Olvasói rovat - A feltartóember

2010/12/01. - írta: Modor Tibi

Szia, Tibi!

Muszáj már megírnom, mert egy csomó posztban és kommentben volt már szó róla; de valahogy nem lett méltó módon kifejtve a téma. Pedig a feltartóemberek ott vannak minden lépésnél: akármikor, akárhova megyek vagy csak nézek, a reggeli felkeléstől esti lefekvésig, születésünktől halálunkig.

Üdv:

Topo

 

 


Nézzünk néhány szituációs gyakorlatot:

Bár közüzemi számláidat, biztosításodat, közös költségedet már régóta online intézed, valahogy minden elővigyázatod ellenére keletkezik egy befizetendő sárga csekked. Sebaj, a posta útba esik, 5 perc az egész. Álmodban. A postán ugyanis érthetetlen tömeggel szembesülsz - csupa feltartóemberből. Közvetlenül előtted fiatal anyuka két kisklambóval, csak egy levelezőlapot szeretne feladni, de írástudatlan, nem tudja megcímezni. Őelőtte vidékről feljött szaki, aki után ajánlott levélben küldte az asszony az otthon felejtett személyigazolványát, amit nem tud átvenni, mert nincs nála személyi, amivel igazolhatná, hogy övé a levél. Őelőtte nénike, szódásüvegtalp szemüvegben, egy ötliteres uborkásüvegben hozott beváltandó aprópénzt. Sosem szabadulsz.

Kiderül, hogy dolgod támadt a belvárosban. Kocsi nélkül nem tudod megoldani, mert kell hozzá a szerszámosláda meg két kisgép. Már előre rettegsz, mert tudod, hogy a környéken sosem találsz parkolóhelyet. És csoda történik: amikor befordulsz a sarkon, éppen azt látod, hogy pont az ideális helyen valaki kászálódik befelé a kocsijába. Hurrá! Rábasztál. Nem eszik olyan forrón azt a kását. Emberünk az autójába beszállva még elintéz pár telefont, nagyon gondosan beállítja a tükröket, becsatolja a biztonsági övet, majd a váltó tetején látható séma tanulmányozásába kezd. Ilyenkor megpróbálhatod kibekkelni, amíg végre elhúzza a belét - csak hát mögötted is torlódik a sor már, vagy megkerülheted a tömböt, bízva benne, hogy meglesz még a hely. Nos, nemhogy meglesz, de még el sem indult. Éppen az asszony szájára tekeri a harmadik menetet a biztonsági övből, csak most már hárman is várnak ugyanarra a helyre. Feladod az egészet, majd egyszer eljössz taxival.

Rájössz, hogy nincs nálad egy árva peták se, de hisz ez nem probléma. Éppen tudsz a közelben egy alkalmas bankautomatát. És már megint csapdába esel. Az automatánál ugyan csak ketten vannak előtted, de fejenként negyedórát töltenek valami homályos tranzakcióval. Az első nagy nehezen előkeríti a bankkártyáját, bedugja a gépbe, majd néz. A gép kisvártatva visszaadja a kártyát - emberünk rájön, hogy a PIN is kellett volna. Megpróbálja megkeresni a pénztárcájában a cetlit, amire fel van írva, nem találja. Majd telefonos segítséget kér, de a gép elől nem mozdul. PIN-kód valahogy kiderül, kártya vissza az automatába, hosszas billentyűzés kezdődik. A vége az, hogy a gép benyeli a kártyát, ember kurvaanyázva el. Másik menet indul, ebből mobilegyenleg-feltöltés lesz. Ez sikerül, de nem könnyű szülés. Rengeteget nintendózik azon a rohadt automatán - mire megjön az SMS, mire nagy nehezen a saját pénzedhez jutsz, elfelejted, mit is akartál vele.

Hazafelé még be is kéne vásárolni, de már előre tudod, hogy a kínok kínját fogod kiállni, ráadásul pisálnod is kéne már. Most vagy a nagyközértbe ugrasz be pár dologért, vagy a kicsibe. A kicsit kapásból elveted - ez a törzsideje az ampullavásárló alkeszeknek, akik minden feles mellé elmesélik a boltoskisasszonynak az élettörténetüket. Ha ketten állnak előtted, mikor bemész, biztosan behugyozol. Legyen akkor már inkább a másik. Berohansz, összekapkodsz pár kiflit, tejet, vaj, cigi… és ekkor meglátod a kasszánál a bálnát. Keményen megrakott kocsija mellett áll, de még habozik, lehet hogy mégis kéne még pár karton bubis víz. Számláját kilencféle étkezési utalványból összeállított portfolióval kívánja rendezni. Itt elfogadják a lilát is? Igen. Akkor tízféle. Készpénz nincs nála - a fennmaradó negyvenöt forintot kártyával fizeti, viszont a pontgyűjtő kártyáját is precízen kezelteti, és igen, kéri a matricákat is.

Hazaérve már tényleg csak egy ilyen posztra futja az erődből, a téma további kibontását meg a kommentelőktől reméled.

236 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.01. 14:16:27

@migueldiez: részben igaz, bár én a reggeli csúcsban azt tartom jobbnak, ha igenis kettesével állnak az emberek, hatszáz ember mellett amúgy se lehet felsprintelni, mondjuk a Délinél, akkor már jobb, ha egységnyi idő alatt a lehető legtöbb embert visz fel a futószalag...

Valaki Innen · http://pepper.blog.hu 2010.12.01. 14:19:28

@Brother Love: Tényleg nem értem ebben az esetben (még mindig nem).

Viszont nincs kedvem ezt a szálat tovább vinni, ezért most csendben kerülök és továbbmegyek.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.01. 14:20:57

@El Topo (Sgt. Elias): na, utalom, mikor azzal jonnek, hogy bezzeg kulfoldon, de speciel az angoloknak ebben igazuk van (ja, es sok magyar meg panaszkodik, hogy szar az ellatas, viszont jobban megvizsgalva, pl. a tesom baratnojebol kiindulva, bizony igazuk van).
ugyanis, ha orvoshoz mesz, elore kell kerni idopontot (ok, ezzel sokra nem mesz, ha valami nagy bajod van), es kemeny 10 percet szannak egy-egy emberre. ha nincs sulyos bajod, akkor orvoshoz nem is jutsz el, a nover intez mindent. de a javaslat az, hogy kisebb natha, stb. eseten hivd fel oket, kerdezd meg, mit javasolnak, minthogy feltartsd a nagyobb bajjal varokat.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.12.01. 14:21:31

@peppp: Ezen, hogy "zebratetű" nagyot röhögtem, de sajnos az autósok többsége is megéri a pénzét. A többség sajnos olyan, mint aki különös kegyet gyakorolna azzal, hogy méltóztatott megállni (pláne akkor, ha már rajta vagy a zebrán), és kb. ugyanezt élik át akkor is, ha normális tempóban slattyogok a túloldalra (furcsamód ha bőrönddel vagyok, türelmesebbek).

