Olvasói rovat - Autószerelő-Magyar szótár

2012/01/13. - írta: Modor Tibi

Kedves Modor Tibi!

Betegre röhögtük magunkat a barátaimmal/kollégáimmal az ingatlanos szótár c. bejegyzéseden. Hatalmas szövés! /Köszönjük, szerintünk is kurva jó lett - M.T./

Az ingatlanos szótár és a barátnőm ötlete alapján nekifogtam az autószerelő-magyar szótárnak.

Mutter




Ez bizony váltócsere, de én ezt százezerből megcsinálom magának: Két deci váltóolaj kell a váltóba, bruttó 1.191,25 Ft-ért, szakszervizben, számlával, két év garanciával, amitől is abban a pillanatban megszűnik a váltóból jövő, süvítő hang.

Szét kell szedni a váltót, és akkor majd fény derül rá, mi okozza, aztán meg még össze is kell rakni, ez olyan kilencvenezer forint lesz: Lásd mint fenn.

Cserélje le a kocsit: Nehogy lecserélje! Ez az autó (egy 5 é VW) még legalább öt évig meg se nyikkan majd.

Hát, ez gyújtótrafó-csere, három darab, az 93 000 Ft lesz: Ki kell cserélni a gyújtógyertyákat, három darabot, darabja kb. 3600 Ft (a gyárinak).

Hátsó lengéscsillapító-csere, enélkül nem megy át a vizsgán: Nem kell kicserélni a hátsó lengéscsillapítót, amely gyári értékeket produkál, a kocsi enélkül is át fog menni a vizsgán.

Ez a gumi sajnos kuka: Ez a gumi még nem kuka, máshol kettőezer forintért megragasztják.

Ez a kocsi hengerfejes (nyolcéves VW Polo, benne 104 000 km-rel): A kocsi nem hengerfejes, ki kell benne cserélni két tömítést, az egyik 5.909 Ft-ba, a másik bruttó 122 Ft-ba kerül, plusz munkadíj (az mondjuk húzós volt), szakszervizben számlával, két év garanciával stb. lásd mint fenn.

Kormánymű-csere vagy valami ilyesmi, már nem emlékszem: Elöregedtek a hatéves gumik, úgymond farkasfogasra koptak, kell négy új nyári gumi, akciós ára: bruttó 38 000 Ft.

Ez, amit maga hall, a vezérműszíj, azt hát ki kell cserélni: A kocsiban NINCS IS VEZÉRMŰSZÍJ, valami lánc van helyette :-)

Címkék: nők autós olvasói
74 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Penya64 2012.01.13. 07:17:25

Mint feligmeddig szakmabeli azt kell mondanom, ez a poszt eleg gyenge.

2012.01.13. 07:47:58

Ejnye Tibi, megszívattak?:)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.01.13. 07:57:11

A legjobb duma amit hallottam, az egy elhúzó (a kormány középállása mellett nem egyenesen, hanem feszt jobbra menni akaró) autóra előadott duma: az autóban nagy nyomatékú motor van hosszában beépítve, így a főtengely és a lendkerék precessziója tolja jobbra a kocsi orrát mindig jobbra.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.01.13. 08:21:45

ígéretesen indult. A téma mindenképp kiváló, remélem lesz, aki még továbbgondolja, egyelőre biztatásul egy négyes alát javasolnék, de év végére ez kemény munkával lehet jeles is. A tanulót a képességei a jeles osztályzatra predesztinálják, sajnos a munkához való hozzáállása még nem érte el az intézményünk által megcélzott elégséges szintet. Mivel a gyermek jövőbeni boldogulásának alapja lehet a szakiskolai első osztály első félévének általános munka-, baleset-, tűz- és környezetvédelem 36 órás modulrész legalább jó osztályzatú teljesítése, mindenképp javaslom, hogy külön tanár foglalkozzék, legalább heti 3 órában a kis lurkóval. E tekintetben természetesen fel tudom ajánlani széleskörű ismereteimet és szakmai tapasztalatomat óránként netto 2000 forint plusz alkalmanként két buszjegy számla nélkül árfekvésben.

csi szi 2012.01.13. 08:25:02

Az ilyen autószerelő felméri, hogy mennyire balek a kuncsaft, plusz a vélelmezett anyagi helyzetét, és ettől függően bemond egy összeget, amire még úgy gondolja, hogy a fogát szívva, de ki fog fizetni.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.01.13. 08:26:33

@vészmadár (pica pica): Azta, markecolás szülői értekezleten.
Ha ez egy régimódi szerelő lenne, akkor a sváb-magyar szótárt kellene alkalmazni a sperhaknitól a heftölésen át a hollanderig.

mrbateman 2012.01.13. 08:40:28

@Professor Pizka: Jó is az a béjemvé, de remélem legalább benzines!:-)

Teljesen elszoktam már ezektől a dumáktól, mióta az utca végére hordom a garázsba a gépet, a szerelő meg spanom lett az évek alatt.
Viszont volt szerencsém előtte ahhoz a ma már ritka öreg szakihoz, aki nem cserélni akarta a hibás darabokat, hanem javítani. Ő még egy másik kor gyermeke, a szakmát akkor tanulta, amikor a tervezett avulás még nem létezett és volt anyag a cuccokban. Így a mai fröccsöntött, spiáteres szarokhoz is úgy ált hozzá, h. "Jó az még Tamáskám, látod itt egy kicsit lötyög, de bekentem epokittal az megfogja!", "Látod, itt nem ér hozzá, nem ad jelet, de fogóval egy kicsit_megigazítottam_!", stb. Minden igyekezet ellenére az eredmény pár hét/hónap után szertefoszlott, ekkor pénz nélkül próbálkozott még újabb innovációkkal, majd hagyta magát meggyőzni a cseréről.

mrbateman 2012.01.13. 08:56:09

@Professor Pizka: soha nem fogom megérteni, h. 15+-os kocsikat miért vesznek dízellel.

