Nagyiéknál

2011/02/02. - írta: Modor Tibi

-Na szevasztok gyerekek, jajj-jajj, köszönjük szépen, nagyon szeretjük. Aztán ne hozzatok folyton ilyen drága dolgokat, még rászoktatjátok nagyapátokat. Gyertek be, ott vannak a papucsok, a cipőket itt kint tegyétek le nyugodtan, senki nem bántja őket, a rácsot mindig zárva tartjuk. Tudod, sokáig bejártak ide a házba ilyen hajléktalanok meg álszerelők, aztán egy csomó betörés volt, de mostanában rendbe' van minden.

-Na üljetek le, üljetek, egyetek gyorsan - a fasírtot én csináltam, a pogácsát a Mama, itt van kóla meg ásványvíz, igyatok valamit. Ancsa, nekem is töltsél már abból a izéből. Nem, abból a izéból. Hejhó vagy Jaffa. Azaz, elég. Egy kis langyos vizet is töltsél hozzá nekem, nehogy túl hideg legyen. Nagyon sokat dolgozott ám a Mama a pogácsával, én reszeltem bele a rengeteg sajtot, egyetek még.

Figyelj már, Tomikám. A huszas csatornát nézzed majd otthon, hát azon hatalmas dolgok mennek. Muzsika TV. Te, a Bangó Margit meg a Horváth Pista, te, ezeknek olyan  gyönyörű hangja van, hát... Én nagyon tisztelem azt az asszonyt, mert Kossuth-díja van. Van már tévéd? Hát az meg hogy lehet? A huszas csatornán megy, majd ha vettél egy tévét, akkor a huszas lesz. Mi egész nap azt hallgatjuk most nagyanyáddal.

-Te, nem tévézünk sokat, de megnézünk azért néha a Papával pár műsort, naponta párat. Volt abban a Big Brádenban a Ági meg a Gregorgiosz, te, azok hogy szerették egymást! Kistestvéreddel jóba' vagytok? Szeressétek egymást, legyetek jó testvérek. Tudod, az X Faktorban is énekeltek azok a testvérek, a Vastagh Csaba meg a másik ott debutáltak. Te, ezek annyira jó testvérek, az egyik megnyerte. Tudod, a Nagy Fecó volt a mesztora. És megnyerte, és kap havi másfélmilliót, meg adtak neki lakást meg autót. És te, ez a Csaba ez önként nekiadta az öccsének a pénzt meg a autót is! Hát ilyen testvér ez a gyerek, egy igazi 'ponzor. Úgyhogy ti is legyetek jók egymáshoz. Meg hát neked olyan szép hangod van, meg olyan ügyesen gitároztok, be kéne nektek is neveznetek oda a tehetségkutatóba. Rengeteg pénzt kereshetnétek. Volt az a műsor a Teri Blekkel is, te, az annyira jó édesapa, te. Mutatták, hogy ment a kisfiúért a iskolába, hozta-vitte, főzött neki, öltöztette, játszott vele... szemetek ezek, hogy elveszik tőle. Aljasok.

Aztán apátoknak az anyja, hallod. Az milyen egy rosszindulatú nő az az Erzsike, te. Amikor anyádék házasodtak. Túl fiatalok voltak, nem szabad lett volna. De hát mi beleadtunk nekik mindent a stafírungba. Úgy lehetett lakásotok is, az a szobakonyha ott a Frankel Leóba, hogy Nagyanyátok bement szépen a Tanácsra a osztályvezetőhöz, ő volt a kerületi illetékes, és hát még ismerték egymást a Minisztériumból, és bizony sok-sok üveg konyakba meg cigarettába, kávéba került az nekünk, hogy kiutalják nektek azt a lakást. De hát amikor anyádék házasodtak. A nászomék azok kikötötték, hogy fele-fele arányban osszuk meg a cechet. Azám, de ezek kétszer annyi vendéget hívtak. Mindegy, mi nem szóltunk semmit. Nem ér az annyit. Te, ilyeneket híreszteltek rólunk, hogy egy kanál zsírért is a szomszédba megyünk. Idejött hozzánk az apádnak az a rendes kis unokahúga, tudod, aki ahhoz a ügyvédhöz ment fér'hez. Azaz, a Julcsika. Becsöngetett, még itt laktatok, még te is itt laktál, abban a középső kisszobában, ott a. Nem kértünk tőletek semmit, még a rezsire se. Mondta, hogy apádékat keresi, hát éppen nem voltatok itthon, a városban jártatok. Mondtuk, hogy sebaj, jöjjön csak be, üljön le. Hát leült az a lány, így nézett körbe nagy, csodálkozó szemekkel, hogy hát ezt ő nem így hallotta... hogy ő úgy tudta, hogy mi itt a városban nyomorgunk meg a szomszédhoz megyünk át egy kanál zsírért, mert ezt híresztelték a nászomék! Elszólta magát. Hát, nagyapád nem volt jó ember, de nyugodjon békében. Idejöttek, beállítottak azok is, hogy apádékhoz jöttek. De hát nem voltak itt, mondták, hogy akkor bemennek a városba addig. Mondtuk, hogy hagyják itt a csomagot, ne cipeljék már mindenhova, de nem, ők viszik. Aztán utánna derült ki, hogy tudod, mi volt a szatyorba'? Rántotthús meg pörkölt. Nem akarták itthagyni, mert hogy akkor majd mi megesszük, most képzeld el. Inkább hurcibálták magukkal a negyven fokban a Rákóczi útra.

