Olvasói rovat - Az amatőr költő

2011/04/11. - írta: Modor Tibi

Hartay hácsé Csaba - külön a költészet napjára készült egy újabb meglepetéssel. Igen, ő is költő.


 

Az amatőr költő

Nem is tudtad, hogy költő vagyok? Akkor bemutatkozom: Midványi Botond, költő. Családi vonás ez nálunk. Már nagyapám is írt verseket, onnan a véna, a mindent átható érzékenység és rálátás, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy alkotni tudjak. Tagja vagyok egyébként a Kisújszállási Boldogság Kék Madara Irodalmi Körnek. Nagyapám? Bizonyos szinten nagyon ismert volt ő anno. Midványi Antal László néven alkotott. Szüleid lehet, hogy tudnak róla. Kérdezd meg őket. Várjál, tudok tőle idézni:

 

„Ó, tavasz, tavasz, terád várunk mi mind,

hogy a télnek hidegét jó messzire vidd!”

 

Vagy:

„Szívem szerelmes kertjébe tévedtél, pillangó-leány.

Röptödet követve kapkodok utánad, csókolnálak, de meg ám!”

 

Ezek akkoriban még kötetben is megjelentek. A lélek arcai, ez volt a címe. Itt adták ki Kisújszálláson. Nagyapa úgy örült, amikor az első rímeimet vetettem papírra, büszke lenne rá, ha tudná, mire vittem. Figyelj! Szerepeltem a Napfény vágyai, a Szellő emlékei és Az írás szerelmesei antológiákban. Volt, amelyikbe tíz versemet is beválogatták. Tízet, komolyan. Egy helyi zenekarnak is én írtam az egyik számukhoz a szöveget. A tarcsai Living Screamers, nem ismered őket?

„Lásd, lásd, lásd a jót, halld, halld a hallhatót, pabampam

fel, fel, ébredned kell, ne vegyél be altatót, pamm, pabampam.”

 

Látom, csak ismered te, durva, mi? Na, én vagyok az, én írtam. Nem gondoltad volna, mi? Ez direkt nem ilyen érthetetlen-lovasis, ez ilyen megérintős, hagyományosabb. Játszották már egy fesztiválon is, és most készül az első lemezük. Úgyhogy írok. Van, hogy naponta 4-5 verset is lejegyzek. Arra ügyelek, hogy mindennap írjak legalább egy verset. Ez edzés is, meg hiányozna amúgy a rím, a ritmus. Ez egy hitvallás. A nagy irodalmi lapok? Magukról hiszik, hogy nagyok. Nekem blogom van, azt többen olvassák, mint az Élet és Irodalmat, nekem elhiheted. Küldtem nekik régebben, de aki egy bizonyos szint felett van, azt féltékenységből mellőzik a szerkesztők. Figyelj, ezek is mind írnak, és nem esik jól nekik, ha egy igazi zseni kopogtat náluk. Megsemmisülnek. Erre mi a reakció? Válaszra se méltatják, ennyi. Nem most jöttem le a falvédőről.

Évek, sőt, évtizedek óta rímekben gondolkodom. Mindig. Van, hogy rímeket írok csak, és utána abból lesz a mű. Figyelj, a mobilomba ezeket írtam fel a napokban:

Lúd – tudd

Hajnal – sajnál

Alkonyat - hajfonat

Arc – harc

Háttal – láttam

Kedves – nedves

Vágy – lágy

Kerítés – érintés

Vissza – tiszta

Tükör - gyűlöl

Szerelem – kell nekem

Este – teste

Eretnek – szeretnek

Imádom az ilyen bravúros megoldásokat. Beleborzongok. Hogy honnan jönnek ezek nekem? Nem tudom. Tehetség, szokták mondani a rokonok, én meg csak legyintek. És akkor ezekből megírok egy ütőset. Várjál, el is tudok mondani egy sajátot, ha van még egy kis időd.

 

A nyár leánya

 

Eljött a nyár, mindent felforraló,

napsütötte táj, te ragyogó.

Leány tánca a szélben,

meg is láttam éppen, délben.

Ittam virágszirmú szavait,

míg ő éneklete nyárlángú dalait.

Forró dallam, forró ajkáról,

dalolt ő életről, halálról.

Tovább most nem tudom, de ez különdíjat kapott egy pályázaton. Be is kereteztettem az oklevelet, kint van a szobámban. Várjál, várjál, beugrott a vége, ezt hallgasd meg, így teljes:

 

Érzi, tudja, a tél lesz a sírja,

de dalol addig, amíg csak bírja.

 

Kösz, nagyon köszi, jól esik. Tényleg tetszik? Köszi. Hát, igen, nem hiába ezt szoktam elmondani, ha kérik.