Az is igaz, h. egy ismerősöm a 6 éves gyönyörű v8-as S80-át nem tudja eladni 3,5 felett. Potom 20 milliót bukott az értékvesztésen 6 év alatt...ezzel szemben, ha D5 dízel lenne elmenne akár 5 milkóért is (mennyivel barátibb az a mínusz 18 a húsz helyett)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.01.13. 09:01:09

@mrbateman: nem volt az 15, pont ezért lett a BMW helyett. Az értékvesztés meg annak érdekes aki háromévente autót cserél. A lex most öt éves, szerintem még tíz évesen is a család tulajdonában lesz.

torzi 2012.01.13. 09:33:39

2 kedvenc autószerelős történetem van, az egyik egy "öreg szaki":
bevittek hozzá egy kocsit, valami vállalati főfő atyaúristen, meg se várta az öreget, csak odafirkantotta egy cetlire: "a kézifék nem jó"
az öreg felszívta magát, kitolta a kocsit a műhely elé és ráírta a cetli másik oldalára: " a kézifék jó, csak nem tartja meg az autót"

másik: faluvégi szerelő ismerős, túlpigmentált tulaj hozza a dinnyés ladát, "tezsvírem nézzed má meg nekem ahányszor kanyarodok valami állandóan egy nagyot csattan"
ember el, szerelő nyitja a motortetőt, a tulaj bent hagyott egy csőkulcsot a vályúban ami a vizet vezeti el. kivette, lecsukta.
ember jött érte 1 óra múlva, "5.000 lesz, megigazítottam a kormányt" :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.01.13. 09:38:44

@torzi: van a történetednek egy olyan bús felhangja, hogy ha fehér embert átvernek, akkor a kurva anyját a szerelőnek, ha meg cigányt, akkor megérdemelte a tetves geci.

oc 2012.01.13. 10:41:13

NEm jók ezek a posztok, cikkek, kommentek, mert emiatt van az, hogy az ember mindig azt lesi, hol akarják átb@szni, és jönnek az okostojások, akik előre megmondják a szerelőnek, hogy "csattog valami a motortérben, biztos a hidrotőke". Aztán ha nem az, akkor elbizonytalanodik, elviszi máshoz, haver nem ezt mondta, neten mást olvastam...

Alapvetés, hogy olyan szerelőhöz hordom az autót, akiben megbizom, ajánlották. És mivel ő a szerelő, megbizom benne, tegye, amit kell, modnja el, mit talált. Eddig mindig olyan szerelővel volt dolgom, aki meg is mutatta, hogy "nézd, itt kopott el a féltengely és a tömitéscsere nem segit, próbáltam"

escargot 2012.01.13. 10:45:00

@mrbateman: A modoros dízelellenes? :)
(Bár magam is benzinpárti vagyok, és volt is nem öngyújtós BMW-m, azért hálás a téma.)

Styxx 2012.01.13. 11:06:51

@mrbateman: @escargot:
A totalcarosok dízelellenesek, bár nem modorosak, olykor kifejezetten sziporkáznak. De, hogy miért ágálnak annyira a dizi ellen, nem értem.
De az tényleg fasza poszt lenne, vagy egy dízeles vs benzines egymás lehülyézéséből szívlapátolós anyázásba fajuló "civilizált", érzelemmentes, higgadt vitája egy száraz, műszaki kérdésről.
Ejj, még száz évig is elélhet a Modoros blog, ha csak nem szorítják ki az olyan természetes versenytársai, mint a gyárilag modoros Bambuszrügy, meg Neszeszer. A másik zsír téma, amikor Dunarajongó vizes ember ölremegy a Tiszapartival. Pl. egyik spanom mesélte, hogy szépen, kulturáltan fröcccsözgetett egy dunás meg egy tiszás ladikos, pecás, vízparti ember. Hobbiztak ezerrel, majd egyszer kicsúszott eg ynem PC-fémondat a dunás szájából: -A Tisza azért mégicsak egy pocsolya.
A tiszás persze majdnem leharapta a fejét.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2012.01.13. 11:15:09

A kezdés tényleg ígéretesnek indult, de aztán a végére kissé izzadtságszagúvá és önismétlővé vált. Ráadásul túl rövid is, pedig a témában van bőven potenciál.

Kedvenc dumám egyébként a "ezt az alkatrészt csak külföldről tudjuk behozni, de az 4-6 hét..."

Ami magyarul annyit tesz, hogy: "ebből még van egy doboznyi a raktáron, de most a faszom se fogja megkeresni, meg hát ha audid van, szopjá köcsög."

mrbateman 2012.01.13. 11:23:03

@escargot: @purga: A dízel taraktorba való! sem olajkályhát, sem jaPPán rizsrakátát nem vennék soha! Csak a benzines német a jó! (egyébként hajlok rá, h. tényleg, bár a jaPPán szívóbenzinesek sem rosszak, dehát papírvékony, kopogós gagyi az egész)
Egy gyönyörű benzines E34-nek nincsen párja!

Ez a Duna-Tisza ellentét továbbfokozódik a halászlevekre is, illetve a dunai vonalon belül ölremenő viták vannak a bajai vs. mohácsi iskola között...holott a világ legjobb halas vendéglője az Bezdanban van az üdülőtelepen Pikec Carda néven (igazi Balkán, de a kaja, a vendéglátás és a hangulat az csillagos ötös)

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.01.13. 11:29:47

A szerelők mindig a csuklójukat nyújtják kézfogáskor. Az 50 körüli vézna kis daytona racing sapkás arc csutkára égett cigit szív és a mellényzsebében tartja a puhadobozos bagót amiből szívesen megkinál. Fogai sárgásbarnák. Lehet bőbeszédű illetve szűkszavú, az utóbbival óvatosan kell bánni mert bármilyen meggondolatlan autókkal kapcsolatos kijelentés kihozza a sodrából. A bőbeszédű főnöknek hívja az ügyfélt és bratyizik. Persze nem mindenkivel. Van nagydarab mackós de vékonyhangú és persze az öblös. Ő a minentudó, de azért a kis véznára odafigyel. Együtt kávéznak, hóna alá kapja. A kis vézna temetésén az öblös beszél el-el csukló hangon. Legjobb haverok voltak 67 óta dolgoztak a márkaszervizben. Még a Kapitány Zolinál kezdtek. "Persze, ne hülyéskeggyé, há tudom, úgy hoztuk be a németektől az alkatrész izé, fű alatt, há hogyne tudnám. Hát a izé tutta ezt a legjobban csinálni, a Bognár Tibi, nem is tudom mi van vele, Sodokán Jancsi látta Balatonon 6-7 éve... Fene tudja"

purga · http://horrormirror.blog.hu 2012.01.13. 11:34:45

ja igen, meg hiányoltam még a célzást arra, hogy "számla nélkül olcsóbb..." bár lehet, h ezt manapság már természetesnek vesszük:)

Mutter 2012.01.13. 11:40:36

@purga: hello, egy 8 éves VW-em van, ami öt és fél éve van nálam, ez alatt az idő alatt kb. ennyiszer és kb. ezekkel a dumákkal próbálkoztak be nálam. ismétlés: igen, a váltóval valamiért minden egyes alkalommal előjönnek, amikor nem az ismerős szervizbe viszem, nem tudom, miért, és hogy mért pont a váltóval. Kíváncsi lettem volna, másokat eddig mivel/milyen dumákkal/mennyi pénzre stb. próbáltak meg lehúzni. Üdv mindenkinek, Mutter

Drago Brutic 2012.01.13. 12:16:11

@Mutter: Amíg volt autóm, az autószerelőm is jó volt. meglepően jámbor, böcsületes ember, ráadásul haver rokona. Szóval nem tudok segíteni.
Viszont nem tudom volt-e már, a modoros autósoktató. Na az is megér egy mis...akarom mondani posztot.

Mutter 2012.01.13. 12:22:34

@Drago Brutic: milyen a modoros autósoktató?:-) mondj egy példát!

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.01.13. 12:32:00

@oc: édesapa, én csak egy évig tanultam autószerelőnek, többek között, de a "behúzva hagytam a kéziféket" típusú hibából már én is lehúznék rólad 50k+ forintot, és a kezedbe nyomom hozzá azt a 3 alkatrészt, amin alapul a számla, viheted te azt roncsolásmentes anyagvizsgálatra is, igazolni fogja. (még máshogy, hogy értsd: vannak dolgok, amelyek definitíve, rendeltetésszerű használatból adódóan, gyakorlatilag a 3. megtett métertől kezdve kopottak, sérültnek, anyagfolytonossági hiányosak vagy lesz rajtuk szivárgó olajcsepp.)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2012.01.13. 12:37:04

@purga: Én még megemlíteném az a két helyet, ahol esélyed sincs számlát kapni:

-fogorvos
-fodrász

Érdekes véletlen, hogy általában ők is keresnek a legjobban az egyéni vállalkozók közül ;-)

csi szi 2012.01.13. 12:58:19

@Mutter: Hát, az enyém nagydarab rövidhajú csávó volt, a kocsiban folyamatosan a klubrádió (bolgárúr és oroszjózsi csevegése a telefonálókkal) ment a rádióban, vagy rádiókabaré kazettáról, folyamatosan telefonált (rendszerint női beszélgetőpartnerekkel, és sűrűn elhangzott a "szeretlek" szó is), vagy velem csevegett, az ismert vizsgaútvonalak bejárása helyett néha magánügyeiből kifolyólag kellett a város másik végére, vagy környéki településekre menni. Párszor különböző nőismerőseit is meglátogatta (nem tudom levarrta-e őket, elvileg volt ideje egy gyors menetre), meg gyakran mentünk "kurvákat nézni" is egy ilyen szempontból frekventált útszakaszra (nem, azért nem álltunk meg...), pénzügyileg eléggé lehúzott, mégsem haragszom rá, jó arc volt. Persze nem tanított meg jól vezetni (lehetetlen is ennyi idő alatt), de ahhoz képest hogy kifejezetten fakezű és lábúként, túlkorosan vágtam bele, úgy hogy tényleg nem vezettem előtte 100 m-t sem, sikerült elérnie, hogy jogsi után minden cidrizés nélkül menjek ki a forgalomba egyedül, élvezve, hogy nem üvöltik le a fejem pár percenként. Azóta már, ha jól tudom szintet lépett és vizsgabiztosként tevékenykedik.

2012.01.13. 13:00:01

@vészmadár (pica pica): Mi a faszom ez az 50k Ft? Értem, hogy 50 000 Ft, de honnan jön a "k", mi a pöcsömet jelent?