Meg a Lacikámnak az a rohadt büdös kurva volt felesége, te. Az nem tud nyugodni, az kiperli a Lacikámból még a szart is. Nem elég neki az egész lakás, hallod. Most beperelte, hogy nem fizetett a Kisgabi után gyerektartást. Mert hát kétdiplomás gyerek, de a nyelvvizsgát még nem végezte el, tudod, és addig füzetnie kellene. Már az elején megmondtuk, hogy milyen egy büdös kurva az. Idejött tizenkilenc évesen, egy váltás ruhája volt, semmije nem volt! Olyan szegények voltak, ott nyomorogtak a Kulich Gyula térnél valami lukban. És bejött ide, körbenézett, és azt mondta, hogy ez egyszer az övé lesz. Ilyen egy szemét, aljas egy nő ez. Mint a sógornőmék, azok a rohadék Franciskáék. Mi ápoltuk az Öreget, amíg élt, csak mi néztünk feléje, erre az utolsó hónapjaiban meg aláírattak vele egy olyan végrendeletet, hogy kisemmiztek minket.  Vitték a lakást, a Kolónia bútort, az ékszereket, a festményeket, mindent. Kicsinálták az Öreget, jobb, ha tőlem tudod. Az a szemét Franci, a pofámba vigyorgott, nekünk alig jutott valami, a perköltség azt is elvitte. Nagyapád csak az Öreg kisbicskáját szerette volna elkérni, még azt se adták oda. Jaj, hát ők azt már kidobták. A lófaszt dobták ki.

Meg az Incike is mekkora egy simlis tolvaj volt, így könnyű volt összeszedni azt a lakást a Garas utcában, hallod. Így én is össze tudtam volna szedni. Amikor a hentesüzletet vezette. Kértem fél kiló sertéslapockát, mutogatta, paskolgatta a hentesgyerek, milyen szép, aztán már csak otthon vettem észre, hogy zöld volt a fele. Ezek a piszkok a romlott parizer szélét is bepaprikázták és drágábban adták, mint a frisset, mondván, hogy kuriózum. Az egész család megbetegedett utánna. Olyan trükkök voltak, de olyanok... acetonnal mosták le a tejfölről a szavatossági időt, a többnapos szikkadt kenyereket berakták egy zsákba, és azon ugráltak percekig, hogy megpuhuljon. Látod, a Róza is mindig mesélte, hogy lopták ki a vendégek szemét: a tatárbifszteket disznóhússal hígították fel, mert az olcsóbb... Azt is hallottam, hogy a sört is vizezték, meg hogy a drága borok üvegeit ócska kocsislőrékkel töltötték fel és a részeg külföldieknek azt mérték ki. De nehogy azt hidd, hogy egy fillért is irigylek ezektől. Ráment az egészségük. Én legalább tudok nyugton aludni, nyugodt a lelkem.

És a gyáradban mi újság? Robotoltok ezerrel, mi? Dolgozzatok is nagyon keményen, manapság már nem úgy megy az, mint régen. És szeretnélek majd osztályvezetőként látni hamarosan. Nálunk is ment ám a fúrás meg a szemétkedés, ott dolgoztam 75-ben a BRG-ben, műszakvezető voltam. De hát nem jártam tintázni a többivel. Azok mentek minden műszak után a Telefon bárba tütükélni, tudod, ide a Szépvölgyi útra (az ellenkező irányba mutogat). Én meg dafke nem mentem. Hát hirtelen lekerültem a prémiumlistáról. Nem szóltam én  ám semmit, kussoltam, tettem a dolgomat. Ám pár hónap múlva a igazgató elvtárs azt mondja, hát te Gyula, te meg ilyen fiatalon szemüveges vagy? Mondom, tudod, Karácsony elvtárs, nem látok  bizonyos dolgokat. Ez olyan Karácsony volt tudod, akik pont azt nem ünneplik, ahogy hívják őket. Szóval. Keresem magam a prémiumlistán, és nem találom. Hát akkora röhögés volt, te, azonnal visszaraktak a listára! Kétszeres prémiummal!

A seregnél is. Írnok voltam, jó dolgom volt. Ott olyan emberek voltak, te. Volt ott egy békési parasztgyerek, a Vrabecz Karcsi. Nem volt annak semmije, de úgy főzött, hogy még. Egyszer megbetegedett a séf, és ő volt a beugrós, pont akkor jött a kormánydelegáció. Ez olyat főzött ez a gyerek, hogy a Münnich miniszter elvtárs odahívatta magához, és azonnal megtette az Arany Bika szálló főszakácsává! Egy másik gyerek, a császártöltési Bückdich Misi az kurva jól tudott szaxofonozni, benne volt a katonazenekarban is, te. Hát meglátták, hogy milyen profin játszik, meghívták a Magyar Filharmonikusokba, világhírű szaxofonista lett belőle. Úgyhogy ilyenek voltak, az egyszerű melós és a vidéki gyerek is sokra vihette. Ma már kapcsolat nélkül nem vagy semmi, a munkahelyedet meg egyik napról a másikra eladhatják a fejed fölül.

Néztem a tévében, te. Ez az Orbán ez úgy üvöltött ott Európában, hogy így kidülledtek a nyaki erei, így üvöltött. Ez megőrült, kész, ezt kezeltetni kéne. Az a Kósa sokkal rendesebb, szerényebb egy figura, nem olyan hataloméhes, azt kéne megtenni miniszterelnöknek, a Lacikám is folyton ezt mondja. És hát így nem csoda, ha ezek után így megharagudtak a Orbánra ott a Erópa Parlamentben. Hát hogy lehet így beszélni? Még szép, hogy visszaszóltak neki. Meg ami a médiatörvénnyel van, hát ilyet se látott még a világ. A nyugdíjunkat is alig emelték, a kurva anyjukat. Tudod, mennyi emelést kaptunk? 4,4%-ot! Tudod, az micsoda? Az lófasz. A kenyér meg közben 300 forint. A gyógyszer havonta 4000 forint. Komolyan mondom már. A Lacikám is mesélte, hogy most az új adózással alig fog többet kapni, mint havi párezer. De a gazdagok, azok meg tízezrekkel többet fognak kapni, százezrekkel? Hol itt az igazságosság?

