Olvasói rovat - A snapszerjátékos

2011/08/19. - írta: Modor Tibi

 

Kedves Tibi!

Itt egy kis írás a vérbeli snapszerjátékosról. Tipikusan az öblöst kell elképzelnünk, kiscsalád, anya-apa, leány-vej, vasárnapi ebéd után, de vidéki, ill. külvárosi kocsma is lehet.

nick: Norbert K

 


Na, az első piros oszt. Mi van, eldugtátok a pirosakat? Hehe. Mindegy, addig nem megyünk innen, amíg nem jön egy. Na, itt van, tessék, Annuska, te osztasz. Na, ne négyet, annyira azért nem vagyok gyenge játékos. Asszondja, tök 10. Tök 10-nek snapszere van. Meg egy negyvene, meg három ásza, hehe. Na, így kell ezt csinálni! Remélem, a legközelebbiben visszahívsz. Mi az adutt? Makk? Hát mire hívtál makkot, nálam van az összes? Kontra?! Éljen, aki mondta! hehe.

Én nem kontrázok, már csak 2 kell, és kimentem. Na, akkor Bélám kiment, hárman maradtunk. Annus van egyedül, csak színt kell hívni. Mindegy, mivel jössz, úgyis megkontrázlak, persze. Max megyünk anyáddal a bunkóért, hehe. Na, látod, mondtam én, nem kell ahhoz játék, megkaptad így is. Hát, ippeg, hogy beiratkoztál. Persze, hát a bunkó oszt. Ilyen vacak lapokat, komolyan. Aranyba kéne önteni a kezed. Forró aranyba, hehe. Makk gyesznó!

Na, végre, beiratkoztam. Legmagasabb lapom a felső volt. Na, te csak ne panaszkodjál, előbb is 3 kilencest osztottál. Ideje volt már, hogy legyen valami lapom. Persze, egy ászom van végre, azt is pofáncsapja. Hát komolyan mondom, az ember esze megáll. Hány tököd volt, anyus?? Az ember esze megáll. Na, a tökász ne tököljön már annyit, mondja be. Osszamár! Hamarha mondja, mi? Hehe. Ejj, ha nem viszed el a húszam az elején… Már megint én kaptam? Ilyen lapokkal nem lehet játszani

Na, egy utolsó, aztán hagyjuk. Micsoda?! Fasorba se vagytok. Az 45, most megmondom. Na, mondom, 52, majdnem, nincs az még, az a lényeg. Éééés, az utolsó ütés a mienk, hehe, így van. Írtunk egyet. Mindegy, az is több, mint a semmi. Na, pakoljuk le az asztalt, lassan menni kell a gyerekeknek is, egyetek még egy kis sütit, van kinn a spájzban. Sziasztok.

55 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

one_away 2011.08.19. 09:27:29

és az így halt meg egy asszony Szegeden-nel mi van?

ixub 2011.08.19. 09:36:28

Mintha szegény megboldogult nagypapámat hallanám, annyira nagyon ilyen volt. :)

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.08.19. 09:45:40

Este meg egy halk böfögéssel elegy sóhajjal állnak fel az asztaltól: "Gyerekek, TEGYÜK EL MAGUNKAT HOLNAPRA!"

2011.08.19. 09:50:17

Istenem, de gyönyörű volt, végre egy kis felüdülés a sok fikázás, és savanygás után!

Jöjjenek még hozzá a kártyás modorosságok!

Nem tudok kártyázni, ezért nem tudom, hogy mi passzol ide. Abban a ... hm ... kultúrkörben ahol én szocializálódtam a snóbli járta.

Brushy 2011.08.19. 09:52:18

Én sosem értettem, ismertem a játékot. Cimborák meg mindig tolták nyaralás alatt. Én meg komótosan freccsezve lassan lefolytam az asztal alá, mire véget vetettek a vérre menő nagy játszmáknak. "Má' mióta nem írtam bazmeg, micsoda óhéber szarokat kapok!" Én meg csendben lerészegedtem, mint kívülálló, aki egy kukkot sem ért az egészből.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2011.08.19. 10:06:11

újságokban a snapszer-, ulti-, sakkrovat felvázolt játékállásokkal, na az számomra mindig misztikum volt :D

Szigi. · http://depechemode.blog.hu 2011.08.19. 10:28:02

Nagypapámmal csomót játszottunk, köszi az élmények felelevenítését :)

nagysuhi 2011.08.19. 10:30:33

itt vannak az ászok, vígan dudorászok.
Voltál ma wc-n? Megint sz@rt osztottál!

