Kopaszodásmodor

2012/05/20. - írta: Modor Tibi

Mert nincs kopasz fej, csak seggig érő homlok. Mert az ész nem tűr meg maga fölött semmit. Én nem is kopaszodom, csak magas a homlokom és vékony szálú a hajam. Meg szőke, aztán nagyon átlátszik a fejbőr. Az árjaságnak vannak ilyen hátulütői amellett, hogy nem tudok lebarnulni. Amúgy nem ritkul. Ja, ez tök egyszerű: túlteng bennem a férfihormon, a túl sok tesztoszteron pedig gyorsítja a kopaszodást. Ez van, a férfias férfi az bizony kopaszodik és egyben szőrös is. A csajok nagyon szeretik, buknak a kopasz fejre. Itt e, a vállam is azért szőrös, mert ahogy locsolom a fejemre a Bánfit, oda folyik le az egész. A magas homlok az intelligencia jele.

Nem igazán kopaszodik, megnézte az általános iskolás képeket is, és már akkor is nagyon magasan volt a homloka. De azért a biztonság kedvéért elkezdi oldalt előre-fölfelé (!) fésülni a haját, hátha mégis a hajritkulás valószínűtlen esete forog fenn.

Egyre egyértelműbb kopaszodás! Szerencsésebbeknél félszigetfrizura, ami idővel valódi szigetté-pamaccsá (bóbita) fejlődhet. Félszigetfrizura: az intelligens, férfias, komolyan veendő férfi kopaszodása. Balfasz-kopaszodás: Juliánusz barát-féle, pappá felkent kopasz fejtető fölötti csillogás.

Kétségbeesett módszerek szarabbnál szarabb hajviseleteket eredményeznek: inkább megnöveszti a maradékot, hogy azt szánalmas módon fésülgesse-igazgassa a csillogó homlokra, fejcsakra fölé. Durvább esetben még zselével is megtámogatja, tenyérrel lelapítja. A kopaszság persze így is nyilvánvaló, főleg szelesebb időjárás esetén (zselézett hajtincseknél főnyeremény). Kóros sapkaviselési kényszer, még akár munkahelyen, étteremben, kaja közben is képes a fején hagyni azt a szart. Zenei-művészi affinitással rendelkezőknek kendő! Békejeles, vadkenderes, halálfejes, babos.

Büszkén kopasz: az egészet leborotválja, rendszeresen nyírja. Öreg rocker: megnöveszti a többit, Frenreisz-szerűen - esetleg copfba fogja. További, klasszikus öreg rockerek: Som Lajos, az omegás Elefánt, Gidófalvy, Horváth Attila, Balázs Fecó. Extrém arcszőrzet- és fülbevalóviseléssel ajánlottan kombinálható.

Jó, hát kopaszodom, és? Azért ez talán még annyira nem gáz. Ha kopaszodó nő lennék, gázabb lenne.

71 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yenoee 2012.05.20. 21:29:48

Olyan szép hajad van, miért nem hordod?

pocaklakó minimanó 2012.05.20. 21:43:07

"Itt e, a vállam is azért szőrös, mert ahogy locsolom a fejemre a Bánfit, oda folyik le az egész."

Ha még csak a vállára folyna.

De onnan még végigcsorog a hátán, majd elindul felfelé és belecsorog a fülébe és az orrába is.

t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTZaPUXP5uXRIg798norr5XAjHf9xu7CPtroObPnUUJAS3ZkYD23Q

voripeter 2012.05.20. 22:07:41

Apám azt szokta mondani, hogy ő nem kopaszodik. Teljesen kopaszon született, és azóta már ennyi kinőtt...

Kicsi Kacsa 2012.05.20. 22:45:07

Tarkopasz. Ezt kihagytátok. :)

Kicsi Kacsa 2012.05.20. 22:50:54

Ismerek több idősebb úriembert is, akik oldalt megnövesztik és átfésülik a fejük tetején a hajat. Akkor (is) gázos, ha egy vékonyka tincs elszabadul és lelóg. Meg ismerek olyan férfit is, aki a feje tetején már kopasz, hátul meg megnövesztette, összegumizta. Mindezt ápolatlan hajjal, külsővel.