Tudod, mi soha nem voltunk gazdagok - de amink volt, azt mindig megbecsültük. Amit itt látsz, azért mi mind kőkeményen megdolgoztunk, semmit nem adtak puszira. És nem ittunk, nem utaztunk, nem éltünk nagy lábon, semmi luxus. Amink volt, azt anyádékra meg az unokáinkra költöttük. Nem barátkozunk mi már senkivel, a rokonokkal se tartjuk a kapcsolatot. Egyedül a gyerekeink és az unokáink számítanak, és büszkék akarunk rátok lenni.

Egyszóval csúnya dolgok történnek. A Farkasházy Tihamér, az is mesélte, hogy a Fradi-meccsen meg akarták verni a nácisták. Aztán annak a milliárdosnak, a számítógépesnek most a máját fogják transzportálni. A Stahl Andrást le fogják csukni, majdnem megölte azt az öreg bácsit. Én azért sajnálom, mert nagyon nagy művész. A művészek meg mind nehéz emberek. Az írók, zenészek, bloggerek. Mind nehéz ember.

245 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.02. 18:25:22

@miamai: engem nem borzaszt el. Nem értem, miért is kellene elborzasztania...

Mitya Ivanov 2011.02.02. 18:44:12

@Professor Pizka: nem

amúgy meg:
- szereted a mákos szart?
- nem
- akkor edd mák nélkül

A Tyne folyó déli partja 2011.02.02. 19:49:06

@Mitya Ivanov: Az anyai nagyszülőktől a vallásosságnak megfelelően párszor végig kellett hallgatni, hogy lánnyal együtt aludni, amíg házasság nincs, nem illik, meg mikor fogok bérmálkozni, járok e hittanra, leszek e egyáltalán elsőáldozó.

tőled csak megkérdezték??? minket kötelezően beírattak mindezekre, anyai nagymamám hatására, amelynek anyám, aki ki nem állhatta a vallásosságot, nem mert ellentmondani...

amúgy, nekem nem igazán ismerősek a fent leírtak, egyetlenegy nagyszülővel (fent említett anyai nagymamával) tartottuk a kapcsolatot (anyai nagypapa a születésem előtt meghalt, apukám szintén, úgyhogy az apai nagyszülőkkel csak hébe-hóba találkoztunk, 12 és 14 éves voltam kb. mikor meghaltak.)

A Tyne folyó déli partja 2011.02.02. 20:03:18

@altoid: az enyémek meg nagyon is szar időket éltek meg huszonévesen (épp kijöttek egy világháborúból, bele egy másikba, mit keresel te német anyanyelvűként Magyarországon stb.)

2011.02.02. 20:05:02

@miamai: Mér, mi van ha nem? Mellesleg beletekintve 139 hozzászólásodba, a modoros klisék hiányára épp esetedben sem lehet panaszkodni.

Alekosz vagyok 2011.02.03. 00:15:13

A neten zsidózó VV Alekosz kommentjeiből összeszedtem párat. Ráadásul modoros szöveg.
alekosz.blog.hu
Ha találtok még az életműből, publikálom.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.03. 06:15:16

Én leginkább anyósékhoz menést utálom.
Igazi begyöpösödött komcsi volt közalkalmazott nyugdíjasok (bőven nyugdíjkorhatár alatt).
Kínszenvedés.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.03. 08:07:38

@Alekosz vagyok: nem is annyira modoros, mint inkább bornírtul, kétségbeejtően ostoba. Azért az tetszett, amikor egy lélegzetvétellel dícséri az "igényes" plázacicákat, és szídja a zsidó ármány fogyasztói társadalmat. Fő a következetesség, ugyebár.

Boglarka 2011.02.03. 11:00:59

Alekosz annyira és következetesen modoros (nem csupán szavaiban modoros, hanem ő maga) hogy az már inkább vicces, mint bosszantó. És már többször kiderült, hogy a valójában tök műveletlen ember meglátásai sokkal élesebbek, mint a többiekéi.
Engem szórakoztat.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.03. 11:34:58

@Boglarka: Nana, hogy szorakoztat. A valosagshowkba direkt az ilyen bohocokat valogatjak be, hogy tudjon kin rohogni az uri kozonseg (ne ma, hat ennel meg en is okosabb vagyok!)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.03. 11:52:53

@altoid: az alekosz amúgy milyen név? az alex becézése, vagy mi?

Boglarka 2011.02.03. 11:58:38

@altoid: ebben most nem értek egyet, de nem akarom terhelni a kommenteket.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.03. 11:59:58

@Boglarka: Ugyan mar, ne szegyenloskodj! Az epito vita a modorosblog sava-borsa!

miamai 2011.02.03. 12:39:38

@Brother Love: semmi. Amúgy megtisztelő, köszönöm. Még amúgyabb: egy dolog ha én magam önként és dalolva vagyok modoros (azaz választok egy stílust a mondanivalóm illusztrálásához), és egy egészen más, ha másokat szuszakolok dobozokba, és csak így látom/láttatom őket.

miamai 2011.02.03. 12:48:59

@vészmadár (pica pica): Nem baj.
A gondolkodás (tények alapján) fárasztó dolog, az empátia (érzések alapján) nem mindenkinek adatik meg, a kultúra (a helyi környezet és a kor civilizációjának adaptációja) csak idővel hat - mint az aszpirin.
Na jó, azt hiszem, ideje megnéznem az ajánlott olvasmányokat (Mielőtt elhamarkodottan hozzászólnál, olvasd el az első posztot , a modorosság definícióját és a Parainesist) lehet, hogy elefánt lettem egy porcelánboltban.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.03. 12:51:53

@miamai: nem gond, adaptálj, ami csak tetszik. Jogod azt tenni, amit akarsz, meg még okosnak is gondolni magad. Másnak joga körberöhögni, ez így kerek, hidd el.

2011.02.03. 13:11:53

@miamai: Akkor jó. Te maradsz a választod stílusodnál, én meg szuszakolok.
2011.02.03. 12:48:59 hozzászólásod pedig bölcs belátásról árulkodik - ez nem az a blog, amit érdemes túlságosan komolyan venni.

miamai 2011.02.03. 13:32:39

@miamai: Na, megnéztem. Boldogan konstatálom, hogy semmivel sem vagyok kevésbé modoros, mint bárki itten... Csupán a kérdéshez - és nem a stílushoz - való hozzáállás húzott fel

miamai 2011.02.03. 13:37:19

@vészmadár (pica pica): well, és még egyszer well... kellemes röhögést... A jogaimról pedig majd gondoskodom magam...

