Sörmodor

2010/06/22. - írta: Modor Tibi

borászoknál mindig csak néztünk és kis arccal, kívülállóként néhol irigykedve mosolyogtunk a kedves olvasók által összeválogatott szóvirágokon. Nem nagyon értünk hozzá: vörös-rozé-fehér, száraz-félszáraz-édes. Hosszúlépcső, krúdyfröccs, vadász, viceházmester - ennyi.

Ám a sörösöknél nem szorulunk külső segítségre, hiszen együtt élünk és lélegzünk a jelenséggel, a sörös manírok örvendetes és rohamos terjedésével - amit a blog.hu-n szépen szaporodó, szakosodott blogok is alátámasztanak.

Az érintetteknek túl felületes, kétopciós problematika: "sörös vagy boros?" és további fals beidegződések (pl. a magyar borivó nemzet) mintha kezdenének visszaszorulni, de megírást érdemlő jelenségek, rituálék bőven akadnak továbbra is a hazai, formálódó sörkultúrában. Kezdjük hát a nálunk annyira kedvelt csoportosítást!

 

A sörellenes:

A sör közönséges, proli, idegen - a magyar boros nemzet. Minek a kenyérnek-takarmánynak való gabona, amikor van mosolygó, napérlelte, édes, lédús gyümölcsünk bornak, nemes pálinkának? Ha mégsem, hát ott van a férfias viszki, konyak, vodka, jäger, a kevésbé férfias koktélok, bármi más.

 

A nemkoccintó:

Az aradi vértanúk emlékét továbbra is büszkén ápolja, sörrel nem koccint soha. Modoros beszélgetőpartnere emlékezteti, hogy már lejárt a 150 év, meg különben is: éljen Haynau. A harmadik mindentudó megpróbálja szerteoszlatni a magyar borászlobbi által gerjesztett, kitartó tévhitet - mert valószínűleg az osztrákok úgyis pezsgővel koccintottak.

Ahogy Hernádi Miklós Közhelyszótára is fogalmaz: a koccintás hálás vitatéma egy arra fogékony asztaltársaságnál - a végén kiegyeznek abban, hogy inkább az asztalhoz csapják a korsó alját - meg persze jobban jártunk volna a Monarchiával hosszú távon is.

 

A marketingesek kedvence:

Határozott véleménye és ízlése van, ami a márkákat illeti - van kedvenc söre is. Valószínűleg valamelyik futball- illetve sportesemény főszponzori pozícióját elnyerő söróriás prémiumtermékét kedveli: ezt súlyosbítva folyton kacagtató, férfiasan összekacsintós sörreklámokat küldözget mailben és oszt meg. A jó sörreklámban vagy a srácok járnak túl a barátnők eszén fondorlatosan, vagy esetleg a jófej kutyának/bármilyen háziállatnak az a márka a mindene (el is lopja) , esetleg valami jó nő is képbe jön (akinél a végén mégis fontosabb a sör).

A vicces sörreklámban a humoron kívül az ital hőmérséklete játszik kulcsszerepet: a sör legyen nagyon hideg, a palack pedig gyöngyözően izzadós.

A marketingesek áldozata a minél hidegebb, jól csúszó söröket kedveli: a karakteresebb ízű, esetleg keserű típusoktól távol tartja magát. Ne, a keserű az nem jó. Más jellegzetességet pedig úgyse ismerne fel egy vakteszt során.

 

A lokálpatrióta:

Mindig a tájegységén belül helyinek számító népmárkát issza: komolyan vallja és elhiszi, hogy az finomabb, mint a másik országrész - természetesen multi által üzemeltetett - gyárának a core terméke.

Prémiumnak pozicionált, külföldi licensz szerint - de itthon, ugyanott - gyártott sört nem iszik, mert az külföldi.

 

A csehszlovák-rajongó:

Nehéz megállnom, hogy ne egyik kedvenc blogom műfajában alkossak, de a csehmániás magyar tényleg fura egy szerzet. A csehsör-hívő mindenért odavan, ami cseh. Mindegy, hogy Pilsner, Gambrinus, Krusovice vagy Radegast - mindegyik egyformán a kedvence.

Pont Prágát még talán nem hívja Prahának, de minden más esetben tartózkodik az irredenta hatást keltő német- és magyar megnevezésektől: Karlovy Vary és nem Karlsbad, Brno és nem Brünn, még a Pilsner Urquellnél is húzza a száját, hogy az Plzeňský Prazdroj igazából. Valószínűleg a német Knödel is eredetileg a cseh knédliből származik.

Barátaival rendszeresen szervez prágai sörtúrákat, és ottlétekor csak irigykedik. Ott minden szebb és tisztább: az emberek is kedvesebbek, elegánsabbak. Helyismeretét szereti állandóan fitogtatni - 100%, hogy mindenkinek fog tudni ajánlani olyan kocsmákat, amik nem turistacsapdák, és oda tényleg csak a helyiek járnak, és a legjobb sört csapolják a városban a legjobb utopeneccel...

Ám amit a cseheknél tényleg joggal sztárolnak sokan, az a középszerű szlovák söröknél vagy szegényes konyhájuknál szinte teljesen hiányzik - ezért talány, hogy miért néznek fel rájuk mégis annyian. Az ízletes, tizenkettes Facan a nem túl tápláló sztrapacskával valószínűleg még a prioros-delicsokis időszak sokadik nosztalgiahullámának lecsapódása.

 

A házisör-mániás:

Nincs is jobb, mint a PET-palackból felinni a jó malátás, pasztőrözötlen házisört! A házi a hétköznapi használatban leginkább a kisüzemi gyártásra vonatkozik - hívei a házipálinka- házibor-rajongókhoz hasonlóan itt is képesek bármit élvezettel meginni, ha az "házi" - főleg, ha barna.

A házisör-rajongónak minden kisüzemi termék ízlik, de persze különösen a hozzájuk legközelebb eső főzdéé. Sör- vagy kocsmablogokon bármilyen márkához vagy kocsmához beírja:

Legjobb Öröm a Söröm    2010.05.21. 09:32

Sziasztok! Ha Hajdúkerekesen jártok, mindenképpen próbáljátok ki a Bückdichdusau főzdének a házisörét! Szerintem Mo-n a legjobb, főleg a barna!

 

A sörspecialista:

A magyar gyártású termékeket - sajnos joggal - silánynak tartja, különös tekintettel a pótanyagként felhasznált kukoricadarára meg a hazai víz minőségére. Amikor már elhinnénk neki, hogy tényleg ért hozzá, olyan márkákat kezd el a másik rovására dicsérni, ami azonnal komolytalanná vagy hiteltelenné teszi.

Itt van az asztalomon ez a csodálatos palack stockholmi Kyllström Starköl. A buborékok szabad áramlását elősegítendő, vízzel kellőképpen kiöblített chalice poharamba töltve egyenletesen gyöngyöző, habja krémes, színe élénk amber.

Az első kortynál mint egy kellemesen bizsergető áramütés, úgy köszön be a Munton maláta teltsége, amit a gyömbéres, letisztult ízvilág, és a Magnum-Cascade hibridkomló kamaszos kesernyéssége koronáz meg búcsúzásképpen. Ez a kristálytiszta, tejfelszőke svéd gleccservízből készült pompázatos, alsóerjesztésű műremek egy igazi íz-és illatorgazmus - váltig állítom, hogy csak egy bizonyos kor fölött lehet kiélvezni. Kortyolgatása mellé korcsolyaként pármaiszeleteket ajánlok sárgadinnye-golyóbisokkal.

...

Legszebbmegyebaranya-kivéveKOMLÓ nicknevű barátom Csepelapátiban járt a minap munkaügyből kifolyólag, és ha már arra járt, hozott a helyi Donauer Kőnigből egy kétliteres kiszereléssel.

A korsómba kitöltve ez a Kőnig már nem bizonyul akkora királynak: opálos és zavaros, színe leginkább a menzás sárgaborsófőzelékére emlékezteti a sörkritikust. A habja - a kevés, ami volt - tíz másodperc után elillan, és bizony erősen nyelnem kell, hogy rászánjam magam az első kortyra.

Mi ez? Szivacskoktél? Orromban már ott motoszkál a metános mocsárszag, de az első hörpintés után szétárad számban a fémes-kénes mosogatólé, a poshadt kukoricagríz és a felmosóvíz ízkavalkádja. Az első korty az utolsónak is bizonyult - még a Benjámin nevű fikuszomat se sérteném meg azzal, hogy a Donauer Kőniggel öntözzem meg.

 

A brit-írmániás:

Az ember bármelyik ország örök rajongójává válhat: egyszerűen le kell ültetni valahova, jóllakatni és rendesen leitatni. Ez Angliában is kétségkívül működik, még napsütés se kell hozzá. Nemcsak vendégmunkás honfitársaink, más magyarok is finomnak tartják a hab nélküli, majdnem langyos ale-eket, "gyerekpezsgő"-cidereket vagy fekete stoutokat - mellé valami kiadós cottage pie-jal és persze hasábkrumplival. Ez a ritkaság és a különlegesség érzetén kívül mással nem nagyon magyarázható - egyedül a lenézett írektől kölcsönzött Guinness tarthat elismerésre okot.