@migueldiez: Aki kettesével van, vagy cikkcakkban, az még hagyján. A kedvencem az, aki PONT KÖZÉPRE áll be egyedül... és nincs nála csomag se, ami ezt indokolná. Aztán úgy néz rám, ha finoman elslisszolok mellette, mint egy anyagyilkosra. Ennek menthetőbb változata, aki még a majomtalicskát is egyensúlyozza a lépcsőfokon...

2010.12.01. 14:24:12

@Valaki Innen: Érted te ezt... :))))

El Topo (Sgt. Elias) 2010.12.01. 14:26:45

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Az időpontkérés meg olyan dolog, hogy nekem azért -bár nem vagyok már fiatal- egyelőre inkább akkut problémáim vannak, nem krónikusak. Apám az évek óta szedett gyógyszerééért ráér lemenni bármikor, de én akkor mennék, ha már beteg vagyok.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.01. 14:27:04

@- SunDisc -: esetleg a boltajtoban. vagy barmilyen ajtoban, hogy se ki, se be nem ferjenek mellettuk masok...ja, a masik, mikor felszall a buszra (nalunk csak elso ajton lehet), es megall. hatul meg meg ulohely is van. tesomra szolt egy nenike, hogy nem zavarja, hogy lokdosodik, tesom meg mondta, hogy es magat, hogy bent meg tokures a busz? de mindenki elol nyomorog.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.01. 14:27:18

@- SunDisc -: esetleg a boltajtoban. vagy barmilyen ajtoban, hogy se ki, se be nem ferjenek mellettuk masok...ja, a masik, mikor felszall a buszra (nalunk csak elso ajton lehet), es megall. hatul meg meg ulohely is van. tesomra szolt egy nenike, hogy nem zavarja, hogy lokdosodik, tesom meg mondta, hogy es magat, hogy bent meg tokures a busz? de mindenki elol nyomorog.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.01. 14:29:58

@helianthus: szerintem ez a hulye menedzserek miatt van. a tesom is barban dolgozott, es foltyon minden hulyeseget meg kellett kerdezniuk a vevoktol. mondta a vevo, hogy ker egy x. szendvicset, akkor neki meg kellett kerdeznie meg 8 dolgot, hogy nem ker-e kolat, kavet,stb. mert az uzletvezeto szerint ezzel fogyasztasra serkentik. engem is idegesitene vevokent.

blur7 2010.12.01. 14:30:15

Na azért a feltartottak is megérik a pénzüket esetenként. Fogorvoshoz hordágyon vittek beteget. Természetesen nem kellett megvárnia a sorszámmal és előre egyeztetett időpontal rendelkezőket. Azok meg nagyon is sérelmezték ezt, a fogorvost majdnem meglincselték.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.01. 14:35:30

@Nadiposzi: nekem ezzel forditott tapasztalatom van. tolem azt kerdezte meg az exem, mikor meseltem neki, hogy valamivel nem boldogultam sokaig, hogz "hat nem jutott eszedbe, hogz van egy pasid?"
ize, de nem.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.01. 14:41:52

@El Topo (Sgt. Elias): akut problemakra vannak walk in centre-k. a haziorvos idoponton mukodik, s csak 10 percet szannak rad.

migueldiez 2010.12.01. 14:51:32

@Professor Pizka: "a reggeli csúcsban azt tartom jobbnak, ha igenis kettesével állnak az emberek"

A reggeli csúcsban én is - akkor nem is lehet másképp, belátható. Olyankor meg a furakodók idegesítenek. :)

peppp 2010.12.01. 14:53:00

@cd-r: @no-night: Általánosságban igazatok van, de én azért nem sorolnám magam az általatok leírt autósok körébe. Megállok a gyalogosoknak, jobbra kanyarodásnál nem megyek rá senkinek a sarkára, de amikor valakinek annyi köze nincs a valósághoz vagy épp olyan ívben szarik a világra és benne mindenki másra hogy nem veszi észre/nem érdekli az, hogy valaki épp arra vár hogy ő normális tempóban átmenjen az úton, akkor nem érzem magam tahó autósnak mert felbosszantom magam a taknyos kis hülyéken.
Igen, lehet az úttesten gyalogosan közlekedni a KRESZ szabályait betartva, de villogó zöldnél ne a zebrára terítsük már le a kockás pokrócot és pattintsuk fel a piknikkosarat.

noirp 2010.12.01. 15:04:11

@lárvalányhaj: jézus mária, te vonzod ezt a típust? :O :)
Meginogtam még abbeli hitemben is, h mindenkinek a saját rokonai a legborzasztóbbak...

noirp 2010.12.01. 15:07:06

@El Topo (Sgt. Elias): És te keresztülmentél a színen kaftán...nem is, az már volt, inkább usankában?

noirp 2010.12.01. 15:08:34

@Donna Anna: Fittek is, különben nem tudnának akkorákat vetődni eléd.

2010.12.01. 15:14:43

Szerintem a németek imádnak sorban állni, és nyugisak, senki nem ideges.

A pénztáros először is köszön, ha rád kerül a sor, megkérdezi, hogy van-e Kundekarte, vagy gyűjtöd-e a szivecskéket. Nem,-akkor viszlát, szép napot még, köszönöm viszont- köszönöm.

Onnan tudni, hogy ki a magyar a sorban, hogy az már akkor előkeresi a potmonét, ha még 10-en állanak előtte a sorban. A német nem, csak amikor már megtudja, hogy mennyit kell fizetni. Ekkor is többnyire kártya, de inkább kettő, mert mindenféle vásárlói kártyák is vannak.

A köszöngetéssel az őrületbe kergetnek, mert még a telefon is köszön: Jó napot, az ön által kiválasztott szám jelenleg nem elérhető, összekötjük a hangpostájával.(anyád)

Egy kis boltba jártam egy időben vásárolni, amíg körül értem, 6x kellett köszönöm, az inastól az üzletvezetőig mindenkinek (viszont, mert magamtól nem köszöntem volna).

Azt meg hogy a zebrán csak úgy át lehet menni, a mai napig nem tudom megszokni, csak állok mint a hülye, és várom hogy megálljon, és csak akkor megyek át, pedig már akkor lassít, amikor még csak közelítek - feltartó ember vagyok.

noirp 2010.12.01. 15:14:47

@aribeth: :), kedves Csalánfalvay Atanáz, egyetértek:)

B épület, mikro-porta: csak nem Veszprém??