Boglarka 2011.02.03. 13:40:55

@altoid: Csak annyi, hogy nagyon érdekesek szerintem ennek az ürgének a meglátásai azokról, akikkel együtt él. Egyenként kiderült mindről, hogy tényleg olyan is, pl. a Zsófi tényleg élvezi a szarkavarást, és remegő szempillákkal kamuzik, az általa "művésznőnek" titulált, és benn nagy felháborodást keltett jelzéssel illetett csajról is kiderült, hogy nem csak a függőleges helyzetű táncban van ő otthon. Benn ezt persze nem tudják.
Amiről azt hittem előre, hogy na, ez egy durva elszólás volt Alekosz részéről, arról kiderült, hogy szó szerint úgy igaz. Legalábbis ami az emberi kapcsolatokat illeti.
Amit pedig az alekoszblogra bemásoltatok, az nem igaz? Konkrétan, hogy a férfiak előadják a komoly szándékú úriembert, már ez első este a jövőre vonatkozó hosszútávú tervekkel bombázzák a lányokat, miközben elsősorban az aznap esti dugás a cél. És a lányok is hazudnak ugyanúgy. Ha meg jön egy ilyen bohóc, mint az Alekosz, és megmondja, hogy mit szeretne, akkor meg mindenki fel van háborodva. Még a fiúk is.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.03. 13:57:04

@Boglarka: A Valo Vilagbol egy szem reszt sem lattam, ugyhogy arrol nem tudok nyilatkozni. En csak beleolvastam a belinkelt blogba, es hat annak alapjan igencsak vilagit a versenyzo szajaban a negro.

Viszont az, hogy minden valosagshow-ba direkt az erdekesen hulyeket valogatjak be, az teny. Ertelmes emberek egyreszt nem vallalkoznak ilyesmire, masreszt meg unalmas lenne bamulni, ahogy Heidegger-rol vitaznak, meg Bach-ot hallgatnak. :)

Boglarka 2011.02.03. 14:24:09

@altoid: Ez így van, az érdekesnek tűnő barmokat válogatják be, nem is kétséges. És bár tudom, hogy teljesen egyedül vagyok a világon, aki nézi ezt a műsort, ez az ürge olyan érdekes nekem. Meg a hozzáállása is a helyzethez, a nyugodtsága. Nem olyan, mint egy Győzike vagy .... (most nem jut eszembe senki, pedig volt már sok barom a tévében.)
És a magam részéről ezt az Alekoszt sokkal jobb embernek tartom, mint mondjuk a nagytudású, de rosszindulatú Friderikuszt, a méltatlanul divatos fennhéjázó Havas Henriket, vagy egy rongyrázó, maffiafeleség Demcsák Zsuzsát.
Folyton elgondolkodom, hogy belőlem egy ilyen zárt közösségben vajon milyen rossz tulajdonságok jönnének elő, amiket jó lenne leplezni.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.03. 14:36:56

@Boglarka: Termeszetesen szived joga, hogy kit kedvelsz vagy utalsz, nincs ezzel semmi gond.

Mondjuk en csak melysegesen megvetni tudom azokat, akik a vilag osszes bajanak es a sajat luzerseguknek az okat kizarolag a zsido vilagosszeeskuvesben kepesek megtalalni (meg hat ha ez nem rosszindulat, akkor mi az?) - de hat ez az en szemelyes bolonderiam...

Boglarka 2011.02.03. 14:41:58

@altoid: bizony butaság mindenért a zsidókat hibáztatni. Viszont ugyanolyan butaság azon dolgok felett, amelyekről valóban tehetnek szemet hunyni és lenácizni a másikat. Általánosságban mondtam, nem rád értettem, mivel még nem ismerlek.

Boglarka 2011.02.03. 15:01:08

@altoid: vannak ilyen sarkalatos dolgok, amikben az emberek nagy része (egyes esetekben természetesen én is) nagyon szélsőséges, az aktuális idealizmusoktól zavartan. Ha pl. valaki le meri írni a zsidó szót (és nem önmarcangoló vagy éltető stílusban) az máris náci és fasiszta, hasonlóan a cigány szóval, amely csakis a zenekar nevében megengedett PC helyeken. Ott van a másik is, amikor valaki Erdélyt vagy Felvidéket meri emlegetni, esetleg régi királyainkról ír valamit, akkor máris leveszi az olvasó közönség, hogy: "ja, ez egy ilyen vadmagyar".
Magunk sem tudjuk, hol a határ az igazság és az eszmék között.
Ha már valaki leírta ezt, és most modoros vagyok, lelkem rajta.

Balance Of Power 2011.02.03. 15:04:34

@Boglarka: Utanuk lehet csinalni. De valahogy sose sikerul.

Boglarka 2011.02.03. 15:08:10

@Balance Of Power: kik után? a zsidók, cigányok vagy nagymagyarok után?

Balance Of Power 2011.02.03. 15:11:14

@Boglarka: A zsidok utan. Megneznem, hova jutottunk volna nelkuluk az elmult 150 evben.

Boglarka 2011.02.03. 15:23:12

@Balance Of Power: hát én is. Magukkal a zsidó emberekkel semmi bajom, viszont ez most új nekem, hogy a zsidóknak köszönhetjük a fennmaradásunkat.
Persze én nem vagyok történész.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.03. 15:29:29

@Boglarka: @Balance Of Power: Szerintem eloszor is azt kene letisztazni, hogy nem letezik olyan, hogy "A ZSIDOK"; Albert Einstein zsido volt, Bernie Madoff is (sot, tobbsegben azok is, akiket atvert). Egy izraeli kibuclakonak alapbol nem sok kozos temaja van egy Ujlipotvarosi bolcsesszel, vagy egy brooklyni koser meszarossal. Aki altalanosit (barmilyen iranyban), az butasagokat beszel, pont.

Boglarka 2011.02.03. 15:38:57

@altoid: így igaz, mint ahogy a második világháborút pénzelő egyszerű emberek is.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.03. 15:46:01

@Boglarka: na most mesz el az anyadba, hulye kis provokator!

cd-r 2011.02.03. 15:48:18

@altoid: igazad van, de akkor se a cigányokra, se a hippikre, se a művészekre, se az apákra, se az excelgurukra meg senkire ne általánosítsunk, mert az butaság és biztos ők is nagyon különböznek egymástól. ;)

Boglarka 2011.02.03. 15:52:14

@cd-r: és szüntessük is meg ezt a blogot, mert csúnya dolog :D

2011.02.03. 15:55:20

Jöhetne már egy új poszt, mert már megint a zsidóknál tartunk.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.03. 16:02:18

@Frengi: Egyetértek. Ki is szalltam, csak felidegesitenem magam...

Boglarka 2011.02.03. 16:21:54

@altoid: fene se akart provokálni, a jelenség lett volna csak érdekes

Balance Of Power 2011.02.03. 16:50:45

@Mitya Ivanov: Letenni valamit az asztalra. Amennyire ertem a jelenseget, az antiszemitizmus altalaban irigysegbol es komplexusokbol taplalkozik. Van ugye az osszetarto zsidok vs. szethuzo gojok kozhely.

@Boglarka: Ld. fent. Erdemes lenne megnezni egy kimutatast nagyjaink szarmazasi aranyarol kulturaban, muveszetben, politikaban, gazdasagban, tudomanyban.

@Frengi: A modoros antiszemitarol? :)

2011.02.03. 16:59:49

@Balance Of Power: Mi a bánatot lehet letenni az asztalra? Egy salátás tálat legfeljebb.

Sand Lover 2011.02.03. 17:16:43

@altoid: Minek vitatkozol olyasvalakivel, aki Való Világot néz? Az egyéb galádságra is képes

szellőláb 2011.02.03. 17:19:57

@Balance Of Power: Annyival kiegészíteném, hogy ideológiai alapon is zsidózik néhány katolikus iskolát végzett ismerősöm. Amúgy szinte mindegyiken látszik, hogy erős iskolákba jártak, de mint Mórickának, nekik is mindenről az jut az eszükbe. Az irigység és komplexus meg minden flusztráltra áll. Van egykét ilyen mélymagyar ismerősöm is. Nos, hát ahogy ők képesek szintetizálni az eszméket, az időnként kész beszarás: koronatanos, rovásírásos, réztarsolyos sámán zsidózással és cigányozással :-)

szellőláb 2011.02.03. 17:25:24

@Frengi: Ha punnyad a társaság, akkor ez amolyan dzsoni dzsóker téma :-)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.03. 17:51:19

@szellőláb: Sajnos viszonylag keves az az ember Magyarorszagon, akivel errol a temarol normalisan lehet vitatkozni vagy viccelodni. Igy eleg nehez elkerulni, hogy az ilyen "zsidozos" korok ne rossz szajizzel erjenek veget (legalabbis nekem).

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.03. 18:04:30

@altoid: egyszer majd igyunk egy sört és rendezzünk zsiódvicc-szkandert. Azt hiszem az egyik legképzettebb gój vagyok a műfajban. :-)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.03. 18:12:55

@altoid: na ja, én néha már annyira filoszemita vagyok, hogy kiveszem a szekrényből a martensem és saját magam rugdosom vele :-)

szellőláb 2011.02.03. 18:14:19

@altoid: Amit fent írtam, egyszerű megállapítás. Ez a blog a béke és nyugalom szigete, hála Tibornak, meg a törzs kommentelőknek. Gondolom, hogy ebben egyetértünk, mert valószínűleg te is azért vagy itt aktív. Az, hogy időnként betéved néhány új arc, sajátos felfogással, hát istenkém, van ilyen vélemény is. Ne gondold, hogy csak te veszed észre, és azt sem, hogy a hallgatás beleegyezés. Viszont úgy látom, hogy időnként pont te tartod itt őket. Ha egy vakkantás se volna a kommentjeikre, előbb-utóbb elunnák itt magukat, és húznának a náthásba.
Azzal egyetértek, hogy nehéz erről normálisan beszélni, mert az átlagember klisékben, közhelyekben gondolkodik, nincs hozzá semmiféle háttértudása, és amint elfogynak az érvek, jönnek az érzelmek.
Viccelni meg főként akkor intelligencia kérdése, ha érintett is van a társaságban.
Na most akkor megnézem, mi volt a poszt címe:-)
Hát azt hiszem, ez off volt. Bocs.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.03. 18:25:05

@szellőláb: A torzskommentelokkel soha nem is szokott gondom lenni. Meg aztan ez nekem is sikamlos terep; egyfelol szivesen adok felvilagositast barkinek, aki csak tajekozatlan az ugyben, es ezert mond neha necces dolgokat, viszont ki nem allhatom, ha valakiben ott a rosszindulat is. A gond az, hogy ez mindig csak akkor derul ki, amikor mar benne vagyunk a surujeben...

szellőláb 2011.02.03. 18:38:29

@altoid: A kulcsszó azt hiszem, a rosszindulat. Ez kívülállónak is hamar kiderül, hát még annak, aki érzékeny rá. Pont erről beszéltem: érdemes velük leállni szkanderezni? Jól úgysem jöhetsz ki belőle. Olyat még nem láttam, hogy valamelyik azt mondta volna, hogy bocs, igazad van (ilyet nem is fogunk), de legalább annyit, hogy hát lehet másként is nézni dolgokat. A vége max annyi, hogy elpazarolsz egy csomó időt, meg jól felbaszod magad.