A József Attilát nagyon szeretem. A Mama, az nagyon jó, meg az Óda, az is. Azokat szoktam olvasni tőle. A többit nem annyira, azok olyan durvák, mint az a betörős, meg ilyenek. A maiak meg nullák, nincs köztük igazán átütő. Attilával meghalt a magyar költészet. Mi próbáljuk még élesztgetni, itt, Kisújon, több-kevesebb sikerrel. Na, jó, a Varró Dani, az azért majdnem olyan szinten rímel, mint mondjuk én, csak valahogy nem elég mély nekem, amit akarna mondani.

Megélni belőle? Hát, figyu, szerintem nekem sikerülne egy alap szinten, vagy jobban, ha csak ezt csinálnám. Simán. Tudod, mennyien járnak a klubdélutánokra, amiket a Kék Madarasok szerveznek? Harmincan, negyvenen is! Nénikék, bácsikák, nem is gondolnád, milyen jókat írnak. És azok vennék a műveimet. Vinnék, mint a cukrot. A fiatalok? Azok is. Nagyon sokan szomjaznak ám a tiszta sorokra, érzelmekre. De én nem adom ezeknek a mai kiadóknak. Csak átvágnának. Addig jó ez, amíg belülről jön. Ha már egy kiadó diktál, az már olyan művi. Akkor marad a fiókban, vagy a blogomon, kész, ennyi. Megadom a címét, itt találod meg mind az 1757 versemet. Illetve ez ma ennyi, de holnap már lehet, hogy kicsit több.

Itt a címem:

midvanyiboti.lira.blog.hu

Egyszer azt álmodtam, hogy az egyik művem Index címoldalas lett, de aztán rájöttem, hogy ez sose jönne össze, mert ezek rohadtul nem értenek az irodalomhoz, a mai, modernebb versekhez meg főleg nem, ezért nem is várom el tőlük, hogy felkaroljanak. Pedig nem ártana egy kis nyilvánosság a minőségi lírának, mindegy.

Ja, és ha ráérsz, most pénteken 17 órától Gembrikné Vanyik Máriával olvasok fel a köröcstarcsai könyvtárban. Ő már többkötetes. Előadóművész és költő is egyben. Profi. Szóval, mi ott leszünk.

Kösz a türelmet, a rím legyen velünk!

111 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sTormy 2011.04.11. 12:56:49

@Hal Stanton: Menjen azon az úton az, akinek két anyja van. Ez is milyen szép költői kép.

Hal Stanton 2011.04.11. 12:59:18

@vészmadár (pica pica): Az ilyennek tényleg nem VÉLETLEN :)

- SunDisc - 2011.04.11. 13:00:00

Bennem is egy költő veszett el...nyomtalanul
:)

theo 2011.04.11. 13:02:41

A kedves költő lassan már Troppauer Hümér-i magasságokba emelkedik. Mondjuk ha úgy üt nem lessz gondja a második kötet kritikáival :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.04.11. 13:05:16

belső infóm van amúgy arról, hogy alkalmanként a vészmadár is ír dalszövegeket:)

hehe

amúgy létezik egy szándékoltan szar, erőltetett kecskerímekkel operáló, magát viccesként definiáló vonulat, megosztanék egy darabot veletek ezen szcénából is:

"megy a hajó, irány észak
dalolnak a tengerészak"

remélem, mindenki éhes még, van egy kupac ilyenem a gyűjteményemben:)

- SunDisc - 2011.04.11. 13:11:34

Jaj de hideg ez a beton,
Levetem a nagykabetom.

Klasszikus.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.04.11. 13:14:56

Későn jönnek a haverek,
Addig én még lehaverek.

vagy:

Minden versben fő a rím,
Náncsi néni rímet főz.

sTormy 2011.04.11. 13:18:28

@vészmadár (pica pica): @- SunDisc -: @altoid: Nemkecskerímmel pedig:

Ungvár alatt folyik az Ung,
abban úszik Mao Ce-Tung.

coucou 2011.04.11. 13:30:11

@- SunDisc -: Bizony! Jó múltkorában (_anno dacumál_), egy szép emlékű indexes fórumon mind prózai, mind poétikai munkássága kellőképp kielemeztetett a derék krizantémtermesztő bácsinak.

mrbateman 2011.04.11. 13:30:23

@sTormy:

Munkács várán van egy lik
onnan néz ki Zrínyi Mik

coucou 2011.04.11. 13:47:18

@mrbateman: akkor legyen egy klasszikus is (Romhányi):

Egy varjú nótát írt a dalosversenyre.
Rezgett faháncs-bogáncs, amikor elzengte:
- Elszáll a nyár, kár!
Lucskos ősz vár már.
Ha túl nagy a sár,
felszállok a fár.
Nem okozott bajt a sor végén az űr,
ezt a dalt hozta ki győztesnek a zsűr.

2011.04.11. 13:47:49

@vészmadár (pica pica):
rádiózni szokol?
rádiód a Szokol!

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2011.04.11. 13:56:39

Én is nyertem valami ifjúsági költészeti díjat vagy mifenét anno. De megérte, mert azok a figurák, akiket a díjkiosztón láttam, hát olyat nem lát minden nap az ember. Ábrándos szemű leánykák, akik persze mind pszichológia vagy magyar szakra akarnak majd felvételizni az eltére, batikolt pólós srácok, akiknek Baudelaire a kedvencük, kész sztereotípiaparadicsom volt.