El Topo (Sgt. Elias) 2010.12.01. 15:17:10

@noirp:

Nem. Csak nem bírtam elviselni.

Peremartoni Krisztina (törölt) 2010.12.01. 15:34:43

Addig nincs probléma amíg meg tudja magyarázni miért tart fel.. Azt meg mindig meg tudja.. Különben is az emberek legnagyobb problémája a többi ember, ez klasszikus.

Fapuma (törölt) 2010.12.01. 15:44:45

Fasza lett, congrat.

Feltarto emberek mindenutt vannak, itt is. Mesz be a boltba, tolod az irdatlan meretu kosarat be az ajton, majd latod, hogy elotted torlodik a sor. Kis varokozas utan eszleled, hogy a egy nagy bajuszu szikh es egy kis kinai megalltak beszelgetni az ajtoban.

Itt azonban rosszab a helyzet, mert mig otthon siman ratolnak a kocsit az ilyenekre, vagy raszolnanak, hogy "mi a kurva anyad van?" vagy hasonlo kellemes beszolas, itt varnak turelemmel.

Mit hogy be kell integralodni a tarsadalomba en sem szolalok meg, de a magyar venam nagyon vagyik egy kis veszekedesre.

Kettes szituacio, penztarnal. Kersz-e bevasarlo szatyrot? Ha nem mehet minden a gorgokre, ha azonban igen, johet a penztaros altal pakolt zacsko. Szepen szortirozva, minden ortodox zsido megirigyelne, szigoruan elkulonitve a hust a tejtol, zoldsegfelet mindentol es egyebkent is mindet mindentol. Majd a teli zacskok behelyezese a vasorlokocsiba a PENZTAROS altal. Jajj, mar borsodzik a hatam. Preferalom a penztaros nelkuli, sajat magad huzod le a vonalkodot es fizetsz kartyaval tipusu modot.

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2010.12.01. 15:46:31

Mielőtt elolvasnám a kommenteket is: ez valami besz*rás jó!!! :DD

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.01. 15:50:09

@Professor Pizka: én azt nem értem, de hát én vidéki vagyok, hogy miért kellene felfutni? aki tud futni, miért nem a lépcsőn megy? Megjegyezném, habár én nem vagyok feltartóember, és én sem kedvelem őket, azt is tegyük hozzá, legalább ilyen idegesítőek a kis gizda idegbeteg sietőemberek, akik annyira kurva fontosak, hogy nekik mindig rohanniuk kell (ami egyébként csak annyit jelent, ők nem fontosak, ők csicskák, akiket a fontos emberek szalajtanak)

cd-r 2010.12.01. 15:59:52

asszem ideje lenne a modorost átkeresztelni mizantrópra lassan :D

doszy 2010.12.01. 16:14:45

Egy kövér ember mindig a folyosó közepén halad. Két kövér ember - függetlenül attól, hogy ismerik-e egymást, vagy sem - a folyosón mindig egymás mellett halad.

Fapuma (törölt) 2010.12.01. 16:19:44

@doszy: ez lehetne doszy elso torvenye a kover emberekrol,
@cd-r: semmikeppen sem philantropra!

janomano 2010.12.01. 16:20:09

@cd-r: Isaac Asimov: Kavics az égben.
60 év felett kötelező az eutanázia.
Az emberek még méltatlankodnak is,
hogy "...nem fogok a gyerekeim nyakán lógni..."
Jó kis könyv. Stockholm szindróma sanszos.

doszy 2010.12.01. 16:21:42

@Fapuma: Sajnos plágium lenne. Azt hiszem, valamelyik murphy-s könyvben olvastam.

aqua12 2010.12.01. 17:38:00

@Ernoke: Az ilyen kérdezőemberek az iskolában kezdik. Alap, hogy gimnáziumban is, ha segítesz valamiben, akkor még az elsős tananyagot is magyarázd el, mert hogy ő azt nem tudja. Dolgozat előtt 5 perccel jön oda hozzád, és kérdezi meg, hogy miről is szól az anyagrész (az egész). Megpróbálod elmondani 5 percben, és a végén megkérni szépen, hogy legközelebb legalább egy szünettel, de jobb, ha egy-két nappal előbb szóljon. Következő dogánál azonban megint előtte pár perccel jelenik meg.
Vagy: hiányzik a tanár, és beküld egy feladatlapot, amit tankönyv és józan ész kombinációval max. 10 perc megoldani, de mivel ő az utóbbival nem igazán rendelkezik, ezért legalább 3 embert kell megkérdeznie... és még sorolhatnám.

2010.12.01. 18:10:11

@El Topo (Sgt. Elias): szeintem mert megszokták, én nem győztem azon csodálkozni, hogy a Nagy Csarnokban délután is lehet vásárolni, Egerben 11 után már ki sem volt érdemes menni, de a miskolci Búzára sem.

Piacra reggel kell menni, Kaszinóba meg este.

aribeth 2010.12.01. 18:11:06

@noirp:
:)
Nem, Egyetem tér. :) Mellesleg tegnap óta furdalja az oldalam a kíváncsiság, hogy vajon kicsoda Pizka vécét soha le nem húzó professzora.

lárvalányhaj 2010.12.01. 18:53:33

@noirp:

Az túlzás, mert ahhoz szerencsére elég aszociális vagyok, hogy ne legyen kedvük tartósan rám cuppanni, és szívni a vérem :) Pl. az említett nőrokonnal is 2 nap után eléggé morcos voltam, nem mentem vele sehova stb.

Amúgy az a vicces, h az említett nőrokon úgy állította be, hogy ő milyen jót tett velem azzal, hogy odament. Meg azt gondolta, hogy azért, mert ő tele van pénzzel, és vesz nekem egy csomó mindent, amire nincs is szükségem, jóvá teszi az elviselhetetlen viselkedését. Sokkal jobban örültem volna, hogyha a szüleim mennek ki hozzám, de nekik erre nem volt pénzük. Megjegyzem, ha az említett rokon valóban nekem akart volna jót, akkor a szüleim repülőjegyébe szállt volna be... bár akkor nyilván nem lehetett volna londonos képeket feltolni a wiwre.

vincere 2010.12.01. 18:56:08

fantasztikus poszt, gratula!!
úgy olvastam el, h. meg se néztem, ki írta, épp be akartam kommentelni, h. milyen jó stílusa van ennek az "olvasónak", mikor látom, h. Topo :))

"Az első nagy nehezen előkeríti a bankkártyáját, bedugja a gépbe, majd néz."
:D

El Topo (Sgt. Elias) 2010.12.01. 19:00:55

@vincere:

Szeretnélek figyelmeztetni, hogy nálam hízelgéssel bármit el lehet érni.

lárvalányhaj 2010.12.01. 19:02:24

@migueldiez:

"Komolyan, nekem az a problémám, hogy az ilyeneknek, hogyan kellene _lekommunikálni_, hogy amit éppen csinálnak, az nem annyira frankó."