Igen, az írek rajongóit már ismerjük: a Guinness mindenek felett, semmivel össze nem hasonlítható, stb. A modoros giniszrajongó nem mulasztja el megosztani az érdeklődőkkel és a kevésbé érdeklődőkkel sem, hogy a Guinness sajátságos csapolási rituáléját külön iskolákban tanítják, és hogy hány perc kell a tökéletes feketéhez, meg persze a végén még a lóherét is oda kell rajzolni a habbal (nem kell), és csak akkor szabad nekiállni a kortyolgatásnak, amikor annyira leülepedett a hab (the creamy head), hogy a poharat pénzérmével kocogtatva már nem tompa, hanem csengő hangot hallunk, stb.

A rajongó képes a gyár logójával ellátott, igencsak drága ruházatban önkéntesen, saját költségén reklámozni kedvenc márkáját - talpig Guinnessben úgy érzi, hogy ő mennyire jópofa és eredeti. Végülis ez is csak az önmegvalósítás egyik formája.

ati · 2007.08.16. 10:54:27
csatlakozom az előzőhöz. übersör.
ez nem partisör, nem bulizáshoz kell inni, inkább már-már borjellegű,
hosszas, mély beszélgetések megfelelő kiegészítője.

Szegény írmániás csak későn tudja meg, hogy a nem túl okos ír fiatalok amúgy valójában ocsmány, jellegtelen világos fesztiválsöröket és alkopopokat isznak - a fekete pedig marad a turistáknak meg az öregeknek. De nem baj: Írországban dolgozó ismerőseivel folyton próbál hozatni magának egy kis Murphy's-t, Beamisht, Kilkennyt meg Smithwick's-t. Még esetleg a reptérre is kimegy értük.

 

A belgasör-hívő:

Ez egy teljesen külön kaszt, hiszen nem is igazán sört isznak, hanem valami hiedelmekkel, misztikummal meg máshol nem engedélyezett adalékanyagokkal fűszerezett, sokszázalékos valamit fogyasztanak. Persze nem akárhogy! A csapolási-felszolgálási rituálék talán a Guinnessét is felülmúlják: külső-belső pohármosás, szakértő csapolás egy menetben, habvágókés, hogy lélegezzen a hab, merítkezés, habfogó gallérka. Ez már nem is csapolás, ez alkotás, művészet.

A fogyasztó ennek ellenére még mindig képes kedvenc söreinek minőségét az alkoholszázalékkal egyenes arányban függővé tenni - és itt is megmagyarázni, hogy ezt már nem lehet csak úgy vedelni, ez komoly, megfontolt férfiaknak való, ki kell élvezni, és így tovább. Beszélgetős sör. Az ízek harmóniája itt is csak valami kísérővel válhat teljessé, ami a szivartól a klasszikus zenén át a finom belga pralinékig bezárólag bármi lehet.

 

A kamuszakértő:

Neki is vannak kedvencei - két variáció lehetséges. Első esetben valamelyik itthon gyártott, a prémium-szuperprémium szegmensekbe beárazott licenszsör nagy rajongója. Márkákat tapintatból nem mondok; a sör mindenesetre legyen zöldüveges, szép cimkéjű. Mindig látványosan ugyanazt kéri, és ugyanilyen látványosan pihenteti maga előtt a palackot, a márkajelzést a közönség felé fordítva. Neki kifinomult ízlése van, másra nem nyitott. Ha valaki a választott brandet elkezdi lehúzni, szakmai szempontból megmagyarázza:

-Páhh, ezt a szar Weiningert iszod? Legalább kértél volna valami jót 600 Ft-ért.

-Jó, ezt itthon gyártják, tényleg csak nyomokban tartalmat Weiningert. Sőt: köszönőviszonyban sincs vele. De apám, ha majd egyszer megkóstolod az igazi, osztrák Weiningert - akkor rájössz, hogy a világ legjobb söre. Most figyelj: hiába csinálják itthon ugyanúgy - soha nem lesz olyan. Tudod, miért? Mert a víz miatt, azért. Mert ott jobb a víz, másabb.

Ilyenkor érdemes rákérdezni, hogy mert itt milyen a víz - a karbonátos- ill. az összkeménységet bedobhatjuk neki, hátha hallott már róla, ahogy a különféle vízlágyítási eljárásokról is.

A másik az, aki mindig valami nagyon nagyot, különlegeset akar mondani. Kedvenc söreit általában nyaralás, utazás közben ismerte meg - hagyományosan nem a legnagyobb sörnemzeteknél persze. A nyári tűző, mediterrán napon elfogyasztott jéghideg sör persze annyira kellemes emlékekkel társul benne, hogy neki az is marad a legfinomabb. Máskor meg csak szimplán egy jó buliban kapott egy üveggel valakitől, jó volt a hangulat, megszerette.

-Nekem legjobban az ukrán, a lengyel, meg az olasz sörök jönnek be. Egyszer a haverom hozott Milánóból pár üveg Nastro Azzurót - hát azóta mindenkitől csak azt kérek, aki arra jár. A legjobb sör a világon.

-Nem tudom - az én kedvencem a svájci Migros-ban kapható Tell volt; ilyen kisüveges kiszerelésben adták, ottani viszonylatban olcsón. Te, abból bármennyit megihattál, mert egyszerűen a tisztasági törvény miatt annyira kristálytiszta volt, hogy soha nem fájt utána a fejed.

-Nekem a Mythos, az a mindenvivő. Nagy francok a görögök - de sört, azt tudnak főzni!

179 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mr2 2010.06.22. 07:14:37

Remekmű!

(A marketingesek kedvence)

Hal Stanton 2010.06.22. 07:17:06

"pármaiszeleteket ajánlok sárgadinnye-golyóbisokkal." Ezzel dobálnám meg az illetőt :) Zseniális Tibikém!!!

Kacagó gerle · http://hobbitippek.blog.hu/ 2010.06.22. 08:12:06

Létezik még az olcsó német importsört ivók népes tábora. Danke Lidl :)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.06.22. 08:24:14

Ne felejtsuk ki a japanbuzi sorivokat sem! Nincs is jobb annal, mint egy jeghideg Sapporo melle edamame-t majszolgatni az izakayaban, mikozben bombol a j-pop! Oishii!

shaft 2010.06.22. 08:41:01

sárgadinnye golyóbisokkal.... ahhhhh, ez beadta! de amúgy jó

Styxx 2010.06.22. 08:41:59

"Márkákat tapintatból nem mondok;" :-)))
Áll a poszt Tibikém, mint a Gusztáv vedelben a hab a Nemzet Kisemberének a korsóján!:-)

Szakmai sörkonferencia. A fárasztó nap után ester a bárban a dán kolléga a Tuborgot palackozó cégtől, a holland a Heinekkentől, az ír pedig a Guinesstől együtt iszogat.
Dán rendel egy Tubit(becézett Tuborg - a komm.szerk.)
holland egy Heinekkent, míg az ír egy kólát.
Dán és holland szaki megrökönyödve vonja kérdőre az írt, aki így felel:
- Ha ti nem isztok sört, akkor gondoltam én sem.

Valaki Innen · http://pepper.blog.hu 2010.06.22. 08:59:12

Én lokálpatrióta vagyok és szinte csak Borsodit iszom. Na de tényleg az a legjobb.

scsaba1 2010.06.22. 09:00:00

Kimaradt az Oktoberfestre járó németrajongó, aki már-már birodalmi gőggel beszél kedvenc bajor söreiről. Az év fénypontja, amikor a cimboráival kimennek az Oktoberfestre. Heidi, knédli, sramli, kétliteres korsó.

A legjobb, amikor ezt a hangulatot próbálják koppintani jellemzően sváb gyökerű kisvárosok/falvak. Minden olyan, mintha... De csak mintha. Tescogazdaságos oldószerillatú sörsátor, billegő fenyőfa padok zöld vasalással, a zenét a helyi fúvósegylet tagjaiból verbuvált Wunderbaum Schrammel Band szolgáltatja, a sztárvendég este kilenc órától a Sramli King Lakodalom Lajossal súlyosbítva (szó szerint). Az est főtámogatója a Borsodi...

Én nem szeretem a sört, de a típusok megvannak.

2010.06.22. 09:01:08

@Styxx: nekem ez teával volt meg :)
Egyébként meg éljenek a szlovén sörök! :)

scsaba1 2010.06.22. 09:02:57

@Valaki Innen:

Az a legjobb, hogy Nyíregyházán is az egyébként a Diósgyőr SC lévén ősellenség borsodiak sörét isszák. Mert legalább keleti.

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2010.06.22. 09:12:47

Na és az önjelölt latin-mediterrán?
Coronita, üvegbe csúsztatott citromgerezddel!! :)

scsaba1 2010.06.22. 09:17:27

"Barátaival rendszeresen szervez prágai sörtúrákat, és ottlétekor csak irigykedik."

Áááá, ez is mennyire megvan... Soha nem mulasztja el az "Arany" jelzőt használni, ha Prága szóba kerül, már-már bepárásodó szemmel. És igen: ott _minden_ jobb, mint itthon, Budapesten. Ez mondjuk annyiban igaz, hogy Pécs vagy Esztergom is élhetőbb egy kicsit mint Budapest, mert mindkét város csak egy vidékies hangulatú megyeszékhely, annak minden előnyével és hátrányával együtt. Tehát nem világváros.
Ezzel mindent el is mondtam Prágáról.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.06.22. 09:30:09

Ez kurvajó. Olyan igazi modoros mint régen. Mert ma már a modoros blog se olyan mint régen. Hát igen. Igen igen. Hmm hmm.

Troecsvoek 2010.06.22. 09:35:15

Lasko és Union rulez

2010.06.22. 09:47:55

A borkészítés a honfoglalás előtt itt élő burzsoá kartvalytőke műve, ellenben sört már a honfoglaló magyarok is készítettek...

_Vezo_ 2010.06.22. 09:48:15

"Ott minden szebb és tisztább: az emberek is kedvesebbek, elegánsabbak."

Hejj, mennyire nem szeretem az ilyen embereket és pedig milyen sok van belőlük.
Ők azok, akik szerelmesek pl Londonba, de mégis Guinness-t kérnek a pábban!

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.06.22. 09:49:01

Véleményemet igyekszem annál azért rövidebben kifejteni, mint ahogyan az jólesne:

1. kimaradt az ős-tapló modorosság, amelyet már egy Lascaux-i barlangrajzon, közvetlenül a barlangi oroszlán és a gyapjas orrszarvú mellé is felvésett a charentien (mousterien? tarisznyás archeológusok, szevasztok!) kultúra embere:
A meleg sörnél és a hideg pinánál bezony nincsen rosszabb dolog a világon.

2. Amerikaisör lefitymálók, szevasztok! Tény és való, hogy az amerikai lager az más mint az átlag európai sör, de szerintem egy Arany Ászoknál vagy Sárkánynál semmivel sem hígabb a Miller, a Bud, a Coors (utóbbi a Rocky Mountain Goat Piss, már ha valaki amerikai sörmodorra vágyik). Aki meg akarja tudni, hogy mi a különbség a Bud meg a Miller között és kóstolás útján nem jönne rá, az menjen ki a Saint Louis-i Anheuser-Busch Stadium-ba és nézzen meg egy Milwaukee Brewers- STL Cardinals meccset. Go Cards!

3. Személyes élmény, Saint Louis Brewery Festival, 2008 május, amikor is a kb 50 régi német sörfőzde (neve ellenére STL német leszármazottakkal, kevés olasszal és egyébbel van benépesítve) kiállítja mintegy 300 féle sörét. Beugró 20 dollár, (twáni báksz, amerikai modorosoknak) amiért az ember kap egy poharat, bemegy a fesztiválra és azt annyiszor csapolják neki tele ahányszor csak akarja. Na, amerikai barátaink melyik sátornál állltak húsz méteres sorba? Bingo, it's an icy cold Bud Light, man!

4. méltatlanul ismeretlenek a kínai sörök, pedig a Csingtaón kívül is számtalan nagyon jó sörük van, hogy messzebbre ne menjünk, mindjárt ott a Nankingi-i Tigris. Meg egy csomó, amire csak kínaiul van ráírva, hogy az mi. Pidzsó? Pidzsó. Akkor adjál, mosolygós barátom. Két jüan? Jó lesz az fél jüannak. Oké legyen egy, te sárga disznó, tudom hogy egyébként húsz yiaóért árulod, csak nyerészkedsz a hosszú orrún, te gyanús kantoni seftes. igen, mosoly, én is szeretlek nyihaaaa, na szevasz.

6. Indonéz sör! Amstel licensz elvégre nemrég még Batávia voltak. Szerencsétlenek, nem ihatják. NEm baj, több marad a turistának.

7. Ukrán sör! Rogán, Hmilnye, Csernyigivszki! Obolon! Műanyag palack, és teljesen rendben van az is. Csakúgy mint a horvát sörök. Csak hazánkon ül valami átok?

8. Ellenkezőleg, azok a magyar sörök, amelyek nem citromlé és puliszka hozzáadásával készülnek, teljesen rendeben vannak (az amerikai lager sörökben a rizs játssza el a puliszka szerepét). Ellenben ahogy nálunk csapolnak? Hideg-meleg-langyos. Friss hordó, háromnapos? Tiszta a csap vagy retkes? tiszta lutri az egész.

9. Bármerre járunk, kóstoljuk meg a helyit. Heineken van itthon is. Meg a helyi is jó eséllyel Inbev vagy AB termék...

2010.06.22. 09:57:09

@Professor Pizka: a meleg sörnek nagy sörkultúrájú országokban is komoly hagyománya van. Asszem egy Pumukli részben volt, hogy Éder mester a hidegben ment el sörözni és sörmelegítőt rakatott a korsóba. Pedig az ügye Münkenban játszódott ha jól emlékszem.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.06.22. 10:04:42

@Hadrian77: ó hogyne, a hideg világos sörön kívül van még vagy ezerféle, és ezek egy része nem is jó túl hidegen.

Sand Lover 2010.06.22. 10:09:34

@Professor Pizka: Amerikában nem lehet sört kapni. Még a méregdrága, helyben főzöttnek kikiáltott Red Nose Ale sem volt az, de 8 dollárért (per korsó) az ember hajlamos egy kicsit hazudni magának. :)

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.06.22. 10:10:47

Überposzt! Zseniális. Wunderbár! Kamuszakértő vagyok.
@Professor Pizka:
A Csingtaó az király, "Mao tájt" kísértük vele. Kánpéj!

scsaba1 2010.06.22. 10:16:12

@Professor Pizka:
"Véleményemet igyekszem annál azért rövidebben kifejteni, mint ahogyan az jólesne:"

Énnek tényleg őszintén örülünk. El sem hiszed mennyire...:)

scsaba1 2010.06.22. 10:20:01

@Professor Pizka:

Érted, rossz a vizünk (a legnagyobb baromság, amit valaha is hallottam)... Bezzeg a szlovákoknak meg a cseheknek már jó. A vizük.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.06.22. 10:20:47

@Morgan LeFay: lehet azt, cask kereseni kell. A Sam Adams például gyárt egész jókat. Kérdés, hogy sör alatt kizárólag a pilseni típusú világost értjük, vagy mást is.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.06.22. 10:22:09

@scsaba1: legalább őszinte vagy :-) szeretem a sört és már rengeteg félét ittam, így pocakot növesztve de legalább az előítéletektől megszabadulva...

Mortje 2010.06.22. 10:22:35

Kimaradt a búzasörbe egy négytagú család köretigényét is kielégítő mennyiségű rizst szóró, citromkarikával _megkoronázó_ réteg. (Ezen bajor ismerőseim hangosan röhögtek.)

Sand Lover 2010.06.22. 10:24:25

„Karlovy Vary és nem Karlsbad, Brno és nem Brünn”
Ezzel speciel egyetértek. Miért kellene németül/magyarul hívni egy helyet, ha egysze megvan a saját neve? Vagy akkor ezentúl Budaörsöt is nevezhetnénk Wudersch-nek.

Sand Lover 2010.06.22. 10:34:19

@Professor Pizka: „sör alatt kizárólag a pilseni típusú világost értjük, vagy mást is.”
Mást is. Egykutya.

Scsaba1: „Bezzeg a szlovákoknak meg a cseheknek már jó. A vizük.”
Nem mindegy a víz összetétele. Pestiként a szegedi víz pl. meghajtott, egyszerűen azért mert más. (vö. Ki a Tisza vizét issza...:)) El tudom képzelni, hogy pl a cseheknél lágyabb vízből készítik a sört, mert nem a klórozott csapvizet használják a sörgyárakban. Nem mellesleg a sörükben nincs annyi tartósítószer mint amennyit itthon belepakolnak, - ettől gyakorlatilag extrém sporttá vált ismeretlen helyen csapolt sört inni.

rdi 2010.06.22. 10:38:01

@Morgan LeFay: Igazad van. Ezentúl Bécset se hívjuk Bécsnek, hisz van igazi neve, úgy hívják, hogy Wien.

rdi 2010.06.22. 10:40:30

Szerintem az összes Soproni-reklám úgy modoros, ahogy van. Mármint ezek az újabbak, Magyarország, én így szeretem, stb.
Juj.

2010.06.22. 10:47:14

@Morgan LeFay: szegedi vizet én sem szeretem. Soproni ismerőseim meg vannak győződve róla, hogy a soproni sörök azért jobbak mert friss forrásvizet használnak:) Pedig ott aztán olyan kemény a víz, hogy a csap egy hónap alatt vízköves tud lenni vastagon.

scsaba1 2010.06.22. 10:47:29

@Morgan LeFay:

Magyarország a gleccservíz kivételével mindenféle vízzel bőségesen el van látva, hagy ne soroljam már fel. Illetve léteznek vízkezelő eljárások is (fordított ozmózis stb.), amivel szintén bármilyen víz előállítható.

De tudom: itthon minden rosszabb. Még a víz is.