Egyedül én mentem bakancsban, életemben először tisztára Barry Kentnek éreztem magam.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.04.11. 13:57:55

Kedvenc amatőr költőmtől:

"Adrian Mole: A csap

Nem tudok aludni, mert csöpög a csap.
Reggelre tó lesz a csap alatt.
Szétázik a szőnyeg felmosórongy nélkül,
És amíg újat vesz, Apa belekékül.
Mert úgy hajt majd szegény, hogy tán meg is gebed.
Fuss a ronggyal, Apa! Szaladj! Ne légy balek!"

2011.04.11. 13:59:35

@altoid: angolul please:) csak tiszta forrásból:)

mrbateman 2011.04.11. 14:00:13

@Hadrian77:
Ez túlságosan urbánus vonulat:-)

egyébként az ilyen elbaszott, bugyuta rímek elszánt gyártója a reklámipar (nyilván nem véletlenül)
Pl:
Royal bútor, Royal kasztni,
Royal ágyban legjobb...(aludni)

v.

Ne verje ki, ne rázza ki
Erikával szivassa ki!

Haladjon Ön is a korral,
süssön Váncza sütőporral!

Elkanyarodtam a témától, bocs az OFF-ért!
Modoros költő: Lakik az utcánkban egy 40-es, introvertált, pszichésen terhelt, de alapvetően jóindulatú nő, soha nem dolgozott sehol, szülei eltartják, nosza gondolta saját lábára áll, elment a polgármesteri hivatalba és kiváltotta az egyéni vállalkozóit M.N.S. KÖLTÉSZETI TEVÉKENYSÉG-re!!!

(hát így leírva és visszaolvasva elég szar story, bár én évek óta röhögök rajta)

Mr. Hilter 2011.04.11. 14:01:17

Nem működik a postban megadott költőlink!

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.04.11. 14:03:50

@mrbateman: lehet hogy én egy hülye vagyok és tévedek, de sztem Munkács az Zrínyi Ilona, Zrínyi Mik(lós) meg szigetvár. Vagy nem?

2011.04.11. 14:10:09

@vészmadár (pica pica): ha nem a Thököly házasság hozománya a vár, akkor Mik is kinézhetett a likon:)

mrbateman 2011.04.11. 14:13:36

@vészmadár (pica pica): Jól tudod,...de attól még kinézhetett, amikor vendégsébEN járt ott, mondjuk Szapolyai Jánosnál (nem tudom kié volt az 1500-as évek közepén, később Rákóczi ugye)

A költészetet nem szabad ilyen földhözragadt nézőpontból szemlélni!:-)

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2011.04.11. 14:13:42

@Hadrian77: Kérlekalássan.

The Tap

The tap drips and keeps me awake,
In the morning there will be a lake.
For the want of a washer the carpet will spoil,
Then for another my father will toil.
My father could snuff it while he is at work.
Dad, fit a washer don't be a burk!

És hogy milyen lehetett volna Adrian Mole, ha lett volna tehetsége? Mondjuk, mint Mark Lamarr:

Too Fast to Live, Too Young to Work

I'm the James Dean of the dole queue
You've got to admire my cheek -
Trying to work out how to live fast and die young
On seventeen-fifty a week.
A legend in my own cubicle
All alone, never one of the mob
I'm the James Dean of the dole queue
A rebel without a job.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2011.04.11. 14:15:14

dél felől jön anticiklon,
ketten ülnek egy biciklon.

igen sötét van itt, pável,
világítsunk zseblámpável!

Fannii 2011.04.11. 14:20:19

Nekem a Talpra magyar a kedvenc versem, tökre szuggeszív. Én is írogatok verseket, de csak ha esik az eső, és depi vagyok. Akkor aztán kijön a művészi énem. Elkenem a szemem alatt a festéket, és vadul írok.

Hal Stanton 2011.04.11. 14:20:29

@Mr. Hilter: Nagy svindlerek ezek a költők, mindig mondtam.

gothmog 2011.04.11. 14:24:43

Jó ez az írás. Annál a résznél hogy "sokan szomjaznak ám a tiszta sorokra, érzelmekre" elkezdem rózsaszín puncsos ektoplazmát okádni, pedig nem is ettem olyasmit.

Zorita 2011.04.11. 14:37:11

@Püspök utcai gombaszedő: hehe, ez velem is megtörtént annó, ráadásul pont olyan "művel" pályáztunk egy barátnőmmel, ami ezt az egészet kissé kifigurázta (jó, ez középiskolában volt), igazi anarchistának éreztem magam :D

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2011.04.11. 14:44:09

@Zorita: Ez is középiskolában volt, de én tényleg akkor találkoztam először wannabe költőkkel, sokkoló volt, de tanulságos. Egy kicsit segített megtanulni, hogy kevésbé vegyem komolyan magam.

yenoee 2011.04.11. 14:44:21

@altoid:
Versben fő dolog a rím
Ebben is van, nem is egy.

Zorita 2011.04.11. 14:51:13

@Fannii: csakis így lehet, és hozzá még hallgatunk egy kis HIM-et is

- SunDisc - 2011.04.11. 15:03:24

Erdő szélén jó a kedv,
ott lakik a barna medv.

asszem korai Belga (K SZ T M c. szám :).

KenSentMe 2011.04.11. 15:04:18

Én azokat az arcokat imádom, akik, amikor szóba kerülnek a versek, rögtön kifakadnak, hogy "hát, én sosem olvasok verseket, de írtam párat - MEGMUTASSAM?" .. komolyan, ezért egyszer meg fogok ölni valakit.

Amatőr költők verseit bogarászgatni sajnos olyan, mint turkálni egy lakótelepi szemetesben - lehet, hogy tíz évente egyszer találsz valami szépet és értékeset, de sokkal valószínűbb, hogy csak a szarba nyulkálsz könyékig.. általában a saját idiótaságaikat és szemeteiket írják ki magukból az emberek.

...

Leszámítva azokat a verseket, amelyikben maga a zsenialitás ölt testet, mint pl. Toti, a névtelen költő Cicák című versében, ami minden másnál érzékletesebben ragadja meg a titkokat tudó költő és az arctalan tömeg között tátongó szakadékot.

Toti: Cicák

Engem szeretnek az aranyos cicák
Engem nem bántanak az aranyos cicák
A CICÁK A FOGAIKKAL SZÉTTÉPNEK TITEKET
ANYÁTOK ÜVEGBEN VISZ BENNETEKET!!!!!!

Ver Sacrum 2011.04.11. 15:13:29

Gyönyörű. A mind-vidd és a lúd-tudd rímeknél egy-egy könnycseppet is elmorzsoltam. És az is szép, hogy József Attilát (vagy egyszerűen csak: Attilát) olvassa. És nem érzi a különbséget.

blur7 2011.04.11. 15:15:52

"A költészetet nem én választottam, a költészet választott engem."

Ernoke 2011.04.11. 15:15:59

@VRbagoly: ez hatalmas!!!:D ez jutott róla eszembe

A Muki fia (Le Mukisko shavo)

Nem tudjátok, hogy ki vagyok,
a Mukinak a Mukinak a fia vagyok
Ránézek a hosszú nyelű késre,
összeszúrlak-összeváglak benneteket

Csináld csináld, de jól csináld,
veszek neked veszek neked pálinkát
Ránézek a hosszú nyelű késre,
összeszúrlak-összeváglak benneteket

Nadiposzi (törölt) 2011.04.11. 15:16:43

Megosztom veletek néhány legutóbbi versemet, ha már blogot lusta vagyok írni, ezeket az irodalmárok az un. "Baba ciklus"-ba fogják sorolni majd:

A KACSA

Hápi kacsa, nagy a hasa
Benne van a kukorica
HÁP-HÁP-HÁP
Jobb ez mint a táp!
Vagy:

BREKEKE

Kecskebéka feneke,
Nem mondja hogy brekeke,
Elől van rajt a feje,
Ott kuttyog, ha van kedve!

GiaMarie 2011.04.11. 15:18:30

@Bachterman: Ebben tudod,mi a legszomorúbb?

Generációnknak eme múremek (a páveles) az alsós irodalomkönvből lehet ismerős !!!Egy oldalon szerepel azzal a műremekkel,hogy:

Sten-Malténak nagy, vörös és elálló füle van. Nekem tetszik a nagy, vörös és elálló fül.

Ezek után min csodálkozunk???Kitermeltük EZEKET.

Ernoke 2011.04.11. 15:26:18

@Ver Sacrum: szerintem ő kb. úgy olvassa József Attilát, mint ahogy én hallgatok operát.:D (zeneirodalmon egyszer vettük az Aidát kb. 20 éve. akkor asszem tetszett.)

2011.04.11. 15:28:29

Ha már kecskerím, akkor az én kedvencem amit Moldova jegyzett fel (ha jól emlékszem) a Gyüjtő faláról:

"Kommunisták, átok rátok,
eladtátok az országot!
Beletjesül még az átok,
Széthasítjuk majd a szátok!"

Utólag is elnézését kérem az ismeretlen szerzőnek, ha pontatlanul idéztem.

Zorita 2011.04.11. 15:40:18

@Nadiposzi: :D
én a svéd gyermekvers-korszakomat élem:

Trapéz

Apa szomorú
Anya szomorú
A testvérem sem szeretne ma játszani velem
nagyi is odaégette a vörösáfonyalekvárt
amíg a villanyszámlás a visszajáróra várt.

Szandeeekahh · http://twod.blog.hu/ 2011.04.11. 15:46:03

Ezek a versek am naon jók lenének h írna vki a szerelemről is végre. Gondoltam is h én is irok majd iet a blogcsimra de még nem jutot easzembe semi jo...