Az angol szakos könyvtárban teljesen higgadtan, kedvesen mosolyogva kértem meg a kiscsajokat, hogy fáradjanak odébb. Meg is tették, különösebb sértődés nélkül. De az a baj, hogy nem egy, nem kettő ilyen volt, hanem egy csomó.
Az okot abban látom, hogy a szétcseszett egyetemi oktatás miatt a bölcsészek leszoktak a könyvtárazásról, és fel se merül bennük, hogy valaki más meg dolgozni menne oda.

vincere 2010.12.01. 19:04:16

@vészmadár (pica pica): Luxemburgban is van minden szupermarketban 10 tétel alatti pénztár.
egyébként szinte minden sorszámmal működik, posta, vasút, patika, de még parfümériában is láttam ilyet.

egyébként a MÁV pénztárakban szoktam azt hiszem én is a legbosszúsabb lenni - mivel se online nem lehet jegyet venni, és kártyás automata sincs, ahogy egyébként mindent intézek. főleg kisvárosban, ahol csak egy pénztár van, ha egyáltalán nyitva van! maga a pénztáros is el szokott tűnni hosszú percekre. aztán az első kommentben is felvázolt emberek állnak előttem, miközben 5 perc múlva jön a vonatom. kivétel nélkül mindig van előttem vki, aki áfás számlát kér, és olyan is, aki nem is aznapra vesz, de pont olyankor áll be a sorba, mikor éppen jön óránként egyszer egy vonat.

lárvalányhaj 2010.12.01. 19:11:42

@migueldiez:

Egyébként ez nemcsak Magyarországon jellemző. A szakmámból adódóan számos közép-európai könyvtárban volt már alkalmam könyvtárazni, és az egyik helyen a Széchényi-ekvivalens könyvtár a hallgatók kedvenc szórakoztatóközpontja. Odajárnak tanulni, ott találkoznak a haverokkal, ott szocializálnak, ott hallgatják a cigányhifit... na jó, azt azért nem, de az biztos, hogy nagyon kedélyesen el tudnak beszélgetni egymással az olvasóterem közepén. És mindig iszonyatos a tömeg, soha semmilyen szolgáltatáshoz nem lehet normálisan odaférni, és leülni se lehet. A számítógépek nanáhogy mindig foglaltak, mert az egyetemistáknak sürgős ríszörcsölnivalójuk van a facebookon. Wááá....

A Tyne folyó déli partja 2010.12.01. 19:30:16

@lárvalányhaj: erről eszembe jut egy volt lakótársam. mondjuk felöltöztem, hogy elindulok boltba. indulnék, kérdi, hova megyek.mondom, a boltba. akkor rögtön elkezd gondolkodni, hogy mit is hozhatnék neki. vagy: velem hazaviteti az unokája ajándékát, nem nehéz, de nagy alakú játék, (értsd: két és félórás busz, aztán ugyanennyi repülő kombináción), de mikor én megkérem, hogy ugyan hazahozná-e nekem a munkahelyem által adott szülinapi ajándékot, mert nálam csak egy kistáska van, nála meg egy hátizsák (ajándék kisebb, mint amit én cipeltem neki haza a repülőn), arra nem hajlandó, mert "túl nagy" (húsz perces séta lett volna).
meg egy csomó ilyesmi, vegyek ki neki könyvet a könyvtárból, mert ő nem tudja!!, hol kell (belépsz a könyvtárban, méteres betűkkel ki van írva), miért nem vettem neki ezt-azt,stb.

vincere 2010.12.01. 19:31:54

@migueldiez: margitszigeti futókör dettó. rengetegen sétálgatnak a gumiszőnyegen, egyszer konkrétan kiment a bokám attól, h. kikerültem őket. utána elkezdtem beszólni nekik, népnevelési célzattal.

és még nem volt szó a mozgólépcsőn jobbra kell állni témáról. én lefelé mindig megyek, képtelen vagyok csak úgy állni, rengetegen beszóltak már nekem, h. mit sietek...

vincere 2010.12.01. 19:39:32

@El Topo (Sgt. Elias): oké, majd kíméletes leszek... :D

A Tyne folyó déli partja 2010.12.01. 19:40:38

@aqua12: erről meg egyik volt évfolyamtársam jut az eszembe, aki megkért, hogy segítsek neki a tanulásban (egyetemen már). mert nem érti. a fonetikát. (kb. el kellett olvasni, nem volt egy bonyolult dolog) nekiálltunk, mire jött a megvilágosodás tőle: ja, csak meg kéne tanulni?

esomedve 2010.12.01. 19:44:03

több éves, hurutos fájdalmam szakadt most fel ezzel a poszttal... a kortárs fehérorosz szobrászok mellett új csillag született!!! KÖSZÖNÖM!!!

migueldiez 2010.12.01. 19:46:06

@lárvalányhaj:
1.) "teljesen higgadtan, kedvesen mosolyogva kértem meg..." Irigylem a türelmed. :)
2.) "a bölcsészek leszoktak a könyvtárazásról" Szívesen mondanám, hogy ááá, ezt nem hiszem, ez nem lehet; de ma már lassan mindent el tudok képzelni.
3.)Én most egy észak-európai (remélem, így irják) kisváros (FSzEK - vagy most már FHBK? - ekvivalens) közkönyvtárának rendszeres látogatója vagyok. Lehet, hogy generációs problémáról beszélhetünk, mer' itt is előfordult, hogy nyomatták a cigányhifit, de inkább az ingyenes internet hozzáférésnél jellemző ez a dolog. A hangoskodás meg esetenként a DVD-knél, meg a zenei részlegben. Mondjuk felnőttek részéről is. Meg mondjuk itt, főleg most ilyen "melegedő" funkciót is betölt a hely, tehát nem biztos, hogz a legszerencsésebb példa.
Mindenesetre ezeket mondjuk csalódás volt megtapasztalni.
"Az emberfaj sárkányfog-vetemény". (Lényegében csatlakoznék, szemléletben a névváltoztatást javaslókhoz.) :)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.01. 19:52:06

@Humbino: ajjaj. Én szoktam teljesen elvarázsolva, robotpilóta üzemmódban sétálni. Lassan. A robotpilóta még a kereszteződéseknél is körbenéz, óvatos, körültekintő, amikor a gazdája éppen az egerészölyvekről költ verset.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.01. 19:52:53

@aribeth: az a Szentkirályi utcában rendelt, név és cím a szerkesztőségben :-)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.01. 19:55:30

@El Topo (Sgt. Elias): ...és két dús kebellel. Csak a pontosság kedvéért :-)

migueldiez 2010.12.01. 19:56:14

@vincere:
"és még nem volt szó a mozgólépcsőn jobbra kell állni témáról..."
Hát de pont erről beszéltem!:)

Most már lehetne, valami népi kezdeményezést, civil szervezetet, népszavazást, ilyesmit okosítani a témában; szimpatizánsokat találnánk eleget(ki tudja, talán még a _Házba_ is bejuthatnánk). :)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.01. 19:57:00

@lárvalányhaj: a könyvtár az ideális csajozóhely. NEm kell piát venni sok pénzért, ált. azért kb érti a csaj, hogy miről próbál az ember beszélni, a táncolás meg főleg kizárt.