Időlimit meg monnyon le!

lárvalányhaj 2012.05.20. 22:53:35

"Kétségbeesett módszerek szarabbnál szarabb hajviseleteket eredményeznek: inkább megnöveszti a maradékot, hogy azt szánalmas módon fésülgesse-igazgassa a csillogó homlokra, fejcsakra fölé. Durvább esetben még zselével is megtámogatja, tenyérrel lelapítja"

www.holytaco.com/combover-awesomely-bad-photo-gallery/

pföejj, sose értettem, h ez miért jó. eleve ronda, de az, ahogy a kopasz fejre fésült hajszálak átzsírosodnak, kifejezetten undorítóvá teszi.

pocaklakó minimanó 2012.05.20. 22:58:40

És aki az átfésülést profin csinálja.

Na, persze: japán. Japppppán!

www.youtube.com/watch?v=uHm_1116f_Q

Kicsi Kacsa 2012.05.20. 23:15:26

És ne feledjük az örök mondást:
A hajhullást a padló állítja meg.

Visszatérve a posztra, mégis, melyik megoldás az igazi? Véleményem szerint még az elviselhető kategória a biliárdgolyó fej, esetleg fél centis tüsi haj + a szakáll is fél centis. Nekem ez még belefér.

Hipok Rita 2012.05.21. 00:47:36

Előbb-utóbb MINDENKI megkopaszodik.
Csak nem mindenki éri meg!

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2012.05.21. 07:04:39

hááááááá
de jót röhögtem .... erre jó volt ébredni..
danke jú
all of jú

2012.05.21. 07:36:20

Fasza! Borotválós büszke kopaszként mondom. (Ráadásul így nem is őszülök.)
Az megvan, akinek egyenletesen ritkul mindenütt, hagyja megnőni kb. 1-4 cm közötti hosszra, majd az egészet hátrazselézi? (Ez a módszer a klasszikus "átterelős", mondernebb, diszkósított változata.)
Zoli bohóc verzió? Dús tonzúra meghagyva 5-8 cm-re, valamint a homlok felett egy megritkult, elgyengült, szánalmas csomócska.
Végül mindennek a legalja: hajklinikás-beültetős módszer, amitől mindenütt egyenletesen ritka lesz, így azután goto zselés verzió.

2012.05.21. 08:19:57

Ejnye, Bergendyt kihagyni. Bár ő annak idején saját maga vágta le a hosszú haját, de azóta sem tudni kopaszodik-e már:)

Illetve van az, hogy aki elöl kopaszodik, az okos ember mert sokat vakarja a fejét miközben valamin gondolkodik. Aki fejtetőn kopaszodik az meg nagy pinabubus, mert sokat nyal, a nők meg ott fönt simogatják a fejét:)

Női kopaszodás tabu?

belekotyogok 2012.05.21. 08:50:25

@Hadrian77: szerintem nem tabu.

Ott csak a néma erőlködés van tupírral, illetve elképesztő összegek otthagyása hajklinikákon, de semmi modorosság, ez kétségbeesés.
Legalábbis álvicces modoroskodással önigazolást kereső, gyérülő hajú nővel még nem találkoztam. Csak kétségbeesettel.

2012.05.21. 09:28:18

A parokasokat kihagytatok.Nekem ebbena kategoriaban a zenesz a kedvencem.Meg kepernyon is a jon.Eloben kulonosen vonzo lehet.

2012.05.21. 10:38:44

Kopaszodom. So fucking what?

Ortisz · http://brog.blog.hu 2012.05.21. 10:44:21

Mester Tamásról hallottam még 94-ben:
"Hát neki nem hullott ki a sok észtől a haja, mint az apjának!"

Ortisz · http://brog.blog.hu 2012.05.21. 10:47:00

Ja és Szigeti Ferenc is klasszik!

petrice 2012.05.21. 11:46:29

Én előre megígérem, hogy méltósággal fogok kopaszodni.