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2011.04.11. 15:49:07

@Brother Love:

Átok
rátok,
szénhidrátok!

Kémiateremben obligát padfirka volt.

escargot 2011.04.11. 15:53:51

@Zorita: Kelt a hosszú tél negyedik havában?

(A tél szomorú.
Ha továbbra is ignorál a társadalom
Be kell hívnom a vámpírokat
A szobámba.)

okostojáska 2011.04.11. 15:56:28

Jó írás, tényleg sok önjelölt zseni van manapság :) 1-2 közülük megfelelő hátszéllel is rendelkezik, így még a metropool-ban is írhat :)

Nadiposzi (törölt) 2011.04.11. 15:58:40

@Zorita:
Höhö. Ezeket a svéd verseket merített papíros, limited edisönben jelentetném meg, szigorúan műértő közönségnek. (Mint én, pl.)
Én továbbra is a kemény táblás, színes ábrás tartalmakra gyúrok, melyek kellően impresszívek, ugyanakkor nyál-állóak is.

A baba-ciklus underground vonulatából, ami csak az összes művek és karcolatok végére fér be, egy 4 soros:

Anna baba egy kis manó,
Nem mondhatni, hogy egy tahó.
Egy aranyos pici baba,
Kövér nyakú török basa.

sTormy 2011.04.11. 16:10:26

@Zorita:

Vágy

A múltkor a Lundagatanon sétáltam,
mikor Karl-Bengt is arra járt.
Csakhogy én a Lundagatan
alsó részén mentem,
ő meg a felsőn.
Elsétált fölöttem, én meg alatta,
és soha többé nem láttuk egymást.
Akkor se.
Azelőtt se.
Azt se tudom, ki az a Karl-Bengt.
Sose hallottam róla.

Kicsi Kacsa 2011.04.11. 16:29:23

Olyanok a kecskerímek
Mint mikor a kecske rí: mekk

Jajj de jó a málnaszörp
Szereti is minden törp

sorica123 (törölt) 2011.04.11. 16:47:02

@G_P: azaz padlón vagy. 'Költőnek a tapasztalat, a szenvedés drága kincs';)
@Mr. Hilter: na tessék, ennyire tetszik?:))
@Ver Sacrum: hát ez az. Hogy nem érzi:)
@Bachterman: brühühü...:DD ezt a Pávelt nem is ismertem, csak azt, hogy juj de hideg ez a beton, / felveszem a nagykabetom.
Amúgy ismeri itt vki Berzsiánt, aki csak jobbladát volt hajlandó írni? (Ha már kőttészet.)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.04.11. 16:49:40

egyik excsajomnak volt a verse:

Nem szeretem a tejszínpótló porból készült tejszínhabot.
Sőt, ha belegondolok, a tejszínhabot sem szeretem.

Pestabácsi 2011.04.11. 17:10:44

sf.blog.hu/2011/04/11/sci_fi_vers_palyazat_a_kolteszet_napja_alkalmabol#comment-form
Na, erre varrjatok gombot: amatőr sci-fi szonettíró pályázat! Lehet indulni.

Kicsi Kacsa 2011.04.11. 17:14:36

Most kapcsolok, micsoda bravúros időzítés!! Ma van a Költészet napja.

noirp 2011.04.11. 17:29:38

Feldöntötték Soret sörét,
Azért szállong itt a sörét.

Kömény poszt, kömény kommentek.
Remélem, 500-ig meg se állunk!

Nadiposzi (törölt) 2011.04.11. 17:39:25

@Pestabácsi:
ROBOTIKA

Szenzorokkal megfigyel Ő,
Fémkarjában roppant erő.
Pozitron agy űzi-hajtja,
A három törvényt mind betartja.

Én kérek elnézést.

Kicsi Kacsa 2011.04.11. 17:41:07

@Pestabácsi: Jól van na, ma fogorvosnál voltam, az agyamat is lezsibbasztotta.

noirp 2011.04.11. 17:48:53

@sorica123: Én!!!! Most láttam, hogy kiment a kapuján az a locska-fecske Zsebenci leány, a Klopédia.

sTormy 2011.04.11. 17:51:36

@noirp: És azt szavalta, hogy:

Szerelem, szerelem
lerobbant autómat.

Nadiposzi (törölt) 2011.04.11. 17:51:48

AZ ORRSZARVÚ

Rücskös seggén nincs pattanás
Másfél tonnás bájos patás.
Szája fölött két nagy tülök,
Nagyon szúr, ha bele ülök.

Pestabácsi 2011.04.11. 17:53:32

@noirp: Sose szégyelld! Asimov is örülne.

sorica123 (törölt) 2011.04.11. 18:08:37

@vészmadár (pica pica): na ilyen bicikli is van. Fogja a szöveget, s betördeli versnek, hogyaszondja svéd gyerekversnek még elmegy:)
@noirp: azaz:)))
@sTormy: az emberek [...] vizezik a bort, klórozzák a vizet...
@Nadiposzi: 'ha elpusztul a tulok,/szarvából lesz a tülök/de ha én elpüsztülök/belőlem nem lesz tulok!' (szintén Lázár Ervin)

sTormy 2011.04.11. 18:11:07

@sorica123: Vinkóci Lőrénc viszont a vizet borozza, áldja meg az Isten.