Augur 2010.12.01. 20:13:40

Nagyon jó, üdítő, mozgósító poszt Topo! Gratulálok!
Feltartóember prototípus: aki bevásárláskor magára hegesztve cibálja a legkisebb lyukba is a bevásárlókocsit-rettegve attól, hogy valaki betesz/kivesz(???) valamit abból-elállva az utat a polcoknál, pultoknál, hűtőknél bárki és mindenki elől.
Nem feltartó, hanem fellökő (főként idősebb) emberek a lidlben a sorban ütemesen ékelik a vesédbe a kocsit, és az egy nyomorult salátádra offenzíven helyezik rá a 6x1,5 liternyi ásványvizüket, hátha így előrébb tudnak a sorban kecmeregni.

doszy 2010.12.01. 20:29:45

Az ilyen kocsit a seggembe tolókkal szoktam eljátszani, hogy akkor sem mozdulok, ha előrébb megy a sor. Ilyenkor topognak, sóhajtoznak, nyújtogatják a nyakukat, én meg magamban röhögök kicsinyes bosszúm sikerén. :)

corrado 2010.12.01. 20:30:45

A minap szállok fel a vonatra, mert észrevettem, hogy van még egy "kettes hely" és tele voltam csomagokkal (igen a fejem fölé nem fért fel mind...).
Csak annyi volt a bökkenő, hogy az ülések egyből az ajtó mellett voltak és az ajtó befelé nyílt tehát ahhoz, hogy le tudjak ülni vissza kellett csuknom az ajtót. Anyuka jön mögöttem 10 centire a lányával és beszól, hogy talán nem kellene rájuk csukni az ajtót...
Most kétségek gyötörnek, hogy feltartóember voltam-e vagy anyu volt idióta...

vincere 2010.12.01. 20:33:18

@Ver Sacrum: ez így van, a szüleim nyugdíjasok, ma már nem fél 5-kor meg 6-kor kelnek, hanem 7, fél 8 felé, és ugyanúgy nem hagynak aludni, ha hazamegyek, mert "munka van"... azaz boltba menés minden nap, stb. még jó, h. panelban laknak, így nincs flex kora reggel :)

vincere 2010.12.01. 20:43:11

@peppp: igen, tudtam, h. még valami frusztráció bennem maradt :) olyan emberek is vannak, akik dülöngélés nélkül, egyenesen haladva is képesek úgy elfoglalni egy egész járdát, h. képtelenség kikerülni őket anélkül, h. szólnék nekik. alapból nagyon gyorsan megyek, tehát gyakorlatilag minden embert előznöm kell, ilyen esetekben elámulok, hogy tölthet be egyetlen ember egy járdát

vincere 2010.12.01. 20:45:53

@El Topo (Sgt. Elias): Londonban és Brüsszelben is, de előtte legalább rádordítanak :)

vincere 2010.12.01. 20:48:28

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): ez nálunk is így van, ennek negatív oldala, h. átlag 3 hónap múlva kapsz csak időpontot, ha nem sürgős (tehát azonnali beavatkozást igénylő) bajod van.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.01. 20:54:23

@vincere: itt is csak akkora kapsz. sőt, volt munkatársam úgy járt, hogy elment az orvoshoz, várt három órát (nem tudom, nem volt időpontja,vagy hogy?), de a háromórás várakozás után beutalták a sürgősségire...

vincere 2010.12.01. 20:59:09

@Frengi: és valahogy a leghosszabb, péntek esti bevásárlós sor is lemegy max. 5 perc alatt. egyszer késtem csak le majdnem a buszomat problémás feltartóember miatt, pont előttem állt 2 nő. nem hallottam, mit beszélnek, de már a mozgásukból éreztem, h. magyarok. hosszú percek teltek el, míg vitatkoztak valaminek az árán a pénztárossal, és még más problémájuk is volt. és tényleg magyarok voltak. hú, ez nagyon modoros emigránsos lett...

a zebráról meg írtam már ezt régebben, mikor még kb. másodszor jártam csak itt, kisebb közlekedési káoszt okoztam. egy lámpa nélküli zebrán akartam átmenni, láttam, h. jönnek autók, szépen vártam, h. elmenjenek,közben nézegettem. egyszer csak azt veszem észre, h. egy kb. 10 autóból álló sor alakult ki, és türelmesen arra várnak, h. átmenjek...
sajnos azóta kiderült, h. ez a kivétel, simán átmennek még a nekik pirosra váltó zebrán is, tehát ugyanúgy kell figyelni

vincere 2010.12.01. 21:01:48

@cd-r: igen, jelentős méretű frusztráció-kiszabadulás van itt most épp :)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.12.01. 21:02:39

@vincere:

Hát moszkvában csak azt láttam, hogy gurul lefelé a csávó. Ordítás nem volt.

KürtiT (Tromb74) 2010.12.01. 21:28:19

Régebben lakótelepen laktam. Ott volt szokás a liftajtót tartva trécselni a szomszédasszonnyal. Ezek a beszélgetések nem tartottak tovább 10-15 percnél és a liftaknának köszönhetően öt emelettel feljebb is tisztán lehetett hallani, hogy milyen fontos dolgot vitatnak meg éppen a háztartásbeli asszonyok.

2010.12.01. 21:30:20

@vincere: ez a zebra annyira tipikus
a minap hallottam a rádióban egy gyermekszívsebészt, aki egy ideig Hamburgban dolgozott, őt itthon akarták folyton elütni a zebrán, mert kint megszokta ugye...

migueldiez 2010.12.01. 21:38:16

@El Topo (Sgt. Elias):
Na, akartam mondani, nekem Bécsről mondták, hogy ott simán fellökik az embert.
Mindenesetre frappáns megoldás az általad említett. Bár bennem lenne ennyi kurázsi.
(Lehet hogy ez a Kelet felé fordulásos-stratégia bizonyos esetekben, mint ez is, játszik?) :)

A Tyne folyó déli partja 2010.12.01. 21:49:27

@vincere: azt azért fejtsd már ki nekem, hogy hogyan lehet valakinek a mozgásából a nemzetiségére következtetni...

vincere 2010.12.01. 22:14:16

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): nem tudom, mozdulatokból, ahogyan egymással beszéltek, még ha nem is hallottam, milyen nyelven...

2010.12.01. 22:14:20

Tegnap azt gondolták rólam, hogy feltartó ember vagyok, pedig ha nem idegbetegek akkor jobban jártak volna.

Jegyet akartam venni az S-bahnra az automatánál, de az első oldalon nem találtam meg rögtön a regio ticketett: Jön a papa, meg a mama, és az örge beszőlt nekem, hogy el megy a vonat, nem fog tudni miattam jegyet venni, miattam.

Ok, félre állok, nem pörölök, amíg ő balfaszkodott, addig én figyeltem a képernyőt, és rájöttem, hogy a második oldalon a további tiketetteknél lesz az enyém.

Nem tudott jegyet venni.

Engem, a hülye külföldit nem kérdezett meg. Mi után feladták a mamával a jegy vásárlást és elindultak a vonat felé (ott is csak automata van, és szarabb mint ez, de az S-bahnon is van automata) kb 30 másodperc alatt megvetem ami kelett.

Az S-bahra felszállva még láttam, hogy várják a vonatot.

Ahogy a férjem mondaná: néma gyereknek...

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.12.01. 23:11:01

osanban is van kosaras pénztár, múltkor a tipikus 40es kisvállalkozó beáll a púposan megrakott kocsival. mondja a pénztáros nő, hogy "uram, ide csak kosárral lehet beállni!". "Jó, akkor vegye úgy, hogy kosárral vagyok" aztán két perc szájkarate, sor addig sem halad. nem volt tömeg egyébként a többi kasszánál se.

kedvencem, amikor (érdekes módon szintén közép- vagy időskorú) emberek a két fő széles járdán párban jönnek szemben, és egy centit nem mozdulnak összébb, elvárják, hogy te a nyikhaj le menj a fűre kikerülni őket. na, két ilyet kikerültem, a következő néhánynak egyszerűen fapofával nekisétáltam, szigorúan a járda mértani felét felhasználva. szerencsére a fizikai adottságaim meg vannak hozzá, ilyenkor persze néznek mint hal a szatyorban, meg megy a pampogás.

ugyanez amikor csaj meg a srác megállnak egymással szemben, keresztben beszélgetni a szűk aluljáró közepén, csaj oldalán 3 köbméteres táska, gyerek túrahátizsák, a tömeg meg birkatürelemmel kerülgeti őket. ott is volt pislogás, amikor keresztülsétáltam rajtuk.

egyszerűen hihetetlen, hogy valakinek nem tűnik fel, hogy az elmúlt 3 percben 150 ember kerülte ki őt.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.12.01. 23:14:23

a kocsit a seggembe tolóknak bele szoktam tolni a seggemet a kocsijába, hátha beleáll a veséjébe a fogó és észbe kap.

szánalmas, hogy az erőszakig kell lesűlyedned, hogy mások észbe kapjanak.

cd-r 2010.12.01. 23:44:17

@d'oh: "emberek a két fő széles járdán párban jönnek szemben, és egy centit nem mozdulnak összébb"

erre a feleségem tud pillanatok alatt kipattanni magából. mikor már minden harmadik mondata az, hogy 'nem igaz, hogy egyik paraszt sem tud arrébb menni egy centit sem', akkor már tudom, hogy jobb lesz szépen hazamenni, mielőtt kárt tenne valakiben. :D

aribeth 2010.12.02. 07:42:25

@d'oh:
"ott is volt pislogás, amikor keresztülsétáltam rajtuk."

Vannak, akik a tömött járművön az ajtó előtt állnak, de le nem szállnának, amikor a hátuk mögött húsz ember szeretne távozni. Jobb napjaimon elnézést, rosszabbakon kurvaanyád-tekintet, még rosszabbakon átmegyek rajtuk, mint a buldózer.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2010.12.02. 07:51:46

@Hadrian77: Ha a két sor ugyanolyan dolog elintézéséhez áll sorba (illetve mindkét ablaknál ugyanazokat lehet csinálni), akkor igenis az a logikus, hogy valaki középre áll, kvázi "mindkettőhöz". Sőt, eleve csak egy darab sor kéne és minden sorra kerülő ember ahhoz az ablakhoz menne, amelyik épp felszabadul. Angliában ez így megy és még számot sem kell húzni hozzá.

Pokember - a seggemből, mint minden rendes Póknak 2010.12.02. 08:27:54

@bikmakk: De hisz épp erről írtam délután! A postán ez van, ki is van írva, hogy ez van, de ettől még jön az okos, és 'beáll' a 'másik' sorba, és csodálkozik, hogy 10 ember ordítja le a fejét. Mert mindenki hülye, csak ő okos.

2010.12.02. 08:35:23

@bikmakk: azért ha mindkét sorban csak 2-2 ember áll, akkor tök mindegy melyikhez áll be, nem?
Angliában meg a buszmegállóban is képesek sorban állni, és nem tolakszik senki, ha az orra előtt becsukják az ajtót és azt mondják tele vannak.

IndaMuncher 2010.12.02. 13:25:55

@Ernoke: A bosszankodás és minden azonnal jár az én barátnőm, vért izzadok, hogy átneveljem, hogy néha gondolja át, nem -e ő a hibás.

IndaMuncher 2010.12.02. 16:02:54

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Ez az első ajtón felszállás csak Fehérváron szokás, vagy más városban is? Szánalmas.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.12.02. 17:44:01

Basszus, nem hiszitek el, most voltam a bankautomatánál! Mikor odaértem, már bent volt a kalickában egy mamóca, babakocsival, ahogy kell. Először ellenőrizte az egyenlegét, persze nagyon gondosan kiolvasva a cetlit, elől, hátul. Aztán felvett négyezer forintot. Megint kiolvasta a cetlit.
Aztán kártyát cserélt, nagyon hosszan, aztán egyenleget nézett azon is, aztán feltöltötte a mobilját, közben a kisgyerek a pénzt szopogatta. Azt hittem ott alszom a kibaszott bank előtt.

vincere 2010.12.02. 19:50:03

@El Topo (Sgt. Elias): látod, kellett neked megírnod ezt a posztot :)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.12.02. 19:51:52

@vincere:

Látod? Hát én vagyok a hülye! Ez valami bosszú lehetett!