Sand Lover 2010.06.22. 11:01:32

@rdi: „hisz van igazi neve, úgy hívják, hogy Wien.” - találtál egy kivételt, gratulálok.
Igen, mindennek van egy „igazi” neve, de van, amikor elterjedtebb egy másik elnevezés.
De akkor sem fogom Ljubljanát Laibachnak nevezni. :)

MakoG 2010.06.22. 11:10:35

@Professor Pizka: Baszki, te még a baseballt is szereted? Al Hraboskynál voltál?

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.06.22. 11:24:45

@Kacagó gerle: ott van nagyon jó sör is, csak meg kell találni :)

@scsaba1: és tényleg. A német sör a legjobb, róluk majd máskor írok. A búzasör túlzott imádata is ide tartozik, pedig hagyománya nem sok van.

@Blassius: kéne rajzolni, éccsapám :)

@misbelief: az meg is érdemli. Igyon kukoricalevet olcsóbban, itthoni sörként.

@Professor Pizka: az USA-beli kisüzemi mozgalom nagyon jön fel, de a nagy márkákat sajnos nem tudom dicsérni. Az, hogy nem hígabbak, mint a Soproni pl., az nem pozitívum :)

@Morgan LeFay: régi téma - ha van hagyományos, ma is használható magyar neve, akkor minek a Bratislava, Paris, Leipzig, Dresden? :)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.06.22. 11:35:46

@MakoG: nem jutottam el oda sose, mindig úgy berúgtunk a Soulardban, hogy oda már nem értünk el, holott a Mad Hungarian (ez volt Hrabovsky) után engem Crazy Hungariannek hívtak...

Gournoddam 2010.06.22. 11:37:10

Az igénytelen:

"Nekem mindegy mit iszom. Sör - sör. Olyan mint a fogkrém: mentolos - mentolos."

Különbséget csak akkor tud tenni, ha egymás után kóstol kettő nagyon különbözőt. A lényeg, hogy amivel elkezdte, azzal folytassa egész este; pár üveg után már tényleg mindegy.
Annyit azért már "fejlődött", hogy a dobozos vagy üveges közül az üvegest választja márkán belül is. "Más a szénsav benne valahogy."

Nektek amúgy ászokot vagy ászokat? Lehet az arany ászok üvegben dreher?

és még pár apróság:
Olyan nincs hogy valami nem sörnyitó. - Még ha a zsebében van konkrét sörnyitó akkor is öngyújtóval, másik sörrel stb. nyitja ki.
Gyógysör.
Asztalon üres üvegek gyűjtése, hogy látszódjon nagyivók.
Tssz - ááh az édes hang!

Sand Lover 2010.06.22. 11:40:24

@Modor Tibi: Nem a magyar névvel volt bajom, hanem a Karlsbaddal Karlovy Vary esetében.

2010.06.22. 11:45:56

@hajdul: tudom, attól függetlenül nem szeretem a szegedi vizet.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2010.06.22. 11:56:26

Bajormániások, minden évben Oktoberfestre utazók?

"Na ja, ott nem cicóznak, literes korsóban hozzák a sört a frajlájnok, és eeeekkora csülköket lehet mellé enni."

(Egyszer nagyon régen kaptam egy donaldkacsás képregényt, de németül volt. Mivel akkor még egy kukkot se beszéltem németül, csak csodálkoztam, hogy minden második mondat az, hogy "Na ja.")

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.06.22. 12:09:34

@Püspök utcai gombaszedő: az októberfestről anniy emlékem van, hogy elmentünk metróval a szállástól oda. Aztán bementünk valami sátorba. Másnap délben narancslevet vettem egy sparban. A többire nem emlékszem.

scsaba1 2010.06.22. 12:19:37

@Morgan LeFay:

Annak meg az hagyományos, ma is használatos német neve. Lévén németek alapították, fél évezredig zömében németek lakták. Párkány sem lesz soha Stúrovó...

chilis csokoládé 2010.06.22. 12:39:18

@Professor Pizka:

Nem mesélnél egy kicsit a sörről?
:)

SzocsO 2010.06.22. 12:43:52

régi cucc, mert most már mindegy (nem mintha régen nem lett volna az), de: a sör ugye csak barna üvegből jó. Mert hogy ugye régebben ugyanazt a márkát barna és zöld üvegben is árulták, peeersze a barna üveges volt az igazi, ha nem volt, szívtuk a fogunkat, hogy háccc... : )

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.06.22. 12:46:08

@chilis csokoládé: napestig tudnék róla...például a nagyszerű Castlemaine XXL az is milyen finom, tán ausztrál, ha jól emlékszem. Vagy a Full Moon Pumpkin Ale, a sütőtökös sör... de dolgozni is kell vmikor úgyhogy majd máskor :-)

rdi 2010.06.22. 12:50:58

@Morgan LeFay: nem egy kivételt találtam, van több is: Lipcse, Drezda, Párizs, Róma, Velence, Koppenhága, Bukarest, Szentpétervár, Fokváros, Prága...

Áruld el, a Brünn mivel lóg ki a sorból?

Sand Lover 2010.06.22. 12:56:20

@rdi: "Nem a magyar névvel volt bajom, hanem a Karlsbaddal Karlovy Vary esetében."
Erre reflektált scsaba1.
És lezártnak tekintettem az ügyet.

dzsefi 2010.06.22. 12:57:08

attól tartok menthetetlenül modoros vagyok, állandósult belga sör- és cider-fétissel :)
mondjuk kiselőadást nem tartok belőle, rituálé sincs, szimplán azokat szeretem inkább.

GERI87 2010.06.22. 13:26:30

@Morgan LeFay:
Ez aztán modoros!
Hülyeség ezen rágódni.
Lvov-nak ott a Lemberg amit ráadásul könyebb is kiejteni magyar neve is van Ilyvó de azt senki nem használja. Juj de irredenta voltam.

Milyen hülyeségen fennakadnak egyesek.

Az ilyennek megtiltanám hogy a személygépjármű helyett a kocsi szót használja elvégre az az "igazi":)

a_fater 2010.06.22. 13:33:50

Nem akarok kötekedni, de Jäger az hol férfias? Édeskés, light, 30%-os unisex ital :-)

Amúgy viszont nagyon talál poszt, valóban létező jelenségre hívja fel a figyelmet.

Persze a csapolásnál pár dologra tényleg oda kell figyelni, de túlmisztifálni sem szabad.

És tényleg vannak ilyen sörszakértők, akik a borszakértőknél is gusztustalanabb módon adják elő tudományukat? :D Kész beszarás ez "Kyllström Starköl" elemzés :)

Sand Lover 2010.06.22. 13:38:03

@GERI87: „Ez aztán modoros!”
Bocs, azt hittem, ez a modorosblog.
Amúgy nekem Lvov az Lvov, nem pedig Lemberg, tudom, hogy úgy is hívták.
Felőlem úgy mondja mindenki ahogy akarja, én nem kattogok ezen tovább, inkább iszom egy sört. :)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.06.22. 13:58:25

@Morgan LeFay: vigyázz a Lvovval, mert mostanában Lviv, Baku meg Baki, Kisinyov meg Chisinau :D

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.06.22. 14:08:55

@Modor Tibi: Nyári leeresztés van. Finnország pihen.
Motiváció nuku. Szokásos nyári rekreációs programjaimnak élek. Szeptemberben. A szaridő beálltával megjön az ihletés.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.06.22. 14:16:47

Csak annyit fűznék még hozzá, hogy az igazán modoros arcok a sört sernek hívják és a nyári melegben szívesen csettintgetnek, hümmögnek, lapogatják egymás hátát a teraszok hűvösében. Főleg az öblösök és barátaik.

lárvalányhaj 2010.06.22. 14:17:56

Kimaradt annak a megállapítása, hogy sört inni Nem Nőies.

Most egyébként egy pintnyi Old Speckled Hen márkájú angolszász ale áll az asztalom sarkán, amit lassú kortyokban iszom, hogy kellően kiélvezzem az aromáját ;-)

lárvalányhaj 2010.06.22. 14:18:46

@Blassius:

Hej, de jól csúszik az a jóféle serital ebbe' a kutya melegbe'!

2010.06.22. 14:20:55

@lárvalányhaj: kutya meleg? hol? nekem is.....

mréveiller 2010.06.22. 14:28:23

magyarban a Soproni, külföldiben a Stella Artois a kedvencem. félelmetes ez a "nem koccintok a sörrel" szindróma :D

El Topo (Sgt. Elias) 2010.06.22. 14:36:59

@Modor Tibi:

Bakuról jut eszembe, az egyik sógoromat éppen kinevezték szállodaigazgatónak Bakuba.:D Kérdeztem, mit csinált ezért a kiválló kinevezésért, felcsinálta a főnöke lányát?
Egyébként a legjobb sörös az apám. Akciós újságból választ magának sört.
Régebben, ha külföldön járt, mindig olyan sört választott, aminek nem ismerte a cimkéjét, de szemüveget nem mindig vitt magával vásárláshoz, így az esetek mintegy felében alaposan bevásárolt alkoholmentes sörből.

yenoee 2010.06.22. 14:46:00

Erdélyi sörösök szevasztok!

Túl azon, hogy terepen fogyasztva kiváló közepes hatótávú asszimilációs segédeszköz (az ultrarövid, lag-generátor pálinkákhoz képest), mindég hálás téma, pláne a nemkoccintós társaságban.