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.01.13. 13:04:17

Márkaszervizben alap, szinte köszönés helyett:

"Ilyen hibával még nem is hoztak ide kocsit."

mrbateman 2012.01.13. 13:06:03

@Brother Love: te tényleg fel voltál mentve matekból!:-)))
kilo=1000

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.01.13. 13:07:16

@Brother Love: a kilo- prefixum (előtétszócska) jele az SI-ben, értéke konvencionálisan tíz a harmadikon azaz 1000. Az informatika használja olyan értelemben is, hogy 2 a tizediken, azaz 1024. Újabban a kettő megkülönböztetésére (éppen a kilo-nál még nem, de a giga- és a tera- prefixumoknál igen) alkalmazzák a G helyett a Gi, a T helyett a Ti rövidítést, ilyen módon megkülönböztetve az SI-nél alkalmazott tera- és giga- prefixumokat az informatikában alkalmazott hasonló prefixumoktól. mint az közismert, hehe:)

torzi 2012.01.13. 13:13:57

@vészmadár (pica pica): a két történet személyes emlékek alapján íródott, semmi ilyen felhang nincs a dologban, csak én ismertem a szereplőket, te meg nem, így nem jön át :) ez van

2012.01.13. 13:23:00

@vészmadár (pica pica): Az addig rendben is van, csak nem értem, hogy az eleddig inkább mértékegységeknél használt "kilo" prefixet a magyar nyelvben mi faszért használják így, számok _után_, ha már _pre_fix, ahogy helyesen megjegyezte. Talán a számítástechnika nyelvezetéből szivárgott át...
Ha baszakodni akarok, a magyar helyesírás szabályai szerint egyelőre nem OK, (számok írása), meg prefix mit keres az utótag helyén, hehehehehe...

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2012.01.13. 13:35:58

@Brother Love: a latin kilo, azaz ezerből jön. egy kilogramm=ezer gramm, tudod.
a poszthoz: mi a fasznak egy kocsiba három gyújtótrafó?

2012.01.13. 13:44:04

Meg amúgy eddig úgy tudtam, hogy a mértékegység és nem a mérőszám jelölésekor használatos: kilogramm, kilométer, kilotonna, de sehol nem olvastam, hogy (ha már prefix) pl. "kilo 1 mg C-vitamin javasolt..."
Ehun van e: "A _mértékegységek_ nagyságrendjét a prefixumok (előtagok) adják meg." Az SI nem ír arról, hogy a perfixumok a mérőszámok előtt szerepelnének.

Ez az 50k egy fasság.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.01.13. 13:44:43

@Brother Love: mert a kilo- nem az 50-nek (a mérőszámnak) az utótagja, hanem a mértékegységnek (huf) az előtagja.

Műszakiak használják főleg, ennyi, modoros mint a síbakancs áprilisban, de ez van.

Möff CAT a Torcsvúdos gyerek 2012.01.13. 14:02:09

@mrbateman: Szívemből szóltál az E34-gyel kapcsolatban!!! :D Jómagam is tulaj vagyok, nem is kell helyette semmi más! 530i V8 forever! :)
@Brother Love: a számtechből jött át, ha a Hardverapro.hu-n megnézed a hirdetéseket, rengeteg ilyennel fogsz találkozni, sőt, nekem évekkel ezelőtt élőszóban folytatott beszélgetésben (!) úgy alkudott a forma, mikor eladtam a régi RAMjaimat, hogy "Figyelj, legyen már inkább hétésfél ká!" Übermodoros volt :D

2012.01.13. 14:03:56

@vészmadár (pica pica): Itten van a baj. Az SI egyértelműen a _mértékegységek_ prefixumaként definiálja, ezzel összhangban a magyar helyesírás szabályai szerint (is) egybeírandók a mértékegységgel (kg-kilogramm, km-kilométer), azaz semmi keresnivalója a mérőszám _megett_, _szóköz nélkül_.
A Ft meg nem is SI mértékegység, de ha már, akkor 50 kiloforint, esetleg 50 kFt lenne (legalább) következetes használat.
Szóval végül is van benne valami, hogy egy modoroskodó fasság, ami még helytelen is. (Míg ugyebár ami modoros, nem feltétlenül helytelen.)

Donjon 2012.01.13. 14:13:50

Nekem benzines németes van, de lehet leváltom szintén benzines nipponosra. Tavasszal jár le a műszaki.
Kipróbálnám a legendás T megbízhatóságot.
Amúgy 50K teljesen jó, inkább csak netes, csetes környezetben érdemes használni rövidítésként. Felfoghatjuk tömörítésként is: K="000" 33%-os tömörítési arány.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.01.13. 14:15:05

@Brother Love: már bocs, de abban, hogy 50 k huf (nyilván pontosabb lenne 50 khuf), szted nem a mérőszám után és a mértékegység előtt van a k? ja de? akkor jó.

amúgy emészd meg, a tudományos nyelvhasználat egyes elemei bezony beszivárognak a hétköznapi életbe, ahol aztán elkezdik élni a maguk kis életét. Olvad és oldódik zagyválása, tüske és tövis keverése, sűrűség, töménység,viszkozitás fogalmainak tökéletes összevisszasága, ez van, ha valakinek tetszik, hogy a kilot egyszerűen önmagában olyan jelentéssel használja, hogy ezer, akkor ez van. Amúgy az miért nem zavar, amikor egy kiló almát kérsz, hogy kihagyod mögüle a mértékegységet? (pedig amúgy kilo- kezdetű triviális mértékegységünk van még legalább 2-3.)