A Tyne folyó déli partja 2010.12.02. 20:09:53

@bikmakk: óriási sóhaj. bizonyos helyeken így megy, pl. a postán, meg a bankban, néhány boltban. a Tescóban nem, a Home Bargainsben ma álltam félórát öt perces vásárlás után. aztán nem így megy még a Wilkinsonban, a Morrisonban, az Asdaban,stb. stb... tököm tele van, hogy egyesek látnak egy darab dolgot, valahol Angliában, és akkor jön a következtetés, hogy ez mindenre vonatkozik.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.02. 20:11:49

@Hadrian77: már megint. tudod, miért állnak sorban a buszmegállóban, amelyikben sorban állnak? mert olyan szűkek, hogy másképp egyszerűen nem férnek el. és nem, nem fog örülni, ha rácsukják az ajtót, valamint nézz meg egyszer egy metróra felszálló tömeget. sor nincs, tülekedés van. meg az ajtóba beállás is, nehogy véletlenül le tudjon szállni valaki.

Toeck Filkow 2010.12.03. 07:09:19

Csodálom, hogy az osztálykirándulókat még senki nem említette...

noirp 2010.12.03. 07:25:04

@El Topo (Sgt. Elias):
"közben a kisgyerek a pénzt szopogatta." Ezért szívből jövően behúznék egyet anyukának.
(a feltartóemberiességen kívül)
1) A pénzzel és az étellel nem játszunk baszdmeg.
2) A bankjegyeket NEM sterilizálják.

TorreCDO 2010.12.03. 13:03:38

@F.house: Pécsen is, kivéve azt hiszem a reggel 6-8 óra közti idősávot, és mintha délután is lenne egy hasonló

Der Beste 2010.12.03. 13:05:53

Basszus, mióta olvastam ezt a posztot, kétszer annyi feltartóemberrel találkozom, mint előtte.

Most jövők a Sparból, egy faszi a kabátja alól, a zakója zsebéből vette elő a pénztárcáját, de csak azután kezdett bele ebbe a műveletbe, hogy minden általa vásárolt holmit barekott egy szatyorba.

:(((((

vincere 2010.12.03. 14:55:55

@Der Beste: "Basszus, mióta olvastam ezt a posztot, kétszer annyi feltartóemberrel találkozom, mint előtte."

én is!! és kétszer annyit bosszankodom miattuk, mint eddig.
Topo, kieresztetted a szellemet a palackból...

Stiel 2010.12.03. 17:02:36

@Der Beste: Boltban: amint elkezdi a pénztáros blokkolni a cuccot, én elkezdek rakodni, mint a hülye (néha odébb kell taszigálni az előző vevő dolgait, hogy elférjek), amikor már a végefelé jár, leállok, tárcát elő, mire a végösszeget mondja, már nyújtom is a kártyát. Amíg lehúzza, pakolom a maradékot, közben valamikor pötyögni kell, de azután is van még pár másodperc pakolni, aztán a legvégén aláírok, a cucc már elrakodva, és mehetek az utamra. És mindezt a saját érdekemben csinálom.

Villamosra felszállásnál pedig figyelem, vannak-e mögöttem felszállók, illetve merre van a villamos belsejében hely (általában valamerre van), és ha igen, utat nyitok arrafelé könyökkel. Ha amúgy csak egy megállót megyek, akkor is, mert nehogymár miattam ne szálljon fel valaki, ha még amúgy lenne hely. Leszállásnál hasonló, ha túl szűk a hely a tolakodó felszállók miatt, vagy valaki elindul felfelé, mielőtt végigérnének a leszállók, megy a könyökös.

Általánosságban szerintem annyit lehet tenni, hogy az ember igyekszik felismerni az olyan helyzeteket, amikor ő lenne a feltartóember, és tesz ellene.

2010.12.04. 07:55:30

Beszaladsz két zsemléért meg 4 szelet zalaiért tízóraira. Magadban ujjongsz, hogy szinte üres a bolt, senki nem áll a csemege-pultnál. Fél perc-egy perc, meg is van a felvágottad, közben a zsemlét is begyűjtötted. Tök jó, időben vagy, még egy kávé is bele fog férni a reggeli után. Indulsz a pénztárhoz, és messziről látod, hogy nagyi ott lapozgatja a nőklapját vagy valami hasonlót a pénztár melletti forgóállványról. Mellette a bolti szekér, benne kenyér, tej, cukor, élesztő, macskatáp, budipapír, pohár kefir meg még pár apróság. Amint felfedezi úticélodat, a nőklapja hirtelen elveszti fontosságát, lecsapja az állványra, és szalad a pénztárhoz - előtted. Előveszi a kis sajtcédulát, amit kapott a két borosüveg visszaváltása fejében, aztán még három percig keresgéli össze a fizetéshez a legmegfelelőbb összetételű bankjegy-aprópénz kombinációt, újabb 2 percig meg a nyugtát ellenőrzi - pénztártól való távozás után ugyebár reklamációt nem fogadnak el...
Ismerős szitu? :)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.04. 10:12:45

@Stiel: tomegkozlekedesen nekem az egyik legidegesitobb feltartoember, aki a dupla ulesen a kulsot foglalja el, ugy, hogy az ablak melleti hely uresen marad. Csak azert, mer o "csak egy megallot megy" (illetve kettot, harmat, stb...), es nem akar kikaszalodni. Na az ilyenen en mindig kejes gyonyorrel nepali serpakent maszok at, akkor is, ha amugy van meg mashol is szabad hely!

aribeth 2010.12.04. 15:15:07

@altoid:
Rövid távon én is mindig a szélére ülök, és ha valaki be akar ülni, azonnal felpattanok és beengedem. Nem hiszem, hogy ez feltartás lenne, ahogy azt sem, hogy az előbb érkezőnek kötelező lenne mindenáron az ablak mellé ülni. Jobb szeretem, ha van menekülőútvonalam, elvégre a franc tudja, hogy kik fognak a következő megállónál körbeülni.

aribeth 2010.12.04. 15:15:43

@aribeth:
Szóismétlés a köbön.

nyílméregbéka 2010.12.04. 20:21:12

De jó poszt, és én csak most vettem észre! Gratula, Topo!
Nekem még egy faj jutott eszembe: a mozipénztár sorban vacilláló tinik.
ÉN eldöntöm, hogy a Halálhagyma támadása 2.-t meg KELL ma néznem. Odarohanok, beállok a sorba, 5 perc van kezdésig, add már a jegyet.... de nem lehet, mert előttem áll a kis diszkósluvnya a 12 éves fiújával és ott, a pénztársorban (!) KEZDENEK EL gondolkodni azon, hogy "Mit is nézzünk meg?"
Mert moziba kell menni, oké, de nem ám egy Pesti Estet megfognának és együtt eldöntenék még a Mekiben, nem. Beáll a sorba és majd előttem eldönti. Ezt ne, mert hülyeség, azt ne, mert XY játszik benne, ez meg már elkezdődött, az meg majd egy óra múlva kezdődik. Az, hogy miről szól a film, nem is érdekli őket, csak hadd vásároljanak 1.450.- Ft-ért két óra fotelkényelmet.
És ez alapvetően nem zavarna engem, legyen hülye mindenki, de hogy engem tartanak fel, és ezalatt esetleg a másik 5 kasszánál elviszik előlem a maradék 10-8-6 db jegyet, az rossz. Régen lehetett figyelni a monitoron, hány jegy van még egy előadásra, na, akkoriban izzadtam rendesen ilyenkor :-)

pruntyike 2010.12.05. 13:58:12

A hozzászólók többbségének hiányzik az önismerete, annak belátása, hogy vannak helyzetek, amikor óhatatlanul ő a feltartóember...