:)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.06.22. 14:46:40

A "víz minősége" dumán a licences söröknél azóta röhögök, mióta az egyik hazai sörgyár volt főmérnökével dumáltam, és elmesélte, a víz ásványi anyag tartalmát pontosan ugyanúgy állítják be az összes sörgyárban, annál a bizonyos márkánál, amit ők is gyártanak. Egyébként van pár olyan sör, aminél kipróbáltam az itthon, és az eredeti országban gyártottat is, és mindig arra jutottam, hogy nem érzek különbséget, viszont mindig voltak ismerőseim akik beképzelték, és simán lebuktak volna egy vakteszten.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.06.22. 14:48:13

@Hadrian77:
Egyáltalán nem biztos, hogy a kemény víz rossz ízre, ez megszokás kérdése.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.06.22. 14:49:57

Egyébként Sopronit Martfűn is gyártanak, és az is pont ugyanolyan, mint a Sopronban gyártott.

2010.06.22. 14:50:02

@Zabalint: nem is az ízre mondtam, de gondolom másképp viselkedik a folyamatok közben mint egy lágy víz a sok oldott ásványi anyag miatt.

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2010.06.22. 14:51:12

Pasas a kocsmában, decemberben:
- Kérek egy meleg sört.
- Meleg sört?? Hát az nincs.
- Hogyhogy nincs, egész nyáron volt..

NDT · http://nemdomi.blog.hu 2010.06.22. 14:55:59

@yenoee: erdélyi sör? másfeles Hargitát ittunk csak:)

egyik haverom következetesen úgy koccint, hogy "bassza meg Haynau"

Zsola777 2010.06.22. 15:04:19

Egyesek szerint a totál kemény víz a jó a sörhöz, mások meg a jéghegyek vagy gleccserek vizét használják, szerintük attól jó. Ízlések és pofonok.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.06.22. 15:10:51

@Zsola777: a kemény víz a müncheni vagy a dortmundi, míg a lágy víz a pilzeni típusú, alsóerjesztésű sörökhöz jó. Típusfüggő.

Giraffa 2010.06.22. 15:11:28

Nem muszáj elhinni, de MÁS íze van az eredetihez képest itthon készült:
- Milka csokinak
- sörnek
- kólának

Tőlem mondhatja a gyártó, hogy 100%-ig betartják a licenszelőírást, meg el is hiszem neki, de az alapanyag az nem ugyanaz, mint az eredetiben.

Más a Dél-Afrikában gyártott VW Bogár, és más a Németországban gyártott. A brazilról nem is beszélve. Ugye. :)

Sand Lover 2010.06.22. 15:11:57

Ha már ízlések…modoros még a sör összekutyulása mindenféle üdítővel.
Diesel = sör+cola ill. angolszászoknál: shandy = sör + Sprite

2010.06.22. 15:14:48

@Morgan LeFay: almradler=puntingamer+almdudler :)

Crom77 2010.06.22. 15:15:12

Én a cseh söröket szeretem, azon belül is a Staropramen-t leginkább. Főleg a világosat, de a barna is jó. Nem szoktam senki térítgetni, de akivel családon belül egyszer-egyszer megkóstoltattam, ők utána rendszeresen vettek. Ha tehetem, Staropramen-t veszek. Nem vagyok sörszakértő, nem szólom le a többi márkát (jó, a Kennert, a Giebelhof-ot meg a Sárkányt igen, de ezeket sörnek nevezni is túlzás), de nekem ez ízlik a leginkább, ár/minőség arányban is jó, akkor minek igyak mást? Modoros-e vagyok? :-)

scsaba1 2010.06.22. 15:19:58

@Modor Tibi:

Hoppá, hoppá, hogy kifigyelt a specialista... :)

Cartman (ex Cartman) 2010.06.22. 15:20:49

Jó poszt. Van bennük jópár modorosság, amitől én is frászt kapok. A két kedvencem:
1. A sör csak jéghidegen jó felkiáltással szinte jégkása sűrűségűre hűti, amitől viszont persze nem nyilván nem is érzi az ízét.
2. Csak a Pilsner Urquell (tetszőlegesen helyettesíthető, bár ez a márka tipikus) számára a sör. Bármi mást csak méla undorral a képén iszik.

A sörben szerintem épp a sokfélesége az egyik legnagyobb érték (meg hogy messze nem olyan modoros ital, mint pl. a bor :) ). Van, amikor ez esik jól, van amikor meg az. Nekem a legtöbbször a Soproni 1895... :)

scsaba1 2010.06.22. 15:21:57

@Morgan LeFay:

Illetve a világos és a barna sör összemixelése rigó néven.

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2010.06.22. 15:23:18

A 80-as évek akciófilmjeiben szokás volt a kiürült sörösdoboz összeroppantásával erőt fitogtatni, megfélemlítést alkalmazni. Később rájöttem, hogy akár Sebeők János is játszi könnyedséggel meg tudná tenni. :)

scsaba1 2010.06.22. 15:23:26

Hőj, címlapos lett... :D

ursus artos 2010.06.22. 15:24:12

Leszarom melyik a jobb. Be tudok én baszni bármelyikből.

GERI87 2010.06.22. 15:26:22

@Morgan LeFay:
Akkor biztos sok gondod van a térképolvasással mert nekem még a 2002-es atlaszban is Lemberg van meg Pozsony.:)
Hiába no, elfajzott egy nép.
A Fokváros meg egyenesen rasszista.

Balance Of Power 2010.06.22. 15:27:51

@yenoee: A Ciuc nagyon izlett amikor kinn voltunk.

Az megvan, hogy ha belehamuzunk a sorbe, erosebb lesz? Meg ha szivoszallal iszod, utosebb? Kispenzu diakkent ezt mondogattuk magunknak, hogy a kevesebb sor is hasson.

Brukk 2010.06.22. 15:29:22

@NDT: Csíkszeredán gyártanak kifejezetten jó minőséget is, Csíki (Ciuc), Bucsecs (Bucegi)
És az erdélyi importok is jók: Ursust, meg Silvat ittam.

Egyébként a prémium kategóriából nekem a könig pilsner. Én a búzasörösöket, meg a belga-rajongókat tartom modorosnak.

Cartman (ex Cartman) 2010.06.22. 15:30:09

@Mortje:
Azt azért megnézném, ahogy valaki épp csak egy marék rizst (legyünk szolídak, ne kezdjünk rögtön köretnyi mennyiséggel) beledönt a búzasörébe... :)

Intizar 2010.06.22. 15:31:49

@Morgan LeFay: Kiccicc, olyanok is vannak, akikben él némi monarchikus Nostalgie. Persze ilyenkor nem Ferencjóskára gondolnak, inkább Sissyre, vagy az Új Földesúrra netán Krúdy Gyulára.
Ne bántsák a jó magyar németséget, mert az is van olyan jó magyar, mint a táblabírói latinság.
Nagyon OFF a sörhöz értőknek: magyarázza el nekem, kéremszépen, valaki, melyek azok a magyar sörök, amiket "puliszkával és citromlével" elrontanak, és melyek azok, amiket nem. Köszönöm!

1kutya 2010.06.22. 15:32:30

@Giraffa: stimmel! a bogarat mexikóban gyártották:)

egyébként a Kilkenny-vel mi a baj? az kivételesen egy jó ír sör!

a németeknél meg kizárólag a helyi söröket szabad meginni (pl. Kölnben a Kölsch-öt) a többi pont olyan, mint a nálunk licencben gyártott.

Balance Of Power 2010.06.22. 15:33:08

@Crom77: Ar/minoseg arany? Modoros-e, ha Tescoban jarva es latva hogy a Kaiser/Stella/HB (tehat valami jobbnak mondott fajta) le van arazva mondjuk 149-re, azonnal veszek egy talcaval, mondvan "jo lesz a legkozelebbi bulira".

Es a buzasor-fetisizmus? Nem fontos, hogy Edelweiss legyen, Lowenweiss, Hefeweizen, Ottakringer stb. is jok, viszont ha nem tesznek bele citromkarikat, fel kell haborodni.

Cartman (ex Cartman) 2010.06.22. 15:36:07

@Balance Of Power:
A szívószálas dolgoban lehet valami, bár csak sejtem, nem próbáltam ki. Van egy mondás, ami kb. ugyanerről szól: "senki sem tud negyven gyûszûnyi vodkát meginni". Pedig az csak másfél deci. De lehet, hogy ez sem igaz. Nem próbáltam ezt sem. Alkoholra mindig volt elég pénzem... :)

Mateahos 2010.06.22. 15:38:45

Mindegy milyen csak búzasör legyen.Ezt a kasztot kihagytad pedig mi is egy külön "állatfaj" vagyunk...

Lábszár Ervin 2010.06.22. 15:40:03

@scsaba1:

Ráadásul Esztergom még csak nem is megyeszékhely ;)

Mateahos 2010.06.22. 15:41:02

@Balance Of Power:
A búzasörbe nem teszünk citromkarikát.Bajorországban osztráknak vagy hülyének néznek érte vagy egyszerre mind a kettőnek.Nem tudom miért terjedt el ez itthon.
Remélem elég modoros voltam.:)

Cartman (ex Cartman) 2010.06.22. 15:43:38

@Mateahos:
Én Edelweis reklámanyagban találkoztam ezzel, ahogy a rizsadalékkal is.