2011.04.11. 18:49:01

Én vagyok az az olvasó, aki elolvassa az ujságok vasárnapi számában a megjelent verseket, megfogtok lepődni, néha egész jók vannak benne.

Csak az a baj, hogy utána verset is szerzőt is elfelejtem.

Kiállítás megnyitón egy költő a saját verseit szavalta el. Nem tartott soká, ki lehetett bírni, hogy milyen volt a vers, már nem emlészem, de később sokat gondoltam rá, mert a pasi 2 ciklusban volt utána Miskolc polgármerstere, ha verseket ir talán mindenki sokkal jobban járt volna.

eastern sugar 2011.04.11. 19:18:21

@altoid: háháhá, ezt a faterom fordította :) amúgy meg kívülről tudom az összes könyvet, számos remeket írt még a kedvenc amatőröm :)

2011.04.11. 19:23:53

Összefirkálták bicskával a fejedet?
Ne félj, én is odaírom még a nevemet!

Pipacs, a fenegyerek

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.04.11. 19:49:39

@eastern sugar: üzenem a faterodnak, hogy oltári nagy fej, mega-riszpekt!

Ez a nap viszont nem múlhat el a vogon amatőr költészet méltatása nélkül:

"Ó pirsönő morgolosta!
Vizelevényeid mint a /
többözös rejtjeméh hátán
a szederjes gennyekély.
Abroncskodón körbesarj suhogó pettyeleveddel, /
mert szétmarcangolom takonybibircsókjaidat pacagánycsökömmel, meglásd!"

yenoee 2011.04.11. 20:50:54

Nagy Bandó András: Trabantvers

Óh, te zengő virágillatfelhőben illatozó, trabantautószárnyascsikó, bénaság tiport lelkű röppenő szárnyú lovasa.

Óh, te zengő virágillatfelhőben illatozó, trabantautószárnyascsikó, bénaság tiport lelkű röppenő szárnyú lovasa.

Óh, te úthoz kövesedett, gigászi mikroősszaurusz, papírból gyúrt, gyémántkristály ősgyík holdpermet tojása.

Óh, te kétütemű, lóherehártya ragyogással pöfékelő, kristálymagzatvizet böfögő, bűzkocsonyamagzatbűzárasztó levéltetü.

Óh, te nyolcszögletű stopmegálljt vezénylő táblarozsdaszirombolyhosállítmányt semmibe vevő,görényillatmegszégyenítő, szmogdúsító füstű förmedvény.

Hogy az a magasságkristályragyogású, merkúráldású mennybéli verjen meg mindazzal, amit ezen az ősgyűrődéses mellékútösvényen elképzelni sem tudok agytekervényeimnek gyökérhimbálódzásával ebben a mindenségaszfaltközlekedőedényben.

Hogy helyezze beléd ősgyíkvesszejét a magasságos, mélységes imádattal, ősélvezettel, ősgyík heréinek kuszagubancos szőrmeredvényeinek kristálygyökérfonódásaival.

Óh, hogy menj abba a sötét, hátsó fertályfüstáldású, autócsikópegazuskipuffanó, sötétséglepelbe burkolódzó, bűzlyukbarlagn, szennycsatorna illatú szélröpítette végébe.

Te állat forma ember! Te ember forma állat! Te ősállat forma ősember!
Baromkristállyá formált őstulok embrió, te kristálykresztesztszent bénaságú, normálidióta barbár, féktelen igavonó ősszarvas.

Hát mi a jó édesanyádé' jöttél ki elém?!

szellőláb 2011.04.11. 21:06:38

@yenoee: Hát igen. Juhász Ferenc is büszke lehetne rá.
Mondjuk az utolsó sor egy kicsit snassz, mert az érthető.

eastern sugar 2011.04.11. 22:05:39

@altoid: sajnos, már nem tudom átadni. de örülök mindenkinek aki velem együtt szereti adrian mole-t :)

Pokember - a seggemből, mint minden rendes Póknak 2011.04.12. 11:52:50

Saját (egyetlen:-) ) kétsorosomat megosztanám:

Tüntetés a szolárium előtt

Mit kíván a csőcselék?
Folyamatos csőcserét!

Üssetek:)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.04.12. 13:03:40

@Pokember - a seggemből, mint minden rendes Póknak: csöcseo, csöcsere, csöcsivi, csöcsitum, ahogy a művelt rómaiak is mondották.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.04.12. 13:10:14

@Professor Pizka: Csöcsere necesse est. Csöcseo ergo sum. In csöcsum veritas.

yenoee 2011.04.12. 14:26:30

@altoid: Csöcsem et Circenses!