Mutter 2012.01.13. 14:15:07

@csi szi: :-) az enyém negyvenes volt és nős, az első órán, mintegy 25 perccel azután, hogy életemben először ültem a volán mögé, rácsapott a combomra, és közölte: gyere, anyám, megyünk a városba... megjegyzem, itt azért beszartam egy kicsit:-) a kurvák stimmel, nekem (még mindig az első órán, ismétlem, 20 métert nem vezettem előtte) valahol a Keletinél, egy egyirányú utcában a kukásautó elől hátrafelé tolatva mesélte el, hogyan intézte el őt és a barátját öt perc alatt a néger kurva Amszterdamban, a 3. órától kezdve pizzázni jártunk vidékre a volt tanítványához (=??? gyakoroltuk az autópályát???), az ő ügyes-bajos dolgai után szaladgálás is stimmel, de közben azért az én ügyeimet is intéztük, szóval rendes volt a pasas, és még azt is begyakoroltatta velem, hogyan kell ötvennel menni:-))) az valahogy nem ment... Sztálin-bajsza volt meg egy táskaszerű mobiltelefonja, egy telpi lakása, asszonyka otthon a két gyerekkel (a kurvázás kapcsán, diszkrét kérdésemre, hogy és a felesége? adott válasza: "az asszony? áh, az MÁS"), ilyenekre emlékszem... most, hogy jobban belegondolok, hatalmas szövés volt ez is:-)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2012.01.13. 14:19:42

@Bachterman: Mert három hengeres talán? :) Volkswagen konszern 1200 köbcentis motorja ("1.2 HTP"). Ha pedig azért kérdezted, mert a hengerenkénti gyújtótrafó furcsa neked, elvileg így megbízhatóbb (nincs gyújtáselosztó, ami bepárásodik esőben és dadog a kocsi, meg rotor sincs, ami beég, nincsenek nagyfeszültségű kábelek, amik szintén tudnak makacskodni, stb.) és könnyebben optimalizálható a fogyasztásra és teljesítményre.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.01.13. 14:32:36

@Brother Love: baszod bátyám, ne légy értetlen, mer' kiakolbólítalak az SI-univerzumból azt mehetsz Fahrenheiteket gyökölni, szval: ez az eredetileg szabályos és szabatos műszaki nyelvhasználat hétköznapiasult átvétele, természetesen nemszabályosan. (újra: amikor azt mondod, hogy hidegben az olaj sűrűbb lesz, akkor műszaki értelemben fasságot mondasz, hiszen nem lett sűrűbb, a tömeg-térfogat aránya nem változott, ellenben ugye viszkózusabb lett, azaz a folyadék belső súrlódása nagyobb, még máshogy sűrűn folyós lesz. Ha meg hozzáteszed, hogy melegben meg híg, akkor meg még nagyobb fasság, hiszen a híg azt jelenti, hogy a tömánysége/koncentrációja kicsi, márpedig ahhoz minimum oldószer-oldott anyag viszonyban kellene lennie valaminek valamivel az oldatban). Minden parasztot kiokosítasz e tekintetben, amikor "sűrű olajról" beszél?

Mutter 2012.01.13. 14:33:46

@Mutter: nem telpi, hanem telEpi lakása volt, bocs... a pizzázás a volt tanítványa pizzériájában természetesen ingyen volt, azért is jártunk oda... az M3-ason kellett menni, már nem tudom, melyik településre... egyébként fekete színű haja meg bajsza volt, nem nyúlt le pénzre, megengedte, hogy kivigyem magunkat valahova a náthásba, a Pesti út százvalahányba egyetemi jegyzetekért, majd vissza a városba ("nyomjad neki, nyomjad") és nem táska mobilja volt, mert ez 1996-ban volt, hanem egy, a mostani mobiloknál úgy két és félszer nagyobb, kocka Nokia mobilja... ha épp nem a kurvákról mesélt, akkor azt fejtegette, hogy "én annyit keresek, amennyit dógozom, érted..." meg azt, hogy a Suzuki a legfaszább autó:-)))

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2012.01.13. 14:51:12

@KuKori: a w123-as merciben csak egy van, az ennél fiatalbb autók pedig mind úri huncutságok, és elektronikai katyvaszok ömlesztményei.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2012.01.13. 14:55:42

@Bachterman: Én hiszek neked, csak elmondtam, amit tudok róla, így dióhájban. Nekem hengerenkénti gyújtótrafós a kocsi, de sosem volt bajom az egy trafósokkal sem eddig.

Most jut eszembe, a Trabant és a Wartburg is hengerenkénti trafós volt, igaz, megszakítókkal és külön gyertyakábelekkel, de mégis űrtechnika, nem? :DDD

Mutter 2012.01.13. 14:58:14

@KuKori: aha, 3 hengeres:-) ez biztos, ezt a saját szememmel láttam egyszer:-) a többivel meg, már hogy a lenyúlással, amiről igazából ez az egész poszt szól, az van, hogy amikor először átbasztak, nagyon megzuhantam... na és ez pont a gyújtótrafók kapcsán volt... az átbaszás... na és sajnos későn jöttem rá, hogy mi folyik. de rájöttem. egy idő után. aztán volt egy időszak, amikor kifejezetten szórakoztatott, hogy át akarnak baszni; meghallottam a váltó szót, és vinnyogtam a röhögéstől... mostanra valahogy lenyugodtam, szóval leszarom, amiket mondanak, a szemem nem rebben... évente egyszer vagy ha valami baja van, elviszem az xy szakszervizbe, előtte persze gondosan felhívom az ügyvezetőt, akinek átadom anyám szívélyes üdvözletét, és akitől szervizidőpontot kérek és kapok:-)))

/tmp 2012.01.13. 15:11:03

@Professor Pizka: Nem repülőgépszerelő volt a szaki?

neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.01.13. 15:21:32

Izé, ez a márkaszervizes szótár. Ott jöttek elő ilyen dolgok. Koccanástól motorháztető-zsanér fél centit hátrébb csúszott - fél milla mert a kocsin az B-oszlopokig mindent cserélünk, plusz a trailert is fizesd mán ki, amivel a világ végére fuvarozzuk. (had rohadjon ott egy garázsban, míg mi "szerelünk")
Ékszíjcsere 75k, de persze a kivettet berakjuk majd 1 másikba, mert még semmi baja. A tulajnak meg beadjuk, hogy vadiúj gyárit kapott.