Balance Of Power 2010.06.22. 15:45:28

Ja, es a csapolt sor VIZEZIK, ezert csak uvegeset szabad inni!

medvedr 2010.06.22. 15:47:05

Nem olvastam el az összes kommentet, de egy típus mintha nem említetett volna: sörvédőnek hívom. Analitikailag ismeri a sört. Igyunk egy sört, folyadék, aztán meg nem hizlal ez a Heinekken csak 139 kalória. (nem tudom mennyi csak vmit írtam) Ebben a sűrű Leffében van 60 mg B6 vitamin ez több mint a polivitaplexben levő na egészségünkre .
Idd meg ezt a szűrtetlen barnát baszkikám, annyi tejed lesz, hogy a kispöcsös nem bírja majd kibüfizni, mi az hogy megárt?- ez nem árthat.
stb

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.06.22. 15:49:32

@Giraffa:
Én nem is hiszem, hanem próbálom. Heineken például tök ugyanolyan ízű mindenhol, itthon is lehet kapni holland 0.33-ast, te is kipróbálhatod.

Mateahos 2010.06.22. 15:51:03

@Cartman (ex Cartman):
Igen az Edelweiss(Havasi gyopár) az osztrák sör.Véletlenül, mikor legelőször dolgoztam Németországban a bajoroknál, kértem egy kocsmában Edelweiss-t.Rég nevettek ki annyira....:(

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.06.22. 15:53:04

@Cartman (ex Cartman):
A szívószálast próbáltam vodka-naranccsal, és nem tapasztaltam, hogy jobban ütne.

CernaGeza 2010.06.22. 15:54:29

- Ez a post igen jó volt, tényleg a modoros fénykorát idézi.. gratulálok.

gasztro-modoros volt már?

ki milyen olajjal főz (satuban préselt szűz holdkőzet-olaj), milyen késsel vág, stb.

Motorpenis 2010.06.22. 15:54:34

Fantörpikus lett ez is, mint az olaszos.

Na, kérem szépen, minden sör, minden alkohol szar! Hogy lehet ilyen undorító izéket meginni? Bár antialkoholista vagyok, úgy gondoltam, mégis próbát teszek, legalább tudjam, mit utálok, ezért tavaly nyáron vettem két doboz Heineken-t, mert állítólag az a jobbak közé tartozik. Megittam őket, és pocsék volt az ízük, és még csak boldogabb sem lettem tőlük. ("Sörben a boldogság...")
Ugyanígy jártam valami márkás vodkával is, azt is kipróbáltam.
Azt már meséltem, hogy a boroknak már a szagától is rosszul vagyok, ezeket az édes vackokat meg még gyerekkoromban megismertem.

Szóval nem kell modoroskodni, minden alkohol ugyanolyan rossz, a májatok is ugyanazt mondja mindegyikre.

Ja, a modoros borivó poszthoz akartam írni tegnap este, hogy megjelentek a modoros pálinkások is. Egyik reggel valami zajt akartam csapni a reggelihez, hogy ne halljam az állkapcsom csattogását, ezért kinyitottam a tévét. Valami pálinkafesztiválról tudósítottak, és a nyelőcső-gyomor határán levő záróizmom ugyanazt érezte, amit az NLCafé olvasása közben->vádló görcsöt.

Nézzetek szembe magatokkal, és valljátok be, hogy egyszerűen alkoholisták vagytok. Függők. Alkohol-dependencia. Az ország nem itt tartana, ha Heródes annak idején úgy dönt, hogy nem az elsőszülött gyerekeket, hanem a szeszfőzőket öleti meg. Heródes naiv szentimentalitásának köszönhetően viszont inkább a rózsaszín kisfiúkat öldösték le.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.06.22. 15:55:31

@Mateahos:
Stuttgarti sráccal söröztünk Neckarsulmban, és nem volt sima citrom, hanem csak olyan zöld lime, na azon lesett, hogy miért nem citrom, szóval számára a citromkarika természetes volt. Amúgy jó nélküle is.

2010.06.22. 15:55:59

Csehszlovák-rajongó vagyok. A buszon zötykölődve nincs is jobb egy üveg langyos Tatran-nál.

Sand Lover 2010.06.22. 15:56:07

@Balance Of Power: Azt hallottam, hogy a sörcsapot nem tisztítják rendszeresen és gomba telepszik meg benne, állítólag ez a felelős a másnapos fejfájásért – szerintem meg a rengeteg tartósítószer, amit a sörbe tesznek. Mintha lenne ideje megromlani. :)

Motorpenis 2010.06.22. 15:56:24

Jajj, még valami:miért kell a kocsmát "pub"-nak nevezni? Kocsma az, nem "pub".

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.06.22. 15:57:35

@Motorpenis:
Téged be kellene zárni egy alkoholelnemvonóba :-)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.06.22. 15:58:17

@Morgan LeFay:
Magára az alkoholra, mint a fejfájás okozójára még nem gondoltál esetleg? :-)

Sand Lover 2010.06.22. 16:09:22

@Zabalint: Ááá, az nem lehet. :)
Amúgy Prágában sosem volt fejfájásom sörtől. Itthon meg gyakran. Ezért csak „megbízható” helyen iszom csapoltat.

Vámos Sándor · http://passport.blog.hu/ 2010.06.22. 16:10:13

Egy kis bajor városkában lakunk. Nejem panaszkodik, hogy csak egy rendes fagyizó van a kölyköknek. Omg. Meg hat tradícionális sörfőzde (a legfiatalabb is 1700-ban lett alapítva). Ezt a várost persze én választottam. Jah, és sörfesztivál is van, a házunktól 100 méterre, augusztusban egy hétig.

ava 2010.06.22. 16:11:10

@Motorpenis:
Anti alkoholistaként minek írogatsz ide? Menj valami vega-blogba, vagy mittudomén...

@Cartman: Mélységesen egyetértek veled..Soproni 1895 rulez

Silent Bob 2010.06.22. 16:14:08

@scsaba1: "És igen: ott _minden_ jobb, mint itthon, Budapesten."
Az a helyzet, hogy ez kurvára igaz. ;)
De a sör mindenképpen jobb.

reccs 2010.06.22. 16:18:41

"futball- illetve sportesemény"

finom megkülönböztetés :)

Blogger Géza 2010.06.22. 16:27:08

@Morgan LeFay: Végül is ha a hozzászólásaidat összevágjuk, kijön belőle egy komplett modoros poszt. Egy elég ütős, mellesleg...

Sand Lover 2010.06.22. 16:35:53

@Blogger Géza: És? Nem értem, mi ezzel a baj, elvégre ez itt a modoros blog és nem a megmondom-a-tutifrankót blog. Nem szégyellem, ha néha-néha modoros vagyok, de ezt már korábban kifejtettem.

Balance Of Power 2010.06.22. 16:36:45

@medvedr: Arra a vonalra gondolsz, hogy "napi 1 pohar sor kimondottan egeszseges"? Nem veletlenul "folyekony kenyer". Borral is meselik, mi meg elhisszuk.

Silent Bob 2010.06.22. 16:47:37

@Morgan LeFay: És a szám sem savanyú tőle.
Sajnos már ott is keresni kell az olyan kocsmát, ahol nem Pilsner Urquelt csapolnak, ami jó sör, de Prágában azért innék mást is.

neeskens 2010.06.22. 16:48:44

Egyszer a csajom hossteskedett ilyen sörkóstoláson. Hetekig ment, tényleg kurva sok embert megkérdeztek.

Kb az volt, hogy kaptál két pohár sört, amit össze kellett hasonlítani, meg pontozni. Milyen a színe, habja, szénsavassága, íze, utóíz, selymesség, minden.

Persze az illető nem tudhatta, mit iszik. Előtte volt egy teszt, hogy mi a kedvenc söröd,miért stb.

Mindenki bemondta ezeket a híres söröket, hogy neki csak az és mekkora szakértő stb.

A végeredmény az volt, hogy a Pilsner Urquell nyert, ami nem meglepő. Viszont második a nálunk lesajnált, szar sörnek tartott Kozel lett. Utolsó azt hiszem, a Beck's

kukatr 2010.06.22. 16:50:43

@Morgan LeFay: Szegeden 4 vagy 5 kút szív vizet közvetve a Tiszából, és van vagy 60 fúrt kút.

búvárt inni modorosság? mert akkor ide a farmermellényt!:D

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.06.22. 16:58:09

Amúgy a lidlben meg az aldiban árult kicsit drágább sajátmárkás üveges sör (valami Fickenwalder vagy Bumzenstein) teljesen jó.

regression 2010.06.22. 17:06:05

Ez a blog sokadszorra is kihozza belőlem:

Nem mind modoros ami bassza a füledet!

Carbonaro 2010.06.22. 17:08:46

szerintem kimaradt egy: a sörhigító vagy radleres. Ez a típus Németországban ivott ilyeneket és ott társultak hozzá kellemes élmények (mondjuk szerintem foci után jó is tud lenni, ha szomjas vagy, de nem is akarsz tőle bebaszni...).