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.04.12. 14:26:37

@altoid: @Professor Pizka: az én fejemben is egy csomó ilyen van, de szinte értelem nélküli öntvényként, mint egy mantra, hogyaszonja

ferroferre-tulilátum-űzteszhajt

magyarul ilyenek az igei személyragok alanyi és tárgyas ragozásban, ma is mbármikor el tudom mondani, hogy:

alanyi: káeszelsemmienkátoktektöknaknek
tárgyas: emdéjaijukjükjátokitekjákik

mrbateman 2011.04.12. 15:50:24

@yenoee:
Csöcsusz in pelle ovis
magyarul=tőgy,...ebből is látszik mennyivel egyszerűbb a magyar nyelv a latinnál, nameg ki látott már 2-3 éves gyereket latinul beszélni.

moesko 2011.04.12. 16:11:50

begeerentempverzermiss!

a költőpajtis élményeim szerencsére kimerültek annyiban, amennyi tizenéves korban kerül elő. ergo 'titokban írok, csak magamnak, csak azért, hogy kiírjam magamból világfájdalmamat. nem is mutatom meg senkinek, bár te elolvashatod, ha akarod. megbízom benned, te nem küldöd tovább senkinek'.

nem az erősségem ezután arcbahazudni, hogy isteni volt..

a szavalást viszont nehezebb elkerülni. ritkán éreztem úgy, hogy selejtes gimibe járok, de iskolai ünnepségeken amint vers következett, mindig nagy levegőt kellett venni. vannak ugyebár a jó versmondók, ezek tényleg szépen kezdenek szavalni, érthetően beszélnek, még valami érzelem is van benne. egészen megvan az illúzió, hogy tudják, mit adnak elő. rendszerint a vers végére viszont annyira izgalomba jönnek önnön hangjuk gyönyörűségétől, hogy kötelező közel üvöltve mondani az utolsó sorokat, akkor is, ha azt tartalmilag olyasmi, h 'gondoltam magamban motyogva'. a másik véglet a beszédhibás, nagyobb közönség elé nálunk valahogy mindig ilyenek jutottak, máig nem értem, miért, de simán lehetett tippelőset játszani, hogy az idei pösze lesz vagy raccsolni fog..

életemben egyszer nyűgözött le tényleg versmondás, az is a suliban volt, valami tehetséggálára jött vissza egy volt diák, akinek ma a hivatása is valami irodalmi mókához kötődik. Örkénytől szavalta a Csupa közhelyt. kint a legzordabb tavaszi szeszélyes időjárás tombolt, és amint ott járt a versben, hogy "szembenézve az élet viharaival", hatalmasat dörrent az ég, a villámlás meg bevilágította az egész termet. hatásos volt, nem mondom: )))

zsanka · http://csombor.blog.hu 2011.04.12. 17:16:07

@Püspök utcai gombaszedő: :))))) másik két kedvencem tőle:

Pandora!
I adore ya.
I implore ye
Don't ignore me.

és a Mrs Thatcher:

Do you weep, Mrs Thatcher, do you weep?
Do you wake, Mrs Thatcher, in your sleep?
Do you weep like a sad willow?
On your Marks and Spencer's pillow?
Are your tears molten steel?
Do you weep?
Do you wake with 'Three Million' on your brain?
Are you sorry that they'll never work again?
When you're dressing in your blue, do you see the waiting queue?
Do you weep, Mrs Thatcher, do you weep?

Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2011.04.12. 18:39:09

Váhhh. Ütném.

Ez kb. olyan, mint egy nagyon, nagyon béna Petőfi-epigon.

Troppauer Hümér jó!

Anyám, te vagy árva fiad csillaga, írta Troppauer Hümér. Első ének...

2011.04.12. 18:44:13

Nekem mindenre van egy Csurkám, mint másnak a Biblia.
Ecce Homo: az írót felkeresi egy régi osztálytársa kézirattal: „Habos selymek közt fürdik a kéj.”

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.04.12. 21:51:34

@moesko: baloghkatinéni :-)
volt a te gimidben olyan alak is aki közölte, hogy márpedig nem szaval ballagáson :-)

Indians scattered on dawns highway bleeding/ghost crowd on the young childs fragile eggshell mind

hamár.

moesko 2011.04.12. 22:28:55

@Professor Pizka: katimamaaaa: DD az osztályomba járt az unokája, szóval rövid időn belül kollektíve nagymamánkká fogadtuk:,D sajnos nyugdíjba is vonult nulladik után, többek között ezért nem tanultunk meg soha rendesen németül.

mondjuk ez jó indok, hogy a jó szavalóknak gáz az ilyesmi, de annak is nagy része lehet benne, h senki nem meri bevállalni a mindenféle bemelegítőpartyk után a nyilvános megjelenést. igazából.. megértem.

moesko 2011.04.12. 23:01:39

@Professor Pizka: most visítozva irigykednék ha nem szerettem volna a saját ofőmet is nagyon: D

(oké ilyenekről, itt, így csevegni hülye érzés. határozottan: D)