Styxx 2012.05.21. 12:36:11

Most látom, hogy címlapos. Kit kellett ezért leszopnod Tibi? Remélem csupasz volt. :-)
Az átfésüléssel kamufláló kopaszodás-király, meg amúgy is az abszolút képernyőkirály: Vitár - Pecsétgyűrű- Róbert

ZON 2012.05.21. 12:46:59

Bőrgyógyásznál:

-"Doktor úr, csak ez a pár szál hajam maradt.Volna lehetőség ezeket megőrizni?"

-"Várjon, valahol lennie kell itt valami kis doboznak..."

Asztalos Gábor 2 2012.05.21. 12:56:09

szar blog
szar poszt
szar kommentelők
mindenki hülye csak én vagyok a villamos.

Emmett Brown 2012.05.21. 13:10:30

@Brother Love: az őszülés nagyságrendekkel menőbb mint a kopaszodás, ez közismert tény :)

soproni1 2012.05.21. 14:40:49

A konditeremben szinte mindenkinek julianus barát haja van. Valószínű, hogy nem pótolják az ásványi anyag veszteséget. Sőt a fokozott légzés miatti oxigény hiány miatt még az idegrendszerük is ingerlékeny. A szociális háttér miatt a " geci" szó is szerepel minden mondatban. De sok miatt szót írtam. Akkor inkább "végett", az parasztos is.

2012.05.21. 14:47:36

@soproni1: vagy - mint Hadrian77 is rámutatott, sokat és jól nyalnak, s közben simogatják a buksijukat és a simogatás _végett_ kikopott a haj.

Jim 2012.05.21. 14:49:31

Torrente námberván átfésülésben, a kopasz hosszúhajú.

Szalacsi_Dezső 2012.05.21. 15:24:36

Én tutkó valamelyik típus lennék, ha "kopaszodnák", de szerencsére nem, és nagypapákat nézve nem is fenyeget a veszély, de nagyon együtt érzek a kopaszodást nehezen viselő férfitársaimmal.
Én beleőrülnék.

zaturek 2012.05.21. 16:44:07

De Torrentét alakító színész, Santiago Segura is tudja, mitől döglik a tetű.

Bár nem tudom, hogy egy filmszerep miatt volt ez a rettenetes hajzat, amit nálunk viselt pár hete, vagy ő is a Szigeti-féle irányvonal népszerűsítője.

2012.05.21. 16:44:36

@Emmett Brown: egy ferfinal lehet, de noknel nem annyra.Bar az enkorosztalyomban a nok is erosen kopaszodnak az elso generacios fogamzas gatlotol.A gyerekek szama egyenesen aranyos a haj mennyisegevel.

Ernoke 2012.05.21. 17:27:43

@Emmett Brown: az őszülés kifejezetten szexi szerintem, főleg fekete hajjal-kreol bőrrel.

@Szalacsi_Dezső: dehogy őrülnél, ha a családban mindenki kopasz lenne, amióta élsz, te is megbarátkoznál vele 20 éves korodra. lehet, h engem azért nem zavar, ha kopaszodik egy férfi, mert apám jóval a születésem előtt már tök kopasz volt.:)

a_fater 2012.05.21. 18:19:09

Pedig Zidane is Julianus-barát szerűen kopaszodott

Öblös · http://modoros.blog.hu/2009/05/12/az_oblos 2012.05.21. 18:24:35

André Agassi szőke parókája megvan, gyerekek? Amúgy én hál' Istennek nem kopaszodom, ám annál jobban őszülök.

_Wasp_ 2012.05.21. 18:45:20

én korán kezdtem kopaszodni, és amikor rájöttem, akkor "hadd lám uramisten, mire megyünk ketten" és fogtam a nullás gépet meg a zsilettet.

Sokan mondják, hogy kopasznak lenni nem szexi, meg a nők nagy része eleve nem kezd kopaszokkal, pont így volt ezzel a feleségem is.

Szerintem a nem modoros kopaszodásnak az a trükkje, hogy bele kell szarni, mások mit gondolnak.