Carbonaro 2010.06.22. 17:09:16

szerintem kimaradt egy: a sörhigító vagy radleres. Ez a típus Németországban ivott ilyeneket és ott társultak hozzá kellemes élmények (mondjuk szerintem foci után jó is tud lenni, ha szomjas vagy, de nem is akarsz tőle bebaszni...).

Gregorius_hun 2010.06.22. 17:13:51

@neeskens: Nálunk a koleszban mi is rendeztünk hasonló sörversenyt, bár itt csak az összhatást pontoztuk, és csak olcsó, ill. közepesen drága sörök kerültek a terítékre. A Beck's itt is leszerepelt, viszont a Sárkány Sör meglepően jól teljesített ;)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.06.22. 17:46:40

a sör szar, mert keserű, ez ennyire egyszerű. ha sztetek nem, akkor meg kell vizsgáltatni az ízlelőbimbókat, lehet, leégett vagy lefagyott. A bor modoros, a whiskey és a pálinka oké, csak azt is elkezdték felruházni lélekkel meg személyiséggel, faszkivan... úgyhogy marad a jager meg a hubertus:)

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.06.22. 17:48:27

@Carbonaro: Pont ezeket írta @Morgan LeFay: - és @El Topo (Sgt. Elias): csodás története a márkanév alapján alkoholmentest bevásárló faterről kiterjeszthető ezekre is. Amúgy Radler és Diesel mellett vannak más gyümölcsleves keverékek, sőt, sör-energiaital is! Tipikus hozzáállás a magyar sörivótól: "ezt igya meg, aki főzte".

@Balance Of Power: "...a tej meg folyékony tehén!"

Egy modorosság még kimaradt: "Egy sör nem sör, két sör fél sör..."

Cartman (ex Cartman) 2010.06.22. 17:49:25

@Zabalint:
A legtöbb búzasör amúgy is savanykás, azokhoz nekem nem passzol. Van, amibe viszont néha, ha olyan kedvem van, én is rakok. Pl. az Edelweist már azzal szoktam meg.

A másik témához: ki kéne próbálni az autentikus negyven gyűszűs vodkás receptet, de én már öregnek érzem magam az ilyesmihez... :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.06.22. 17:49:33

és még valami, egy nagyon egyszerű próba: meg kell nézni, kik isszák: a sört plö 90%-ban ilyen síkalkoholista melós(nak álcázott) arcok... ennyi az értéke is...

Cartman (ex Cartman) 2010.06.22. 17:57:08

@kukatr:
Ifjú koromban mi úgy dobtuk a sörbe a vodkát, hogy lehetőleg darabokra törjön benne a röviditalos pohár. Aztán ropogott a fogunk alatt a szilánk. :)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.06.22. 18:03:23

@vészmadár (pica pica): én is így voltam ezzel, amíg el nem jutottam egy lengyelországi fúvósfesztiválra, ahol az esti buliban volt sör, kolbász, kenyér. Minden más több kilométerre a városban. Az első üveg fájt, a második rossz volt, a harmadik már egész jó, a negyedik már teljesen. És nem, ez nem a Gay Brass Players Festival volt, még mielőtt valaki...

Robert McKefir 2010.06.22. 18:06:57

Nem akarom megbántani a srácot (mivel ismerem, és alappból nem modoros), de a Kontár Komlókutató bizony él olyan manírokkal, mint a wannabe borászok, érdemes néha rápilantani

korlat 2010.06.22. 18:31:14

" tisztasági törvény miatt annyira kristálytiszta volt, hogy soha nem fájt utána a fejed."
ez mekkora:DDD
én szeretem a sört. kb mindet, de inkább pilzeni jöjjön, aztán amelyik éppen ízlik, azt iszom. Heineken vagy Kőbányai, hangulatomtól függ:)

Ormótlan · http://bogaras.blog.hu 2010.06.22. 18:37:52

Életem söre egy Corgon nevű szlovák csoda volt, Nyitrán készült, gyár saját kocsmájában ittam, csapolva, jó sok éve. www.parameter.sk/rovat/bulvar/2007/08/18/corgon-legjobb-szlovak-sor
Nagy melegben akármilyen (jó keserű) sör megteszi, fele-fele arányban szódával keverve, na ez nem vág fejbe, de igencsak üdít. Lehet érte leköpdösni, én így szeretem.
Kocsmába nem nagyon járok, így onnan nincs sok tapasztalatom, de egy biztos, tömegrendezvényen hülység csapolt sört inni, a legjobb, ami ott történhet az emberrel, hogy meleget iszik.
Barnában Lasko, Krusovice jöhet.
A sör legnagyobb bűne, hogy törpevízművé alakítja az embert. Kiszámolhatná valaki, hogy hány évet vesz el az életünkből, hogy pisilni járunk...

calvin&hobbes 2010.06.22. 18:41:58

@Mateahos: Miert nem? Probalj meg egy Hoegaardent kerni Hollandiaban esetleg Angliaban... 100bol 100 alkalommal csak citrommal fogod kapni...

calvin&hobbes 2010.06.22. 18:50:22

Masfelol meg modoros vagy nem modoros de a belga soroknek tenyleg van valami varazsa... az hogy mindegyik sornek meg van a sajat pohara, a szinuk az izuk... en leteszem a nagyeskut mellettuk.

Egyebkent meg mindent megkostolok... egyszer legalabb. A legutobbi eset a Wells Banana Bread Beer volt. Egy alkalommal kiraly volt bar a vege nehezen csuszott. Legkozelebb inkabb - tuti! - mast valasztok.

2010.06.22. 19:01:17

Itt annyi sör van, hogy képtelen vagyok megjegyezni a nevüket, de pikkolót bárhol bármikor gond nélkül adnak (azzal még lehet vezeni ugyanis).
Van ahol a sörbe sritot öntenek, nem sokat, kipróbáltam nem rossz.
De azért ha hazafelé megyek és van magyar bord bistro az első amit kérek egy pilseni ősforrás, mert azt szeretem, de az itt nincs.

Mitya Ivanov 2010.06.22. 19:05:37

sörike
gyógysör
a kurvanyád

chilis csokoládé 2010.06.22. 19:27:41

@Motorpenis:

Ha iszom, a jelszavam: Halál a szürkékre! (Mármint az agysejtekre.)

Ha egyszer megírom a memoáromat az lesz a címe, hogy:Az agylágyulástól a májzsugorig. :)

chilis csokoládé 2010.06.22. 19:30:48

@neeskens:

Aki lesajnálja a Velikopopovicei Kozelt, az talán téved. Jó sör az.

chilis csokoládé 2010.06.22. 19:36:26

@vészmadár (pica pica):

Az én ízlelőbimbajaim nem szeretik az édeset. De szeretik a savanyút, a keserűt, néha a csípőset.

És köszönik, jól érzik magukat.

chilis csokoládé 2010.06.22. 19:38:52

Főztetek már forró sörlevest? És ízlett?

Főztetek már forró sörben bármilyen, például lencselevest? És ízlett?

Sütöttetek,pároltatok már sörben húst? És ízlett?

medvedr 2010.06.22. 20:00:58

@Balance Of Power: Igen, persze! Ez is beletartozik. Mondják ugye a vörösborra, hogy az egészséges, meg napi egy pohár az kell, stb. A különbség, hogy a sörös az valamiféle mélyebb természettudományos kémiai, élettani jellemzőt visz bele, és axiómát alkot-szerény megfigyelésem szerint. Persze , hogy elhiszem. Mély átéléssel bólintok, helyeselve mormogok, és nagyot kortyolok a sörömből. Naná!

Motorpenis 2010.06.22. 20:24:59

@ava: Mert úgy érzem, a modoros részéhez hozzá kell szólnom. De hoppá! Eltaláltalak? Akkor te tudományosan iszod a söröt? Nagyokat beszélgetsz hozzá? Komolyan és férfiasan?

Kacagó gerle · http://hobbitippek.blog.hu/ 2010.06.22. 20:36:35

@Morgan LeFay: @Hadrian77:
szikvíz+bor=fröccs :)

Létezik a vágott sör is.Fele világos, fele barna. A barna van felül.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.06.22. 21:02:16

@chilis csokoládé: egészségedre váljék... a sör ettől marad az, ami: egy keserű szar, amit melegre meg egyéb faszságokra hivatkozva tolhatnak az alkoholista kőművesek...

2010.06.22. 22:00:05

"Na isten-isten! (kocc) Mocskos Haynau!"

"Kőbányait soha ne igyatok, egyszer egy haver döglött egeret talált a kőbányais üveg alján..."

IndaMuncher 2010.06.23. 00:43:12

@vészmadár (pica pica):

:D

A poszthoz: Guiness nekem nagyon bejött mikor angliában voltunk business trip-en pedig előtte még sosem hallottam róla. De nem tudtam, hogy ilyen modoros csapolós rituálé jár hozzá.

soldat 2010.06.23. 08:00:01

"Az ember bármelyik ország örök rajongójává válhat: egyszerűen le kell ültetni valahova, jóllakatni és rendesen leitatni."