Pityipű (törölt) 2011.08.19. 10:31:00

Jó volt olvasni egy ilyet is:) Snapszerban, ultiban az a poén, hogy csak elmagyarázni és megtanulni nehéz, a játék maga pofon egyszerű:)

2011.08.19. 10:54:12

Piros húsz, ide húz:)
Gyerekkorom óta nem játszottam:)

theveryguest 2011.08.19. 10:58:20

Szerintem nem modorosan kártyázni pont olyan szar mint nem modorosan horgászni vagy vadászni.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.08.19. 11:11:28

@theveryguest: vadászni mindenhogyan annak beismerése, hogy egy fasz vagy.

theveryguest 2011.08.19. 11:13:26

@vészmadár (pica pica): Ugyan már, szerintem a vadászok nagy része csak bebaszni, meg részegen terepjárózni jár az erdőbe.

gyutyka 2011.08.19. 11:28:04

@theveryguest: Meg addig sem kell az asszonnyal lenni.

mcbaron 2011.08.19. 11:31:08

gyerekként a legjobban azt utáltam, mikor kimentem a kártyázókhoz a konyhába, és a tömény cigifüst csípte a szemem..

2011.08.19. 11:31:55

@vészmadár (pica pica): ezt mondd a busmannok szemébe:)

theveryguest 2011.08.19. 11:32:24

Na itt van pár saját:
"Bazd meg, legközelebb talán meg is keverhetnéd a paklit osztás előtt!"
"Hogy a román kurva anyádba tudod ugyanazokat a szarokat visszaosztani állandóan?"
"Hopp, ezt elbasztad! Osszál újat! Osszál újat! Nem érdekel! Osszál újat!"
"Nem mersz lejönni aduval... (lejönnek aduval) ...a szíved rohadjon ki!"
"Nehogy bele merd tenni az ászt a szar kezeddel!"
"Te hülye, mi együtt vagyunk! Mi a faszt csinálsz?"
"Nem megmondtam, hogy a másikkal gyere le?"
"Ja, hát az én paklim, csak tudom már milyen a szamárfül a piros ászon."

híd 2011.08.19. 11:34:37

hú ez de nagyon jó lett! :) hirtelen kedvem is támadt egy jó kis családi ebédhez.. kár, hogy mióta nagyfater leépült, már nem nagyon játszunk..:\

bigthereal 2011.08.19. 11:45:45

"van egy gyenge húszam..."

"ja, zölddel jössz, kocsi ló!"

"Nincsen betli fék nélkül"

"Ulti ellen ásszal, ahogy Matlák Gyuri bácsi mondta"

"Jegyezd már meg, hogy rövid adu rövid szín!"

" - Miért tökkel indultál?
- Rövid adu rövid szín.
- De nem mindig, te ökör!"

"Dagállyal hajózik a portugál"

" - Passz kettő, húsz-negyven!
- Úgy fogod fizetni!"

Sand Lover 2011.08.19. 11:54:41

“De legalább egy maccsal kimentem” “kapsz egy nagy, szőrös bunkót”
Gyerekkoromban mennyit játszottunk, balatoni nyaralás, esik, nem lehet se fürdeni, se pingpongozni.
Hogy utáltam.

2011.08.19. 12:03:51

mennyire irigyeltem mindig azokat akik tudnak kártyázni, most látom csak hogy mit vesztettem.

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.08.19. 12:26:35

"Felénk, aki ilyet oszt, azt elviszik a Kálvin térre, s lehúzzák a kezét a hugyozóban!"

"Négy alsóból melyiket hívjam?"

"Makk kilences. - Ilyen jól állsz? - Nem, de kell az izgalom."

"Snapszerban mindig kikapok. Nem játszhatnánk ultit, az ÉSZJÁTÉK!"

"Ideje átváltani kanasztára."

"Majd a következőben visszahívlak!"

"Mondtam fiam, hogy ne ülj a kezem alá, látod, mire jutottál!"

"Te leszel velem, mert úgy könnyen tudsz kijárni a loggira!"