Kicsi Kacsa 2012.05.21. 19:09:21

Ha már paróka, akkor említsük meg a pepit. Ez olyan se nem paróka, se nem póthaj, a tonzúrára kell biggyeszteni, aztán a végeredményt viselni. Gonosz vagyok, mert ezeken a pepit viselő pasikon is jókat szoktam röhögni.
@Frengi: szerintem fordítottan arányos. Amikor még hajadon (de szép ideillő szó) voltam, dús hajam volt, két copfból az egyik olyan vastag volt, mintha most megnöveszteném és az összeset egy copfba fésülném. 3 gyerek után. Nem kopaszodom, de lényegesen vékonyabb és kevesebb lett a hajam.

pocaklakó minimanó 2012.05.21. 19:11:02

"Énekeljük" együtt kis hazán méltán elfeledett rapperének, PAIN mesternek a dalára, hogy...

A haj vajon mi?
A tar vajon ki?

pocaklakó minimanó 2012.05.21. 19:39:48

Valahogy a hajról és a jövőtlenségről eszembe jutott egy alkoholistáknak szóló mondás. Természetesen mélyen igaz.

Az alkoholistának nincs tegnapja, nincs holnapja és nincs MÁJA. :)

eulimen_ 2012.05.21. 21:43:49

@Brother Love:
"Az megvan, akinek egyenletesen ritkul mindenütt, hagyja megnőni kb. 1-4 cm közötti hosszra, majd az egészet hátrazselézi? "
Hogyne.
84.2.38.22/gallery/keyframe/2011/10/23/duna-40664/duna-40664-17530100.jpg

Egyébként hogyhogy nem érintettük még e topicban az Arany Farmermellény-életműdíjas Lakat T. Károlyt?!

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.05.22. 07:21:33

@eulimen_: itt "finnbe" ez a ritkazselé stihl nyomul, amúgy is vékonyszálú a hajuk és porosút színű

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2012.05.22. 08:35:16

mézga géza, a rideg magyar valóság. és megannyi rock-csótány, aki a hatvanas évek óta skerázik bőrcuccban és egyre visszavonuló hajvonallal.

niyabinghi 2012.05.22. 10:10:29

Minden csoportomnál (felnőttek) tanítom az emberek leírását, benne van a kopasz és a kopaszodó is. Az egyik ilyen társaság elkezdett poénkodni, hogy a kopaszodásnak milyen fajtáit különböztetjük meg. Szépen kivesézték, amikor mondtam, hogy azért a mikiegér formáról ne feledkezzünk meg, az így és így néz ki. Ahogy kimondtam, már meg is bántam, mert pont a velem szemben ülő srácra ráillett a leírás, a két padtársa szépen rá is nézett. Kellemetlen volt. :)
Aztán van egy ismerős doktornő, akinek a barátja kopaszodik, de ő ezt az állapotot nagyon szereti, így az oldalt megmaradt pamacsokat nem engedi levágatni. Már az elég zavarba ejtő sokak számára, hogy egy vöröshajú embernek megfakul a haja és kopaszodni kezd, de nem vágatja le a maradékot. Az meg pláne, hogy a barátnéni utasítja, hogy akkor fiam oldalt és hátul daueroltasd be. (Egyszer pont akkor estem be a fodrászüzletbe, amikor ondolálták a szerencsétlen rőzséjét, alig bírtam ki röhögés nélkül.) Doktorbarátnéni szerint cuki, szerintem meg olyan, mint amikor a freskókról ismerős angyalkák felnőnek és közelednek a nyugdíjkorhatárhoz.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.05.22. 14:13:08

nálame egyelőre a rendkívül markáns karaktert kölcsönző őszülés keveredik az amúgy kisfiús pofazacskó bájával:)

blur7 2012.05.22. 18:17:34

@niyabinghi: Mintha Art Garfunkelt írtad volna körül.

niyabinghi 2012.05.22. 18:35:58

@blur7: Igen, hasonlít rá. Főleg az öregedő Art Garfunkelre, szemüveg nélkül.

2012.05.22. 21:56:05

Viharos múltam során soha, még ínséges időkben sem jutottam el odáig, hogy kopasz pasikra fanyalodjak.
A családban 1 anyai nagybácsi volt kopasz, de se férjek, se szertők se ágyasok, se fel és lemenők között senki, de senki, akinek valamilyen haja ne lett volna.

de még csak felnyirt hajú, vagy tüsi frizurás sem (bár most a gyermek rövidre vágva, de még korán sem géppel).