Jelanie 2010.12.06. 11:11:02

Uszodai feltartóember: munka/esti program előtt gyorsan leúsznál 1-2 km-t, talán még a szaunába is lesz egy kis időd beülni. A sávok fele alapból iskoláscsoportoknak és sportolóknak van lefoglalva. A fennmaradó sávok közül bármelyiket is választanád, ott lesz az uszodai feltartóember. 20-80 év között bármely életkorban előfordulhat, legtöbbször nő, párban lelhető fel. Egyazon sávban, egymás mellett, mellúszásban haladnak gyök kettővel, és közben mindig cseverésznek. Ha beéred őket és jelentőségteljesen tempózol a sarkukban, egyikük sem húzódik félre, soha. Ha szólsz nekik, hogy uszodába sportolni jár az ember, beszélgetni pedig kávéházba, fel vannak háborodva. Minden egyes hossz után tíz percre megpihennek a rajtkőbe kapaszkodva és ott fűzik tovább a beszélgetés fonalát, egymástól olyan távolságra, hogy a mögöttük jövőknek ne jusson hely kényelmesen megfordulni.

noirp 2010.12.07. 11:34:05

@kermi: ajjaj, de még mennyire

sorica123 (törölt) 2010.12.09. 18:47:16

@no-night: autósból a kedvencem az, amelyik csorog. Zebránál, lehetőleg, nem fékez, hanem lassulva csorog felém, mintegy noszogatva hogy pattogjak már mert őautósságának baromi sürgős. Gyalogosból meg a faltól falig. Ebből egy, normális potrohszélességű egyed is képes elfoglalni az egész járdát, hogy hogyan, a fene tudja, de egyszerűen művészet kikerülni és araszol persze. Ha szembejön,akkor nem araszol, hanem törtet és bambul, te meg ugorj félre.
@Jelanie: jaj, a lapátoló mamikák... az, hogy mellúszásban, egy dolog, én vagyok az élő példa arra, hogy mellúszásban is lehet frankón haladni. De ezek a nénik csirkeszárnyszerűen hajlított karokkal lapátolnak az orruk alatt, épp, hogy el ne merüljenek.
@migueldiez: uúúfff bécsiek nagyon bírnak haladni. Egyszer voltunk kint szakmunkás sulival megnézni a múzeumot meg a várost, hát az kész volt. Azt hittem, hogy a pesti egyedül olyan, mint a tank. Frászkarikát. Blattyog szépen a helyi erő pléhpofával, bámm telibe nekem jön, majd megy tovább, pontosan ugyanolyan fejjel, mint addig. Én meg állok mint szamár a hegyen, hogy valamiről lemaradtam volna? Nem, csak ő pont arra akart menni oszt kész:)
@vincere: mimika? Néha én is eltalálom amúgy az emberek nemzetiségét. De nem 100%-os pontosságú ez, csak poén, ha bejön, hogy 'ez olyan mint egy magyar. jéééé tényleg az'.
@aribeth: ritkán szoktak gáz arcok az ember mellé ülni. A hajléktalan is inkább különmegy, az más kérdés, hogy bizonyos piszkossági fok fölött már a feje tetejére is állhat, akkor is szagolja az egész busz... de a zajos, piás társaságok vagy a bandázósok se nagyon ülnek idegen köré.

Dr. No 2010.12.13. 17:46:11

A legdurvább, és rendszeres az, amikor a delikvenst letaglózó meglepetésként éri, hogy a pénztárnál fizetni kell, és igen, PÉNZZEL. Ekkor - azaz a számlázás után - elkezdi keresni pénztárcáját a lehetőleg áttekinthetetlen méretű bugyrában, majd félóra múltán, amikor megtalálta, elkezdi keresgélni benne a pénzt hasonló sebességgel. Minden érmét külön ellenőriz, portfolióját igyekszik a lehető legkisebb címletekből öszeállítani, hogy megszabaduljon ATTÓL A SOK VASTÓL, és ne legyen visszajáró. Na ilyenkor gondolok arra, hogy aki a napalmot és az atombombát föltalálta, nem akart rosszat az emberiségnek.

Jerky_Master 2010.12.15. 10:32:47

+még: kígyózó sor a reggelizőhelyen, mert az asszonyság számlát kér az 5 db kifliről, sütikékről, és ezt a pultoscsaj kénytelen megírni. Milyen BT? Hogy írják? tshffh-ghy, vagy pontos "i"? Közben esz a fene, miért nem a szmeccsbe mentél, rég ott lennél a célnál.
Az is jó, amikor a reggeli csúcsidőben nagybevásárol a ráérős pin@, nem ám délután, később nem ér rá.

Feltartóember a szupermarketben: olyan utalvánnyal fizet, amire egyenként, mindegyikre rá kell írni valamit, aztán a szokásos hiányzó apró, bankkártya esetleg, áfás számla, gyűjti a matricát.

+még ide: a GYORSKASSZÁHOZ beállnak megpakolt kosárral (én ilyenkor odaszólok vagy elémegyek a tahónak), vagy 6 db kisbabaruhával, amikről hiányzik a cetli, vonalkód, és úgy kell hátratelefonálni Marcsinak, hogy nézzen utána, mif@sz-fán teremnek ezek a ruhák. Majd 10 perc múlva odaklumpázik Marcsi, megy a tanakodás, a feltartott sorban pedig már az anyuka likvidálására hivatott péklapát és aknavető között hezitálnak a feltartott vásárlók.

A feltartós autóvezetőkről is lehetne sokat írni. Egyik, amikor környéknézőben autókázik az idősebb pár, észre sem vesznek, hogy mögöttük vagy, és persze index nélkül kezdenek nagyon szép lassan félrehúzódni, de nem tudod, hogy azért, mert elengednének, vagy megláttak egy megnézésre érdemes háztömböt valahol a távolban.
süti beállítások módosítása