Pityipű (törölt) 2011.08.19. 12:28:03

"a maccs megvan legalább"
"kopaaasz"
"ott egy cigány" (egy kártya fordítva van a pakliban:))
"zöldből van a kerítése"

csak ami hirtelen eszembe jutott:)

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.08.19. 12:46:07

mintha egy rokonom írta volna... nálunk is így telnek a vasárnapi ebédek:D

hááááát 2011.08.19. 13:00:02

- A Kálvária téren már leszúrtak volna.

-Olyan jól osztasz, aranyba kéne foglalni a kezed.
-Köszi.
-De forróba.

Ének tanár:- Zöld húsz.
- De Géza bá, nálam van a király.
- Nem jött be.

rooklin 2011.08.19. 13:03:48

- Mit mondott az öreg timár?
- Ez az ulti nem ulti már!

yenoee 2011.08.19. 13:12:17

Az jut eszembe, mikor a Roncsfilmben bevágja a csaj a molotov-koktélt a kártyázók közé, mindenki menekül és asszem a Gáspár néz buta arccal, kezében a lapok lángolnak:
"De hát fullom volt, bazmeg!"

zsoci 2011.08.19. 13:37:54

Asszem van egy ki légy a levesben. A szóban forgó játék az ulti és nem a snapszer.

Badbitie 2011.08.19. 13:42:30

@zsoci: Az alapjáték ugyanaz, szóval akár bármelyik is lehet.

De ha már ulti, akkor nekem a kedvencem a kórusban skandált "fizesd ki, fizesd ki, fizesd ki!!!", ugyanis,ha sima passzt mondd vki, akkor azt sose játszuk le, hanem egyből bukta kontrával, és már fizeti is. :)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.08.19. 13:46:39

@d'oh: a sakkrovatot én se értem, a ultirovatnál meg az a megoldás, hogy harmincöt fillérért matekoljon ezen akinek hét anyja van, majd ha jön hat piros bemondjuk, talonba zöldalsó és makk kilences.

@bigthereal:
mit mondott az öreg Tímár? Ez az ulti nem ulti már!
nem vagyok én nyúl Timót, bemondom az ultimót!

@Benbe:
Tökéletes betmars/durtli
Kék ulti!
Van egy betlim, negyven, két ász, rekontraparti!

ossz, szamár! haMAR, HA mondja...

na, pénz az ablakban.

s 2011.08.19. 14:10:23

@theveryguest: Sírva röhögtem ezen, annyira kibaszott jó . . .

VilMarci 2011.08.19. 14:16:19

Lapjaim összege 10
Na, akkor zöld ász hass, alkoss, gyarapíts

Középiskola utolsó évében minden szünetben, valamint földrajz- és külkerórán játszottuk. Aztán az igazgató "szerencsejáték" címén betiltotta, akkor picit óvatosabbak lettünk.

szeme közé, laposan! 2011.08.19. 14:18:16

Ma épp nem dolgozom, de ha dolgozom is hangosan röhögtem volna! Minden gyerekkori kártyaprtink így zajlott. :)

mcbaron 2011.08.19. 14:56:48

kártyázni tényleg jó, akármilyen bénának látszik kívülről :)

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2011.08.19. 15:31:25

Fura, nem emlékszem Norbert nevű családtagra, de a szerző egészen biztosan megfordult nagyapáméknál anno. Vagy csal.

virágelvtárs 2011.08.19. 15:40:21

"Lekvárosajtó!"
"Szőrös bunkót kapsz!"
"Ki oszt? Hát aki kérdezte. Mindig az oszt, aki kérdez"
"Te vagy az aggyki"
"Milyen ász, tök? Nem, Pi'sász!"
"Kettőér' bedobom!"
"Elbuktad a negyvenet, még ütésed sem volt"

bigthereal 2011.08.19. 16:16:39

nincs jobb egy rossz betlinél!

ulti bukva dupla

egy pirosat minden hülye tart

- már megint zölddel jössz?
- azzal fűtök!

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.08.19. 16:29:54

@bigthereal: Az helyesen: "Bukott ulti duplán fizet!"

"A csendespartiddal kitörölheted."