Mitya Ivanov 2011.02.03. 18:38:42

@Balance Of Power: akkor letenni az asztalra valamit csak a zsidók képesek? Másnak sohasem sikerül?

A Tyne folyó déli partja 2011.02.03. 19:27:40

@Frengi: én nem győzök csodálkozni, hogy ez most hogy is jön ide. tegnap este óta most olvastam bele újra, és nem igazán értem, mi is történt.

lárvalányhaj 2011.02.03. 20:06:10

@altoid:

Kéne csinálni egy olyan valóságshow-t, ahol csak nördök vannak, sztem tök szórakoztató lenne :) Persze lennének nőnemű nördök is, és dugnának is, meg minden.
(Számítógép meg könyvek mondjuk nem lennének bent, mert akkor az összes nörd azok előtt ülne, és nem történne semmi érdekes.)

RoFä 2011.02.03. 20:27:35

Altoid: ennel szebben ezt Meg nem hallottam megfogalmazni.

Szinte mar mar udito neha egy igazi, tokos antiszemita, mint pld Grift :) a sunyisag az faraszto...

RoFä 2011.02.03. 20:28:57

Larvalamyhaj: ez egy nagyon geci kinzasi forma lenne. Internet nelkul???

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.02.03. 20:36:35

@szellőláb:
Az a vicces, hogy aki vallásos katolikus, az végképp nem zsidózhatna, mert ha ezt teszi, a saját vallása gyökereit tapossa. Ezzel szemben én ateistaként inkább zsidózhatok, mert végül is a mesekönyv egyik felében a zsidók kötnek szövetséget Istennel.

Amúgy én azt a szélsőséges gondolkodást nem szeretem, hogy egyik társaságban nem lehet zsidó vicceket mesélni, máshol meg még a rossz időjárásról is a zsidók tehetnek.

Ha már zsidók, akkor eszembe jutott egy vicc:
Sorban állnak a zsidók a szakadéknál, Hitler mondja az elsőnek:
-Te hajolj előre.
Erre az előre hajol, Hitler lerúgja a szakadékba. A következőnek így szól:
-Te állj egyenesen.
Erre őt is lerúgja. Harmadikhoz így szól.
-Ülj le és a kezedet tartsd magasba.
Miután őt is lerúgja, Eva Braun hangja hallatszik hátulról a házból:
-Adolf, ha abbahagytad a tetriszezést, gyere ebédelni.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.03. 20:48:24

@lárvalányhaj: Az otlet tetszik. Gondoskodni kell rola, hogy kulonbozo tipusu geek-ek legyenek a villaban (ami lehetne az egyikuk anyjanak a pincéje), pl. Star Trekesek vegyesen Jedikkel es Gyuruk Ura rajongokkal, igy a szukseges konfliktusok is biztositva vannak. A musor cime lehetne mondjuk: Virtualisvalo Vilag

szellőláb 2011.02.03. 20:57:21

@Zabalint: Amit mondtál, azzal egyetértek. A vicc annyira nem jön be, (+ nem igazán tudom, mi a tetrisz)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.03. 21:14:11

A kedvenc zsidoviccem:

Sulyos beteg lesz az arab olajsejk. Az orvosai szerint csak egy veratomlesztes segithet rajta, de a baj az, hogy a sejknek olyan ritka vercsoportja van, hogy az egesz vilagon alig par ember lehet a donor.

A sejk persze szetkuldi az embereit a vilagban, hogy kerul amibe kerul, szerezzenek donort neki. Egy ido utan visszaternek, es kozlik a jo es a rossz hirt: a jo hir az, hogy van donor. A rossz hir, hogy az egyetlen szobajoheto szemely Kohn Izidor, Izraelbol.

A sejk nem orul a dolognak, de rovid tanakodas utan kiadja a parancsot: Allah bocsassa meg gyengesegemet, de nem akarok meghalni. Hozassatok elem ezt a zsidot.

Igy is tortenik, elhozzak Kohn Izidort Izraelbol, aki hajlando is vert adni. A sejk meggyogyul, es halaja jeleul egy arany Rolls-Royceot ajandekoz Kohnnak.

Egy ev mulva a sejk megint megbetegszik. Mar tudjak mit kell tenni, azonnal hivjak Kohnt, aki megint vert ad, es a beteg meggyogyul. Halabol a sejk ad Kohnnak egy tabla csokit. Kohn kisse megutkozve megkerdezi: te sejk, igazan nem akarok kovetelozni, de a multkor egy luxusautot kaptam toled, most meg ezt?!

Mire a sejk: draga Izidor, te tudod a legjobban, hogy mar egy eve zsido ver folyik az ereimben!

Ottlaki Kababám 2011.02.03. 21:15:05

A legtutibb benne az "én mindent megtettem értetek és mindenkiért, mennyit szenvedtem, a többi (persze jelen nem lévő) rokon pedig mind semmirekellő rohadék" kihangsúlyozása. Mennyiszer hallani ilyet és milyen kellemetlen! (Még ha igaz is.)
Az embernek pedig tényleg szar látni öregedni-lassulni a szüleit. Elég nyomasztó.

Ottlaki Kababám 2011.02.03. 21:24:23

@Modor Tibi: Jah, kommentkedés után vettem észre, hogy itt megint megy a párhuzamos kommunikáció, majd annak kimagyarázása. Senkinek nincs igaza, csak nekem.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.03. 23:53:58

@altoid: How do you kill two Jews with a dime? Toss it between them and they'll fight to death.

niyabinghi 2011.02.04. 00:11:18

@szellőláb:
nem kell ahhoz katolikus iskola, elég ha csak sokszor hallja és elhiszi.
egy régen látott gyerekkori barátnőm anyja mondta valamire tavaly, amikor találkoztunk, hogy "tudod, ez azért van így, mert minden a zsidók kezében van." ahogy kimondta, beugrott neki, hogy ezt nem biztos, hogy nekem jó ötlet volt elsütni. rögtön kijavította magát, hogy "de ez nem baj, érted." azóta nem nagyon keresem a társaságukat.