Ó, Wartburg. Azon tudtam még gyertyát cserélni. Időnként kellett. Meg a hűtővíz is rosszalkodott, ha olyanja volt. ,)

Drago Brutic 2012.01.13. 15:31:08

@Mutter: A modoros autósoktató? 50 körüli, elvált, alkoholista, rekedtes hangú. Bundesligafrizurás, őszülő bajszot hord. Külsőre farmernadrág, farmerkabát (kopott) még hordja a híres műbőr autóstáskát. Régen taxizott, és minden nap megbánja, hogy átjött ide. Blikket olvas, dobozos sört iszik, régi Tollasbál újságokra recskázik. Negyedévente színházba megy . Mikroszkóp: Sas kabaré, vagy egy jó "Koltai ökörködés" a Józsefattilában. Így képzelem el.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2012.01.13. 15:55:29

@KuKori: tiszta szájenszfiksön! :)@Mutter: a dévó matyiz és a tikó pölö háromhengeres, meg a dízel vw lupó is. ja, és az a hoki maruti.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.01.13. 15:59:21

@Drago Brutic: stimmel, ilyen volt az oktatóm 40 évesen. Elvált, NSZK pornófilmes kefebajusz, büfé-falatozókban kajált a nője meg egz negyvenes fodrászmilf volt, egy olyan igazi late-80's magyar buksza aki az amerikai nőket utánozta megjelenésében. Atomszőke, nagykarika fülbevaló, hosszú rózsaszín karmok és affektáló, fiúkákkal helyeskedő baszható a néni felütéssel.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.01.13. 16:19:08

@escargot: ha amerikában nem lenne olyan ritka a dízel személyautó, akkor az "Ocean carriers" Harvard-esettanulmány helyett a "Diesel or petrol" lenne a capital budgeting 1.1. példa. Hány kilométer, hányforintos üzemanyaggal, mennyi értékvesztés satöbbi. Discount rate, say, 10% make it a spreadsheet with variable discount rates, vagy mi :-)

@mrbateman: sajnos a jogászok hibája a jelenlegi európai motorépítés, ami tartósságtól az élményen át mindent alárendelt egy olyan szabványnak, amely tök elméleti, gyakorlatban tarthatatlan.

@Blassius: "amikor először bejöttek ezek a nagy Mercik szarba voltunk tudod, mert a fékhatást a szockó autókon úgy néztük, hogy kivittük a VAGÉP-telep mögé arra a nagy betonos placcra, ami most a Shell-kút, felgyorsultunk ötvenig, elengedtük a kormányt, megrúgtuk a féket. Ha blokkolt, fogott, ha nem húzott el, jól volt beállítva. Namost az öreg Krupcsevicsnek, tudod, amelyik aztán kiprivatizálta a KUKIVIZIGRAHESZ-t (később Krupi Kft.) annak volt egy ilyen nagy batár Mercije, le kellett vizsgáztatni. Kivittük, begyorsulunk, rúgtuk a féket, ez meg nem visított, nem blokkolt, megállt. Én mondom neked, Janikám, a németek tudnak autót csinálni, a többi csak próbálkozik. Na gyere, lefőtt a kávé. Az AC pumpádat megpróbáljuk tekercseltetni. Azt ismered, hogy az apáca bemegy a kuplerájba..."

@csi szi: majd egyszer írok regényt az oktatóimról :-)

@Brother Love: én szoktam találkozni a kHUF rövidítéssel, meg az eFt-vel.

@KuKori: a legnagyobb királyság volt húsz éve az egyik autósújság rovata, ahova zsiga-, lada-, varjú-tulajok írták meg, hogy az ő Ubuljuk miért nem olyan szar, mint a többi. Ott fordult elő a valamilyen -opto márkanevű elosztó nélküli gyújtás beépítése, a Werling-féle doblemez, az Olvikoros alvázvédelem, meg hasonlók. "Igenis a Dacia meghálálja a gondos karbantartást, a minőségi alkatrészek beépítését, nagyon jó áron juthatunk kényelmes és korszerű autóhoz, köszönet a Merkur szakembereinek!"

@/tmp: nem, bár hivatkozott arra, hogy a Messerschmittet is be kellett lépni minden felszállásnál jobbra. Mikor megkérdeztem, hogy mindezt a korai Kestrel vagy Jumo, esetleg a későbbi DB 601-605 motoros verziókra tartja fenn, nem forszírozta tovább. A repülőbuziság előnyei...

Mutter 2012.01.13. 16:23:31

@neccharisnyás útonálló: :D hát, mit mondjak, igen, ismerős... sajnos az...
a hátsó ablaktörlőmet egyébként szakszervizben kaptam, AJÁNDÉKBA. SEMMI baja, leszedték a valaki autójáról, hogy kopott vagy mittom, gondolom, kiszámláztak neki min. 7000 Ft-ot (?) neki az újért, én meg megkaptam a régit ingyen, tök jó:-)))