"Na, akkor snapszer a te lapodra!"

bigthereal 2011.08.19. 16:33:57

nálam úgy helyes, ahogy irtam

Dzsoni Kráncs 2011.08.19. 20:33:09

@Pityipű: Nálunk aszongyák,zsidó van a pakliban.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2011.08.19. 20:35:06

vasutasok tudnak igazán ultizni. én már csak tudom.
körbeülnek négyen, aztán egy kibicel a másik háromnak.
"40-100 piros ulti"
"fedáksári!"
"láncosbicikli"
aki nem modorkodik, az nem is tud játszani.

2011.08.19. 20:41:24

"- Há' mit játsszon á zénékár, instállom?
- Rablóultit a sarokban, de azt is csendben."

"- Ne keverd annyit azt a paklit, már fokhagyma-szagú."

Tipikus öblös poén még férfitársaságban:

"- Van egy huszam!
- Hát játszd ki!
(Felemeli a fenekét féloldalasan, és elenged egy vérpingvint.)
- Khíííjj, te barom, ez negyven volt! A szememet is csípi!"

májkifiam 2011.08.19. 21:53:40

kurvaszar post. 12 éves vagyok, egyidős haverjaimmal szoktunk snapszerezni, és kurvára nem így nyomjuk =)

vitaygeorgina 2011.08.19. 21:54:12

Bezsidósodott! (Egy lap keveréskor megfordul a pakliban).

Hangos az osztás! (Ha valaki magasról osztja a lapokat, és látni a lapokat.

És ami minden játéknál kötelező:
-Ne mutasd a lapjaidat!
-Te ne nézz ide.
-Hiába nem nézek oda, akkor is látom, mert úgy tartod, Zsugabubus.
Ezen aztán jól össze is lehet veszni.

A Tyne folyó déli partja 2011.08.19. 22:15:05

@Frengi: irigyelheted is. mi gyerekkorunkban több pakli kártyával játszottunk (túl sokan voltunk, átlag 10-12-en.) ezer éve nem kártyáztam. ja, az exszel, ő imádta (meg én is:) meg malmozni, dámázni, ostáblázni, stb. meg társasjátékozni is. imádok játszani:) bár sakkban a tesóm folyton megvert.

Manír Feri 2011.08.20. 15:22:27

@májkifiam: Ne aggódj, még fogjátok így is nyomni. Csak ahhoz fel kell nőnötök (értsd: meg kell hülyülnötök). :)

Lakatos Ásztonmártin 2011.08.20. 21:43:56

Sanyám az ég áldjon meg, akkor jöttél volna ki makkal, én kidobálom rá azt maradék egy pirosat, Tibi úgyis hosszú volt makkból, mint a vonatfütty, sasztán lejöttél vón a piros nyolccal, és már meg is fogtuk ezt a kis rebetlit... Értem, hogy te azért adtad vissza az ütést, na de hiába színtelenítelek baszod. Fasz se gondolta volna, hogy ennek egy ekkora lyuka van érted. Na. Picsába, tíz tíz forint... Jóvan baszdmeg Sanya, húsz, köszönöm hogy emlékeztetsz, hogy én megkontráztam, közben ezt te basztad el, baszdmeg, simán fogható volt ez.

2011.08.21. 09:48:58

Ha emlékszik még valaki, mert ezt ide szépen be lehetne illeszteni az egészet, úgy ahogy van.

Csurka: Ki lesz a bálanya?

Már a címe is ...

Daenerys 2011.08.21. 14:32:39

Imádom ezt a játékot. Vonaton, ha társasággal utazom, nem lehet meglenni nélküle.

Mondjuk logikátlan, hogy a piros alsó miért Kuoni és nem Harras. Harras a piros felső csicskása, nem?

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2011.08.21. 16:45:01

@Daenerys: harras rudi geszler lovászmestere volt. kuoni csak egy bugris pásztor volt.
www.gutenberg.org/cache/epub/2782/pg2782.html

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.08.21. 16:49:22

Nem nagyon szerettem soha kártyázni. Emlékszem, családi összejöveteleken, telken, vendégségben kerültek elő mindig a paklik.

-Tibikém, szálljál be te is, gyerünk.
-Nem szeretek kártyázni, ezt nem is ismerem.
-Nem tudsz snúrozni / makaózni / zsírozni / körbefosozni / pókerezni / ultizni / kanasztázni ..? Nahát. Na nézd csak, osztok, nyílt lapokkal játszunk, megtanulod, másodjára már flottul fog menni. Ez az ADUTT (tisztelet Norbinak ezért, talán el is felejtettem volna) ...
süti beállítások módosítása