szellőláb 2011.02.04. 05:56:58

@niyabinghi: Igen, ez is ismerős. Bizonyos körökben, ha valaki panaszkodik az időjárásra én is el szoktam sütni: mert ezt is a kommunistáknak és a zsidóknak köszönhetjük. Nos, van aki érti a viccet, van aki bőszen helyesel :-)

Boglarka 2011.02.04. 08:19:54

miután mindenki antiszemitát kiáltott rám, mivel nem értettem egyet azzal, hogy "nem létezik olyan, hogy ZSIDÓK" (bár belátom, hogy én elég rossz példával válaszoltam) erre ti zsidóvicceket nyomtok, nem is akármilyeneket.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.04. 08:32:03

@szellőláb: az semmi, én már lassan három ve a "jelentős károkat okozó nyári jégeső" kifejezés helyett annyit mondok: gyurcsány :-)

Boglarka 2011.02.04. 08:40:05

A vörösiszap pedig a Jobbik miatt ömlöktt ki, mert tudjuk, hogy azon a környéken sok a cigány

Balance Of Power 2011.02.04. 09:07:00

@Mitya Ivanov: Na, ezek a reakciok a viccesek :)) Ki mondta, hogy CSAK?
De nem banom, nezhetjuk Hollywoodot, a film- es zenebizniszt is.

@Boglarka: Varjal, nem hogy pont a ciganyok miatt?

Boglarka 2011.02.04. 09:13:32

@Balance Of Power: nem, azok miatt a svájci frank árfolyama emelkedik, meg a benzinár

2011.02.04. 09:22:01

@szellőláb: ja, most ezek mennenk, az "bezzeg az én időmben" meg minden az "atomtul van" járta.

2011.02.04. 09:28:36

Na meg hogy röpködnek fennt a levegőben, és megkavarnak mindent, kitudja mit csinál az a sok úrhajó, nem jó ebbe bele kontárkodni.

Olvastam valhol, hogy amikor a könyv általánosan hozzáférhetővé vált, és sokan kezdtek olvasni, féltették az emberiséget, hogy a sok olvasás károsítja a szemet, meg az agyat.

Az én gyerekkoromban csak tévétől féltettek (hétfőn és pénteken nem is volt adás)

Mátyás udvarában egy Báthoryt körbe röhögtek, mert amíg a királyra vártak elővett egy KÖNYVET! és azt olvasgatta, a hülyéje.

És milyen igazuk volt, mert Guttenberg teljsen tönkre becsődölt a hülye nyomtató masinájával.

Mindig kitalálnak valamit, csak hogy kőccsük a pénzt.

Ernoke 2011.02.04. 10:32:54

@lárvalányhaj: hé, ez az én ötletem volt, kiloptad az agyamból biztosan!:D

ez a zsidózás pedig furcsa kérdés, mert én is szoktam (általában pozitív értelemben), de nem tudnám megmondani, mitől zsidó a zsidó. az ilyen véresszájúak pedig lehet úgy járnak, mint édesanyám egyik unokatestvére... egészen addig voltak mindenért a mocskos zsidók a hibásak, amíg egy családfakutatáskor kiderült, h az ükapját még kb. kohn-nak hívták. ekkor "identitásválságba" került, azóta meg bőszen járja a zsidó közösségeket, mert "ő legalább felvállalja a származását"... (ennyi erővel én is zsidó vagyok, ja meg német és lengyel is, most akkor melyiket _vállaljam fel_?:D) amúgyis mutasson nekem valaki olyan embert, akinek az ősei között nincsenek zsidók, hát ezért teljesen értelmetlen ez az egész.

Mitya Ivanov 2011.02.04. 10:43:07

@Balance Of Power:
te írtad: "Utanuk lehet csinalni. De valahogy sose sikerul."

akárhogy is van, én ebből azt olvasom ki, hogy másnak nem sikerül soha semmit letenni az asztalra, ezért megjelenik az irigység, ami a zsidókkal szemben antiszemitizmusban manifesztálódik.

Balance Of Power 2011.02.04. 11:23:09

@Ernoke: Az a legviccesebb. Pont errol szol a The Believer c. film, amikor a neonaci gyerek rajon, hogy homokszem kerult a gepezetbe. Apropo, homokszem: a veresszaju homofobon is konnyesre rohognem magam, akinek a fia egy szep nap bemutatja partneret, Belat. Priceless!

@Mitya Ivanov: Vastagon benne van ez is. Miert, szerinted nincs? Nezz meg egy atlagos 30-as evekbeli es mai zsidozot (es itt most az igazi veresszajura gondolok, mert nem az intellektualis fajtabol van tobb)

Mitya Ivanov 2011.02.04. 11:29:06

@Balance Of Power: de KINEK lehet utána csinálni? Már csak ennyi a kérdésem.

Mitya Ivanov 2011.02.04. 11:31:42

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
szerencsére az én nagyim (meg anyám) volt olyan intelligens, hogy a kötelező hittant és templombajárást nem erőltették. tudták, hogy visszafelé sülne el a dolog.

Ez a nem_erőltetés akkor is jól jött, amikor nem akartam megenni reggelire a vajas-mézes-kolbászos kenyeret.

Balance Of Power 2011.02.04. 11:48:17

@Mitya Ivanov: Az irigyelt egykori nagy zsido (es goj) iparmagnasoknak nem az olebe hullott a penz. A sokadig generacionak mar igen, de attol meg a korabbi nemzedek betegre dolgozta magat, hogy letrejojjon a gyar, uzem stb. Erre mondtam, hogy lehet utanuk csinalni.

Gipsz Geza viszont, aki esetleg pont abban a gyarban dolgozott, mar csak a viragzo bizniszt latta, amibol neki keves jutott. Az mar nem jutott el az agyaig, hogy ez nem a foldbol nott ki. De a haverokkal jot lehetett hoborogni a kocsmaban, hogy a rohadt bipsi vezerigazgato igy meg ugy.

De mindezt a sima, fajmentes irigysegre is ra lehet huzni.