Mutter 2012.01.13. 16:59:03

@Drago Brutic: stimmel! kiegészítés: szerintem a híres műbőr autóstáska mellett ő a nyúlszőr Lada kulcstartóját is megtartotta. a jogsiját 1974-ben szerezte, fehér színű, 1200-as Ladán tanult, az volt neki 1995-ig.
@Blassius: a baszható, 40+, platinaszőke, gyermekét egyedül nevelő, telepi fodrásznő barátnőnek van a felső középosztálybeli változata, ővele bármelyik felkapottabb északi-parti strandon találkozhatsz, 35 éve nem fodrászkodik (a férje eltartja), bizsu helyett színaranyat visel, a hosszú, rózsaszín karmait a telepi alagsori műkörmös műhely helyett a Váci utcában oktrojálták fel az ujjaira hatszoros áron, a gyerekét sose nevelte egyedül, mert ő (kizárólag a lóvé miatt) nem vált el a férjétől, akivel egyébként 20 éve nem él nemi életet; ők nem a telepen laknak, hanem a II./III./XII. kerületben, a mama továbbá nem a békási piacról szerzi be a rendkívül rossz ízlésre valló, leginkább 16 éves csitrikre illő, hangyafasznyi teniszszoknyácskáit, hanem Londonból meg Párizsból. Ami közös bennük (az autós oktató platinaszőke 40+ fodrász barátnője és a felső középosztálybeli, fodrász végzettségű, főállású eltartott feleség közt): az általános szellemi-kulturális színvonaluk, meg hogy mindkettő az autós oktatóval él nemi életet:-)

2012.01.13. 16:59:27

megmondom én nektek mit kell csinálni az agyon fikázott szar autóval, miután túl vagy mindenféle főjavításon, mint féktárcsa, hengerfej megy ilyenek:

Neki kell adni a gyereknek, és láss csodát az szar Rover, mert ugye normális ember nem vesz ilyet, csak VW-t vagy Opelt, amit bárhol megjavítanak, egyből jó lesz: szeretem ezt az autót, nem olyan egyen fos mint a VW vagy az Opel, amivel minden paraszt jár.

Nem rég viszont láttam a kocsit: esküvel állították, hogy az nem pálinka szag amit érzek, az a légfrissítő, azért a halom szemét meg az üres üvegek közé még be tudtam préselni magam.

Tavaly amikor 1 hétre elkértem kicseréltem benne egy izzót és a komplett izzókészlet ott van az autóban, de hiába, még nem találkozott vele, esetleg, ha egyszer kitakarítaná, talán.

Viszont szép hangja van, sokkal szebb mint mikor az ex vezette, se egy csikorgás, se kopogás, mindig pontos az olajcsere a gyertya csere.

De az adóról a számla még nekem jön, bár gyorsan át lett írva az autó, mert eleinte a gyorshajtásról is nekem jött a felszólító. Jobb ha a mutter nem tud róla, ugye.

Öblös · http://modoros.blog.hu/2009/05/12/az_oblos 2012.01.13. 17:12:16

Tibikém, azért jobban figyelj, milyen vedégposztokat raksz ki!

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2012.01.13. 17:24:37

@Öblös: azért remélem, a hétvégédet nem tettük teljesen tönkre!

Öblös · http://modoros.blog.hu/2009/05/12/az_oblos 2012.01.13. 17:29:30

@Modor Tibi: Nem. Tönkre van az már téve egy vidéki rokonlátogatással.

2012.01.13. 17:39:35

@Öblös: ahol le kell majd vetni a cipőt?

escargot 2012.01.13. 17:43:48

@mrbateman: Látom, érted te ezt. :) Még hozzávehető a _tudományos_ megközelítés a szmog _valódi_ alkotóelemeiről (mikrorészecskék), meg a TDI-t megcsippelő boyracerek által húzott füstfelhő, így kezdetnek.
És igen, E34 525i volt. Gyakorlatilag egy gonosz betegágy (fiatal voltam, beleválasztottam), de azóta is visszasírom.

@Professor Pizka: :) Pedig olykor egészen komoly kísérletek is történtek a fekete pisztoly meghonosítására a nagy szigeten, pl. a Mercedes csak az ő kedvükért gyártotta a 300-as szívódezsőt a W123-ból (vagy csak a kupéjából)?

Styxx 2012.01.13. 18:07:08

@Blassius: Meg az "oblogát": akkor még szereltünk és nem alkatrészt cseréltünk is kibukik belőle a temetésen.

@Mutter: @Drago Brutic: Ezt a 40+-os, nyolcvanas évek végi affektálós, kihasználós USA-klónt így bemondásra levarrnám, de úgy, hogy csak úgy csattognának a platinakarikák a fülcimpáján, mert ne felejtsük el, hogy nem csak egy pár Bangó Margit fellépőfülbevalónyi méretű karikái vannak, hanem a fülcimpára húzott stilizált, kapaszkodó emberke aranyból, fehéraranyból, kevésbé módosoknak ezüstből, orvosi acélból, emlékeztek még erre? Nyolcvanas évek vége.
@mrbateman: Kicsi a világ, a Duna-Tisza sztoriban egy bezdáni és egy zentai akadt össze.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.01.13. 19:06:24

@Frengi: vidéken nagyházban csak az emeletre felmenet kell levenni a cipőt mert lenn kő van és azon felfázna mindenki zokniban.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2012.01.13. 21:39:20

@Professor Pizka: Én arra emlékszek (-szem?), hogy Wartburg és Trabant típusú személygépkocsikhoz (elég modoros? :D) volt "elektronikus gyújtás", azaz megszakító nélküli. Természetes, hogy akkor is akadt olyan tulajdonos, aki visszaalakította megszakítósra, mert "abban még volt anyag", és "ezek a modern szarságok" elvek már akkor is erősen éltek :)

Penya64 2012.01.14. 04:41:59

@KuKori: Valamikor a 80as evek vegetol volt elektornikus a gyujtas a trabikon szeriaban, egy fekete doboz. Szidtak is a szerelok mint a bokrot, meg ha az meghalt akkor aztan kuka volt az egesz es valami kurva draga volt. Bezzeg a regi megszakitos!

Magyarnaba 2012.01.14. 18:00:08

Jó a poszt, de én, mint öreg-skodás csak azt a szerelőt ismerem, aki mindig úgy adja vissza a kocsit, hogy "Nagyon jól megy, apám", aztán 100 m után ugyanúgy csattog, mint előtte.