Jakováli Hasszán 2011.04.12. 23:05:23

Nagyon egyedi, humoros megemlékezés volt a költészet napján, gratulákok Hácsé! Magyar szakot végzett emberként nagyon értékelni tudtam az írást. Anno a kelleténél is jobban megismertem a tárgyalt karaktert :) Hát az a fránya Attila nagyon furcsa dolgokat tudott produkálni a guanóval meg a munkásnők álmait szövő szövőszékkel, bogaras dinamóival, az biztos. Manapság meg már nem is igazodok el ebben a kortárs KAFkai homályban, komolyan mondom! Épp hogy elértem a napsütötte sávig az margarinos ujjaimmal, összehugyozott gatyámmal és fétismajmokba meg salakos szijjferikbe botlok. Már a költészet sem a régi!

lárvalányhaj 2011.04.12. 23:11:38

@Jakováli Hasszán:

Én eddig azt gondoltam, hogy magyar szakra olyan emberek mennek, akik képesek dekódolni az irodalmi szövegeket, és legalább minimális mértékben képesek elszakadni az irodalommal kapcsolatos közhelyektől... de ezek szerint az ott tanuló emberek többsége is kb. azon a szinten van, mint a poet.hu-n előforduló "szerzők". Szomorú. Tényleg az.

Jakováli Hasszán 2011.04.13. 00:39:58

@lárvalányhaj: Ezt a kommentet elsősorban a szerzőnek szántam, nem ilyen irónia ellen beoltott feltűnési viszketegségtől vakarózó trolloknak. Ha már így elbeszélgetünk, akkor elruccanhatnál az überallesbadeni dalnokversenyre egy kis továbbképzésre. Egyébként Krusovszky Dénessel például nagyon jóban voltam anno a Múzeum körúton, és szeretem is a dolgait. Szerintem rád is rádférne némi továbbképzés, mert a lassú élet titka az, hogy az irodalom határterületein ki kell ásni a taposóaknákat. Pucca!

lárvalányhaj 2011.04.13. 01:47:44

@Jakováli Hasszán:

Hű, asszem, h te eléggé félreértetted a kommentemet. Az észrevételeim egyáltalán nem rád vonatkoztak, hanem a magyar szakosok egy jelentős részére.

De bárhogy is van, nem kellett volna ennyire felkapni a vizet... :P

Jakováli Hasszán 2011.04.13. 02:15:53

@lárvalányhaj: Annyira nem kaptam fel a vizet, csak jelezték nekem hogy nagyon le lettem cseszve szép magyarsággal a kommentem miatt. Valószínű ott van a kutya elásva, hogy az én nickemre válaszolva írtad amit írtál, de lehet hogy ez már rólam is szól. Amúgy abba igazad van, hogy nagyon silány a mezőny a magyar szakon és egyre romlik. Azért is vehettem magamra mert én konkrétan említettem magamról, hogy oda jártam.:P

lárvalányhaj 2011.04.13. 08:23:31

@Jakováli Hasszán:

Nem, rólad egyáltalán nem szólt a megjegyzésem, biztosíthatlak. De ha mások is félreértették, akkor vlszg tényleg félreérthetően fogalmaztam. :(

Intizar 2011.04.15. 10:19:16

@vészmadár (pica pica): Bácsikája volt Ilonkának, csak meglátogatta.

Intizar 2011.04.15. 10:30:49

Forróvíz visszatérő vezeték a fűtési ellenáramú vezetékhez.

Hallga csak!
Nem a beléndeklehű éj küldi ránk lomha pillangó képében
Iszonyú mérgű ostorát?
Vagy a szél mint rozsdás vastövis tépi sebesre a levegő sápadt vásznait?
Esetleg kékellő lábnyomom e földi porban,
Messzecsörgedező patakként fürdet
Juharfa képében megbúvó éjjeli árnyak süvöltő jajszavát?
Vagy ez csak a forróvíz visszatérő vezeték a fűtési ellenáramú vezetékhez?

Írta Laár András verse

[c] 2011.04.18. 00:27:29

@Nadiposzi: LOL
De nincs ez jól kidolgozva, úgy sokkal faszább lenne, hogy:
Elől van rajt a felye

wirth6 2011.04.26. 10:29:31

@Brother Love: Ha már Moldova, a leghosszabb rím is ideillik (már amennyire emlékszem rá):
Érted világ, forr a dalom
Érted világforradalom

a_fater 2011.05.12. 15:08:56

érdekes, mert akármilyen fárasztó, szívesen még tovább olvastam volna :) még ha nem is lehet belőle többet kihozni, fene tudja, hatalmas gratula mindenesetre!

Noname Watanabe 2016.01.13. 15:10:53

www.poet.hu/kategoria/Valentin-nap
ez az oldal egy aranybánya, zseniális versek születnek itt, kérem.

Noname Watanabe 2016.01.13. 15:10:54

Bocs, ezt akartam: poet.hu/kategoria/Szomoru_szerelem a szomorú szerelem tévútra vitt.
süti beállítások módosítása