Ez nagyon ott van!

soldat 2010.06.23. 08:07:29

Amit hiányolok, az a hozzám hasonló sörivó jellemzése: akinek mindegy, mit iszik, csak hideg legyen és sok, és a sör egyik legjobb tulajdonságának azt tartja, hogy ordenáré nagyot lehet tőle böfögni. Ezen kívül számos receptet ismer arra, hogy mit kell enni a sör mellé, hogy másnap nagyokat lehessen fingani.

rdi 2010.06.23. 09:42:14

"maci" megvan?

Sör és málnaszörp vegyítve 3:2 vagy 2:3 arányban.
(Rózsaszín lesz.)

Győrben a Laposon lehetett kapni pár éve, nem tudom, létezik-e még, már régen nem jártam ott...

A'sszem, rózsaszín szívószál is volt hozzá.

lárvalányhaj 2010.06.23. 10:05:20

@rdi:

Budapesten a Columbóban lehet, én nagy rajongója vagyok.

Egyébként a radlert is szeretem, az összesfélét, amit Magyarországon kapni lehet.

Gournoddam 2010.06.23. 10:15:34

@lárvalányhaj: @rdi: maci nagyon megy fröccsel is pár haveromnál. 3bor2szóda meg 1 ujjnyi szörp. a belvárosban _mérik_ pár kocsmában. akácfa például

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.06.23. 10:55:05

@chilis csokoládé: A "sörleves" is egy modorosság, hogy egyesek (családomon belül is) így magyarázzák meg a napi folyadékbeviteli szükségletet.

@tff: "Lóbányai", "lóhúgy"

chilis csokoládé 2010.06.23. 11:12:16

@vészmadár (pica pica):

Húvazzeg!
Lebuktam. Alkoholista kőműves vagyok. Éppen szünet van a falazásban :)

chilis csokoládé 2010.06.23. 11:13:30

Most hallottam, hogy a lengyelek forralt bor helyett forralt sört isznak :(

medvedr 2010.06.23. 11:31:32

@Gournoddam: Málnásfröccs az nagyon ment már régen is (70 -es évek9, állítólag azért mert olyan szarok voltak a borok. Nekem nem jött be a málnásfröccs.

scsaba1 2010.06.23. 11:43:32

@chilis csokoládé:

Mostmár jó az idő. Úgyhogy húzzál dolgozni te hélóta, ne itt lopd a napot... :)

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2010.06.23. 15:11:40

@koborló: hun is vagyunk?
amúgy királyság a cikk, név szerint is említenek, de igazából nem abba kasztba tartozom, hanem egy másikba, ami szintén szerepel a posztban :)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.06.23. 16:14:40

@Pável: @Mantlesorrow: a Szakmától külön öröm az elismerés :)

RoFä 2010.06.24. 09:45:40

@rdi: Franciaknal "Monaco" neven megy, sor + grenadine (granatalma szorp). Lehet kapni dobozolva is... Nem olyan rossz, es csapolt sorbol, helyben keverbve inkabb ezt igya a tini, mint az alkopopokat.

Motorpenis 2010.06.24. 15:54:48

Frank Zappa így nyilatkozott a sörivásról és a "sörösök"-ről:
->Van egy elméletem a sörről:a sörivás álkatonai viselkedéshez vezet. Gondoljuk csak meg:a borisszák nem menetelnek. A whiskyivók sem, bár ők néha verseket írnak, ami időnként sokkal rosszabb lehet, ha belegondolunk. A sörivók szeretik az olyan menetelésszerű dolgokat, mint az amerikai foci. Lehet, hogy a sörben van valamilyen vegyi anyag, ami arra serkenti a férfi agysejtjeit, hogy valami erőszakosat kövessen el a többi hasonlóan bűzlő fickóval együtt. "Mi, Férfiak megisszuk ezt az üdítő nedűt és szétverjük annak a pasasnak a pofáját"....Csak nevessenek! Egy szép napon majd olvashatják, hogy tudósok felfedezték:a komló bizonyos élesztőtörzsekkel együtt titokzatos hatást fejt ki az agy újonnan felfedezett területén, felébreszti az ember csoportos ölési vágyát. Whisky mámorban esetleg vágyat érezhet valaki, hogy megölje a barátnőjét-de a sör hatása alatt úgy akarja ezt elkövetni, hogy közben a cimborái figyelik.<-

Szóval, igyátok a B-vitaminokban gazdag vackaitokat, aztán becstelenítsétek meg az asszonyokat, tépjétek szét a gyerekeiteket. A "borosok" már túl vannak ezen, lovagrendjük is van, ki tudja, milyen tisztátalanságokat követnek el.

chilis csokoládé 2010.06.24. 17:11:50

@Motorpenis:

Az a sanda gyanúm, hogy Frank Zappa nem ismerte a magyar pálinkát.

Prophet 2010.06.25. 00:11:34

Sörrel ezentúl sem koccintok.. már megszoktam. Minden lehet sörnyitó? Egy augusztus huszadikán, mikor az idegenellenesség a sok német és szláv szó kapcsán eszkalálódni kezdett a szűkebb környezetben, kiültem a főtérre. Most szabad téren inni! Odalépett egy lány: Magyarok vagytok? Ki tudjátok nyitni a sörünk? Naná! És már nyitottam is az övcsatommal, mert a hátulján van egy sörnyitó. Ezért is érdemes nadrágszíjat hordani! Később még visszajöttek. Vettek még sört...

A fröccs meg a vasútállomásokon jó, a Balaton partján. Vagyis nem. Pont, rossz.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.06.26. 12:54:21

Na, betaláltak nálam is :)

Egyébként Hradec Kralové-t rendszeresen Königsbergnek hívom :)

Prága meg tényleg sokszor Praha :D

Bevallom az Arany Ászok, Dreher, Borodi fostalicskák után nem volt nehéz elájulnom a cseh sörkínálattól és kultúrától.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.06.26. 12:58:04

@Csehszlovák Kém: nyugodtan hívd úgy, de Königsberg az arrébb van. Königgrätz? Sima!

Egyértelműen élvonal a cseh, világszinten is. Én azokon szoktam mosolyogni, akik az osztrák vagy szlovén márkákat istenítik. Mert azok azért gyengébbek. De Németország, és azon belül Szászország nálam a fűrer :)) Csehországot is leigázza. Természetesen kizárólag képletesen értem!

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.06.26. 18:16:16

@Modor Tibi: jájdeciki, TERMÉSZETESEN Königratzre gondoltam, vazze. Königsbergől kedvenc professzorom indult el tanítványával Erdélybe vámpírokra vadászni.

nyílméregbéka 2010.06.26. 18:38:47

Az, aki langyosan issza a sört, minek számít? (Én.) Mindenki más mínusz kétszáz fokos sört tol, nekem meg az ízlik, ami velem egy hőmérsékletű. És a fajtája sem érdekel,csak ne legyen 1. keserű, 2. 3 %-nál gyengébb. Szerintem a sörivók legalja vagyok.
@Prophet: felénk a pasik tényleg mindennel kinyitják a sört. Fatönk szélével, kutya gumicsontjával, újsággal.
@Csehszlovák Kém: én _kerestem_ Erdélyben vámpírokat, de egyet sem találtam; de idén megint megyek! :-9

Intizar 2010.06.27. 00:41:12

@nyílméregbéka: Háppárszé, hogy a sörivók legajja vagy. Attól szép a sör, hogy kesserű. Akár a zélet!

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.06.27. 21:27:48

@nyílméregbéka: Lehet azért nem találtál, mert a tanítányod nem Roman Polański volt az utadon :P

nyílméregbéka 2010.06.27. 21:35:46

@Csehszlovák Kém: konkrét célzásokat tettem a helyieknek vámpírügyben, főleg estefelé, de az istennek sem mutattak egyet sem. De nem adom fel, idén is keresem őket :-D

Maestro 2010.06.28. 08:29:16

én inkább így reggelre egy hűtőlátott ászokkal indítanék.

ennyiii 2010.06.28. 13:42:41

modoros sörimádó lazaarc tizenéveseknek kötelező kitenni a fészbúúúk vagy iwiw adatlapjukra:
sobrando.files.wordpress.com/2009/12/i_love_beer.jpg

bajszom 2010.07.28. 16:11:16

@Brukk: pff. egyrészt: Csíkszeredában. másrészt: a Bucegi még helyi viszonylatban is egy borzalmas valami. Elnézést, ha tévednék, de én az efféle hozzászólásokból mindig valamiféle hamis nosztalgiát, vadromantikát olvasok ki, ami valami téves ál-érzetnek/ről szól, semmi köze erdélyhez, még kevésbé az ott fellelhető akármihez. Csak akkor hiszem el, hogy valóban ízlett a fent említett két sörfajta, ha az itteni - jóindulattal - középkategóriás sörökre is ezt mondod.

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2010.08.24. 21:31:13

100%-ig magamra ismertem a Cider / Guiness reklám részeknél. :D

Nekem ízlik. Nyitok is egy jó kis Cidert.

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2011.02.08. 14:36:03

én is magamra ismertem
a specialista résznél. meg az összes többinél :)

loldongs (törölt) 2011.03.26. 01:23:02

Guinness pólóban vagyok, és Kilkennyt iszom, egy Murphy's és egy Smithwick's után.
süti beállítások módosítása