Még ennyi évesen is elgyengülök egy kicsit a szokásosnál hosszabb haj láttán. Hiába, na, a felnőtté válás során a hosszú haj rögzült, ahhoz a nemzedékhez tartozom, akiknél a hosszú haj volt az alap, ami nélkül nem létezik jó pasi.

A maiaknak már könnyű, hiszen a divat manapság már mindent meg enged, de az én ifjú koromban egy levágott haj, esetleg a nulássgéppel nyírt fej azt jelentette: nem vagy senki.

Abban az időben már a katonaságnál sem volt követelmény a nullásgép (egy előző korosztálynál még igen, és a bevonulókat ezért hivták kopasznak, még akkor is amikor már elég volt a rövidre vágás, és ez a kifejzés meg is maradt ameddig a sorkatonaság intézménye)

Aki kopasz volt, az vagy katona, vagy börtönből szabadult, a természtes kopaszság az maga volt a tragédia.

Kicsi Kacsa 2012.05.22. 22:36:43

@Frengi: a nagyon egészségtelen katonasapka, ami műanyag volt és nem szellőzött, sokban hozzájárult a korosztályunk pasijainak kopaszodásához.

A Tyne folyó déli partja 2012.05.22. 23:10:10

@Frengi: "Még ennyi évesen is elgyengülök egy kicsit a szokásosnál hosszabb haj láttán. Hiába, na, a felnőtté válás során a hosszú haj rögzült, ahhoz a nemzedékhez tartozom, akiknél a hosszú haj volt az alap, ami nélkül nem létezik jó pasi. "

én nem vagyok annyi éves, de nálam is az a jó pasi....a kopaszokat soha nem szerettem, mondjuk, most már rengeteg egykor hosszú hajú ismerősöm van. és miért vágatták le a hajukat? mert kopaszodtak...

pocaklakó minimanó 2012.05.22. 23:22:01

@Frengi:

"Még ennyi évesen is elgyengülök egy kicsit a szokásosnál hosszabb haj láttán."

Morticia, Gomez és a hosszú hajú Hogyishívják kuzin az eredeti Addams családból: t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTNeBlDwpt8i5pacY_srVruKhdcAk7LCrqVHNzcW6IntIxC0XAjbw

Ernoke 2012.05.23. 08:53:32

@Frengi: ez tényleg ilyen generációs valami lehet, mert nálam alapkritérium, h egy pasinak semmilyen mértékben NE legyen hosszú haja. félhosszú se, hosszabb frufrujú félrefésült se. a legjobb a puritán 1 centis változat. ha hosszabb hajút látok, mnidig az jut róla eszembe, h szegénykém, nincs pénze fodrászra?
(na jó, Paulo Sousának jól áll a lobonc a képek szerint, de neki a derékig érő haj is jól állna, annyira jó pasi...:))

lárvalányhaj 2012.05.23. 11:54:18

Zwack Péter hajára szerintetek mi a magyarázat? Paróka? Pepi?

KürtiT (Tromb74) 2012.05.23. 12:14:07

@Ernoke: Én meg a kopasz csajokat nem bírom, kivéve ha jól néznek ki, mer' akkor mindegy :D

Ernoke 2012.05.23. 15:48:56

@KürtiT (Tromb74): még mindig könnyebb helyzetbe hozom ezzel a pasikat, mint Frengi, mert a hosszú hajat bármikor le lehet vágatni, viszont fordítva elég nehéz hirtelen eredményeket elérni.:)

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.05.23. 17:42:39

ricsárdgíres a mellyem
kopaszodik a seggem
halántékom deresedik
a valagam ereszkedik

A Tyne folyó déli partja 2012.05.23. 20:12:16

@Ernoke: szerintem meg nem generációs, lásd, én nem tartozom Frengi generációjához, mégis egyetértek vele, hogy a hosszú hajú a jó pasi.

2012.05.23. 20:25:18

Az a nő, akinek a hosszú hajú férfiak tetszenek, látens leszbikus.