Sokáig nem fogom elfelejteni a tavaly nyári motorfelújítást, ami után folyamatosan csörgött az autó (benzin begyulladás jóval a dugattyú felső holtpontja előtt). Az egész gyújtásrendszert kicseréltem. 3000 km után sikerült abban megállapodni, hogy túl sokat síkoltak le a hengerfejből.

Itt szakadt el a cérna, elvittem máshoz, aki újra szétszedte, és elmondta, hogy gyakorlatilag úgy szar a motor, ahogy van (hüvelykiállás elbaszása miatt csörgött), összerakta, hogy menjen, mert már nem volt elég pénzem egy új teljes felújításhoz, én meg járok vele, mert most jól megy (nem csörög), csak a szelepszár-szimmeringnél dől be az olaj a hengerbe, a főtengely-szimmeringnél meg csöpög belőle.

Még mindig dühös vagyok, bocs a technikai részletekért.

Egyébként csodálkozom, hogy még senki nem említette a szerelők mindig elhangzó szövegét: "Aki előttem belepiszkált, az nagyon elbaszta az egészet. Sok munkám van benne, hogy annak a kontárnak a barmolását rendberaktam."

neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.01.14. 18:42:25

@Mutter: Várj, lemaradt a vicc vége:
kocc után karosszériás -aki még hibát orvosolni tanult, nem alkatrészt cserélni- zsanért visszatolta, pici benyomódást motorháztetőn kikalapálta, egyik hátsó panelen is állított, ahol kellett, színre fújta - 35 rugó. Komplett, és olyan, mint mikor a szalonból kigurult az évtizedes taliga.

Mutter 2012.01.14. 21:09:22

@neccharisnyás útonálló: anyám álma... no comment... igazán sajnálom...:-(
egyébiránt az idők folyamán több ember több elméletét végighallgattam, hogy hova, kihez kell a kocsit hordani... az egyik ismerősöm szerint pl. csakis vidékre, kis faluba (az elmélet lényege: mer ha a falusi szerelő, aki abból él, hogy a környék kocsijait szereli, átbasz, akkor annak majd híre megy a környéken, és akkor ő éhen hal, mer senki nem fogja hozzá hordani, na és pont ezért semmiképpen nem fog átbaszni), egy másik ismerősöm a szakszervizre esküszik stb.; summa summarum, az én elméletem úgy hangzik, hogy a kb. 3 évnél idősebb autóhoz ideális esetben kelleni fog egy autószerelő rokon/gyerekkori jóbarát is. ilyen nekem sajnos nincs; a nagyjából ideális (=nem basznak át) szervizt nyugdíjas szülőanyám valaha volt munkakapcsolatai révén megtaláltam, de előtte, meg kell mondjam, párszor kurvára megszívattak:-(

Mutter 2012.01.14. 21:28:42

@Magyarnaba: amit a motorfelújítás részleteiről írsz, abból a dugattyú felső pontjától a főtengely-szimmeringig bezárólag igazából nem sokat értettem, és azt hiszem, ez már így is marad; az viszont, hogy még a nálam ennyivel hozzáértőbb autótulajdonosokat is képesek megszívatni, bevallom, elrettent.
egy időben gondolkodtam azon, hogy nem én viszem szereltetni (37 é, 165 cm, 65 kg, szemüveges, nő:-), hanem megkérek valakit, mondjuk a 30 é, 190 cm, 114 kg, rommá tetovált férfi kollégámat:-), hogy zsírozza le helyettem az aktuális gumicserét... de hát a kollégámat se ugraszthatom minden egyes áldott alkalommal, amikor kapok egy szöget a bal hátsóba vazeee... amivel ugye nem indulhatok el az innen több mint 100 km-re lévő, ott-biztosan-nem-basznak-át szervizbe...

LenCse 2012.01.14. 23:37:30

Skoda - régi 1oooMB - hátsó fékpofát csiszolgatok, szöveg a tanulónak: pásszitom a ciceszt a srammlihoz hogy aspettoljon. Hallja a következő kliens, megkér: Mester nekem is lehetne aspettolni, mert gyenge a kézi-srammlim. Hótt komoly !!!

sóskatáska 2012.01.15. 13:50:29

@mrbateman: mi a különbség a bajai és a mohácsi között?

nekem volt elektronikus gyújtású Barkasom 7 liter/100km fogyasztással,előtte megszakitós volt és egy készlet/3 db/vadiúj megszakitót egy Mohács-Pécs-Mohács távon totál lenyalt úgyhogy Mohácsra már csak egy hengerrel értem be.

az elektronikus gyújtás tényleg drága volt de többet nem kellett vele baszakodni, bátran el lehetett vele indulni az Adriára, nem kellett azon parázni,hogy lerohadzs vele Karlovac mellett aztán az ottani automekanikar nem tud vele mit kezdeni, alkatrész meg végleg nincs.

nyuszy 2012.01.15. 15:00:08

Írásban szerintem az egyik legmodorosabb dolog olyat írni, hogy 1ooo.
Ez ilyen írógépes korszakból megmaradt dolog, amikor még nem volt külön nulla?

Haloperidol 2012.01.17. 17:43:54

@Brother Love: Ha "kilo 1mg C-vitamin" lenne javasolt, akkor inkabb ugy irnak, h 1g C-vitamin javasolt, mivel a mg-ben az m az mili-t jelent, ami eppen olyan elotetszocska, mint a kilo, csak 1/1000-t jelent...

Mutter 2012.01.17. 18:23:32

@sóskatáska: nekem milyen gyújtásom van? VW Polo 1.2 55 LE 2003 vagy ne akarjam tudni?:-) köszi
süti beállítások módosítása