Es akkor visszakanyarodhatunk ON-ba, hogy kinek a nagyszulei melyik retegbe tartoztak, mert a joebedhezszolabullshit eszerint alakul vasarnaponkent.

szellőláb 2011.02.04. 12:40:46

@Frengi: annak idején ezt úgy mondták a hozzáértők öregfaterom kocsmájában, hogy "mer ezek a kurva ruszkik ATOMOZnak" :-)))

Boglarka 2011.02.04. 13:27:50

@Ernoke: kik azok az "ilyen véresszájúak"?

Ernoke 2011.02.04. 13:53:02

@Boglarka: értelemszerűen azok, akiknek minden sikeres emberről az jut eszébe, h semmi tehetsége és tudása nincs, csak azért boldogult, mert zsidó. meg ilyenek. ne mondd, h nem ismersz egy ilyen embert sem, mi van ezen magyaráznivaló...?:o

Boglarka 2011.02.04. 13:58:42

@Ernoke: inkább csak az "ilyen" kitétel zavart meg. És de, ismerek olyat, mindenki ismer.

Balance Of Power 2011.02.04. 13:59:35

@Boglarka: Egy idosebb rokonom (nem nagyszulo ;) minden 2. mondataban benne van, hogy igy hulye zsido meg ugy hulye zsido. Ez akkor is kurva unalmas, ha van valosagalapja. Erdekes modon az illeto elete elegge szetcsuszott egy ponton - sajat hibajabol.

Boglarka 2011.02.04. 14:02:49

@Balance Of Power: én viszont leginkább azt látom, hogy leginkább csak két végletes vélemény létezik, illetve a harmadik (a legnagyobb) az elhatárolódó típus.

Boglarka 2011.02.04. 14:06:55

vagy azt hallom, hogy mindenről a zsidók tehetnek, és mindenki, aki gazdag, az zsidó, vagy azt, hogy hát bizony, lássuk be, ők e legtehetségesebbek, legügyesebbek. Van aki meg rögtön nácit és antiszemitát kiált, és többet szóba sem áll veled.

Balance Of Power 2011.02.04. 14:13:41

@Boglarka: Segitik egymast. Ez hellyel-kozzel igaz is. A gojok furkaljak egymast. Ez is. Az elso hozzaallassal konnyebben lehet "sokra vinni", akarmit is jelentsen ez.

De mondom, szivesen olvasnek errol egy komolyabb lelegzetu szocio-munkat szamokkal, tenyekkel az utolso 150-200 ev tekinteteben. Eddig csak temaba vago, tortenelmi- es csaladregenyeket olvastam.

Ernoke 2011.02.04. 14:24:27

@Balance Of Power: én tényleg azt nem tudom, h ki számít zsidónak, milyen kategória ez. bár vannak "tipikus" zsidók, mint pl. Woody Allen meg Sascha Baron Cohen, még mindig nem sikerült rájönnöm, h ez tulajdonképpen mit is jelent.

Boglarka 2011.02.04. 14:33:23

@Balance Of Power: Zsidókra és gójokra is van ilyen szempontból jó és rossz példa is mindenki ismeretségében (ide értem a főnököt, sosem látott távoli vezérigazgatót is), csak az emberek általában saját beállítottságuktól, hovatartozásuktól, kialakult ideológiájuktól függően vakok és süketek befogadni a sajátjukkal ellentétes véleményeket.
Különben is, hogy kell írni, goj vagy gój?

szellőláb 2011.02.04. 14:37:51

@Ernoke: Altoid ezt néhány héttel ezelőtt kifejtette. Az nekem arra hajazott, amin a saját homokozónkban szoktunk görcsölni: ki a magyar? A képlet hasonló, csak minket világszerte utálnak kevesebben, mert kevesebben ismernek. Én a magam módján lerendezem: tök mindegy, hogy kinek, minek vallja magát, ha szarban vagyok számíthatok-e rá (és ha ő van szarban, akkor, vajon szól-e nekem róla)Ezek a mindennapi élet kérdései, a többi magas politika. A politikusok meg mind, ahányan vannak, bekaphatják.

blur7 2011.02.04. 15:23:08

@Ernoke: Lisa Alcalay Klug, a "Cool Jew" könyv szerzője érdekeseket mond a témában, sőt új kategóriát teremtett (ha jól értelmezem):
www.youtube.com/watch?v=CjAFHJUGpZ4

cd-r 2011.02.04. 15:35:17

@Balance Of Power: apám dettó. közben meg akkora kilincs orra van, hog öröm nézni. szerintem telivér (de legalábbis félvér) zsidó, csak nem tud róla, mert egy időben ugye nemigen volt divat ezzel kérkedni.

Boglarka 2011.02.05. 17:08:01

kiigazítanám előző hozzászólásaimat: engem ne gójozzon le senki

Szigi. · http://depechemode.blog.hu 2018.01.03. 12:41:09

"Nálunk is ment ám a fúrás meg a szemétkedés, ott dolgoztam 75-ben a BRG-ben, műszakvezető voltam. De hát nem jártam tintázni a többivel. Azok mentek minden műszak után a Telefon bárba tütükélni, tudod, ide a Szépvölgyi útra (az ellenkező irányba mutogat). Én meg dafke nem mentem. Hát hirtelen lekerültem a prémiumlistáról. Nem szóltam én ám semmit, kussoltam, tettem a dolgomat. Ám pár hónap múlva a igazgató elvtárs azt mondja, hát te Gyula, te meg ilyen fiatalon szemüveges vagy? Mondom, tudod, Karácsony elvtárs, nem látok bizonyos dolgokat. Ez olyan Karácsony volt tudod, akik pont azt nem ünneplik, ahogy hívják őket. Szóval. Keresem magam a prémiumlistán, és nem találom. Hát akkora röhögés volt, te, azonnal visszaraktak a listára! Kétszeres prémiummal!"

Ez mennyire gecipontos :DDDDDDDDDDD
süti beállítások módosítása