A Tyne folyó déli partja 2012.05.23. 20:38:16

@tff: inkább rocker...mellesleg, az ősmagyaroknak is hosszú hajuk volt. ott mindenki leszbikus volt?

lárvalányhaj 2012.05.23. 20:55:12

@Ernoke:

hű, nálad elég hosszú lehet a követelménylista...

2012.05.23. 21:44:36

@lárvalányhaj: paróka, es Zorán is - szerintem

2012.05.23. 21:48:39

Egyetlen ember van csak a világon, aki egy kicsit fel tudná dobni ezt a bejegyzést a hozzászólásaival.

Mitya Ivanov 2012.05.23. 22:25:00

@Öblös: nem régen olvastam, hogy a szőke hosszú haja valójában póthaj volt. hát majdnem lefordultam a székről, komolyan, már amiatt, hogy bevallotta. nem normális, én mondom...
***
én most vagyok abban a korszakomban, hogy elfogadom azt, hogy kevesebb hajam van. Még egyetemista koromban kezdődött a kopaszodásom, amikor egy sikeres vizsga után levágattam normál hosszúságúra. Akkor vettem észre, hogy Julianus barát szerű lesz a fejem, ehhez azóta hozzájött egy kis Mikiegér szerűség is, szóval most tartok ott, hogy nem érdemes ezzel bajlódni, mehet a félcentis géppel az egész.
Pedig megpróbáltam mindent, minden szarral bekentem a fejem, még egy nagyon durva csalánfőzet koncentrátumot is használtam, de akkor mindenki menekült előlem, mert olyan szaga volt a fejemnek mint a hajléktalanok melletti félkóbor kutyáknak eső után.

Styxx 2012.05.23. 22:36:50

@lárvalányhaj:
én is parókára tippeltem, de elbizonytalanodtam, ui egy ismerősöm pár éve fodrásznak tanult és megkért Hindenburg-frizura modellnek. Elég idiótán festett, kb mint Unicum Petya bá'@tff: igen, már kezd elvonásom lenni, hogy nem lettünk kollektíve lehülyegyerekezve:-)

pocaklakó minimanó 2012.05.24. 05:53:13

Kiskezicsókolom a női hölgyeknek és pálinkás jó reggelt az uraknak.

Ha má' egyszer Zwack Péter...

kreten.yee.hu/images/blog84_1.jpg

pocaklakó minimanó 2012.05.24. 06:12:41

Most egy off...

Há' de sajnálom, hogy "tennap" nem tudtam a nap során gépközelben lenni! A genya blogtulaj meg lezáratta azt a roppant hasznos és produktív, több száz beírást generáló értékes topicot. Tibinnyó, monnyonle! :)

-on-

Ernoke 2012.05.24. 09:44:01

@lárvalányhaj: az, de úgy látszik, a magyar férfiakra szabtam én ezt, mert szinte minden utcasarkon látok tetszetős külsejűeket. nem értem, miért van ez, akárhol jártam eddig külföldön (akár nagyvárosban, akár nem), ha tizedennyi szép embert láttam az utcán, mint itthon, az már remek arány volt...
(ráadásul azzal is szerencsém van, h aki nekem tetszik, annak általában én is. jó rég nem volt ilyesmivel problémám.)

pocaklakó minimanó 2012.05.24. 12:39:39

@Ernoke:

"nem értem, miért van ez, akárhol jártam eddig külföldön (akár nagyvárosban, akár nem), ha tizedennyi szép embert láttam az utcán, mint itthon, az már remek arány volt..."

A genetikailag tökéletes magyar férfiak nevében (persze csak a magamfajta kisebbségi gyönyörűség) is köszönöm! :)

atila68 (törölt) 2012.05.24. 14:47:34

Ami nincs azzal nem bohóckodom.
21 esztendősen vettem egy nullásgépet.

Ernoke 2012.05.24. 15:47:43

@pocaklakó minimanó: hehe, nincs mit, egyébként ez nem ilyen szentimentális lokálpatriotizmus részemről, hanem tényleg ezt tapasztaltam.:)

pocaklakó minimanó 2012.05.24. 22:16:30

@Ernoke:

Ez csak természetes. Alapból tudom, de jó viszonthallani az IGAZSÁGOT. :)
süti beállítások módosítása