meglévő adottságain kívül azért kellett neki pár munkában eltöltött év, és jó néhány képzés, mire igazán gatyába (szoknyába) rázódott.
Egyszerűen rutin nélkül, irtózatos energiákat pazarolt arra, hogy a napi 6-8 esetet kezelni tudja, minden nap ki volt borulva a sok szartól, amit végig kellett hallgatnia. Ez természetesen a hatékony munkát is megnehezítette.
vagy 100 önismereti óra és mindenféle szakmai képzés után helyére kerültek a dolgok. És ennek én nagyon örülök :D
lárvalányhaj 2012.09.19. 13:06:54
a manipuláció attól manipuláció, hogy a szándék nem nyilvánvaló. :)
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.09.19. 13:31:51
KürtiT (Tromb74) 2012.09.19. 13:44:06
Talán még annyi különbség van tanár és pszichológus között, hogy az előbbi szakmával járó nehézségeket az emberek nagyjából ismerik, ha szeretnek is erről megfeledkezni.
Ha valaki képes napi több órában 25-30 különféle gyerek érdeklődését fenntartani, tudományt gyömöszölni a fejükbe és ezen felül még nevelni is őket valamilyen módon, de legalább helyes értékek felé terelgetni őket, az kicsit nagyobb társadalmi elismerést érdemelne.
A pszichológus esetében meg az a helyzet, hogy akikkel ő találkozik, annak biztosan komoly gondjai vannak, ez feltétlenül közös bennük.
Na most 6x1 (+adminisztráció)órában ilyen embereket hallgatni, az olyasmi, mintha a kocsmában hat ember ülne le melléd egymást követően egy órácskára, hogy kiöntse neked világfájdalmát, miközben a te problémáidra egyáltalán nem kíváncsi.
"ez amúgy nem rossz, dugni például szerintem legalább 10 év gyakorlat után tudsz csak tisztességesen:)"
No ja, kell hozzá az a tapasztalaton alapuló magabiztosság, aminek hiányában a kamaszkori szex, ha szigorúan vizsgáljuk, inkább meztelen szerencsétlenkedésnek mondható.
Persze ebben is vannak született tehetségek :D
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.09.19. 13:53:44
KürtiT (Tromb74) 2012.09.19. 14:02:22
Gondolom, ez Tibort nem annyira zavarja.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.09.19. 14:11:13
KürtiT (Tromb74) 2012.09.19. 14:44:24
Viszont a régebbi, nem feltétlenül szabályszerűen reagáló kommentelők - Pizka, Altoid, Nádiposzi, Bateman stb. - szórakoztatóbbak voltak.
"Hiába, a régi jó dolgokból nem maradt mára semmi" :D
Belagezapista (törölt) 2012.09.19. 16:45:31
"Na most 6x1 (+adminisztráció)órában ilyen embereket hallgatni, az olyasmi, mintha a kocsmában hat ember ülne le melléd egymást követően egy órácskára, hogy kiöntse neked világfájdalmát, miközben a te problémáidra egyáltalán nem kíváncsi."
www.youtube.com/watch?v=Blkx0K_GQZ8
Nadiposzi (törölt) 2012.09.23. 10:06:36
Na, most elmorzsoltam egy könnycseppet a szemem sarkában, meg lettem említve, hej srácok, ha itt lennétek, most a hónom alá kapnám kettőtöket, és rágyújtanék egy borongós, átélhető, férfiasan szirupos nótára.
Hüpp. Amúgy az milyen már, hogy a posztok átpörgetése után már a kommentekre sincs türelmem, se humorom, csak az ismerős avatárokat keresve olvasgatok bele hébe-hóba. Régen minden jobb volt, az a kurva naptár is eggyessel kezdődött, pölö.
Celtic 2012.10.17. 07:43:00
sírjatok 2014.03.15. 20:59:24
Aztán észrevettem a dátumot.