Posztajánló: Az én Közhelyszótáram

2011/01/09. - írta: Modor Tibi

 

(Hernádi Miklós modorában) 

A kilencvenes években volt egy kedvenc könyvem Közhelyszótár címmel. Hernádi Miklós írta, vagy harmincszor végigolvastam. Jobb, mint egy viccgyűjtemény, és van újabb kiadása is. Hiányzik a könyv, szívesen felütném, de évekkel ezelőtt valakinek kölcsönadtam. A könyv az, amit valamiért nem szokás visszaadni, amit egyszer elkértél valakitől, az már a tied. Nemes lopás. Az én polcomon is vannak ilyen kötetek – cserekereskedelem ez, enyhe bűntudattal. Szóval nincs nálam az említett könyv (Ha olvasod, és nálad van, juttasd vissza, kérlek, bazmeg.) ezért is vettem a bátorságot, hogy én is írjak néhány szócikket. Remélem, nem okozok csalódást azoknak, akik ismerik a Mester kötetét. Jó szórakozást mindenkinek!

Békés megye: Elmennek innen a fiatalok. Itt nem történik semmi. Az ország délkeleti csücske. Belvizek hazája. Ha megépülne az M44-es, minden jobb lenne, de csak halasztgatják. Tanya city. Porfészek. A pestieket kéne lehozni ide egy jó disznóvágásra, meg a csemetéiket, akik azt hiszik, hogy a tehén az lila. Melyik a jobb? A Gyulai, vagy a Csabai kolbász? Vagy az egy és ugyanaz? – Hálás vitatéma.

Folytatás a Hartayblogon.

komment
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása